+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Błedy VAG - DIESEL
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 20   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Błedy VAG - DIESEL  (Przeczytany 287993 razy)
0 użytkowników i 22 Gości przegląda ten wątek.
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #135 - Piątek, 06.08.2010, 18:03:44 - NIEPRZECZYTANA »

Pierwszy to błąd czujnika poziomu paliwa w baku. Norma ;)
Drugi to błąd czujnika temp wody, też norma ;)
Pierwszy czujnik jak widać jest w baku, a drugi powinien byc gdzies przy wejsciu węzy wodnych do silnika. Nie wiem dokladnie gdzie w 6L jest. Ale w satrzym modelu jak stoisz przed silnikiem po lewej masz rozrząd a czujnik po przeciwnej stronie, nad skrzynią delikatnie z tyłu
Problem w tym, że sprawdziłem czujnik poziomu paliwa i z pomiarów wynika, że jest sprawny. Zmierzyłem, że rezystancja na wtyczce wynosi 149ohmów (na forum audi znalazłem, że czujnik wskazuje pomiędzy 1kohm a 50ohmów).

Wydaję mi się, że problem jest gdzieś na kabelkach, bo zauważyłem, że wkazanie poziomu paliwa przestało działać równocześnie z wyświetlaniem temperatury zewnętrznej - zamiast wskazania są kreseczki.

Niestety nie mogłem znaleźć przewodów, które idą od wskaźnika poziomu paliwa (brązowo-biały i brązowo-fioletowy).

Muszę znaleźć jakiś schemat, który pomoże mi namierzyć jak łączone są przewody, bo teraz to szukanie po omacku...  :-\

Może ktoś wie, gdzie szukać jakiś informacji, żeby ułatwić sobie sprawdzanie przewodów :?:
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
Marian Mężczyzna
Jam Vario't
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: WML
Samochód: Vario '01

« Odpowiedz #136 - Sobota, 07.08.2010, 21:18:42 - NIEPRZECZYTANA »

Jak zmierzyłeś opornośc tego czujnika miernikiem to podlacz go z powrotem i podepnij auto pod vaga. Wejdz w licznik i measuring block i tam ktoras grupa bedzie pokazywac rezystancje tego czujnika, jaką widza zegary. Bodajze trzecie okienko, ale grupy nie pamietam:( Ogolnie to mozesz miec zimne luty w liczniku, bo to tez w nich standard:)
Co do czujnika temp zew. to wypnij czujnik (masz go w zderzaku przednim za kratka) i wsadz zamiast niego jakis rezystor 1k ohm. Na wyswietlaczu powinno Ci wtedy pokazac bodajze 25stC. jesli pokaze temp to czujnik uszkodzony.
Zapisane

Tam gdzie kończą się pomysły, ja zaczynam tworzyć
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #137 - Niedziela, 08.08.2010, 18:11:46 - NIEPRZECZYTANA »

Jak zmierzyłeś opornośc tego czujnika miernikiem to podlacz go z powrotem i podepnij auto pod vaga. Wejdz w licznik i measuring block i tam ktoras grupa bedzie pokazywac rezystancje tego czujnika, jaką widza zegary. Bodajze trzecie okienko, ale grupy nie pamietam:( Ogolnie to mozesz miec zimne luty w liczniku, bo to tez w nich standard:)
Co do czujnika temp zew. to wypnij czujnik (masz go w zderzaku przednim za kratka) i wsadz zamiast niego jakis rezystor 1k ohm. Na wyswietlaczu powinno Ci wtedy pokazac bodajze 25stC. jesli pokaze temp to czujnik uszkodzony.
Oki - tak zrobię, sprawdzę jeszcze jakie wartości widać z VAG'a...

Nie pomyślałem wcześniej, żeby szukać przyczyny w samych zegarach bo z odczytanych błędów wywnioskowałem, że problem jest w kabelkach lub czujnikach.  :-\



Sprawdziłem:
Na VAG'u cały czas pokazuje 510ohm i ilość paliwa 0,0l, co ciekawe odpięcie wtyczki od pompy paliwa, podłączenie dekady i zmiana rezystancji nie zmienia nic na wskazaniach...
Żeby było śmieszniej temperaturę zewnętrzną na VAG'u pokazuje dobrze, a na wyświetlaczu "--,-*C"  :evil:

Teraz pytanie - czy to kabelki, czy licznik...  :-\
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 09.08.2010, 11:50:06 wysłane przez KYS » Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
Marian Mężczyzna
Jam Vario't
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: WML
Samochód: Vario '01

« Odpowiedz #138 - Poniedziałek, 09.08.2010, 14:41:48 - NIEPRZECZYTANA »

Jak sie dostaniesz to zmierz jeszcze miernikiem ile ohm pokazuje czujnik temp zewn.
Ale wygląda na licznik
Zapisane

Tam gdzie kończą się pomysły, ja zaczynam tworzyć
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #139 - Poniedziałek, 09.08.2010, 14:57:42 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Marian
Jak sie dostaniesz to zmierz jeszcze miernikiem ile ohm pokazuje czujnik temp zewn.
Nie wiem gdzie szukać kabli od czujników, bo szukając po kolorach w wizkach przy bezpiecznikach/przekaźnikach nie mogłem takich znaleźć...

Chyba nie ma innego wyjścia tylko wyciągnąć licznik... może bez jakiś opisów uda mi się dojść co w nim "piszczy".
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
kacperix Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester

« Odpowiedz #140 - Poniedziałek, 09.08.2010, 15:02:13 - NIEPRZECZYTANA »

tak profilaktycznie sprawdź jeszcze wszystkie bezpieczniki, ja już miałem sytuacje że chciałem rozbierać "pół auta" a wina leżała po stronie błachego bezpiecznika :)
Zapisane
nofear Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: IBIZA 2000 1,9 TDi 90

« Odpowiedz #141 - Poniedziałek, 09.08.2010, 20:06:33 - NIEPRZECZYTANA »

Witam!
 padł mi czujnik temp zewnętrznej. Kupiłem oryginalny a co:D

podłączyłem vaga i wyskoczyły takie błędy:
Kod:

Kod:
Address 17     -------------------------------------------------------
   Controller: 6K0 920 850 F
   Component: 6K-KOMBIINSTR. VDO V05
   Coding: 00142
   Shop #: WSC 00000
   IMMO-IDENTNR: SEZ7Z0Y0497677     
No fault code found.

Address 56     -------------------------------------------------------


   Controller: 6K0 035 186 C
   Component:  Radio GRO         1V32
   Coding: 00403
   Shop #: WSC 06402
2 Faults Found:
00779 - Outside Air Temp Sensor (G17)
            30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
65535 - Internal Control Module Memory Error
            00-00 -  -

End   -------------------------------------------------------


po skasowaniu błędów pozostaje taki błąd:
Kod:

Kod:

Control Module Part Number: 6K0 035 186 C
  Component and/or Version:  Radio GRO         1V32
           Software Coding: 00403
            Work Shop Code: WSC 06402
1 Fault Found:
65535 - Internal Control Module Memory Error
        00-00 -  -


czujnik pokazuje głupoty a to że -35! gdy na zewnątrz 20 i klimy nie pozwala włączyć. Pytanie więc mam. czy to wina czujnika czy oprogramowania.

IBIZA 2000R
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #142 - Wtorek, 10.08.2010, 08:23:07 - NIEPRZECZYTANA »

tak profilaktycznie sprawdź jeszcze wszystkie bezpieczniki, ja już miałem sytuacje że chciałem rozbierać "pół auta" a wina leżała po stronie błachego bezpiecznika :)
Starałem się sprawdzać bezpieczniki. Ale dzisiejsza jazda przekonuję mnie, że to nie o bezpieczniki chodzi... wprawdzie wskaźnik poziomu paliwa nadal "leżał", ale temperatura po uruchomieniu pokazywana była poprawnie, później podczas jazdy "--,-*C", później znowu zaczął działać, jak stałem na światłach to znowu przestał i tak kilka razy...

To nie wygląda na uszkodzony bezpiecznik...

 :'(
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
Marian Mężczyzna
Jam Vario't
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: WML
Samochód: Vario '01

« Odpowiedz #143 - Środa, 11.08.2010, 16:04:22 - NIEPRZECZYTANA »

To wygląda na licznik. 6L standardowo miały zimne luty w liczniku i cuda się różne działy.
A co do wcześniejszego posta kolegi nofear to masz walnieta pamiec w radiu
Zapisane

Tam gdzie kończą się pomysły, ja zaczynam tworzyć
kervan Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Czarna Woda
Samochód: Toledo Signo '03 1.9 TDI ASV

« Odpowiedz #144 - Piątek, 13.08.2010, 15:57:30 - NIEPRZECZYTANA »

Witam
Czy ktoś jest wstanie "przetłumaczyć" te kody błędów
Samochód GOLF V 1,9 TDI (teścia).
2 Faults Found:

000564 - Boost Pressure Regulation: Limit Exceeded (Overboost Condition)
               P0234 - 000 -  -  - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00110000
                    Fault Priority: 0
                    Fault Frequency: 2
                    Mileage: 140081 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2000.00.00
                    Time: 09:36:08

             Freeze Frame:
                    RPM: 2772 /min
                    Speed: 97.0 km/h
                    Load: 100.0 %
                    Voltage: 13.98 V
                    Bin. Bits: 00001000
                    Absolute Pres.: 2029.8 mbar
                    Absolute Pres.: 2437.8 mbar

000771 - Cylinder 3: Misfire Detected
               P0303 - 000 -  -  - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00100000
                    Fault Priority: 0
                    Fault Frequency: 6
                    Mileage: 140151 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2000.00.00
                    Time: 20:06:34

             Freeze Frame:
                    RPM: 819 /min
                    Speed: 0.0 km/h
                    Load: 0.0 %
                    Voltage: 13.98 V
                    Inj. Quantity: 2.21 mg/str
                    Temperature: 52.2°C
                    (no units): 0.0

Po wykasowaniu na postoju pozostaje błąd

000771 - Cylinder 3: Misfire Detected
               P0303 - 000 -  -  - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00100000
                    Fault Priority: 0
                    Fault Frequency: 6
                    Mileage: 140151 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2000.00.00
                    Time: 20:06:34

             Freeze Frame:
                    RPM: 819 /min
                    Speed: 0.0 km/h
                    Load: 0.0 %
                    Voltage: 13.98 V
                    Inj. Quantity: 2.21 mg/str
                    Temperature: 52.2°C
                    (no units): 0.0

Objawy w samochodzie to szarpanie silnika na luzie podczas postoju.
Zapisane
nofear Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: IBIZA 2000 1,9 TDi 90

« Odpowiedz #145 - Piątek, 13.08.2010, 21:41:20 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Marian
A co do wcześniejszego posta kolegi nofear to masz walnieta pamiec w radiu
jakie na to lekarstwo?
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #146 - Wtorek, 17.08.2010, 11:04:51 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Marian
To wygląda na licznik. 6L standardowo miały zimne luty w liczniku i cuda się różne działy.
Wszystko wskazuje na to, że faktycznie to był licznik...
Wziąłem się w sobie, wymontowałem go, poprawiłem lutowania złączy do płytki drukowanej, elementów do masy itp. i... mam już wskaźnik temperatury i paliwa  ;D
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
Pawelcyk Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Siedlce
Samochód: Seat Ibiza 6K 1,9 TDI 1999r

« Odpowiedz #147 - Czwartek, 02.09.2010, 10:46:57 - NIEPRZECZYTANA »

Witam, bardzo proszę kogoś sprytnego o rade w sprawie błędów. Jeżeli chodzi o błąd pedału hamulca to co jakiś czas włącza mi sie kontrolka od świec żarowych ale po naciśnięciu hamulca znika. Z tyłu w lewej lampie nie świeci mi się stop i nie świeci również jedna lewa lampka od tablicy z tyłu. Bardziej mi zależy na błędach w nastawniku. Z góry dzięki.

KODY BŁEDÓW - Silnik Data 24.08.2010 Godzina 17:41:31
028906021DK 1.9l R4 EDC G00SG 0827
741 Kontrola pedału hamulca
nieprawidłowy sygnał - BŁAD SPORADYCZNY
1268 Nastawnik objetosci-N146
róznica dorególowania - BŁAD SPORADYCZNY
1268 Nastawnik objetosci-N146
poza specyfikacja - wartosc dolna - BŁAD SPORADYCZNY
Zapisane

Jeżeli zginę to w przekonaniu że robiłem to co naprawdę Kochałem...To jest Nasz czas...jedna krótka chwila zrobi swoje...Nigdy nie wiem czy do domu wrócę cało
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #148 - Czwartek, 02.09.2010, 10:56:37 - NIEPRZECZYTANA »

Cytuj
01268 Nastawnik dawki N146 - Różnica w regulacji.

Przyczyny:
- uszkodzona pompa wtryskowa (lub nastawnik)
- przerwa w ciągłości przewodów lub zwarcie w instalacji do pompy

Objawy:
- świeci się lampka sygnalizacyjna
- nieprawidłowa praca silnika
- problemy z uruchomieniem silnika
- nie można uruchomić silnika

Sposób naprawy:
- sprawdzić nastawnik dawki paliwa N146
- sprawdzić przewody i instalację do pompy wtryskowej

Sprawdzanie czujnika drogi przesuwki regulacyjnej i nastawnika dawki
Nastawnik dawki jest elektromagnetycznym nastawnikiem obrotowym, który sterowany jest przez komputer sterujący na podstawie określonego współczynnika trwania impulsu. Wałek mimośrodowy nastawnika dawki porusza przesuwkę regulacyjną na tłoczkach wysokiego ciśnienia i przez to zostaje ustalona dawka wtrysku paliwa.
Czujnik przesuwki regulacyjnej zwraca komputerowi sterującemu informację o położeniu nastawnika dawki N146 i ustala wielkość dawki paliwa.

Diagnostyka VAG: [01] > [08] > [001]
? sprawdzić temperaturę płynu chłodzącego w polu wskazań 4. Wymagana minimum 85oC
Przeprowadzić sprawdzanie dopiero, gdy jest osiągnięta temperatura płynu chłodzącego.
? sprawdzić wskazanie w polu wskazań 3 (napięcie czujnika przesuwki regulacyjnej).

Wymagane wartości:
silnik AHU 1,250 do 1,700 V
silnik AFN 1,450 do 1,900 V
? jeżeli nie zostanie osiągnięta wymagana wartość, sprawdzić według poniższej kolejności czujnik przesuwki regulacyjnej i nastawnik dawki.
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
spider Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Goleniów
Samochód: Cordoba Vario '01, 1.9 TDI ASV

« Odpowiedz #149 - Piątek, 08.10.2010, 17:03:00 - NIEPRZECZYTANA »

U mnie pojawiło się coś takiego:

1282    Zawór rozdzielczy klapy kolektora ssącego
    przerwa lub zwarcie do masy  -  Błąd sporadyczny

17958    Ciśnienie doładowania - różnica doładowania
    brak osprzętu / nie związany ze sprzętem  -  Błąd sporadyczny

17970    Nastawnik dawki paliwa - górna wartość końcowa
    brak osprzętu / nie związany ze sprzętem  -  Błąd sporadyczny

skasowałem i na razie cisza ale pewnie jak się przejadę znów powrócą dodam że turbo czyszczone na wiosnę...

Z tym nastawnikiem to coś poważnego?
Zapisane

Strony: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 20   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Błedy VAG - DIESEL
Skocz do: