Strony: 1 ... 4 5 [6]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Wymieniał ktoś klocki hamulcowe i plyn ??  (Przeczytany 56320 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #75 - Niedziela, 08.05.2011, 15:09:58 - NIEPRZECZYTANA »

Witam,
mam pytanie do osób które same wymieniały sobie płyn.
Jaka jest szansa na zerwanie odpowietrzników? Wymienił bym sobie sam ten płyn. Jedyne czego się boję to zerwania odpowietrzników i unieruchomienia samochodu.
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #76 - Niedziela, 08.05.2011, 15:38:21 - NIEPRZECZYTANA »

szansa jest... jak dawno ruszane i pordzewiale. Ja oddalem do warsztatu i w ibi 1 ukrecili, mialem wtedy wmiane cylinderka za free
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #77 - Niedziela, 08.05.2011, 16:35:57 - NIEPRZECZYTANA »

Najpierw zalej czymś w rodzaju WD-40 odpowietrzniki, zanim będziesz kręcił i sporo pomaga. Podstawa to odkręcać kluczem sześciokątnym, czyli najlepiej nasadką (6-kątną) lub specjalnym kluczem sześciokątnym otwartym. W żadnym wypadku nie próbuj 12-kątnym oczkiem i płaskim kluczem, bo przy małych łebkach takie klucze szybko obrabiają śrubę.
Z drugiej strony wymiana cylinderka, jeśli już ukręcisz odpowietrznik, również może spowodować kolejny problem, bo jest szansa na ukręcenie przewodu hamulcowego :eye: 
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
kacperix Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester

« Odpowiedz #78 - Niedziela, 08.05.2011, 19:33:34 - NIEPRZECZYTANA »

tak jak Lee napisał najlepiej 6-kątną nasadką, jak masz farbe od malowanie zacisków na nich to oskrob ładnie i popsikaj wudekiem
Zapisane
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #79 - Niedziela, 08.05.2011, 19:37:52 - NIEPRZECZYTANA »

Leemarvin, wymianę cylinderka przerabiałem. Specjalnie kupowałem klucz własnie oczkowy otwarty.
No dobra, naładuje tam wd40 najwyżej zostawie na noc i rano ogarnę.
Zapisane
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #80 - Niedziela, 08.05.2011, 20:47:10 - NIEPRZECZYTANA »

W sumie jeszcze mi się nie zdarzyło, żeby urwać odpowietrznik, bo zawsze zalewam Rost Off`em Wurth`a i puszczają bez problemu. Gorzej było ostatnio gdy wymieniałem w 15-letnim Polo korektor siły hamowania. Tu dopiero był stres, że się może ukręcić przewód, ale również Wurth dał radę.
Zawsze możesz delikatnie stuknąć osiowo w odpowietrznik i musi iść.
Czasem przydatny jest też zmrażacz w sprayu...
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 08.05.2011, 20:48:49 wysłane przez Leemarvin » Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
emtezet Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: IBIZA '99 G60, Audi A6 Avant 2.4 '03, Fiat 500e

« Odpowiedz #81 - Poniedziałek, 09.05.2011, 08:17:57 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Leemarvin
Gorzej było ostatnio gdy wymieniałem w 15-letnim Polo korektor siły hamowania.
Kit z przewodami ale wykręcić śruby mocujące z tego korektora to jest coś :D
Co do przewodów i odpowietrzników to ja zakupiłem sobie uniwersalny klucz samozaciskowy stanleya i powiem że do tego rodzaju rzeczy nadaje się idealnie..
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 09.05.2011, 08:21:46 wysłane przez emtezet » Zapisane

Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #82 - Poniedziałek, 09.05.2011, 10:50:43 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: emtezet
le wykręcić śruby mocujące z tego korektora to jest coś
Nie było szans ruszyć tych śrub na aucie (stalowe śruby w aluminiowej obudowie, jakiś kretyn to wymyślił :( ), dlatego wykręciłem blachę mocującą z całym korektorem, która jest przykręcona na 2 śrubach do karoserii. Śruby kupiłem nowe, więc nie było potrzeby wykręcania ich z korektora.
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 09.05.2011, 10:52:00 wysłane przez Leemarvin » Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
tchopz Mężczyzna
replikant ;)
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk/Bydgoszcz
Samochód: Skoda Superb 2.0 TDI 170KM, Replika AC Cobra 2.9 V6 24v w budowie.

« Odpowiedz #83 - Poniedziałek, 09.05.2011, 11:01:51 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Leemarvin
stalowe śruby w aluminiowej obudowie, jakiś kretyn to wymyślił

Obstawiam jakiegoś łebskiego finansistę z VW. W teorii każde zdjęcie tylnej belki to zakup nowego korektora...  :ok:

Ja wyjmując korektor z golfa wyciąłem go kątówką (ściąłem te śruby).
Potem na stacjonarnej wiertarce rozwiercałem otwory, w których siedziały zapieczone już nie tyle śruby co sworznie.
Trzeba bardzo uważać bo wierło ściąga do miękkiego alu. Dlatego najpierw małe wiertełko i dopiero większe.
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 09.05.2011, 11:04:10 wysłane przez tchopz » Zapisane

--->Karawan tchopza
Replika AC Cobra w budowie - http://tchopz-cobra.blogspot.com/
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #84 - Poniedziałek, 09.05.2011, 14:00:41 - NIEPRZECZYTANA »

Pewnie chodziło o jakość i prostotę/koszty wykonania takiego korektora. Aluminium nie złapie również korozji od wody w płynie hamulcowym, więc to pewnie też brali pod uwagę. Szkoda że nie pomyśleli o nakrętkach z tyłu i byłoby po problemie.
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
emtezet Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: IBIZA '99 G60, Audi A6 Avant 2.4 '03, Fiat 500e

« Odpowiedz #85 - Poniedziałek, 09.05.2011, 23:00:26 - NIEPRZECZYTANA »

No ja u siebie też odcinałem śruby, ale drugi korektor miałem za friko uzywany tyle że właśnie trza było w nim wybić śruby, więc opalarka, 5kg młotek i poszło..:D
Zapisane

tchopz Mężczyzna
replikant ;)
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk/Bydgoszcz
Samochód: Skoda Superb 2.0 TDI 170KM, Replika AC Cobra 2.9 V6 24v w budowie.

« Odpowiedz #86 - Wtorek, 10.05.2011, 08:52:55 - NIEPRZECZYTANA »

Ja się bałem wybijać. Aluminium nie lubi udaru... a pęknięty element układu hamulcowego to jeden z tych sportów ekstremalnych, które staram się omijać z daleka
Zapisane

--->Karawan tchopza
Replika AC Cobra w budowie - http://tchopz-cobra.blogspot.com/
emtezet Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: IBIZA '99 G60, Audi A6 Avant 2.4 '03, Fiat 500e

« Odpowiedz #87 - Wtorek, 10.05.2011, 08:54:50 - NIEPRZECZYTANA »

Ja to zrobiłem jednym uderzeniem, jedyne czego się bałem to że się korektor rozszczelni od temperatury..
Zapisane

firefighter Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Tychy
Samochód: IBIZA '03 1,2 12V (6L)

« Odpowiedz #88 - Wtorek, 21.06.2011, 14:20:53 - NIEPRZECZYTANA »

A ja mam takie pytanie.
Zapala mi się kontrolka hamulca na chwilę przy ostrym skręcaniu lub zjeżdżaniu z ostrego wzniesieniai pojawia sie trzykrotny sygnał dźwiękowy. Nie wiem , nie sprawdzałem zużycia klocków ale podejżewam że alarm sygnalizuje małą ilość płynu hamulcowego w zbiorniku. Czy płyny można ze sobą mieszać bo niestety nie wiem jaki mam?
 Notoryczna niechęć do używania forumowej wyszukiwarki.
Odpowiedź na zadane pytanie jest chociażby tu:
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=1557.msg17828#msg17828
Zapisane
Wiewiur Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Słupsk
Samochód: Leon '01, 1.9 TDI 110KM ASV New Beetle '99 1.9 TDI 90KM ALH

« Odpowiedz #89 - Wtorek, 21.06.2011, 14:54:32 - NIEPRZECZYTANA »

Na zakrętce od zbiorniczka z płynem hamulcowym jest napisane jaki płyn powinno się stosować - w większości DOT-4.
Zapisane

Strony: 1 ... 4 5 [6]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy» Wymieniał ktoś klocki hamulcowe i plyn ??
Skocz do: