+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Cordoba 1.4 AEX - brak mocy, szybko się grzeje
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Cordoba 1.4 AEX - brak mocy, szybko się grzeje  (Przeczytany 15184 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
CamilloX Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Cordoba 1.4 60 KM. Rok prod. 1997r.

« Poniedziałek, 28.07.2014, 09:09:46 - NIEPRZECZYTANA »

Witam was koledzy! To mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałośc za którą z góry dziękuję. Wyszukiwarka niestety nie pomogła mi rozwiązac mojego problemu więc do rzeczy:

Pacjent jak w tytule Cordoba 1.4 AEX 97r.

Jakiś miesiąc temu zauważyłem dośc duży spadek mocy, szarpanie silnikiem i bardzo szybki wzrost temperatury. W pierwszej kolejności sprawdziłem układ chłodzenia i stwierdziłem że termostat się nie otwiera bo samochód działał na tzw "krótkim obiegu" po wymianie termostatu nieznacznie się poprawiła sytuacja z temperatura lecz okazało się że nie załącza się wentylator z powodu padniętego czujnika w chłodnicy który również wymieniłem. I tak o to płyn chłodniczy jest, pompa wody działa, oba węże prawidłowo się nagrzewają, wentylator się załącza a samochód nadal po przejechaniu ok kilometra łapie już ponad 90st. Wtedy zauważyłem że wyrzuca płyn po otwarciu zbiorniczka, pod korkiem oleju pojawiło się trochę "masełka" a z wydechu momentami leciała biała para. Wniosek? Uszczelka pod głowicą. Wymieniłem uszczelkę, splanowałem głowicę, ustawiłem rozrząd i zapłon tak jak były przed wymianą ( co do ustawienia zapłonu mam wątpliwosci) wszystko poskładałem do kupy a tu praktycznie brak poprawy. Silnik klekocze jak diesel, dośc głosno slychac zawory, nadal się grzeje i przyspiesza jakby mial z 10 KM. W sobotę podłączyłem VAG-a i pokazał 2 błędy mianowicie błąd czujnika temperatury cieczy oraz coś związanego z zapłonm Powoli zaczynam rozkładac ręce co to moze byc więc zwracam się do was o pomoc i porade.
Zapisane
irocket Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Krosno
Samochód: 1996 Toledo 1L 1Z 90KM

« Odpowiedz #1 - Poniedziałek, 28.07.2014, 11:48:53 - NIEPRZECZYTANA »

To benzyniak, one szybko łapią temperaturę, szczególnie w upał. Kiedyś jechałem z kolegą Fabią 1.2 i 90st na liczniku było po około 1km, ale było chłodniej. Profilaktycznie możesz przeczyścić przepustnicę, posprawdzać czujniki (może jest (nie wiem) czujnik położenia wału, może czujnik halla jest, nie znam budowy silnika), do sprawdzenia też jest zapłon (wyprzedzenie itp)
Zapisane

CamilloX Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Cordoba 1.4 60 KM. Rok prod. 1997r.

« Odpowiedz #2 - Poniedziałek, 28.07.2014, 12:03:17 - NIEPRZECZYTANA »

To benzyniak, one szybko łapią temperaturę, szczególnie w upał. Kiedyś jechałem z kolegą Fabią 1.2 i 90st na liczniku było po około 1km, ale było chłodniej. Profilaktycznie możesz przeczyścić przepustnicę, posprawdzać czujniki (może jest (nie wiem) czujnik położenia wału, może czujnik halla jest, nie znam budowy silnika), do sprawdzenia też jest zapłon (wyprzedzenie itp)

Wiem że szybko się nagrzewają mojego też to dotyczy no ale 90 stopni po kilku minutach postoju lub po przejechaniu 1km to trochę nie za bardzo tym bardziej że dochodzi do tego bardzo duzy spadek mocy i głośna praca ( jakby klepanie zaworów ). Przepustnica wyczyszczona i zaadaptowana, czujniki sprawdzone wszystkie poza tym od temperatury wody ( niebieskim ) a co do zapłonu to spróbuję go wyregulować i napisze co się dzieje
Zapisane
Gizmo Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk/Żukowo
Samochód: Leon ST FR 2018

« Odpowiedz #3 - Poniedziałek, 28.07.2014, 20:12:43 - NIEPRZECZYTANA »

VAG prawde powiedział.ten silnik bierze info z czujnika temperatury cieczy,i  czujnik Halla ktory jest w aparacie zapłonowym tez daje odcięcie mocy, padnięty czujnik temp. nie powoduje odcięcia mocy, może się gotować ale power ma, ciężko odpalałby ale moc miałby nawet powyżej 90st.
zmien czujnik temp i czujnik Halla, Hall daje sygnał 01kowy, jak padł nie trafia w zapłon.
jeśli nadal będzie się grzał, tzn...będzie pokazywał ponad 90st, podmieniłbym z kimś zegary...może tu leżeć przyczyna.
Zapisane

Była:Cordoba 1.4 AEX, małe, ciche, szybkieeee...
Jest: Toledo 1.6 SR AKL duże, ciche, a czy szybkie... się okaże
Jest też: Leon ST FR
CamilloX Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Cordoba 1.4 60 KM. Rok prod. 1997r.

« Odpowiedz #4 - Wtorek, 29.07.2014, 07:00:49 - NIEPRZECZYTANA »

Problem z brakiem mocy i głośną pracą rozwiązany. Pomogło ustawienie kąta zapłonu. Teraz auto idzie rewelacyjnie a na wolnych obrotach chodzi dużo równiej i ciszej.  ;D Co do temperatury to nagrzewa się trochę wolniej więc myślę że powinno być już ok. Mam zamiar tylko jeszcze profilaktycznie dolać trochę płynu bo jest na min. i odpowietrzyć. Póki co temat uważam za zamknięty i dziękuję wszystkim za pomoc :P
Zapisane
Gizmo Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk/Żukowo
Samochód: Leon ST FR 2018

« Odpowiedz #5 - Wtorek, 29.07.2014, 22:45:58 - NIEPRZECZYTANA »

tutaj układ sam się odpowietrza, nie trzeba ingerować.

wpadł mi jeszcze do głowy zapchany katalizator, ale skoro kłopot rozwiązany to git.

Napisano: Wtorek, 29.07.2014, 23:45:04


ps. uzupełnij profil...miejscowość.
Zapisane

Była:Cordoba 1.4 AEX, małe, ciche, szybkieeee...
Jest: Toledo 1.6 SR AKL duże, ciche, a czy szybkie... się okaże
Jest też: Leon ST FR
Patryk Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Bytom
Samochód: Seat Ibiza, 1997, 1.4

« Odpowiedz #6 - Środa, 30.07.2014, 08:59:58 - NIEPRZECZYTANA »

Ten AEX to chyba jeden z najgorszych silników. 2.5 TDI nie było jedyną wpadką VAG'a. ;)
Zapisane
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #7 - Środa, 30.07.2014, 14:45:51 - NIEPRZECZYTANA »

Nie wiem o czym piszesz. Mam w cordobie bliźniaczy silnik i przez 140tys od momentu wyjazdu z salonu samochód spisuje się perfekcyjnie. Oczywiście, coś czasem się psuje, ale nie są to żadne poważne awarie. Tylko, że o to auto dbane było od samego początku - do dziś jeździ na oleju 5W40...
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #8 - Środa, 30.07.2014, 15:25:04 - NIEPRZECZYTANA »

AEX to chyba naj lepszy z 1.4 a jak bylo dbane to pozniej tak jest
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Gizmo Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk/Żukowo
Samochód: Leon ST FR 2018

« Odpowiedz #9 - Środa, 30.07.2014, 15:28:23 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: raby
AEX to chyba naj lepszy z 1.4 a jak bylo dbane to pozniej tak jest

jestem tego samego zdania, mój przejezdzil 380tys.km gdy padł. zaniedbany.
Zapisane

Była:Cordoba 1.4 AEX, małe, ciche, szybkieeee...
Jest: Toledo 1.6 SR AKL duże, ciche, a czy szybkie... się okaże
Jest też: Leon ST FR
punchoo Mężczyzna
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX

« Odpowiedz #10 - Niedziela, 03.08.2014, 19:53:11 - NIEPRZECZYTANA »

Również chwalę swój AEX - silnik bezawaryjny.
Zapisane

Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać :satan: - SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX - HONDA Civic IX 1.8 '14

Gizmo Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk/Żukowo
Samochód: Leon ST FR 2018

« Odpowiedz #11 - Niedziela, 03.08.2014, 22:55:09 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: punchoo
Również chwalę swój AEX - silnik bezawaryjny.

Niepozorny....
Zapisane

Była:Cordoba 1.4 AEX, małe, ciche, szybkieeee...
Jest: Toledo 1.6 SR AKL duże, ciche, a czy szybkie... się okaże
Jest też: Leon ST FR
CamilloX Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Cordoba 1.4 60 KM. Rok prod. 1997r.

« Odpowiedz #12 - Wtorek, 05.08.2014, 06:45:05 - NIEPRZECZYTANA »

Witam ponownie! Cordoba śmiga aż miło po ostatnich przebojach ale pojawił się nowy problem.
Mianowicie lubi co chwila zgasnąć na wolnych obrotach. Nagle drastycznie spadają i popiskuje wtedy pasek alternatora i po 2-3 takich spadkach gaśnie całkowicie, odpala bez problemu i tak od nowa. Wyglądałoby to na przepustnice/silnik krokowy ale była czyszczona przy wymianie uszczelki pod głowicą więc to raczej wykluczam... stawiam więc albo za luźny pasek albo czujnik temperatury cieczy ( 4 pinowy ) bo ponoć on lubi płatać takie figle. Co sądzicie?
Zapisane
punchoo Mężczyzna
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX

« Odpowiedz #13 - Wtorek, 05.08.2014, 18:29:24 - NIEPRZECZYTANA »

CamilloX, - wymien ten czujnik - kosztuje koło 20PLN + nowy oring + uzupełnienie płynu który ucieknie...
Zapisane

Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać :satan: - SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX - HONDA Civic IX 1.8 '14

Karenz Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: warszawa
Samochód: cordoba 96 1.4 aex

« Odpowiedz #14 - Poniedziałek, 11.08.2014, 01:08:52 - NIEPRZECZYTANA »

również mój AEX jeździ bez większych problemów
gdyby nie ruda nie myślał  bym o nowym aucie 
Zapisane
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Cordoba 1.4 AEX - brak mocy, szybko się grzeje
Skocz do: