+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Problem z nagrzaniem się silnika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Problem z nagrzaniem się silnika  (Przeczytany 13345 razy)
0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.
emswisnia Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Samochód: Ibiza 6K 99r. 1.9TDI EVO1 / Peugeot 207 1.6 HDI

« Sobota, 25.01.2014, 00:47:37 - NIEPRZECZYTANA »

Witam,

Piszę z zapytaniem i prośbą o radę.
Dzisiaj wracając do domu około 40km zauważyłem że auto się po około 25 minutach jazdy nie zagrzało, z nawiewów leciało lekko ciepłe powietrze a wskaźnik od temperatury było na pierwszej kresce (pierwsza kreska zero, druga 90'C), dopiero przed samym domem wskazówka wskoczyła na 90'C oczywiście spawdziłem i tak wąż idący od silnika do chłodnicy był lekko ciepły przy samym silniku dalej był zimny jak lód, tak samo dolny (od dużego obiegu). Odkręciłem korek od płynu chłodzącego to buchło wszystko do góry - tak jakby zrobiło się podciśnienie.
Zauważyłem jeszcze żę przy jeździe ponad 60km/h auto wydawało z siebie bardzo dziwny dźwięk jakby coś obcierało zmieniając ton dźwięku, jadać poniżej 50km/h nie było tego słychać.
Temperatura na dworze -13'C/-14'C

Zastanawiam się czy to normalne (przy takiej temperaturze minusowej) bo wcześniej się z takim czymś nie spotkałem czy coś się przyblokowało.
Dodam że termostat wymieniałem w lato na nowy ponieważ nie otwierał mi dużego obiegu i po wymianie było wszystko ok.
Zapisane
irocket Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Krosno
Samochód: 1996 Toledo 1L 1Z 90KM

« Odpowiedz #1 - Sobota, 25.01.2014, 09:22:55 - NIEPRZECZYTANA »

Skoro termostat nowy, to może pompa wody już się psuje i nie robi wystarczającego obiegu wody
Zapisane

emswisnia Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Samochód: Ibiza 6K 99r. 1.9TDI EVO1 / Peugeot 207 1.6 HDI

« Odpowiedz #2 - Sobota, 25.01.2014, 11:04:57 - NIEPRZECZYTANA »

A można jakoś samemu sprawdzić czy pompa wody jest ok?
Zapisane
irocket Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Krosno
Samochód: 1996 Toledo 1L 1Z 90KM

« Odpowiedz #3 - Sobota, 25.01.2014, 11:35:49 - NIEPRZECZYTANA »

Z tego co wyczytałem w Internetach, to można sprawdzić luzy, można sprawdzić, czy nie przecieka, a jak jest tak, że silnik gorący, a reszta zimna, to na 99% już pompa padła. Jakby termostat nie zamykał dużego obiegu, to by wolno się grzał, ale wszystkie elementy były ciepłe
Zapisane

emswisnia Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Samochód: Ibiza 6K 99r. 1.9TDI EVO1 / Peugeot 207 1.6 HDI

« Odpowiedz #4 - Sobota, 25.01.2014, 13:27:30 - NIEPRZECZYTANA »

Dziś odpaliłem po nocy auto i nie nagrzewałem go tylko sprawdziłem czy jest obieg powrotny i płyn chłodzący wracałem z powrotem do pojemniczka. Naciskałem węże i widać że płyn w nich jest.
Ciężko jest mi bez garażu sprawdzić teraz pompe wody bo na mrozie to nie robota :)

Wczoraj auto z nawiewów wydawało ciepłe powietrze pożna powiedzieć że gorące ale miałem wrażenie że sie wolno nagrzewa chociaż nie jechałem zbyt szybko bo tak w granicach 70-80km/h bo nie spieszyło mi się do domu.
Zapisane
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #5 - Sobota, 25.01.2014, 13:54:17 - NIEPRZECZYTANA »

Przy takich temp może Ci się nagrzewać nawet po 14-15km. Jak stoisz w korku to w ogóle czas się wydłuża. Moim zdaniem tdi w korku praktycznie się nie rozgrzewa.
Zapisane
emswisnia Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Samochód: Ibiza 6K 99r. 1.9TDI EVO1 / Peugeot 207 1.6 HDI

« Odpowiedz #6 - Sobota, 25.01.2014, 21:48:43 - NIEPRZECZYTANA »

Czyli to jest standardowa sytuacja przy moim tdi?
Zaskoczyło mnie to że był obieg właśnie powrotny bo wydaje mi się żę gdyby pompa się posypała nie było by obiegu wcale i płyn by nie powracał.
Zastanawia mnie tylko to że po około 40km wąż idący od silnika do chłodnicy był zimny i jedynie przy silniku był ciepły.
Zapisane
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #7 - Niedziela, 26.01.2014, 00:30:04 - NIEPRZECZYTANA »

Jak miałeś włączone ogrzewanie porządnie to moglo tak być.
Zapisane
emswisnia Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Samochód: Ibiza 6K 99r. 1.9TDI EVO1 / Peugeot 207 1.6 HDI

« Odpowiedz #8 - Niedziela, 26.01.2014, 09:47:24 - NIEPRZECZYTANA »

Tak ogrzewanie było włączone porządnie bo jechałem z chorą osobą której było bardzo zimno i nawiew działał na maksa cała drogę.
Zapisane
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #9 - Niedziela, 26.01.2014, 13:07:06 - NIEPRZECZYTANA »

No to wszystko jasne. Jak termostat trzyma (a napisałeś, że trzyma) to nie ma się czego czepiać. Spalanie na poziomie 4 czy 5L/100 nie biorą się znikąd. Jak chcesz go szybciej rozgrzać to przeciągaj go po obrotach. Nie ciśnij mocno tylko kręć wyżej lekko naciskając gaz. Silnikowi to nie zaszkodzi a rozgrzeje się szybciej kosztem wyższego spalania.
Zapisane
magius Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Legnica
Samochód: Ibiza, 2008, 1.9 TDI AXR

« Odpowiedz #10 - Niedziela, 26.01.2014, 15:35:49 - NIEPRZECZYTANA »

Z tego co wyczytałem i testowałem na swoim aucie to ogrzewanie włączone na mocne grzanie w TDI przy dużych mrozach działa praktycznie jak chłodnica. Teraz przez weekend miałem zjazdy i było -11 na dworze. No i w mieście jak stałem na światłach nieco dłużej to wskazówka już opadała poniżej 90  :-\
Osobiście jak jeżdżę to wpierw czekam aby wskazówka drgnęła i dopiero włączam ciepły nawiew. Tylko wiadomo nie zawsze jeździ się samemu...
Zapisane

mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #11 - Niedziela, 26.01.2014, 16:04:57 - NIEPRZECZYTANA »

magius, nie wiem czy dobrze robisz. Poczytaj sobie o pogrzewaczu na 3 świece żarowe zamontowanym w obiegu chłodzenia i warunkach kiedy on jest uruchamiany. Nie wiem jak w ibizie, ale w golfie warunkiem jest uruchomiony nawiew na HI. No i sprawdź czy masz ten podgrzewacz.
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 26.01.2014, 16:06:42 wysłane przez mac456x9 » Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #12 - Niedziela, 26.01.2014, 19:22:05 - NIEPRZECZYTANA »

Przy mrozach nic dziwnego ze zbija temperature samym ogrzewaniem, na codzien tluke sie dieslem isuzu 2,5 i kilkanascie min z odpalonym ogrzewaniem na postoju zbija temp silnika ale samo ogrzewanie daje rade, ruszam w droge i zaraz wskazowka wraca do pionu.
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
magius Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Legnica
Samochód: Ibiza, 2008, 1.9 TDI AXR

« Odpowiedz #13 - Niedziela, 26.01.2014, 19:26:09 - NIEPRZECZYTANA »

mac456x9, sprawdzę. Tylko powiedz mi gdzie to ogarnąć? W kodach wyposażenia na nalepce naklejonej w bagażniku? Jeżeli tam, to na pewno nie mam, ponieważ już sprawdzałem co oznaczają te kody i nie przypominam sobie, że było coś o tym wspomniane.
Zaraz googla odpalę, bo jeżeli jest tak jak mówisz, to można szybciej nagrzać czynnik chłodzący silnik. A i jeszcze pytanie, czy takie ustrojstwo montują w silnikach z PD? Bo jestem właśnie posiadaczem tego typu silnika.
Przy mrozach nic dziwnego ze zbija temperature samym ogrzewaniem, na codzien tluke sie dieslem isuzu 2,5 i kilkanascie min z odpalonym ogrzewaniem na postoju zbija temp silnika ale samo ogrzewanie daje rade, ruszam w droge i zaraz wskazowka wraca do pionu.
Właśnie o tym wcześniej wspominałem...
Zapisane

raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #14 - Niedziela, 26.01.2014, 19:29:03 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: magius
czy takie ustrojstwo montują w silnikach z PD? Bo jestem właśnie posiadaczem tego typu silnika.
montuja montuja ale ile to faktycznie daje to nie wiem :-X
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Problem z nagrzaniem się silnika
Skocz do: