+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Przeniesienie napędu» Chrupnięcie przy ruszaniu
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Chrupnięcie przy ruszaniu  (Przeczytany 3943 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Kapitan Powolny Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Łódź i okolice
Samochód: Seat Cordoba Vario 99 r. 1.6 ALM 75KM

« Środa, 27.07.2016, 13:39:06 - NIEPRZECZYTANA »

Witam Towarzystwo i proszę o diagnozę

Auto jak w profilu.

Od dwóch dni jak ruszam z jedynki to pod koniec puszczania sprzęgła słyszalne jest pojedyncze chrupnięcie (dźwięk podobny do strzelającego przegubu zewnętrznego lub niedokręconego koła) jakby coś się przestawiało.  Dźwięk jest pojedynczy i występuje tylko przy ruszaniu. Dobiega gdzieś z okolicy prawego koła bądź tunelu-tak mi się wydaje i niezależnie od skrętu kół.

Jak przytrzymam troszkę sprzęgło to tego nie ma. Dodatkowo przy wyższych prędkościach na kierownicy jest lekkie bicie

Felgi są proste, na przodzie nowe wyważone opony, koła dokręcone. Klocki wykluczam bo kiedyś latał mi klocek w jarzmie i dźwięk jest inny, poza tym były wymieniane niedawno.

Moje typy to przegub wewnętrzny albo poduszka skrzyni... czekam na pomysły
Zapisane
Seciarz Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Ibizia... :) 1997

« Odpowiedz #1 - Poniedziałek, 08.08.2016, 08:31:02 - NIEPRZECZYTANA »

Cześć. Chrupnięcie może mieć kilka powodów, tym bardziej, że te modele miały słabe skrzynie - tu vw się nie popisał: może pochodzić z mechanizmu różnicowego - ja tak miałem, skończyło się na wymianie skrzyni, może pochodzić z łożyska koła, może pochodzić z samego pierwszego biegu - chodź wątpliwe skoro to słyszysz tylko raz, może pochodzić z układu sprzęgła: linka, pedał, ramie sprzęgła, któryś element samego sprzęgła - ale wtedy częściej by występowało, najlepiej posłuchać od dołu gdy auto rusza. Wystarczy wjechać na kanał i kilka razy sprawdzić - skoro to tylko ruszanie.
Co się tyczy kierownicy... jeśli bije oznacza to, że któraś opona jest krzywa - drżenie przy wyższych prędkościach to zwyczajnie nie wyważenie. Ale skoro piszesz, że bije to również może oznaczać luz na jabłku, któregoś z drążków kierowniczych chodź najczęściej by występowało przy hamowaniu.
Tak czy siak: auto do góry i dokładne oględziny.
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Przeniesienie napędu» Chrupnięcie przy ruszaniu
Skocz do: