+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» wymiana tlumika - za ile ??
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 [2] 3 4   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: wymiana tlumika - za ile ??  (Przeczytany 55355 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Loop
Gość



« Odpowiedz #15 - Środa, 10.05.2006, 20:36:08 - NIEPRZECZYTANA »

ja polecam tłumiki SEBRINGA.Miałem w dwóch poprzednich wozach,do obecnego już zamówiłem jestem b.zadowolony. :mrgreen:
Jest tylko jeden minusik-cena  :niewiem:
Info-- http://www.atc.com.pl
Pozdrawiam :smile:
Zapisane
pablotor Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Toruń
Samochód: Seat Ibiza 1.4MPI 2000r.

« Odpowiedz #16 - Wtorek, 06.02.2007, 22:48:54 - NIEPRZECZYTANA »

Witam.

Mój problem dotyczy wymiany tłumika końcowego oraz środkowego. Mianowicie :

Posiadam póki co oryginalnie montowany tłumik końcowy który jest zespolony z tłumikiem środkowym...nie ma łączek ani niczego takiego tylko jedna cała rura. Pękł mi tłumik końcowy więc postanowiłem go wymienić razem z tłumikiem środkowym. Naprawy chciałbym dokonać sam, lecz mam problem z zakupem odpowiednich tłumików.

Facet w sklepie dobrał mi wg katalogu Bosala oba tłumiki, do tego zaczepy z gumami. Oglądałem ten katalog więc wiem że na pewno dobrał wg parametrów mojego samochodu.

Problem w tym, że sama puszka tłumika końcowego (tego nowego) jest krótsza o 5cm oraz posiada inne haki co definitywnie nie pozwoli go zamontować (są one proste wzdłuż tłumika a ja mam wygięte w poprzek), same zaczepy z gumami też mam nieco niższe niż te które wg katalogu powinny u mnie pasować, końcowa rura wydechu wychodząca z puszki jest u mnie krótsza niż w tym nowym tłumiku.

Krótko mówiąc wg katalogu powinno być OK a w rezultacie jest zupełnie inaczej ;-)

Może ktoś z Was miał podobny przypadek lub słyszał coś odnośnie tego tematu, może ktoś gdzieś się spotkał z czymś takim i wie jak to rozgryść ? Co mam zrobić, jak dobrać ten tłumik, jaki producent ? Nie wiem...cokolwiek.

Gdzie mam szukać takiego tłumika jak orginał (no nie musi być zespolony w całość ;-)
Samochód to : Seat Ibiza 1.4 MPI, 8 zaworowy, 60 KM, AKK, rok produkcji - początek 2002r.
Wiem, że jakoś od kwietnia zaczęli wypuszczać już tą nowszą Ibizę...ja mam jeszcze tą starszą.

Domyślam się, że Cordoba z tego roku co moja Ibiza będzie miała takie samo rozwiązanie.

Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki

pozdrawiam
Zapisane

Seat Ibiza 1.4 MPI 60KM
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #17 - Wtorek, 06.02.2007, 22:56:55 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "4th_horseman"
jesli chodzi o zaczepy to na ogol mozna je odpowiednio wygiac zeby pasowaly i jest to normalna praktyka wsrod tlumikarzy. kwestia tego jak to zrobia, zeby tlumik nie rezonowal w roznych zakresach obrotow tak jak to jest u mnie (tlumik VFM - druga linia bosala). moj tlumikarz sie poddal i stwierdzil ze nie wie czemu to tak chodzi wiec jestem na etapie szukania innego zakladu. mysle ze bosal raczej nie wypuscilby tlumika ktory mialby nie pasowac do danego modelu, no chyba ze rzeczywiscie wymierzyles go tak ze nie masz watpliwosci. najlepiej byloby chyba zamowic go jednak u tlumikarza ktory go potem zalozy, chyba ze koniecznie sam chcesz sie z tym bawic, masz odpowiedni sprzet, paste, itp. tak czy inaczej powodzenia.
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
nieswiec
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Łódź

« Odpowiedz #18 - Wtorek, 06.02.2007, 23:00:05 - NIEPRZECZYTANA »

ja pół roku temu wymieniałem tłumik koncowy, kupiłem według katalogu tłumik bosala
i musiałem we własnym zakresie poprzerabiać zaczepy tzn. odciołem te proste wygiołem je na wzór tych starych i przyspawałem w innych miejscach niż były bo były w złych wszystko lezy jak ulał ale tłumik jest identycznych wymiarów, w punkcie w którym kupowałem tłumik powiedzieli mi ze ponoć do AKK byly 2 rodzaje monowania tłumików ale oni maja dostepny tylko ten który musiałem przerobić
Zapisane

SEAT IBIZA 1.4 MPi SIGNO (99-02) 2002 AKK
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #19 - Wtorek, 06.02.2007, 23:00:29 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "pablotor"
Gdzie mam szukać takiego tłumika jak orginał (no nie musi być zespolony w całość
Wyglada na to ze BOSAL nie robi na wymiar idealny. Musisz szukac innego producenta... W calosci jest tylko fabryczny.
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
pablotor Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Toruń
Samochód: Seat Ibiza 1.4MPI 2000r.

« Odpowiedz #20 - Wtorek, 06.02.2007, 23:40:01 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "4th_horseman"
... chyba ze koniecznie sam chcesz sie z tym bawic, masz odpowiedni sprzet, paste, itp. tak czy inaczej powodzenia.


O jaka pastę konkretnie Ci chodzi ?
Zapisane

Seat Ibiza 1.4 MPI 60KM
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #21 - Wtorek, 06.02.2007, 23:42:53 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "pablotor"
O jaka pastę konkretnie Ci chodzi ?
Do uszczelniania polaczen rurka w rurke. Inaczej cement taki specjalny.
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
pablotor Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Toruń
Samochód: Seat Ibiza 1.4MPI 2000r.

« Odpowiedz #22 - Wtorek, 06.02.2007, 23:48:43 - NIEPRZECZYTANA »

Rozumiem, że jak łączę tłumiki wkładając jeden w drugi to ten co przychodzi do wewnątrz najpierw smaruję tą pastą i następnie nasuwam na niego ten co ma przyjść na zewnątrz ?

Jeśli tłumiki są łączone za pomocą łączki to robię to samo (tyle że na zewnątrz przychodzi ta łączka a nie rura wydechu) ?

Może jakieś praktyczne porady ? żebym czasem czegoś źle nie zrobił  ;-)

Jeśli jeszcze ktoś może coś doradzić odnośnie montażu tłumika (nie koniecznie odnośnie samej pasty, ale w ogóle) to z chęcią poczytam
 
pozdrawiam
Zapisane

Seat Ibiza 1.4 MPI 60KM
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #23 - Wtorek, 06.02.2007, 23:55:39 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "pablotor"
Rozumiem, że jak łączę tłumiki wkładając jeden w drugi to ten co przychodzi do wewnątrz najpierw smaruję tą pastą i następnie nasuwam na niego ten co ma przyjść na zewnątrz ?

Jeśli tłumiki są łączone za pomocą łączki to robię to samo (tyle że na zewnątrz przychodzi ta łączka a nie rura wydechu) ?
Tak  ;-)
Sama pasto to koszt ok 10-20zl
Cytat: "pablotor"
Może jakieś praktyczne porady ? żebym czasem czegoś źle nie zrobił  
Generalnie niema co zepsuc  :mrgreen:
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
4th_horseman
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Ibiza 1.4 AEX '97

« Odpowiedz #24 - Środa, 07.02.2007, 08:35:16 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "pablotor"
Rozumiem, że jak łączę tłumiki wkładając jeden w drugi to ten co przychodzi do wewnątrz najpierw smaruję tą pastą i następnie nasuwam na niego ten co ma przyjść na zewnątrz ?

no i pozniej jak juz wszystko zalozysz, odpalasz auto, wchodzisz do kanalu i sluchasz i obserwujesz i uszczelniasz te miejsca gdzie ewentualnie jeszcze potrzeba.
tylko nie gazuj bardzo auta jak masz swierza paste (ze 2 minutki az stwardnieje) bo ja wydmuchasz.
Zapisane

'With the four horsemen ride...'
pablotor Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Toruń
Samochód: Seat Ibiza 1.4MPI 2000r.

« Odpowiedz #25 - Środa, 07.02.2007, 21:41:10 - NIEPRZECZYTANA »

No tak ale pasta jak mówisz robi się jak "cement" czy rozumiem że jest twarda po zaschnięciu a tłumik jakoś tam pracuje podczas jazdy przecież...
Zapisane

Seat Ibiza 1.4 MPI 60KM
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #26 - Środa, 07.02.2007, 21:42:42 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "pablotor"
No tak ale pasta jak mówisz robi się jak "cement" czy rozumiem że jest twarda po zaschnięciu a tłumik jakoś tam pracuje podczas jazdy przecież...

Jest twarda i z czasem odpada... a tlumik ma pracowac na gumowym zawieszeniu.
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
pablotor Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Toruń
Samochód: Seat Ibiza 1.4MPI 2000r.

« Odpowiedz #27 - Niedziela, 11.02.2007, 10:44:52 - NIEPRZECZYTANA »

To jeszcze jedno pytanko...

Najpierw rysunek podglądowy : >>> FOTO <<<

Mam dwa tłumiki końcowe. Wysokość oraz szerokość puszki (nie wiem jak fachowo to się nazywa) jest w obu taka sama. Długość puszki w tłumiku B jest mniejsza o 5 cm. Końcowa rurka natomiast, w tłumiku B jest dłuższa o te 5cm. Łącznie, licząc od początku puszki do samego końca rurki wydechu, oba tłumiki są tej samej długości.

Moje pytanie : Czy jeśli teraz posiadam tłumik A to mogę bez problemy wymienić go na tłumik B ?

Podobno mogę ponieważ właśnie ta łączna długość jest identyczna i w tym momencie sama długość puszki nie ma znaczenia, ale wolę się upewnić  ;-)

pozdrawiam
Zapisane

Seat Ibiza 1.4 MPI 60KM
aboz Mężczyzna
Music my saviour
Prezes

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS

« Odpowiedz #28 - Niedziela, 11.02.2007, 12:53:11 - NIEPRZECZYTANA »

Internetowa >>>ETKA<<< .
A >>TU<< masz coś w temacie. Po lewej stronie masz numery katalogowe i nazwę producenta w nawiasie. Jak widać Bosal nie robił tłumików do AKK na pierwszy montaż.
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #29 - Niedziela, 11.02.2007, 13:41:06 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "aboz"
Internetowa >>>ETKA<<< .
A >>TU<< masz coś w temacie. Po lewej stronie masz numery katalogowe i nazwę producenta w nawiasie. Jak widać Bosal nie robił tłumików do AKK na pierwszy montaż.
jak mozesz to zrob zrzuty ekranu bo nie kazdy bedzie sie rejestrowac.
Cytat: "pablotor"
Czy jeśli teraz posiadam tłumik A to mogę bez problemy wymienić go na tłumik B ?
Nie widze problemu  ;-) mocowanie pewnie bedzie do lekkiej korekty i to wszystko.
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Strony: 1 [2] 3 4   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» wymiana tlumika - za ile ??
Skocz do: