+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» W jaki sposób wymienić linkę sprzęgła w ibizie r.2000?
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 [2] 3 4   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: W jaki sposób wymienić linkę sprzęgła w ibizie r.2000?  (Przeczytany 48340 razy)
0 użytkowników i 5 Gości przegląda ten wątek.
punchoo Mężczyzna
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX

« Odpowiedz #15 - Wtorek, 02.05.2006, 14:45:54 - NIEPRZECZYTANA »

Dzisiaj byłem u mechesa i odradził mi linkę z samoregulatorem ( patrz wyżej co napisał Kowall 2002 ), a gdy byłem u Stachury - to koszt takiej to 52PLN ( ze zniżką ).
Zapisane

Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać :satan: - SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX - HONDA Civic IX 1.8 '14

premier01
Gość



« Odpowiedz #16 - Wtorek, 02.05.2006, 18:45:17 - NIEPRZECZYTANA »

Reasumując, jaką proponujecie kolejność zabiegów sprawdzająco naprawczych przy ciężko pracującym pedale sprzęgła ( piszę pedale dlatego że nie wiem czy to jest wina mocowania linki w pedale, samej linki czy tulejki). Nie chcę wydać niepotrzebnie kasy na np wyciąganie skrzyni biegów gdy wystarczy tylko przesmarować linkę.
Zapisane
Kowal 2002 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Leszno k. Błonia (WZ)
Samochód: Skoda Octavia II 1,9 TDI

« Odpowiedz #17 - Wtorek, 02.05.2006, 19:15:16 - NIEPRZECZYTANA »

Zgodnie z zaleceniem producenta tych linek się nie smaruje. Na początku to olałem i smarowałem linkę różnymi cudami ( oliwa maszynowa, 100% olej silikonowy, Shell 5W40 itp) i pomaga ale na bardzo krótko a potem jest jeszcze gorzej ( np. po oliwie maszynowej trzeszczy praktycznie cała linka w pancerzu ). Co gorsze do tych smarowideł doskonale przylepia się wszelkiego rodzaju kurz, piach, który potem włazi do wnętrza linki i jest tylko gorzej! Co do kolejności zabiegów to najpierw sprawdził bym linkę. Trzeba ją wyjąć, obejrzeć końcówkę przy pedale ( czy nie jest zasyfiona piachem lub pyłem - u mnie np. była bo po smarowaniu pierwszej linki zostało trochę oleju na mocowaniu w pedale ) i czy nie ma śladów obcierania, zadziorów itp. Trzeba też sprawdzić zakończenia pancerza, czy nie są poobrywane, czy pancerz siedzi w nich jak należy itp. Czasami zdarza się, że z pancerza wyłazi wewnętrzna plastikowa rurka w której porusza się linka. Jeśli wszystko jest OK to trzeba sprawdzić jak chodzi linka w pancerzu. Potrzebne są do tego dwie osoby: jedna w obu rękach trzyma zakończenia pancerza ( linka ułożona w literę U ) a druga trzymając rękami za końce linki próbuje nią suwać w pancerzu. Oczywiście trzeba ciągnąć pancerz i linkę w przeciwne strony symulując jej napięcie w czasie pracy. Jeśli wszystko wygląda OK to zostaje tylko sprzęgło i pedał. Postawił bym 95% na sprzęgło i tylko 5% na pedał. Jeśli pedał bez linki chodzi bez problemu i w gnieździe mocującym linkę nie widać jakichś zadziorów, pęknięć itp. to zostaje tylko zdjęcie skrzyni i obejrzenie mechanizmu sprzęgła. A tutaj to tak jak napisałem wcześniej: począwszy od samego czyszczenia łapy sprzęgła i profilaktycznej wymiany kominka, a skończywszy na wymianie kominka, widełek, łożyska, tarczy i docisku, a czasem nawet wygiętej łapy sprzęgła...
Zapisane

Była: Silver Cordoba 1.6 8V ALM
Jest: MagicBlack Octavia II 1,9 TDI
premier01
Gość



« Odpowiedz #18 - Środa, 03.05.2006, 14:07:04 - NIEPRZECZYTANA »

A jakie są objawy uszkodzonego sprzęgła poza ciężkim uruchamianiem? U mnie sprawa wygląda następująco (dzisiaj dokładnie obserwowałem podczas jazdy): Gdy rano jechałem do pracy wszystko było OK, natomiast gdy wracałem do domu podczas naciskania sprzęgła słychać było dziwny dźwięk coś takiego jakby zacierała się linka w pancerzu lub skrzypienie pedału. Przy zimnym silniku nie ma podobnych objawów. Mam nadzieję że to raczej wina linki ibizka ma przejechane dopiero 50000km.
Zapisane
Kowal 2002 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Leszno k. Błonia (WZ)
Samochód: Skoda Octavia II 1,9 TDI

« Odpowiedz #19 - Środa, 03.05.2006, 16:41:52 - NIEPRZECZYTANA »

Oczywiście wypadało by sprawdzić samą linkę ze szczególnym uwzględnieniem końcówki od strony pedału ( patrz dwa posty wyżej ) a także samo gniazdo w pedale ( dobra latarka mile widziana ) czy nie ma tam śladów zatarcia. Możesz spróbować wszystko ( linkę i gniazdo w pedale ) umyć jakimś środkiem ( ja np. używałem denaturatu a potem tego samego spray-u co do czyszczenia przepustnicy ) założyć linkę spowrotem i zobaczyć czy jest jakaś różnica. Jeśli będzie lepiej i nie będzie się szybko pogarszać to masz tymczasowe rozwiązanie - ze wzkazaniem na niedługą wymianę linki. Najlepiej przygotować się psychicznie ( i finansowo ) na najgorsze; wymienić stosunkowo niedrogą linkę ( poniżej 100 PLN ) sprawdzić czy jest dobrze i jeśli nie to jechać od razu do mechsa żeby zajrzał do sprzęgła, bo jak pojeździsz trochę na nowej lince ( ale z nadal cięzkim sprzęgłem ) to będziesz musiał wymienić też i tę linkę w bardzo krótkim czasie...
Zapisane

Była: Silver Cordoba 1.6 8V ALM
Jest: MagicBlack Octavia II 1,9 TDI
Mike_C Mężczyzna
Black Devil Car
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: Cordoba, 94r, 1.6 ABU

« Odpowiedz #20 - Czwartek, 11.05.2006, 20:38:59 - NIEPRZECZYTANA »

Ja to mam juz za sobą kupiłem linke bez samoregulacji za 40 zeta i jest si
Zapisane

Cordoba GLX, 1.6, ABU, 1994 r. I'm riding around in my Black Devil Car
4th_horseman
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Ibiza 1.4 AEX '97

« Odpowiedz #21 - Środa, 24.05.2006, 15:09:27 - NIEPRZECZYTANA »

kupilem linke polskiej firmy 'LINEX' za 31,50 z tym ze mam dylemat.
mloteczek linki (od strony pedalu) nie posiada tej metalowej czy plastikowej oslonki/blaszki ktora wchodzi w gniazdo pedalu a sam mloteczek ma ksztalt polowki cylindra (w przekroju poprzecznym nie jest okragly tylko ma ksztalt litery "D") i wyglada z linką mniej wiecej tak: D-----
:hmm:
czy ta blaszka (wlasciwie jej brak) i ksztalt mloteczka sa wazne? bo jak cos to moge ta linke oddac do piatku (jakby nie pasowala).
generalnie jest problem z tymi linkami - nie maja w sklepach nawet na zamowienie.
prosze o szybka odpowiedz,
pozdrowionka
Zapisane

'With the four horsemen ride...'
punchoo Mężczyzna
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX

« Odpowiedz #22 - Środa, 24.05.2006, 16:52:39 - NIEPRZECZYTANA »

Jedź do STACHURY tam kupisz. Jak się niespieszysz z linką - to poczekaj do końca miesiąca - Ja też będę prawdopodobnie kupował, to będziesz miał z rabatem.
Zapisane

Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać :satan: - SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX - HONDA Civic IX 1.8 '14

4th_horseman
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Ibiza 1.4 AEX '97

