+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Usunięcie zaworu EGR Seat Arosa
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Usunięcie zaworu EGR Seat Arosa  (Przeczytany 6898 razy)
0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.
Maciej Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Tarnowskie Góry
Samochód: Seat Arosa, 2000r, 1.7SDI

« Sobota, 18.10.2014, 10:59:14 - NIEPRZECZYTANA »

Witam.
Usuwał ktoś zawór EGR z silnika 1.7SDI?
Chciałbym to zrobić, i potrzebowałbym porady, kogoś, kto się na tym zna. ;)

Napisano: Sobota, 18.10.2014, 11:57:20


Chciałbym również założyć turbinę do tego silnika. I tu pytanie czy to może być turbina K14 z Golfa 2 1.6TD?
Zapisane
irocket Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Krosno
Samochód: 1996 Toledo 1L 1Z 90KM

« Odpowiedz #1 - Sobota, 18.10.2014, 11:37:15 - NIEPRZECZYTANA »

To nie takie hop-siup założyć turbinę, tj założyć może założysz, ale jak długo silnik wytrzyma, to nie wiadomo.
Zapisane

Maciej Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Tarnowskie Góry
Samochód: Seat Arosa, 2000r, 1.7SDI

« Odpowiedz #2 - Sobota, 18.10.2014, 11:39:48 - NIEPRZECZYTANA »

Wiem, dlatego piszę, żeby otrzymać fachową poradę jak to zrobić z głową ;)

A z tym zaworem to chyba większego problemu nie ma?? zaślepki tylko trzeba mieć i przykręcić je w miejsca gdzie był ten zawór?
Zapisane
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #3 - Sobota, 18.10.2014, 13:20:36 - NIEPRZECZYTANA »

Taniej Ci wyjdzie swap na jakieś 1.9 TDi.
Zapisane
Maciej Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Tarnowskie Góry
Samochód: Seat Arosa, 2000r, 1.7SDI

« Odpowiedz #4 - Sobota, 18.10.2014, 17:44:45 - NIEPRZECZYTANA »

Z tym że mam właśnie taka turbinę i bym ją wykorzystał.
Zapisane
irocket Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Krosno
Samochód: 1996 Toledo 1L 1Z 90KM

« Odpowiedz #5 - Sobota, 18.10.2014, 17:55:37 - NIEPRZECZYTANA »

Możesz próbować, ale to musisz przerabiać wydech, dolot, dorobić olej do turbiny, dobrze by było wtedy od razu modyfikować ecu, żeby wyregulować dawki. Koszt porównywalny do swapa na 1.9tdi, a tdi będzie bardziej niezawodny imho
Zapisane

Maciej Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Tarnowskie Góry
Samochód: Seat Arosa, 2000r, 1.7SDI

« Odpowiedz #6 - Sobota, 18.10.2014, 18:53:33 - NIEPRZECZYTANA »

O co chodzi z "ecu"?
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #7 - Niedziela, 19.10.2014, 18:03:35 - NIEPRZECZYTANA »

O co chodzi z "ecu"?
Coś musi sterować turbiną. Gdzieś trzeba podpiąć czujnik ciśnienia dolotu......
Lepiej podmiana silnika, albo zmiana auta.
Zapisane

irocket Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Krosno
Samochód: 1996 Toledo 1L 1Z 90KM

« Odpowiedz #8 - Niedziela, 19.10.2014, 18:06:13 - NIEPRZECZYTANA »

KKKKris, jeśli będzie miał turbinę z Wastegate (czyli np taką z Golfa 1.6 TD albo z 1.9TD AAZ) to bardziej modyfikacja sterownika silnika (ecu) żeby ustawić ilość paliwa odpowiednią do powietrza
Zapisane

aboz Mężczyzna
Music my saviour
Prezes

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS

« Odpowiedz #9 - Niedziela, 19.10.2014, 18:14:18 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Maciej
mam właśnie taka turbinę i bym ją wykorzystał.
A coś oprócz suszarki masz? Kolektor, IC, czujniki? Bo jak nie to koszty wzrosną, a i tak nie masz gwarancji, że to zadziała. Jeśli do tego zamierzasz robić to sam i nie masz doświadczenia (a po postach widzę, że nie masz) to lepiej odpuść, bo zarżniesz silnik.
Zapisane
hans ik Mężczyzna
Klubowicz

Offline Offline



Skąd: panki, częstochowa
Samochód: 3x 205 z 87r, 91, 96r i peugeot 307 sw HDI 2.0 136KM

« Odpowiedz #10 - Niedziela, 19.10.2014, 19:28:44 - NIEPRZECZYTANA »

musisz go tylko zaslepic
arosa 1.7 sdi jest bez turbo i jezeli chcesz dlugiej zywotnosci tego motoru to niech tak zostanie :-X
tylko bedzie wywalac blad zaworu egr i nic poza tym no i wzrosnie zanieczyszczenie spalin  
na kolektorze gdzie masz wylot do zaworu egr zakladasz podkladke z kwasoi i zaroodpornej stali sa dostepne na aukcjach i juz po zabiegu
a najpierw moze wykrec i wyczysc zawor poprostu jest zafajdany
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 19.10.2014, 19:32:56 wysłane przez hans ik » Zapisane

En mis venas en vez de gasolina y el corazón de trabajo de la turbina!!!

bylo 2x ibiza 1 gen ,1 fl, 3 marbelki, malaga. to byly seaty a inne marki to juz nie pisze w sumie razem 53szt, twingo 96, fiat doblo 2001 1.9d, 2x arosa tyle przeszlosci a teraz mam 7x peugeot 205, MB A170 oraz peugeot 307 kombi
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Usunięcie zaworu EGR Seat Arosa
Skocz do: