+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Car Audio» Jakie głośniki??
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 ... 53 54 [55] 56 57 ... 79   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Jakie głośniki??  (Przeczytany 666312 razy)
0 użytkowników i 10 Gości przegląda ten wątek.
olinek2 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Starachowice/Wrocław
Samochód: Toledo II 2001 1.6SR

« Odpowiedz #810 - Sobota, 27.11.2010, 21:22:33 - NIEPRZECZYTANA »

A kto Ci powiedział że słabszy wzmak nie wysteruje głośnika  :-X
Najpierw trzeba skrzynie przeliczyć, potem zaprojektować i dostroić długością basreflexu...
STX może na prawdę pokazać pazurek ;)
Zapisane
Rynna83 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: PL
Samochód: Cordoba 1,4 16V AUA 2001

« Odpowiedz #811 - Niedziela, 28.11.2010, 17:40:31 - NIEPRZECZYTANA »

to wzmak 200rms obsłuży 500rms głośnika, czytałem że wtedy słaba jest kontrola głośnika, wytłumaczcie jak to jest.

Jeszcze coś z innej beczki. Natrafiłem na hertze hsk:
http://allegro.pl/hertz-hsk-165-sklep-w-wa-6-kpl-w-super-cenie-i1329116468.html
Czy to jest jakiś nowy model czy podróba bo hsk wyglądają tak i są droższe  :o  :o
http://allegro.pl/hertz-hsk-165-4-hi-end-maty-mdf-wysylka-i1327645403.html
Zapisane
olinek2 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Starachowice/Wrocław
Samochód: Toledo II 2001 1.6SR

« Odpowiedz #812 - Niedziela, 28.11.2010, 17:45:44 - NIEPRZECZYTANA »

Czemu ma nie obsłużyć :) ?
Nie wykorzystasz co prawda do końca możliwości głośnika ale nie będzie tragedii. Jedynie słabszy wzmacniacz może mieć problemy z odpowiednim miotaniem membraną, jeśli zawieszenie jest dość sztywne to przeciwfazowe sygnały z mocniejszego wzmacniacza szybciej ustabilizują membranę. Grunt to szybki wzmacniacz. Jednak tragedii nie powinno być ;)
Zapisane
skiba Mężczyzna
Klubowicz

Offline Offline



Skąd: Olsztyn k/Częstochowy
Samochód: Leon

« Odpowiedz #813 - Niedziela, 28.11.2010, 20:07:05 - NIEPRZECZYTANA »

a nie czasem slabszy wzmacniacz zabija glosnik przesterami...?a nie nawet duzo zamocny jak jest odpowiednio ustawiony...?
Zapisane

rodzimy się goli,mokrzy,głodni i wściekli...a to dopiero początek...
olinek2 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Starachowice/Wrocław
Samochód: Toledo II 2001 1.6SR

« Odpowiedz #814 - Niedziela, 28.11.2010, 20:09:14 - NIEPRZECZYTANA »

Ciekawe to co napisałeś  :-X Jak jest przester to obcina wierzchołki i THD leci na łeb na szyje, ale głośnika nie uszkodzi dopóki nie ma DC na wyjściu...
Zapisane
skiba Mężczyzna
Klubowicz

Offline Offline



Skąd: Olsztyn k/Częstochowy
Samochód: Leon

« Odpowiedz #815 - Niedziela, 28.11.2010, 20:15:50 - NIEPRZECZYTANA »

no ok...ja czerpe wiedze z netu,Ty z praktyki... :eye:
Zapisane

rodzimy się goli,mokrzy,głodni i wściekli...a to dopiero początek...
olinek2 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Starachowice/Wrocław
Samochód: Toledo II 2001 1.6SR

« Odpowiedz #816 - Niedziela, 28.11.2010, 20:18:40 - NIEPRZECZYTANA »

Internet to duża dawka informacji, ale trzeba z niej porządnie korzystać. Kiedyś prawidłowych info nie brakowało, a dzisiaj np. na elektrodzie są takie osoby których wypowiedzi stawiają włosy dęba...
Lepiej czasem otworzyć książki czy zweryfikować informacje ;)
Ja mam wiedzę nie tylko z praktyki, ale głównie z książek. Jak tego nie połączysz to nie ma szans byś był dobrym inżynierem...
Zapisane
Rynna83 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: PL
Samochód: Cordoba 1,4 16V AUA 2001

« Odpowiedz #817 - Niedziela, 28.11.2010, 20:27:36 - NIEPRZECZYTANA »

Ciekawe to co napisałeś  :-X Jak jest przester to obcina wierzchołki i THD leci na łeb na szyje, ale głośnika nie uszkodzi dopóki nie ma DC na wyjściu...
olinek2 co to jest to DC?
Zapisane
olinek2 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Starachowice/Wrocław
Samochód: Toledo II 2001 1.6SR

« Odpowiedz #818 - Niedziela, 28.11.2010, 20:28:45 - NIEPRZECZYTANA »

Direct Current - prąd stały, czyli napięcie stałe na wyjściu wzmacniacza
Zapisane
Nekci1985 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Włocławek CW
Samochód: Cordoba I '99 1.4 AEX

« Odpowiedz #819 - Niedziela, 28.11.2010, 20:29:25 - NIEPRZECZYTANA »

Rynna83, te Hertze to stara seria i sa nawet po 300zl.
Pytales co to znaczy zestroic skrzynie, wiec to zdarza sie tylko w wentylowanych skrzyniach, a ty chcac zrobic zabudowe w boczku raczej skusisz sie na zamknieta, wiec jeden problem z glowy.
25 czy 30cm hmmm, 25 przewaznie potrzebuja mniejszej pojemnosci zeby dobrze zagrac (oczywiscie duzo zalezy tez od mocy glosnika)
Nie pakuj glosnika 2,5 razy mocniejszego niz masz wzmacniacz bo bedzie on gral przesilony i czesto bedzie przesterowywal sygnal.
Tak jak kolega pisze
Cytat: olinek2
Jedynie słabszy wzmacniacz może mieć problemy z odpowiednim miotaniem membraną,
co wiaze sie z tym ze wzmacniacz moze miec problem z wychmowaniem glosnika i cewka bedzie wychylala sie zbyt mocno, co z koleji prowadzi do uszkodzenia mechanicznego glosnika.

Zapisane

olinek2 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Starachowice/Wrocław
Samochód: Toledo II 2001 1.6SR

« Odpowiedz #820 - Niedziela, 28.11.2010, 21:02:04 - NIEPRZECZYTANA »

Nekci szybkość wzmacniacza jest najważniejsza ;) No i sztywność zasilania. Niekoniecznie słabszy wzmacniacz będzie gorszy do głośników mocniejszych... Wszystko zależy od konstrukcji mechanicznej głośnika i obudowy. Jeśli szyna zasilania wzmacniacza jest sztywna to problemy z wysterowaniem głosnika moga mieć tylko bardzo wolne wzmacniacze...
Obudowa zamknięta będzie lepsza bo głośnik będzie stabilizowała poduszka powietrzna utworzona w obudowie. Grunt to dobrze dobrana obudowa, niezależnie czy otwarta, czy zamknięta, czy bandpass etc. Mniejsza obudowa spowoduje, że głośnik będzie bardziej odporny mocowo i mechanicznie, jednak zbyt mała spowoduje znaczne obciążenie układu cewka/membrana i resorów. To też trzeba liczyć i dobierać. Najlepiej jak są parametry głośnika, bo bez nich dobranie dobrze obudowy nie jest proste...

Nekci popraw te byki w poście ;)
Zapisane
Nekci1985 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Włocławek CW
Samochód: Cordoba I '99 1.4 AEX

« Odpowiedz #821 - Niedziela, 28.11.2010, 21:20:30 - NIEPRZECZYTANA »

Spoko, mi nie musisz tego tlumaczyc. Tylko czy wiesz czym kolega chce pedzic ten glosnik?? A biorac pod uwage ze chce zabudowac PB S to raczej piec nie jest na tyle konkretny zeby trzymac "za pysk" ten glosnik. Z reszta niewazne.
Zapisane

Rynna83 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: PL
Samochód: Cordoba 1,4 16V AUA 2001

« Odpowiedz #822 - Poniedziałek, 29.11.2010, 11:30:23 - NIEPRZECZYTANA »

Wzmacniacz do kupienia. Wybór pod powerbasy L-60C na przodzie i na suba z tyłu we wnęce.
Po czym poznać, który wzmacniacz jest szybszy?
Który z tych dwóch:
http://allegro.pl/ground-zero-gzia-4110hpx-nowe-4-mocne-kanaly-i1337769219.html
http://allegro.pl/mac-audio-mpx-4500-nowy-zestaw-gw-i-gratisy-i1344425816.html
O co chodzi z tym pasmem przenoszenia, za co to odpowiada?
Jeden ma Pasmo przenoszenia: 10 Hz - 30,000 Hz a drugi 5 Hz - 50 kHz.
Zapisane
olinek2 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Starachowice/Wrocław
Samochód: Toledo II 2001 1.6SR

« Odpowiedz #823 - Poniedziałek, 29.11.2010, 11:55:09 - NIEPRZECZYTANA »

No tych pasm w takich wzmakach bym się nie trzymał, norma DIN, EU etc. jest taka, że pasmo przenoszenia ma się zawierać w +-3dB
Jeśli na krańcach pasma będzie niżej to jest to koniec pasma.
Jeśli ten co 50kHz ma podawane przy tej samej normie co drugi(30kHz) to powinien być szybszy...
Zapisane
Rynna83 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: PL
Samochód: Cordoba 1,4 16V AUA 2001

« Odpowiedz #824 - Poniedziałek, 29.11.2010, 12:36:22 - NIEPRZECZYTANA »

A jeśli chodzi o parametry to który lepszy.
W sklepie zachwalają ground zero nad maciem.
I ten ground schodzi niżej 30 - 250 (Hz)
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 29.11.2010, 12:39:52 wysłane przez Rynna83 » Zapisane
Strony: 1 ... 53 54 [55] 56 57 ... 79   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Car Audio» Jakie głośniki??
Skocz do: