Temat był już co prawda poruszany co najmniej 2 razy na tym forum :
---> 1. Cordoba '97 i nawiew <--- oraz
---> 2. Filtr kabinowy - gdzie jest? <--- Więc postanowiłem zrobić szybką instrukcję.
Potrzebne narzędzia i przedmioty:
- śrubokręt płaski
- śrubokręt krzyżak
- klucz '13 "kopytko" lub nasadkowy
- filtr K1006 lub K1006A
1. Zakładamy , że mamy chwilę wolnego czasu i ochotę na wymianę filtra kabinowego, co poprawi nam nadmuch do kabiny. Ważną sprawą jest , że ten filtr powinno się wymieniać co 15.000km - czyli z częstotliwością wymiany oleju ( w benzyniakach ).
2. Całą operację zaczynamy od demontażu wycieraczek
Ściągamy najpierw 2 plastikowe zaślepki a potem za pomocą klucza '13 odkręcamy śruby
3. Następnym naszym krokiem jest wykręcenie 4-echwkrętów mocujących maskownicę podszybia. Są one na śrubokręt krzyżakowy ale jakiekolwiek kręcenie praktycznie do niczego nie prowadzi - dlatego proponuję podważyć je delikatnie płaskim śrubokrętem i wyciągnięcie ich za pomocą podważenia.
Poniżej zdjęcie wkrętów :
Podszybie jest zabezpieczone tymi prostokątnymi zatrzaskami a w nie się wkręca, wkręty mocujące.
4.Po odkręceniu wszystkiego ( wycieraczek i wkrętów mocujących podszybie ), należy jeszcze odkręcić śrubę trzymającą z lewej strony cały plastik z podszybiem
5. Teraz za pomocą śrubokręta, noża.... podciągamy sobie cały plasticzek do góry aby ułatwić sobie dostęp do miejsca w którym schowany jest filtr kabinowy:
6. Gdy już mamy dostęp do filtra z przodu odpinamy 2 zatrzaski i całość staramy się wyciągnąć z miejsca filtra.
7. Tak wyglądał stary filtr kabinowy - Bóg wie kiedy ostatnio wymieniany:
A tak wygląda nowy :
8. Stary wyciągamy z ramki i montujemy nowy
Wkładamy w miejsce gdzie znajduje się "puszeczka filtra", od tyłu ma 3 wtyki którymi sobie trzeba trafić w tylnie dolne otwory a z przodu 2 górne zatrzaski.
9. A teraz z powrotem zakładamy wszystko w odwrotnej kolejności
10. Poniżej skany z oryginalnej instrukcji: