+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Cordoba 1.9 TDI ASV - intercooler a zwiększanie mocy.
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Cordoba 1.9 TDI ASV - intercooler a zwiększanie mocy.  (Przeczytany 5468 razy)
0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.
krzyu Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Świebodzin
Samochód: Seat Cordoba Vario 1.9 TDI ASV

« Sobota, 06.12.2014, 16:44:43 - NIEPRZECZYTANA »

Witam serdecznie. W cordobie mam taki intercooler:
http://www.chlodnice-samochodowe.pl/upload/pictures/538107.jpg
teraz przyszedł czas że muszę go wymienić. Niestety jest on dość wyeksploatowany żeby myśleć o jakiejkolwiek naprawie( m.in urwany jeden uchwyt, nieszczelności).
Teraz stoję przed dylematem czy zmieniać na taki sam czy może pomyśleć o wstawieniu czegoś innego(może większego). W sumie to jakiś wielkich modyfikacji nie planuje. Na wiosnę chciałbym wrzucić jakiegoś moda na ok. 140PS jakby się udało. Nie chcę się bawić w wymianę innych gratów. Te 140koni będzie dla mnie ok. Tylko nie wiem czy ic da rade dla takiej mocy?

Ktoś doradzi coś? Czy wymienić na taki sam czy myśleć o wymianie na inny?
Zapisane
irocket Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Krosno
Samochód: 1996 Toledo 1L 1Z 90KM

« Odpowiedz #1 - Sobota, 06.12.2014, 16:56:28 - NIEPRZECZYTANA »

Tyle to spokojnie seryjny icek wytrzyma. Możesz większy montować, ale ile rzeźby będzie, to nie wiem.
Zapisane

krzyu Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Świebodzin
Samochód: Seat Cordoba Vario 1.9 TDI ASV

« Odpowiedz #2 - Poniedziałek, 08.12.2014, 19:19:36 - NIEPRZECZYTANA »

No tak zaglądałem ostatnio to za dużo miejsca nie ma żeby coś większego wstawić na miejsce org ic. Pozostałby jedynie FMIC w tym przypadku chyba ale to jak dla mnie sprawa nie opłacalna z racji tego że nie planuję zwiększać mocy w bardzo dużym stopniu.

To dzięki wielkie za pomoc. Trzeba zamówić nówkę IC i zamontować :)

Napisano: Sobota, 06.12.2014, 18:51:11


Może żeby nie zakładać nowego tematu to zadam jeszcze jedno pytanie, co prawda trochę w innej sprawie: Chodzi mi o to że mój tdi spala duże ilości oleju. Średnio muszę dolewać jakieś 0,5l na ok 800km. Nie ukrywam że mnie to niepokoi. I teraz gdzie szukać przyczyny? Czy może ona znajdować się w turbinie? Akurat w moim silniku najprawdopodobniej turbina już jest bardzo mocno zużyta. Po podłączeniu VAG wychodzi że jest ciągłe niedoładowanie: http://vaglog.pl/log_179769.html
Oczywiście inne rzeczy typu przepływka, N75, wężyki itp sprawdzałem. Zostało jeszcze wymienić turbinę.
Dodam że IC jest zapluty olejem ale kiedy go wykręciłem to wyleciało tylko troszkę.
Czy to jednak mimo wszystko problem leży w silniku? I czy jakby się okazało że konieczny jest remont to czy w takim przypadku jest to wgl opłacalne? Ogólnie silnik pracuje ok. Jest słabszy niż inne TDI ale to przez problem z turbiną. Odpala bardzo dobrze. Z rana jak odpali to przez chwilę kopci tak na niebiesko ale potem przestaje. Tak samo jak  stojąc w miejscu wkręcę go na obroty powyżej 2500RPM  to zaczyna kopcić na niebiesko. Żadnych wycieków nie widać. W garażu ani plamki oleju w miejscu gdzie stoi samochód.  Tak pytam teoretycznie na razie. Więcej będę coś wiedział w przyszłym miesiącu jak wymienię turbinę. Na razie gromadzę hajs żeby to zrobić raz a porządnie oraz zastanawiam się co ewentualnie z tym zrobić.
Zapisane
kacperix Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester

« Odpowiedz #3 - Środa, 24.12.2014, 02:04:01 - NIEPRZECZYTANA »

podejrzewam że uszczelniacze + pierścienie tłokowe mają już dość ..
Zapisane
D1CEZAR Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Samochód: Ibiza 2.0TDI

« Odpowiedz #4 - Niedziela, 18.01.2015, 17:45:25 - NIEPRZECZYTANA »

krzyu,  Od kiedy zaczął łykać taką ilość oleju? kacperix, ma rację. Ważne jest czy to się stało nagle czy powoli, kiedy się z orientowałeś o takim dużym ubytku?
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Cordoba 1.9 TDI ASV - intercooler a zwiększanie mocy.
Skocz do: