+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Dziwna sytuacja po wymianie płynu chłodzącego.
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Dziwna sytuacja po wymianie płynu chłodzącego.  (Przeczytany 2738 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
emswisnia Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Samochód: Ibiza 6K 99r. 1.9TDI EVO1 / Peugeot 207 1.6 HDI

« Niedziela, 18.10.2015, 17:19:29 - NIEPRZECZYTANA »

Witam. Wymieniałem ostatnio płyn chłodzący i dzisiaj wybrałem się autem w drogę.  Przejechałem 40km przy temperaturze 10'C średnio 110km/h zdarzyło się też i 180km/h aby odmulic auto.
Uklad chłodzący górny był gorący ale przewody dały się przycisnąć ale obieg dolny przy termostacie był zimny. Wskaźnik pokazywał 90 stopni. Czy po tylu kilometrach nie powinien dolny obieg być tez ciepły? 

Dodatkowo gdy dojechałem na miejsce czekałem na ostudzenie turbiny wskazówka lekko wychylila się od temperatury po za środek.
Zapisane
k.100.pr Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Samochód: był Seat Cordoba SE 1.4 AEX 1997r. jest Ssangyong Tivoli 1.6 pb/lpg 2017r.

« Odpowiedz #1 - Niedziela, 18.10.2015, 17:41:48 - NIEPRZECZYTANA »

Dolny obieg, czyli dolny wąż bedzie ciepły tylko wtedy kiedy termostat się otworzy z powodu za wysokiej temperatury wody. Jeżeli goniłeś do 180 to pęd powietrza wymuszał chłodzenie całego silnika i nie było potrzeby otwierania termostatu i puszczania wody przez chłodnice. Dolny będzie ciepły tylko w korkach. Poczekaj następnym razem i na postoju niech się dogrzeje i otworzy termostat i popłynie przez chłodnice.
Mam nadzieje, że mówimy o przewodzie chłodnicy a nie nagrzewnicy do ogrzewania wewnątrz.
Zapisane

Seat Cordoba sprzedany...
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #2 - Niedziela, 18.10.2015, 18:24:44 - NIEPRZECZYTANA »

Jak dla mnie jedynym sposobem, żeby zagrzać TDi to po prostu stanie w miejscu i trzymanie 3tys obr. Wtedy może się rozgrzeje. Osobiście nigdy w golfie nie słyszałem wentylatora chłodnicy.
Zapisane
irocket Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Krosno
Samochód: 1996 Toledo 1L 1Z 90KM

« Odpowiedz #3 - Niedziela, 18.10.2015, 18:53:32 - NIEPRZECZYTANA »

Ja u siebie słyszałem wentylator kilka razy - jak zwarłem przewody z czujnika ;) A wąż dolny może być dlatego zimny, że termostat ma większą temp. otwarcia niż te 90st
Zapisane

emswisnia Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Samochód: Ibiza 6K 99r. 1.9TDI EVO1 / Peugeot 207 1.6 HDI

« Odpowiedz #4 - Poniedziałek, 19.10.2015, 06:31:02 - NIEPRZECZYTANA »

Ja od 7 lat też nie słyszałem u siebie wentylatora no chyba że raz jak sprawdzałem czujnik włączenia gdy testowałem na sprawność.
Czyli sądzę że wszystko jest ok i nie mam się co zbytnio martwić.

Jak przed domem czekałem na ochłodzenie temperatury to zauważyłem że wskazówka zaczęła lekko odstawać za równy środek.

Druga sprawa to dziękuje za odzew bo na tym forum zawsze można liczyć na pomoc :) w trybie natychmiastowym
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Dziwna sytuacja po wymianie płynu chłodzącego.
Skocz do: