+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Problem z nagrzaniem się silnika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 [2]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Problem z nagrzaniem się silnika  (Przeczytany 13331 razy)
0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.
magius Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Legnica
Samochód: Ibiza, 2008, 1.9 TDI AXR

« Odpowiedz #15 - Niedziela, 26.01.2014, 19:36:54 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: raby
montuja montuja ale ile to faktycznie daje to nie wiem :-X
W takim razie muszę zdrążyć temat, bo mnie zaciekawiliście bardzo  :-\
Ogólnie z innego forum, piszą, aby te świece zaczęły grzać muszą być spełnione następujące warunki:
Cytuj
- silnik pracuje od min. 10 s
- temp. plynu chlodzacego >70°
- temp. powietrza >5°
- obr. silnika < 800
- obciazenie Alternatora < 50%
+ to co mac456x9 pisał o tej temperaturze. Muszę koniecznie zdrążyć temat  :ninja:
Zapisane

raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #16 - Niedziela, 26.01.2014, 19:48:45 - NIEPRZECZYTANA »

http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=4916.15
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=2791.msg283237#msg283237
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
magius Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Legnica
Samochód: Ibiza, 2008, 1.9 TDI AXR

« Odpowiedz #17 - Niedziela, 26.01.2014, 20:04:39 - NIEPRZECZYTANA »

Dzięki raby.
Sugerując się zdjęciami zamieszczonymi w TYM poście, stwierdzam, że u mnie dogrzewania nie ma  :-\
Zapisane

mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #18 - Niedziela, 26.01.2014, 23:32:40 - NIEPRZECZYTANA »

A no widzisz. Ja Ci napisałem bo w moim aucie siedzi silnik dokładnie taki jak w Twoim. AXR. Wg mnie te świeczki coś tam dają. :)
Zapisane
magius Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Legnica
Samochód: Ibiza, 2008, 1.9 TDI AXR

« Odpowiedz #19 - Wtorek, 28.01.2014, 05:51:55 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: mac456x9
Wg mnie te świeczki coś tam dają. :)
Przy dużym mrozie szybciej wskazówka od temperatury zaczyna wstawać? Po przejechaniu jakiego dystansu silnik osiąga 90 stopni?
Zapisane

mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #20 - Wtorek, 28.01.2014, 09:47:15 - NIEPRZECZYTANA »

Powiedzmy, że po jakiś 5 do 7 km. W zależności czy jest -5 czy -18*. Ale ja sam widzę różnicę. Świece się nie załączają koło zera i wtedy silnik ... grzeje się przez jakieś 6-7 a czasem nawet i 12km jak mocniej włączę ogrzewanie.
Zapisane
magius Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Legnica
Samochód: Ibiza, 2008, 1.9 TDI AXR

« Odpowiedz #21 - Wtorek, 28.01.2014, 12:57:11 - NIEPRZECZYTANA »

Dzisiaj jechałem i po przejechaniu 8 km też się nagrzał silnik, tylko że miałem ciągle nawiew na minimalną temperaturę...
Zapisane

mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #22 - Wtorek, 28.01.2014, 13:27:02 - NIEPRZECZYTANA »

No to by Ci się nagrzał po powidzmy 6km :) Taka różnica.

W nagrzewaniu silnika też ważną rolę pełni sprawny zawór egr.
Zapisane
emswisnia Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Samochód: Ibiza 6K 99r. 1.9TDI EVO1 / Peugeot 207 1.6 HDI

« Odpowiedz #23 - Wtorek, 28.01.2014, 16:00:06 - NIEPRZECZYTANA »

Widzę żę temat się rozwinął.
Już przetestowałem swoją Ibizę i wszystko z nia jest ok jak nawiew dam na 1 to auto się nagrzewa powiedzmy że normalnie i trzyma te 90'C a jak włączę na 4 to długo się rozgrzewa.
A dźwięk który występował u mnie przy prędkości był to odbój od klapy który amortyzuje ją przy zamykaniu - wypiął się z mocowań i luźno sobie wisiał a pod wpływem prędkości wydawał dziwny dźwięk.

Wczoraj testowałem również na aucie narzeczonej Corolli D4D 110KM i również jak włączyłem w ustawieniach na HOT auto bardzo długo się nagrzewało przy -11'C a jak zmniejszyłem to od razu wskazówka od temperatury wskoczyła na 90'C.

Czyli jest tak jak piszecie powyżej takie ogrzewanie działa jak chłodnica przy takich mrozach.
Zawsze fajnie jest się dowiedzieć czegoś nowego :)

Jeszcze przetestuje w nowym zakupie Xsara Picasso 2.0HDI czy też jest takie samo działanie.
Zapisane
Strony: 1 [2]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Problem z nagrzaniem się silnika
Skocz do: