+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» 2,0 TDI nowe Toledo?
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 [2] 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: 2,0 TDI nowe Toledo?  (Przeczytany 18459 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
mbm Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Szwecja
Samochód: T5 caravella / honda ufo ctdi+

« Odpowiedz #15 - Piątek, 20.11.2009, 11:04:57 - NIEPRZECZYTANA »

Ja w toledo wymieniam olej co 10 tyś i oleju nie dolewam,płyn mam jakiś różowy a przejechane ma 95tyś. Jazda głównie po wawie spalanie (dane z kompa) ok 6.5 w trasie mniej więcej tak samo . Znam kolesia co ma a3 z 2.0 tdi a wcześniej czyli od tego lata jeździł samymi benzyniakami i traktuje ją jak benzyniaka, ma bardzo ciężką nogę i sobie chwali bo spalanie mniejsze niż w benzynie tej pojemności, tyle że oleju dolewa. (tak jak on jeździ to mi szkoda silnika)
Zapisane
grzelmo Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Radzyń Podlaski / Warszawa
Samochód: Altea Freetrack 4 2.0TDI BMN

« Odpowiedz #16 - Piątek, 20.11.2009, 11:10:12 - NIEPRZECZYTANA »

Silnik z turbo wciąga olej przy ostrej jeździe - ja dużo w wakacje jeździłem po ekspresówkach i naszych autostradach. Samochód załadowany pod dach, prędkości rzędu 170-180km/h i moim zdaniem jest to normalne.
Również jeżdżę po wawie i jak robię 5tys. km po mieście to grama nie muszę dolewać. Tragedii nie robię bo te 0.5l nie jest jakąś wielką ilością :)
Reasumując cieszę się, że jest ktoś jeszcze oprócz mnie, kto jest zadowolony z wyboru silnika :)
Zapisane
misiu_tdi
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk
Samochód: Leon TS

« Odpowiedz #17 - Piątek, 20.11.2009, 11:16:13 - NIEPRZECZYTANA »

Każdy turbo silnik bierze troche oleju i nie wciskajcie bajek. Chyba że jeździcie do 2000 rpm  ;D

A co do przebiegu momentu to właśnie 2.0 TDI ma bardziej płaski niż 1.9 TDI.

Ja sie coś do tych 2.0 nie mogę przekonać, sporo zadowolonych i podobna ilość zawiedzionych.
Zapisane

Seat Leon TS bigT
grzelmo Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Radzyń Podlaski / Warszawa
Samochód: Altea Freetrack 4 2.0TDI BMN

« Odpowiedz #18 - Piątek, 20.11.2009, 11:52:42 - NIEPRZECZYTANA »

Ja się nie kryję z tym, że moja Altea wciąga czasami trochę oleju  ;D
Zapisane
toka Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków, okolice Bochni
Samochód: Seat Exeo 2.0 TDI CR

« Odpowiedz #19 - Piątek, 20.11.2009, 12:06:20 - NIEPRZECZYTANA »

U mnie ostatnio wzięło 1 litr oleju przez 8 tys kilometrów, ale większość była jeżdżona po autostradzie z większymi prędkościami  :-X .. Co do silnika to narazie jestem zadowolony i mam nadzieje że tak zostanie, bo jeśliby coś padło to odrazu zastanawiam się nad zmianą autka i wtedy tylko Tubro benzynka wchodzi w gre  :eye:
« Ostatnia zmiana: Piątek, 20.11.2009, 12:10:44 wysłane przez toka » Zapisane
grzelmo Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Radzyń Podlaski / Warszawa
Samochód: Altea Freetrack 4 2.0TDI BMN

« Odpowiedz #20 - Piątek, 20.11.2009, 12:15:15 - NIEPRZECZYTANA »

Ja od klekota nie odejdę - chyba, że TSI - ale to też jest jedna wielka niewiadoma, trzeba poczekać aż te samochody będą miały nakręcone po 200-300tys km i wtedy będzie można coś więcej powiedzieć o ekploatacji.
Turbina się kręci, pracuje na pełnych obrotach to musi olej wziąć :)

Zapisane
toka Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków, okolice Bochni
Samochód: Seat Exeo 2.0 TDI CR

« Odpowiedz #21 - Piątek, 20.11.2009, 12:30:18 - NIEPRZECZYTANA »

Być może też bym nie odszedł od traktora  ;) ale chyba wziąłbym nówke z salonu, bo teraz już 5 lat gwarancji w seacie a to już sporo czasu, zazwyczaj po takim czasie zmienia się autko.. Troche się zawiodłem na Altei z silinikiem 1.9.. Co prawda silnik bez zarzutu ale turbina padła, sprzęgło wymieniane razem z dwumasem, teraz znowu jakieś stuki.. same problemy..  :'(
Oczywiście padnięcie turbo to wina złego użytkowania i być może program trefny bo z aso ale te stuki...
BTW życze wszystkim bezawaryjnej i długiej eksploatacji  ;D
Zapisane
misiu_tdi
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk
Samochód: Leon TS

« Odpowiedz #22 - Piątek, 20.11.2009, 12:34:13 - NIEPRZECZYTANA »

Hehe a moja katowana Ibiza ma 260 tys km i seryjne turbo, sprzęgło z dwumasem i nic nie pada  ;D Silnik sobie klekocze i ciągnie jak wściekły.

Nie ma to jak "nowoczesne" samochody  :P Ja dlatego nie zmieniam na razie auta, wole porządne, stare, sprawdzone i wiem co mam niż te g@#$a co teraz produkują, co nawet samemu ciężko filtr powietrza czy żarówke zmienić  ;D
Zapisane

Seat Leon TS bigT
grzelmo Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Radzyń Podlaski / Warszawa
Samochód: Altea Freetrack 4 2.0TDI BMN

« Odpowiedz #23 - Piątek, 20.11.2009, 12:42:09 - NIEPRZECZYTANA »

Za nówkę salonową w wersji Style (mój Stylance) trzeba dać prawie 100k - fajny samochód, ale obawiam się, że zdecydowanie za dużo ;] powinien być wypozycjonowany trochę inaczej - 2.0TDI Style ok. 85tys złotych i myślę, że byłoby zejście na ten model. - ale to pobożne życzenie :)
A co do Twojej 1.9TDI - łączę się w bólu...
Zapisane
misiu_tdi
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk
Samochód: Leon TS

« Odpowiedz #24 - Piątek, 20.11.2009, 12:46:55 - NIEPRZECZYTANA »

Ja osobiście widząc co sie teraz porobiło, nie kupowałbym nowego TDI. Nie są one już tak oszczędne i bezawaryjne jak te stare, idiotoodporne TDI na pompie vp (jak np. mój AFN). Koszty serwisowania są dużo wyższe itd itp. Suma sumarum wychodzi podobnie, a dopłata do TDI 170 KM jest okrutna. IMO bez sensu.
Zapisane

Seat Leon TS bigT
grzelmo Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Radzyń Podlaski / Warszawa
Samochód: Altea Freetrack 4 2.0TDI BMN

« Odpowiedz #25 - Piątek, 20.11.2009, 13:27:01 - NIEPRZECZYTANA »

Teraz Diesle są mocno "upupione" przez ekologię. Jeśli chodzi o awaryjność jest taka sama jak wszędzie. W firmie, w której pracuję jest Passat B6 2.0TDI 2007rok i w dodatku z DSG - ma na liczniku 220 000km i jeździ jak nówka, w środku wygląda jak nówka. Wszystko zależy od właściciela i odpowiedniego serwisu.
Zapisane
johnnygdansk
Gość



« Odpowiedz #26 - Piątek, 20.11.2009, 21:36:49 - NIEPRZECZYTANA »

u mnie brał olej tak przy przebiegu 5-15 tyś teraz nie muszę wcale dolewać, w porównaniu do 1,9 tdi, 2.0 pali znacznie więcej- ostatnio jechałem nowym leonem 1,9 tdi i jak bym go nie deptał to nie przekroczył 5,4/100 km no i jak widać 1,9 tdi to bardziej niezawodne jest, chociaż dynamika gorsza- mówię o 1,9 105 km. Ja ze swojego 2.0 średnio zadowolony jestem- dynamika rewelacyjna, ale niestety z niezawodnością kiepsko teraz czekam na nowa głowice, 3 turbiny wymieniałem, katalizator... Gdybym teraz miał brać to wziąłbym 2.0 TSI
Zapisane
misiu_tdi
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk
Samochód: Leon TS

« Odpowiedz #27 - Piątek, 20.11.2009, 23:00:22 - NIEPRZECZYTANA »

johnnygdansk, i o to chodzi. Era dobrych diesli sie skończyła.

teraz stawiają firmy na rozwój benzynowych motorów
Zapisane

Seat Leon TS bigT
grzelmo Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Radzyń Podlaski / Warszawa
Samochód: Altea Freetrack 4 2.0TDI BMN

« Odpowiedz #28 - Sobota, 21.11.2009, 09:15:47 - NIEPRZECZYTANA »

Tak jak pisałem - ekologia Panowie :) zobaczcie, że teraz 60 jak nie 70% samochodów to diesle. Kiedyś rynek wyglądał tak, że Kowalski kupował benzynę, a diesle brały firmy.
johnnygdansk - a może poprostu za bardzo katujesz swoje autko :)  :P
Zapisane
Qba Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline




« Odpowiedz #29 - Sobota, 21.11.2009, 09:45:24 - NIEPRZECZYTANA »

albo warto było rozejrzeć się za czymś spoza grupy vag  :P
Zapisane

Strony: 1 [2] 3   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» 2,0 TDI nowe Toledo?
Skocz do: