+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Przeniesienie napędu» Po wymianie sprzęgła i koła dwumasowego
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Po wymianie sprzęgła i koła dwumasowego  (Przeczytany 5033 razy)
0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.
galant3 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: seat ibiza 1.9 Tdi 131Km ASZ Rok 2004

« Poniedziałek, 01.02.2016, 22:19:30 - NIEPRZECZYTANA »

Witam. Tydzień temu mechanik wymienił w mojej Ibizie 1.9 Tdi  silnik ASZ, kompletne sprzęgło z wyprzęgnikiem oraz koło dwumasowe firmy Sachs. Powodem wymiany był uszkodzony wyprzęgnik. Ale do rzeczy, usterka z nie odbijającym pedałem sprzęgła ustąpiła, ale pojawiły się inne objawy, których wcześniej nie było lub nie zauważyłem tych objawów, w co wątpię.

Drganie, telepanie silnika na biegu jałowym oraz delikatne wibracje odczuwalne na fotelu i na podłodze.
Dodam, że te drgania i wibracje są tylko na rozgrzanym silniku. Jak jest zimny nie ma tych dolegliwości- tłumaczę sobie tym, że na zimnym silniku komputer podnosi delikatnie obroty biegu jałowego (nie wiem czy mam rację )
Gdy stoję na biegu jałowym z rozgrzanym silnikiem i wyczuwam te drgania pod sobą i pod stopami i gdy załączę klimatyzację to drgania - wibracje ustają.
Nie wiem czy to wina leży po wymianie dwumasy i sprzęgła, czy przyczyna leży gdzie indziej ? (Wadliwa dwumasa, źle złożone sprzęgło z kołem ?)
Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie, ale jak wcisnę pedał sprzęgła na postoju ( silnik gorący )i energicznie dodam gazu to czuje szarpnięcie karoserią tak jakby do przodu i do tyłu, a jak odpuszczę pedał i energicznie dodam gazu nie wyczuwam żadnych szarpnięć.

Proszę o pomoc najgorsze to te telepanie silnikiem tylko na ciepłym silniku.
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #1 - Poniedziałek, 01.02.2016, 22:32:56 - NIEPRZECZYTANA »

niech mechanik od nowa skreci poduszki
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
galant3 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: seat ibiza 1.9 Tdi 131Km ASZ Rok 2004

« Odpowiedz #2 - Poniedziałek, 08.02.2016, 14:10:39 - NIEPRZECZYTANA »

Dwie poduszki, czyli prawa (silnika ) i lewa ( skrzyni ) były już luzowane i motor pochodził trochę na poluzowany śrubach, po zgaszeniu zostały śruby dokręcone do oporu. Po tym zabiegu raczej nie odczułem zmiany.
Dodam, że przy przyśpieszaniu i zwalnianiu nie ma żadnych złych objawów, samochód jeździ jak powinien. "Test" koła dwumasowego robiłem i żadnych negatywnych odczuć, zachowuje się jak w dobrym stanie koło.

Ps. Przypomniałem sobie, że zaraz po wymianie kompletnego sprzęgła -( pierwsze uruchomienie silnika po założeniu skrzyni ) niesamowicie zatrzęsło karoserią-budą i przy tym takie dźwiękowe uderzenie dudu. Oraz przez chwilę bardzo nie równo pracował.
Czy to co dopisałem może pomóc w diagnozie ?

Napisano: Wtorek, 02.02.2016, 09:30:49


Problem został rozwiązany. Powodem w/w problemu w moim poście był zły kąt synchronizacji wałka rozrządu, miałem za dużo na plusie. Po ustawieniu na -1,7 ( brak czasu na dłuższe ustawianie aby osiągnąć okolice 0 ) W każdym bądź razie silnik przestał drgać ( telepać się ) na rozgrzanym i co za tym idzie skończyły się masaże na fotelu :)
Zauważyłem również poprawę, kulturę pracy silnika, jest jakby ciszej i bardziej miękko pracuje.

Pozdrawiam forumowiczów.
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 08.02.2016, 15:21:33 wysłane przez galant3 » Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Przeniesienie napędu» Po wymianie sprzęgła i koła dwumasowego
Skocz do: