Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Układ hamulcowy- przód /Cordoba 96r./  (Przeczytany 9331 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
szalonaruda Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Radziejów - Kujawsko Pomorskie
Samochód: Seat Cordoba, 96r., 1.6 AFT 101KM

« Piątek, 27.11.2015, 21:30:49 - NIEPRZECZYTANA »

Witam wszystkich zainteresowanych tematem!

Od prawie 3lat posiadam Cordobe I gen 96r z silnikiem 1.6 AFT 101KM. Początkowo auto prowadziło się dobrze, hamulce w porządku choć bardzo słabe. Porównując z innymi samochodami z tego rocznika, to cordoba wypadała fatalnie.
Po roku nastąpiło bicie kierownicy i pulsowanie pedału hamulca przy hamowaniu. Postanowiłem zlecić mechanikowi wymianę klocków i tarcz hamulcowych (tarcze 200zl za komplet, ale nie pamiętam jakiej firmy), klocki hamulcowe Remsa 120zł. Po wymianie z hamowaniem było troszke lepiej.. po jakichś 3tyś km można było odczuć różnice w mocy hamowania. Niestety wadą było to, że by gwałtownym hamowaniu blokowało jedno koło. Dodam, że samochód nie jest wyposażony w abs. Bicie jakby trochę ustąpiło, ale czas mija, a problem znów się pojawia.

Główną usterką jest wyczuwalne bicie kierownicy na biegu przy prędkosci 20-30km i podczas hamowania. Im z większej prędkości wyhamowuje tym bardziej bije, a droga hamowania znacznie się wydłuża.

Wziąłem się za oględziny układu hamulcowego. W międzyczasie na tylnej osi nastąpił wyciek płynu z cylinderka. Zakupiłem nowe bębny, szczęki hamulcowe wraz ze sprężynkami, cylinderki żeliwne, linki hamulca ręcznego i przewody miedziane, bo stare strasznie się zapiekły i musiałem kupić nowe. Tylną oś zmajstrowałem sam i już od ponad roku sprawuje się bardzo dobrze (na stacji diagnostycznej prawe i lewe koło tył hamowało tak samo - wynik = 300).

Na przedniej osi mam bodajże większe zaciski i tarcze, ale nie wiem czy to mogło być seryjnie montowane, czy ktoś zrobił swap.

tarcze:
Średnica (mm) 256
Minimalna grubość (mm) 18
średnica otworu centrującego (mm) 65
Ilość otworów 4
średnica otworu (mm) 100
Grubość tarczy hamulcowej (mm) 20
Wysokość (mm) 38,7
Wymiar gwintu 13,6

Klocki:
Wysokość (mm) 69,5
Długość (mm) 119
Grubość (mm) 16

Lewe kolo (kierowcy) - klocki hamulcowe zjechane praktycznie do zera, brak osłony tarczy hamulcowej, mechanicy przy montażu tarcz zerwali śrubę, którą dokręca się do piasty.

Prawe koło (pasażera) - klocki w bdb stanie jakies 80%, osłona tarczy hamulcowej jest, ale trzeba pomyśleć o wymianie.

Ogólnie nie mogę określić czy tarcze są proste, czy też nie. Jak na moje oko są w stanie bdb/db.

Pytania:
1) Dlaczego klocki hamulcowe nierówno się ścierają? Co z tym fantem zrobić? Zaciski do regeneracji?

2) Czyżbym miał niekompletny układ hamulcowy? Potrzebne są jakieś blaszki/"taki drut powyginany co zaklada się na zacisk" do tego typu klocków/zacisków?

3) Brak osłony hamulcowej mógł się przyczynić do ewentualnej deformacji tarczy, co powodowałoby bicie przy hamowaniu?

4) Co teraz z tą śrubą ustalającą, którą zerwali mi mechanicy?

Koła zawsze były wyważane. Nie twierdze, że felgi stalowe są super proste, ponieważ są jeszcze fabryczne. Kupiłem niedawno alufelgi 15", ale założę je dopiero na wiosnę razem z nowym ogumieniem.

5) Co ogólnie myślicie o tej sytuacji? Chciałbym to naprawić raz na zawsze i cieszyć się w miare mocnymi hamulcami... o ile to w ogóle możliwe :-)

Piszcie, odpowiadajcie. Przepraszam za ew. błędy. ;-)

Pozdrawiam
/G
Zapisane
Gizmo Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk/Żukowo
Samochód: Leon ST FR 2018

« Odpowiedz #1 - Sobota, 28.11.2015, 08:39:37 - NIEPRZECZYTANA »

1. Nierówno ścierające się klocki to wina zblokowanego zacisku hamulcowego, najprawdopodobniej jest zapieczony na prowadnicach, należałoby na początek go rozruszać i ew. wymienić kpl. naprawczy prowadnic.
czy auto przy hamowaniu ściąga w lewo? nie chciałbym brnąć za głęboko i sugerować uszkodzenie pompy hamulcowej, dlatego zacznij od przejrzenia zacisków z przodu a głównie prawego.

2. blaszki zakładane na klocki są po to żeby  klocki były sztywno spięte, jeśli ich nie będzie to nie ma to wpływu na hamowanie, jedyne co to będą brzęczały przy jeździe po nierównościach.

3. i Tak i Nie, osłona chroni tarcze  przed uderzeniami ew. kamieniami lub innymi rzeczami leżącymi na drodze, nie chroni przed wodą. wygięcie tarcz może być spowodowane słabą jakością wykonania samej tarczy.
jeśli nie mają rantów, można je przetoczyć aby nadać im płaską powierzchnię.

4. nawiercić cienkim wiertłem i próbować wykręcić lub wykruszyć.

a teraz nie wypowiedzą się fachowcy   ;D
Zapisane

Była:Cordoba 1.4 AEX, małe, ciche, szybkieeee...
Jest: Toledo 1.6 SR AKL duże, ciche, a czy szybkie... się okaże
Jest też: Leon ST FR
szalonaruda Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Radziejów - Kujawsko Pomorskie
Samochód: Seat Cordoba, 96r., 1.6 AFT 101KM

« Odpowiedz #2 - Sobota, 28.11.2015, 17:24:33 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Gizmo
czy auto przy hamowaniu ściąga w lewo?
Nie sciaga w zadna strone. Wzrokowo stwierdzam, ze stan zaciskow pozostawia wiele do zyczenia. Żaden mechanik nie przeczyscil, ani nie nasmarowal porzadnie tego co musial.

Przy wymianie zrobie to od podszewki, ale na początku będę musiał zdjąć tarcze... wiertło tytanowe, jaki nr?
Jaka jest ta sruba do tarczy, moge ja gdzies dokupic? Ktoś może poda rozmiar?
Niestety nie mogę znależć blaszek odpowiednich do moich klocków.
« Ostatnia zmiana: Sobota, 28.11.2015, 17:32:38 wysłane przez szalonaruda » Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #3 - Sobota, 28.11.2015, 19:15:51 - NIEPRZECZYTANA »

śrubę olej
pokaż foto zacisku
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
szalonaruda Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Radziejów - Kujawsko Pomorskie
Samochód: Seat Cordoba, 96r., 1.6 AFT 101KM

« Odpowiedz #4 - Sobota, 28.11.2015, 21:26:12 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: raby
śrubę olej
Kiedyś i tak będę musiał zdjąć te tarcze. Może nawet teraz.. bicie jest przy hamowaniu wiec moze sie pokrzywiły.

Cytuj
pokaż foto zacisku
Jutro postaram się zrobić rano i wstawić.
Zapisane
Gizmo Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk/Żukowo
Samochód: Leon ST FR 2018

« Odpowiedz #5 - Niedziela, 29.11.2015, 00:58:10 - NIEPRZECZYTANA »

Leb śruby rozwierć  i zdejmij tarczę. To co zostało wykrec i jak nie masz śrub to weź to do sklepu oni ci dobiorą. Jak pamiętam to jest m12, ale sklep pomoże. A prowadnicę do zdjęcia i wymiany.
Będzie fotka będziemy rozbierać
Zapisane

Była:Cordoba 1.4 AEX, małe, ciche, szybkieeee...
Jest: Toledo 1.6 SR AKL duże, ciche, a czy szybkie... się okaże
Jest też: Leon ST FR
szalonaruda Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Radziejów - Kujawsko Pomorskie
Samochód: Seat Cordoba, 96r., 1.6 AFT 101KM

« Odpowiedz #6 - Niedziela, 29.11.2015, 10:54:01 - NIEPRZECZYTANA »

Foty lewej strony  :)  prawa strona jest w podobnym stanie, tylko klocki lepsze.








Góra.


Dół.


Jak oceniacie stan tarczy?


To jest właśnie ta ukrecona śruba.
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 29.11.2015, 10:56:03 wysłane przez szalonaruda » Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #7 - Niedziela, 29.11.2015, 11:01:34 - NIEPRZECZYTANA »

tarcze na tokarke o ile graniczna grubosc nie przekroczą, zaciski do pełnej regeneracji wraz z prowadnicami i będzie hulac. A ta śruba to nie potrzebna, nie mam i żyje. wystarczy tylko ustawić tarcze przy zakładaniu koła.
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
szalonaruda Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Radziejów - Kujawsko Pomorskie
Samochód: Seat Cordoba, 96r., 1.6 AFT 101KM

« Odpowiedz #8 - Niedziela, 29.11.2015, 11:12:57 - NIEPRZECZYTANA »

Jaka jest średnica tłoczka w tych zaciskach? Gdzie mogę znależć kompletne zestawy naprawcze dobrej jakości? Jakieś stronki..  ;)
Zapisane
Gizmo Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk/Żukowo
Samochód: Leon ST FR 2018

« Odpowiedz #9 - Niedziela, 29.11.2015, 12:43:44 - NIEPRZECZYTANA »

Zaciski zdjąć rozebrać i dac do piaskowania. Potem malowanie. A kpl naprawcze masz w kazdej hurtowni motoyzacyjnej.

Napisano: Niedziela, 29.11.2015, 12:40:55


W profilu uzupełnij miasto. Będzie łatwiej pomoc
Zapisane

Była:Cordoba 1.4 AEX, małe, ciche, szybkieeee...
Jest: Toledo 1.6 SR AKL duże, ciche, a czy szybkie... się okaże
Jest też: Leon ST FR
szalonaruda Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Radziejów - Kujawsko Pomorskie
Samochód: Seat Cordoba, 96r., 1.6 AFT 101KM

« Odpowiedz #10 - Niedziela, 29.11.2015, 12:43:48 - NIEPRZECZYTANA »

Tak jest! :) Wszystkie prace szykują się na święta, bo dopiero wtedy będę miał wolne. Wstawie manualki :)
Zapisane
Sportline Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Samochód: Seat Ibiza II Sportline

« Odpowiedz #11 - Piątek, 30.08.2019, 17:43:06 - NIEPRZECZYTANA »

Również ten temat odświeżę.
Wymieniam w Ibizie silnik 1.4 44kW 60 PS na 1.6 74kW 100PS. Mechanik twierdzi, że oryginalne wentylowane tarcze 239/19 z 1.4 spokojnie wystarczą na mocniejszy silnik, który przełożyłem z Cordoby Coupe, bo Ibiza jest mniejsza. Ta mniejsza średnica tarcz 239 też ponoć była montowane fabrycznie w Ibizach z tymże mocniejszym silnikiem 1.6.
Z jednej strony fajnie, bo obie przednie kolumny z Ibizy były zregenerowane jakiś czas temu: nowe łożyska, grube poduszki z odbojami i twardsze amory na czerwonych Weitecach. Ale Cordoba miała średnicę tarcz 256 i inne mocowanie zacisków. Jak to wpłynie na moc hamowania/trwałość tarcz i klocków?
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy» Układ hamulcowy- przód /Cordoba 96r./
Skocz do: