Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Przeniesienie napędu
»
Chrupnięcie przy ruszaniu
Nazwa użytkownika:
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Hasło:
Strona główna
Zaloguj się
Rejestracja
Pomoc
Strony: [
1
]
Do dołu
Drukuj
Autor
Wątek: Chrupnięcie przy ruszaniu (Przeczytany 3957 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Kapitan Powolny
Użytkownik
Offline
Skąd: Łódź i okolice
Samochód: Seat Cordoba Vario 99 r. 1.6 ALM 75KM
Chrupnięcie przy ruszaniu
«
Środa, 27.07.2016, 13:39:06 -
NIEPRZECZYTANA
»
Witam Towarzystwo i proszę o diagnozę
Auto jak w profilu.
Od dwóch dni jak ruszam z jedynki to pod koniec puszczania sprzęgła słyszalne jest pojedyncze chrupnięcie (dźwięk podobny do strzelającego przegubu zewnętrznego lub niedokręconego koła) jakby coś się przestawiało. Dźwięk jest pojedynczy i występuje tylko przy ruszaniu. Dobiega gdzieś z okolicy prawego koła bądź tunelu-tak mi się wydaje i niezależnie od skrętu kół.
Jak przytrzymam troszkę sprzęgło to tego nie ma. Dodatkowo przy wyższych prędkościach na kierownicy jest lekkie bicie
Felgi są proste, na przodzie nowe wyważone opony, koła dokręcone. Klocki wykluczam bo kiedyś latał mi klocek w jarzmie i dźwięk jest inny, poza tym były wymieniane niedawno.
Moje typy to przegub wewnętrzny albo poduszka skrzyni... czekam na pomysły
Zapisane
Seciarz
Świeżak
Offline
Samochód: Ibizia... :) 1997
Odp: Chrupnięcie przy ruszaniu
«
Odpowiedz #1 -
Poniedziałek, 08.08.2016, 08:31:02 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cześć. Chrupnięcie może mieć kilka powodów, tym bardziej, że te modele miały słabe skrzynie - tu vw się nie popisał: może pochodzić z mechanizmu różnicowego - ja tak miałem, skończyło się na wymianie skrzyni, może pochodzić z łożyska koła, może pochodzić z samego pierwszego biegu - chodź wątpliwe skoro to słyszysz tylko raz, może pochodzić z układu sprzęgła: linka, pedał, ramie sprzęgła, któryś element samego sprzęgła - ale wtedy częściej by występowało, najlepiej posłuchać od dołu gdy auto rusza. Wystarczy wjechać na kanał i kilka razy sprawdzić - skoro to tylko ruszanie.
Co się tyczy kierownicy... jeśli bije oznacza to, że któraś opona jest krzywa - drżenie przy wyższych prędkościach to zwyczajnie nie wyważenie. Ale skoro piszesz, że bije to również może oznaczać luz na jabłku, któregoś z drążków kierowniczych chodź najczęściej by występowało przy hamowaniu.
Tak czy siak: auto do góry i dokładne oględziny.
Zapisane
Strony: [
1
]
Do góry
Drukuj
Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Przeniesienie napędu
»
Chrupnięcie przy ruszaniu
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Tematyczne
-----------------------------
===> Ubrania klubowe
===> Ramki klubowe
===> Naklejki klubseata.pl
===> Kalendarze, kubki, flagi klubowe
===> Plakietki i breloki klubowe
=> Spotkania i zloty lokalne
===> Historia Marki
-----------------------------
Techniczne
-----------------------------
=> Instrukcje, poradniki, informacje
=> Pielęgnacja auta
===> Wnętrze
===> Lakier oraz elementy zewnętrzne
===> Pielęgnacja felg i opon
===> Instrukcje pielęgnacji auta
=> Nadwozie i wnętrze
=> Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy
=> Przeniesienie napędu
=> Felgi, opony
=> Ogólne
=> Benzyna & LPG
=> Diesel
=> Elektryka
===> Car Audio
===> CB oraz Nawigacje
===> Alarmy, Piloty, Centralne zamki
===> Licznki i lampki kontrolne
===> Elektryczne szyby, lusterka
===> Światła i oświetlenie
=> Ogrzewanie, klimatyzacja. wentylacja
-----------------------------
Fora sponsorowane
-----------------------------
=> Dynamica
=> TuneUP
=> Salonowy Blask
-----------------------------
Giełda
-----------------------------
=> Kupię
Ładowanie...