« Odpowiedz #23 - Czwartek, 25.05.2006, 17:20:22 - NIEPRZECZYTANA »

no wiec tak:
linka by 'Linex', pomijajac toporne wykonanie mloteczka, w ogole u mnie nie pasowala - brak tej blaszki okalajacej mloteczek (przez co szybko by sie wyrobilo plastikowe gniazdo pedalu) oraz sam mloteczek byl po prostu za szeroki i nie moglem go wcisnac w gniazdo pedalu. jednym slowem - odradzam ta firme. linke oddalem w sklepie - kumpel sprzedaje :ok:
co do starej linki to napuscilem do pancerza oliwy z teflonem (do lancuchow rowerowych) i teraz pedal wchodzi jak w maslo :satan:
czas operacyjny: 30 minut :mrgreen:
zobaczymy jak dlugo tak pochodzi - zawsze mozna ja ponownie przesmarowac albo kupic nowa, ale jakiejs rozsadnej firmy.
Zapisane

'With the four horsemen ride...'
punchoo Mężczyzna
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX

« Odpowiedz #24 - Piątek, 16.06.2006, 17:53:47 - NIEPRZECZYTANA »

Kupiłem dzisiaj linke sprzęgła u STACHURY - jutro wymiana. Koszt to ~31PLN. Zobaczymy jakie będą efektu jutro..... :ok:
Zapisane

Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać :satan: - SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX - HONDA Civic IX 1.8 '14

woj Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lublin
Samochód: VW Sharan TDI 130KM+VIR + Cordoba Vario 1.6+LPG

« Odpowiedz #25 - Piątek, 16.06.2006, 21:43:03 - NIEPRZECZYTANA »

No to się jutro pochwal bo te linki oryginalne są o dupę rozbić. To samo jest z linkami od ręcznego (na oryginalnej 1.5 sezonu a na podróbie za chyba 30 zł. już trzeci sezon i nić :!:
 :pub:
Zapisane

VW SHARAN TDI \\\\\\\\\\\\\\\'01 130 KM+vir  :bounce: i SEAT CORDOBA VARIO 1,6 \\\\\\\\\\\\\\\'98 :seat:
punchoo Mężczyzna
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX

« Odpowiedz #26 - Piątek, 16.06.2006, 22:08:57 - NIEPRZECZYTANA »

A ta cena to z 30% rabatem..... ale przy takiej kwocie - to można wymieniać co 1,5 sezonu.
Zapisane

Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać :satan: - SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX - HONDA Civic IX 1.8 '14

4th_horseman
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Ibiza 1.4 AEX '97

« Odpowiedz #27 - Sobota, 17.06.2006, 11:30:39 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "punchoo"
A ta cena to z 30% rabatem.....

a jaka linke kupiles? oryginal?
tez bede kupowal bo juz mi cos znowu zaczyna ciezej chodzic.
wniosek: smarowanie to rozwiazanie na krotka mete.

a czy moze ktos polecic jakas dobra linke? tzn. zmienil, jezdzi i nie narzeka?
Zapisane

'With the four horsemen ride...'
punchoo Mężczyzna
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX

« Odpowiedz #28 - Sobota, 17.06.2006, 14:15:53 - NIEPRZECZYTANA »

No i wymieniona - jest to polski zamiennik firmy LINEX - zauważyłem to dopiero u mechanika. Ale pasuje jak ulał i chodzi "jak w masło".
Poprzednia linka którą miałem była orginalna Hiszpańska i chyba przeżyła 111167 km. W którejś części była już załamana i dlatego chodziła nienajlepiej. Przypuszczam , że jeszcze z sezon ~ 15000 km by zrobiła. Ale puki co cieszę się nową.
Zapisane

Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać :satan: - SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX - HONDA Civic IX 1.8 '14

4th_horseman
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Ibiza 1.4 AEX '97

« Odpowiedz #29 - Sobota, 17.06.2006, 14:36:28 - NIEPRZECZYTANA »

kurcze,
no chyba ci u stachury maja 'niezle' ceny skoro ty z 30% rabatem zaplaciles za taka sama linke drozej niz ja normalnie w sklepie :hmm: .
no chyba ze jest to jakis inny zamiennik - ma ta blaszke wokol mloteczka? i jaki jest w przekroju ksztalt mloteczka: okragly czy polokragly 'D' (ja mialem bez blaszki i przekroj 'D' ale u mnie nie chciala pasowac :mrgreen: )?
Zapisane

'With the four horsemen ride...'
Strony: 1 [2] 3 4   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» W jaki sposób wymienić linkę sprzęgła w ibizie r.2000?
Skocz do: