Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: ibiza 97, 1.4 klima manual działa dopiero od 1800 obrotów...  (Przeczytany 5192 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Seciarz Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Ibizia... :) 1997

« Czwartek, 11.08.2016, 14:39:55 - NIEPRZECZYTANA »

Witam ponownie - ponownie bo pierwsze przywitanie było w dziale witań :)

Tak więc do tematu: szukałem o znalazłem kilka pokrewnych tematów, ale żaden nie wyjaśnił mi mojego problemu:

klimcok napełniony, kilka dni temu - kupiłem ibizię bez kompresora. Po montażu nie działała więc wymieniłem czujnik ciśnienia, nigdzie - podkreślam: nigdzie nie znalazłem czujnika temperatury zewnętrznej, ani na podszybiu ani w komorze silnika ani wewnątrz pojazdu, za to jest dokładnie taki sam w puszcze termostatu silnika dwa czujniki koło siebie, 4 piny i dwa piny. Dziwi mnie, że temp silnika sterują klimą ale ok.
Wymieniłem też puszkę z przekaźnikami bo nie chciała ruszyć.
Nowa zresztą również nie wykazywała chęci do współpracy i teraz tak:
 - zaczęła działać dopiero po włączeniu wtyczki na czujniku temperatury w termostacie silnika 2 pinowym i - co ważne - podaniu plusa do otwartej skrzynki przekaźników wentylatorów - jak by wzbudzenie - wystarczyło jeden raz i działa. Problem polega na tym, że wentylator - jest jeden chodź są dwie wtyczki do wentylatorów oraz dwie wtyczki do termowłącznika na chłodnicy - i wszystkie tej samej długości !!! włącza się od razu na drugi bieg przy włączeniu klimy ale klima... no właśnie: włącza się dopiero po przekroczeniu 1800 obrotów silnika.
Sorawdzałem sprzęgło, sprawdzałem ciśnienie i jest ok. Zwyczajnie, włącza się przy 1800 obrotach i wyłącza przy 1750 - powyżej 1800 działa normalnie poniżej 1750 się wyłącza i już. w korku oczywiście jest to nie do zaakceptowania, i nie chodzi o to, że klima słabo chłodzi. Zwyczajnie wyłącza się poniżej 1750 obortów sprzęgło się rozłącza. Do tego zauważyłem jeszcze coś: klimę włącza jakiś dodatkowy przekaźnik w skrzynce bezpieczników pod kierownicą wewnątrz kabiny - myślałem, że są tylko te przy silniku.
Dodatkowo jak wyłączam klimę to wentylator nie przestaje działać, sprawdzałem, potrafię tak jechać nawet kilka kilometrów, nawet w nocy silnik się normalnie schłodzi klima nie działa a wentylator po wyłączeniu klimy cały czas działa i to na drugim biegu.

Zatem:
Dlaczego klima się włącza dopiero od 1800 obrotów - jak zmienić by włączała się również jak w innych autach na wolnych obrotach ?
Czy jest niezbędna wymiana tego filtra/osuszacza umieszczonego pod prawym przednim reflektorem - taka aluminiowa pionowa puszka z czujnikiem ciśnienia. Do czego to służy ? Może szlag go trafił i on powoduje problemy?
Dodatkowo co z tym wentylatorem, dlaczego po wyłączeniu klimy wentylator się nie wyłącza ?
Gdzie do diaska znajduje się czujnik zewnętrzny klimy i dlaczego może to być właśnie ten dodatkowy przy termostacie silnika ? - sprawdzałem u znajomych w aucie i na szrocie i wszyscy mają ten czujnik na podszybiu - w moim tak nie jest.

Z góry dziękuję za pomoc.

Napisano: Niedziela, 07.08.2016, 18:09:06


Uuuu... naprawdę nie ma tu nikogo, kto rozkminił instalację elektryczną klimy tego auta ?
Chyba, że wszyscy zarabiają tak dużo, że jeszcze są na wakacjach  ;D  ;D  ;D
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #1 - Niedziela, 14.08.2016, 10:24:23 - NIEPRZECZYTANA »

masz tam ostro namieszane nikt tego zdalnie nie rozkmini
poszukaj w instrukcjach jak zrobic sterowanie klimy po swojemu
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Seciarz Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Ibizia... :) 1997

« Odpowiedz #2 - Piątek, 19.08.2016, 11:07:58 - NIEPRZECZYTANA »

Otóż mylisz się, rozebrałem wiązkę i widać po niej, że nie była ruszana, kable do czujnika temperatury idą wg schematu tyle, że czujnik jest umieszczony w obudowie termostatu silnika - dokładnie jak to miały niektóre wersje vw polo - w sumie to to samo przecież, sterowanie zostało jak jest, bo przecież działa. Jedynie muszę rozwiązać problem dlaczego klima nie działa poniżej 1750 obrotów. Może stawia za duże obciążenie silnikowi...?
Zapisane
uszek Mężczyzna
OOOO
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nisko / Rzeszów
Samochód: Audi A8 4.2 40V 310KM+2x Seat Cordoba 1.4 AEX

« Odpowiedz #3 - Niedziela, 21.08.2016, 12:15:50 - NIEPRZECZYTANA »

A sterownik wentylatorów to Ty masz?
Zapisane

Nie wdawaj się w rozmowę z głupim. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem....<br />CCCO A8 4.2 40V 310KM<br />
Seciarz Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Ibizia... :) 1997

« Odpowiedz #4 - Piątek, 09.09.2016, 13:02:58 - NIEPRZECZYTANA »

Żartujesz ? No pewnie, nawet go wymieniłem na nowy. I nadal to samo... ręce już opadają
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogrzewanie, klimatyzacja. wentylacja» ibiza 97, 1.4 klima manual działa dopiero od 1800 obrotów...
Skocz do: