+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Dynamika jazdy
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Dynamika jazdy  (Przeczytany 19345 razy)
0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.
Kravat Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Zabrze
Samochód: Ibiza, 2006, 1.4 TDi 80 KM

« Wtorek, 08.10.2013, 19:35:05 - NIEPRZECZYTANA »

Moje doświadczenie z silnikami diesla jest dość znikome, natomiast benzyniakami jeżdżę już od kilku lat. Mój problem polega na tym, że moja ibiza 1.4 TDi (80KM) jest mniej dynamiczna niż benzynowa Toyota Yaris 1.0 (69KM). I tutaj pojawia się pytanie czy problem jest z samochodem czy też może z kierowcą? Sporadycznie użytkuję również Ibizę 1.9 TDi (110KM) i przy niej żadnych problemów z dynamiką nie mam. Czy pownienem udać się do diagnosty? A może zmienić styl jazdy narzucając autko większ obroty? Zaznaczam, że chodzi mi o płynna jazdę w miejskim ruchu a nie wyścigi na torze. 
Zapisane
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #1 - Wtorek, 08.10.2013, 21:22:59 - NIEPRZECZYTANA »

hm. co masz na myśli mówiąc dynamiczna?
To jest inna konstrukcja silnika. Ja też na początku jak przesiadłem się z benzyniaka musiałem się diesla nauczyć.
Po prostu jeździj w zakresie 2000-3000obrotów i będzie dobrze.
Zapisane
tchopz Mężczyzna
replikant ;)
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk/Bydgoszcz
Samochód: Skoda Superb 2.0 TDI 170KM, Replika AC Cobra 2.9 V6 24v w budowie.

« Odpowiedz #2 - Środa, 09.10.2013, 14:29:48 - NIEPRZECZYTANA »

Między Yariską, a Ibizą może być ponad 10%-wa różnica w masie. W mocy jest podobnie. Powinny jeździć porównywalnie.
Zapisane

--->Karawan tchopza
Replika AC Cobra w budowie - http://tchopz-cobra.blogspot.com/
irocket Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Krosno
Samochód: 1996 Toledo 1L 1Z 90KM

« Odpowiedz #3 - Środa, 09.10.2013, 14:43:26 - NIEPRZECZYTANA »

Diesel i Benzyna nawet w tym samym aucie i o tej samej mocy mają różną dynamikę. Benzyniak lepiej przyspiesza, klekot ma większy moment obrotowy, tak dla przykładu Toledo 1L 1.8i 90KM ma katalogowe przyspieszenie 12s, 1.9TDi 90KM ma już 13,1s
Zapisane

mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #4 - Środa, 09.10.2013, 15:06:05 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: irocket
Benzyniak lepiej przyspiesza
dodaj, że do 100km/h. Bo w normalnym ruchu mi się lepiej jeździ dieslem. Przy 2000-2500obrotów mam tyle mocy ile benzyna przy 4000... Minusem diesla jest mały zakres obrotów w jakich "jedzie".
Zapisane
irocket Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Krosno
Samochód: 1996 Toledo 1L 1Z 90KM

« Odpowiedz #5 - Środa, 09.10.2013, 15:14:16 - NIEPRZECZYTANA »

A i jeszcze dużo też zależy od konstrukcji silnika i rozwiązań w nim użytych. Meganką 1.9dTi da się jechać 40 km/h na piątym biegu i zbiera się bez problemu nawet pod górkę. Moim Toledo przy 40km/h nie da się jechać na czwartym biegu, a o zbieraniu pod górkę można zapomnieć (chyba padnięta przepływka i turbo pokazujące swój żywot powyżej 2300rpm)
Zapisane

mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #6 - Środa, 09.10.2013, 15:53:14 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: irocket
Meganką 1.9dTi da się jechać 40 km/h na piątym biegu
Cytat: irocket
pod górkę

 :check:
Zapisane
irocket Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Krosno
Samochód: 1996 Toledo 1L 1Z 90KM

« Odpowiedz #7 - Środa, 09.10.2013, 16:39:28 - NIEPRZECZYTANA »

Z rok temu miała :check: bo rozwaliło głowicę (ktoś wcześniej chyba źle zawory założył i powybijało kielichy itd). Poza tym turbina tam bierze niemal od spodu i silnik podobno jest wyposażony w mechanizm, który ma za zadanie utrzymywać minimalne obroty około 1k (jak będzie go mulić, to sam zwiększy dawkę paliwa, żeby mieć cały czas ten ~1k rpm)
Zapisane

Kravat Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Zabrze
Samochód: Ibiza, 2006, 1.4 TDi 80 KM

« Odpowiedz #8 - Środa, 09.10.2013, 17:37:41 - NIEPRZECZYTANA »

Ostatnio zacząłem zastanawiać się czy mój problem nie leży w złej jakości filtrów powietrza/paliwa.
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #9 - Środa, 09.10.2013, 19:10:26 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: mac456x9
Minusem diesla jest mały zakres obrotów w jakich "jedzie".
??? prawie 50% zakresu to mało??? od niecałych 2k do prawie4k (odcinka)
...
80KM na ibizę t wg mnie trochę mało. Może za mały zapas mocy? No logach nic nie tnie dawki? Może powietrza mało, albo mało mierzy przepływka.
« Ostatnia zmiana: Środa, 09.10.2013, 19:12:33 wysłane przez KKKKris » Zapisane

mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #10 - Środa, 09.10.2013, 22:46:16 - NIEPRZECZYTANA »

KKKKris, miałem na myśli to, że benzyna kręci się do 6-7 z powodzeniem i od 4 dopiero czuje oddech...
Może źle się wyraziłem. Diesel ma węższy zakres obrotów w którym diesel czuje się dobrze.
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #11 - Czwartek, 10.10.2013, 08:48:17 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: irocket
silnik podobno jest wyposażony w mechanizm, który ma za zadanie utrzymywać minimalne obroty około 1k (jak będzie go mulić, to sam zwiększy dawkę paliwa, żeby mieć cały czas ten ~1k rpm)
A takie "magiczne" coś to nie jest domena wszystkich silników opartych na wtrysku?
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #12 - Sobota, 12.10.2013, 18:04:44 - NIEPRZECZYTANA »

mac456x9, No i to właśnie mam na myśli. Każdy patrzty na ilość ...........6 ...7 tysi. A w procentach całego zakresu wygląda to inaczej. Dla Pb to 3-4 jest połowa zakresu, dla ON 2tysie toi już polowa. Trzeba spoijrzeć nie na liczby.

Napisano: Sobota, 12.10.2013, 19:04:09


KYS, na pewnoi jest
Zapisane

tchopz Mężczyzna
replikant ;)
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk/Bydgoszcz
Samochód: Skoda Superb 2.0 TDI 170KM, Replika AC Cobra 2.9 V6 24v w budowie.

« Odpowiedz #13 - Poniedziałek, 14.10.2013, 08:48:57 - NIEPRZECZYTANA »

Doładowany diesel ma większy zakres użytecznych obrotów od benzyny, bo właśnie udział procentowy dobrego momentu w całym zakresie się liczy.
Jak to porównać z turbobenzyną to też nie jest wcale gorzej.

Tylko co ma zakres użytecznej mocy do dynamicznej jazdy to już nie mam pojęcia. Jak jadę dynamicznie benzyną to gie mnie obchodzi co się dzieje z silnikiem poniżej 4 tysięcy obrotów. Jak jadę dynamicznie dieslem to nie schodzę z 3 tysi.
Wszystkie auta projektowane do dynamicznej jazdy mają mega turbodziury jeśli są doładowane i mega ostre wałki, jeśli są atmosferyczne.
Szeroki zakres użytecznej mocy to domena aut miejskich i emeryckich.

Więc jak ktoś pisze, że auto nie jest dynamiczne, bo nie ciągnie z dołu to znaczy tylko tyle, że nie umie jeździć i nie wie co to skrzynia biegów.

Kravat, zrób test dynamiczny VAGiem tej Ibizy i będzie wszystko jasne. A bezkosztowo to możesz sobie czasy 0-100 km/h pomierzyć to będzie już "coś" wiadomo. Zakładamy, że umiesz jeździć dynamicznie. ;)
Zapisane

--->Karawan tchopza
Replika AC Cobra w budowie - http://tchopz-cobra.blogspot.com/
Shizo Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Bydgoszcz
Samochód: Corolla E12 2.0 D4D 116KM 2004r / była... Cordoba SX '96

« Odpowiedz #14 - Wtorek, 05.11.2013, 20:40:22 - NIEPRZECZYTANA »

Żony Yarisem 1.0 68KM który katalogowo miał chyba 14s i 160km/h jechałem na autostradzie 195km/h a przyspieszenie w 11s nie było problemem, spod świateł brałem nie jeden mocniejszy samochód. Tam był genialny niezniszczalny (jak cały Yaris) silnik VVT-i Teraz mam 116KM w dieslu w Corolli i powiem że frajdy jest mniej. Oczywiście jak się postaram to idzie jak burza ale charakterystyka turbo diesla jest zupełnie inna od benzyny. Dieslem poniżej 90KM nie wyobrażam sobie wogóle sprawnie poruszać, generalnie są to fajne ekonomiczne auta w trasie ale do miasta i zimą się wogóle nie nadają, spaliny śmierdzą a nie pachną benzynką i kolejne moje auto to będzie powrót do PB.
Zapisane
Strony: [1] 2 3   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Dynamika jazdy
Skocz do: