+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» 2,0 TDI nowe Toledo?
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: 2,0 TDI nowe Toledo?  (Przeczytany 18458 razy)
0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.
vendettalub
Gość



« Wtorek, 23.05.2006, 07:05:30 - NIEPRZECZYTANA »

Witam wszystkich. Mam pytanko. Czy ktos moze wie cos na temat nowego silnika diesla montowanego np w nowym toledo gdyz chcialbym go kupic ale najpierw chcialbym zaciagnac waszej opinii co o nim myslicie! Mam do wyboru wlasnie seata z takim silnikiem lub 3 moze 4 letnie audi A6 ze 130 km dieslem i naprawde mam dylemat. prosze o wasze opinie.
Zapisane
spons Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Siewierz
Samochód: Ibiza TDI+ 170KW

« Odpowiedz #1 - Wtorek, 23.05.2006, 10:36:16 - NIEPRZECZYTANA »

Oba silniki sa b. fajne. 2.0tdi mozna lightowo wykrecic do 220km (FMIC, big turbo,wydech,soft).
130 na podobnym setupie to okolice 190ps. Sa to wartosci zupelnie bezpieczne.
Zapisane

abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #2 - Wtorek, 23.05.2006, 22:17:23 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "vendettalub"
Witam wszystkich. Mam pytanko. Czy ktos moze wie cos na temat nowego silnika diesla montowanego np w nowym toledo gdyz chcialbym go kupic ale najpierw chcialbym zaciagnac waszej opinii co o nim myslicie! Mam do wyboru wlasnie seata z takim silnikiem lub 3 moze 4 letnie audi A6 ze 130 km dieslem i naprawde mam dylemat. prosze o wasze opinie.


Jak nie boisz się używanego auta to bierz audi i wydaj z 1500 pln na jakiś program tak do 160-170KM i będzie autko już fajnie śmigało. Zawsze to 2 klasy większe auto niż Leon a zarazem ze 300-400kg cięższe więc mały virus by się przydał. Z ta mocą i manualną skrzynią wyjdzie Ci ok 9-10 sekund do setki czyli tak jak leonowi 2.0 TDI

A co do samych silników to wygląda to mniej wiecej tak.

1.9 TDI ma w teorii 130 KM i 310 Nm a w praktyce ok 140 KM i XXX Nm
2.0 TDI ma w teorii 140 KM i 320 Nm a w praktyce 155 KM i 360 Nm (sprawdzone juz na 2-3 autach)

Wykres z hamowni tego drugiego zaraz Ci podeśle. Jedno co mi się w nim nie podoba to to że ten moment jest osiągany bardzo szybko ale i bardzo szybko opada i jazda takim autem śmiesznie wygląda (jeździłem octavią z tym silnikiem z DSG i czuć taki chwilowy zryw jak trafia na szczytowe parametry a potem lekki muł - nie podobało mi się to). Trzeba się wstrzeliwac w obroty. Ale zawsze go można zavirusować i przy okazji wypłaszczyć przebieg mocy i momentu.

Jak jest z 1.9 nie wiem ale wydaje mi sie ze bardziej płaski ma przebieg momentu a poza tym plus tej konstrukcji jest taki, że jest już ona dobrze sprawdzona... Wykresów jest wiele na różnych forach.

Wybór zatem nalezy do Ciebie i od potencjalnego przeznaczeni autka.
Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
vendettalub
Gość



« Odpowiedz #3 - Czwartek, 25.05.2006, 06:59:53 - NIEPRZECZYTANA »

Abdul tą swoją wypowiedzią zrobiles mi jeszcze wiekszy metlik w glowie!! ihihihih ale dziekuje za wypowiedz ktora mnie satysfakcjonuje ;)  wydaje mi sie ze najlepiej bedzie jak przejade sie i jednym i drugim i zobacze ktore mi bedzie najbardziej pasowac ;)
Zapisane
zbigniew matysik Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: seat toledo III 2005 2.0TDI

« Odpowiedz #4 - Piątek, 06.11.2009, 19:28:21 - NIEPRZECZYTANA »

Mam toledo III z silnikiem 2.0tdi 140kM.Przejechałem 40tys.km.Gdy kupowałem w salonie proponowano mi podniesienie mocy,ale uważam ze dla mnie wystarczy ta moc.Silnik jest bardzo elastyczny i mało pali,w grnicach 6.5 do 7.5 litra na 100km.Oczywiscie mam 6 biegowa skrzynie biegów.Na szczescie nie mam filtra czastek stałych (DPF) w tym silniku (BKD).Z tego co słyszałem teraz sa tylko z filtrem czastek stałych i nie ma wyboru a szkoda.Tak że jeżeli bedziesz miał taki wybór to odrzuc DPF.A jak nie wierzysz to poczytaj na forum.A tak ogulnie bardzo fajne autko :)  :)
Zapisane
sheen1 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Gdynia
Samochód: Cordi - była..... Poszukuję

« Odpowiedz #5 - Środa, 11.11.2009, 22:30:37 - NIEPRZECZYTANA »

Trochę nie na temat ale czytałem i słyszałem że tdi to silnik odkupiony od fiata (w 1 fazach testowania), ile w tym prawdy?. Niby fiatowski jtd jest mniej zawodny i ma lepsze osiągi. Nigdy ropy nie miałem, ale biorąc pod uwagę ostatnie przebiegi chyba trzeba się zastanowić. Za gaz dziękuję.
Zapisane
grzelmo Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Radzyń Podlaski / Warszawa
Samochód: Altea Freetrack 4 2.0TDI BMN

« Odpowiedz #6 - Czwartek, 19.11.2009, 17:33:50 - NIEPRZECZYTANA »

Od 9 miesięcy mam Alteę 2.0TDI bez virusa - 140KM i jest ok, przejechałem nią już 30tyś. km.
Problemy z pękającymi głowicami przerabiałem, usterki dwumasa też i moja rada jest taka - kup samochód po 2005roku i będziesz zadowolony. Użytkuj zgodnie z zasadami i normami i nie będziesz narzekał. A martwił się będziesz jak coś się stanie :)
statystycznie większe szanse masz na trafienie samochodu pozbawionego defektów opisanych wyżej. głowice pękały 2004-2005 rok - takie info mam z Seata. jak było pisane - zdany jesteś na loterię :)
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #7 - Czwartek, 19.11.2009, 18:19:26 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: grzelmo
Od 9 miesięcy mam Alteę 2.0TDI bez virusa - 140KM i jest ok, przejechałem nią już 30tyś. km.
A z którego roku ta Altea i ile ma przejechane poza Twoimi 30 000km??
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
Qba Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline




« Odpowiedz #8 - Czwartek, 19.11.2009, 19:37:37 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: grzelmo
kup samochód po 2005roku i będziesz zadowolony
to Cie pociesze... kolega miał leona z 2006 roku i też popękała mu głowica, auto nowe z salonu wyjechało, już nim nie jeździ, przesiadł się na bmw ;)
Zapisane

johnnygdansk
Gość



« Odpowiedz #9 - Czwartek, 19.11.2009, 21:52:31 - NIEPRZECZYTANA »

mi też pękła głowica a mam leona 2008, własnie czekam na wymianę...
Zapisane
grzelmo Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Radzyń Podlaski / Warszawa
Samochód: Altea Freetrack 4 2.0TDI BMN

« Odpowiedz #10 - Czwartek, 19.11.2009, 22:40:19 - NIEPRZECZYTANA »

Moja jest z 2006roku ma niecałe 60 000km. Jestem świadom tego, że jest to loteria. Narazie się nie boję bo mam protekcję w ASO - w razie co będzie pomoc :)
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #11 - Czwartek, 19.11.2009, 22:42:15 - NIEPRZECZYTANA »

No to niezle kupa te wasze 2.0 :o

w czym one maja byc lepsze od 1,9?
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
grzelmo Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Radzyń Podlaski / Warszawa
Samochód: Altea Freetrack 4 2.0TDI BMN

« Odpowiedz #12 - Czwartek, 19.11.2009, 22:47:17 - NIEPRZECZYTANA »

W sumie w niczym - nikt nie wie dlaczego VW zrezygnował z 1.9TDI :)
Moim zdaniem ekologia...
Ciekawe czy na pękające głowice nie ma jakiejś rady?? Tylko nie pisz, że zmiana auta / silnika   ;D
Ja z tego samochodu i silnika póki co jestem zadowolony, ostatnio mi nawet spalanie spadło :)
Zapisane
sheen1 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Gdynia
Samochód: Cordi - była..... Poszukuję

« Odpowiedz #13 - Piątek, 20.11.2009, 00:10:02 - NIEPRZECZYTANA »

Czytałem i słyszałem także o tym problemie. Obawiam się tego silnika. Chciałem coś z 2006-2007 zakupić ale wiem że nawet gwarancja z aso to żadna gwarancja. Od 9 m-cy walczę z aso i dalej kasiorki nie widzę. Robiłem remont silnika w aso za kupę pieniędzy, padł po 2 m-cach. 
Zapisane
grzelmo Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Radzyń Podlaski / Warszawa
Samochód: Altea Freetrack 4 2.0TDI BMN

« Odpowiedz #14 - Piątek, 20.11.2009, 09:07:38 - NIEPRZECZYTANA »

Znam kilkanaście osób, które mają 2.0TDI w tym siebie :) - nie widziałem jeszcze tego problemu i mam nadzieję, że nie zobaczę.
A wśród tych samochdów są: Octavia II (2006rok), Leon (2006,2007), Toledo (2005,2006), ALtea (2006), Altea XL (2007, 2008), Passat B6 (2005, 2007), A4 (2005), A3 (2006) i wszyscy jeżdżą. W tym niektóre z tych samochodów dawno przekroczyły 200tys. km. Tak jak pisałem wcześniej - ciekawe czy sposób użytkowania czy nawet rodzaj jakiegoś płynu nie powoduje wystąpienia tej usterki. Może pocieszam siebie :) nie wiem. Ale gdyby to był taki wielki problem to VW dawno wycofałby ten silnik - moim zdaniem. Słyszałem, że 2.0TDI zjada ogromne ilości oleju - u mnie tego nie ma bo 0.5l czy 0.7l na 15tys. km dla samochodu wyposażonego w turbinę uznaję za normę.
Zapisane
Strony: [1] 2 3   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» 2,0 TDI nowe Toledo?
Skocz do: