+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Problem z pracą silnika PB/LPG zasysanie
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Problem z pracą silnika PB/LPG zasysanie  (Przeczytany 13297 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
batod Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Altea 1.6 MPI

« Czwartek, 25.10.2012, 10:48:01 - NIEPRZECZYTANA »

Witam

Nie wiem, za bardzo jak nazwać ten wątek ale mam nadzieję, że mi ktoś pomoże. Posiadam Seata Altea 1.6 BGU z gazem BRC. Byłem już u mniej lub bardziej znanych mechaników jak również w Salonie Seata (w sumie w 5 punktach) i nikt nie może mi pomóc, a wręcz odczówam wrażenie, że jakoś nie chce mechanikom się przyłożyć do sprawy. Walczę z problemem już 6 miesięcy i mam serdecznie wszystkiego dosyć.

Mój problem ciężko jest opisać a wygląda tak:
1. Podczas jazdy auto nie szarpie, nie dławi się jednak czasem przy mocnym dodaniu gazu lekko odczówalne są takie dławnięcia, ale naprawdę bardzo lekko i po odpuszczeniu pedału gazu albo po przekroczeniu odpowiednich obrotów wszystko jest ok. Mam jednak wrażenie, że silnik nie pracuje równo.
2. Podczas jazdy przy zmianie biegów, nie wiem jakbym to robił bardzo rzadko uda mi się przejść z każdego z nich na wyższy równo. Zazwyczas mam takie tarpnięcie na samym początku i dalej jest ok. Ale nie są jakoś mega mocne. Niby auto ma moc ale mam wrażenie, że się trochę męczy.
3. I tu najważniejszy objaw. Na postoju, na luzie silniki stara się pracować równo ale cyklicznie co jakiś czas tak jakby podwyższa sobie obroty i opuszcza ale nie widać tego na obrotościomierzu tylko słychać. Nie wiem właśnie jak to wytłumaczyć. Tak jakby zaciągał na chwilę paliwa albo powietrza i odpuszczał.
4. Dodatkowo ciężko odpala na zimnym silniku, czasem nawet jak jest lekko pochylony do góry to odpala dopiero za 2 lub 3 razem jak jest zimny.
5. Zauważyłem jeszcze, że jak lekko naciskam pedał gazu i gdzieś tak do 1500 obr jak go puszczę to obroty przez chwilę się utrzymuja i dopiero potem opadają ale wolniej niż gdy np zwiększe je do 2500 czy 3000. Zaznaczam, że powyżej 1500 obr wskazówka się już nie zatrzymuje i obroty normalnie opadają.

Wszystkie opisane wyżej objawy są i na PB i na LPG i na ciepłym i na zimnym silniku, poza tym problemem z odpaleniem auta.

Mechanicy albo nic nie mówią, na zasadzie tak musi być, taki jego urok albo chcą zdejmować głowicę. Ja jedna nie wierzę w tą głowicę, bo czasem, ale bardzo rzadko wydaje mi się, w zależności od dnia, że jest lepiej a raz gorzej.

- Samochód był podłączany pod komputer. Nie pokazuje żadnych błędów. Podobno ciśnienie paliwa jest OK.
- Wymienione świece na BOSCH drugi raz bo pierwsze NGK były choć nowe to walnięte
- Wymienione przewody, które przyszły razem z tymi wadliwymi świecami NGK i są tej samej produkcji, ale po wymianie świec auto nie szarpie się i nie dławi więc drugi raz przewodów nie wymieniałem.
- Wymieniony MAP Sensor, który pełni funkcję przepływomierza bo w altei nie ma przepływki.
- Wymieniona sonda lambda w banku 1 na uniwersalną.
- Zrobiony został rozrząd w salonie seata i sprawdzony po raz drugi u innego mechanika i jest ok.
- Po wyjęciu wtyczki z czujnika temperatury włącza się wentylator chłodnicy, podnoszą się obroty więc ten czujnik chyba też jest ok.
- W międzyczasie zauważyłem, że mam uszkodzony zawór powietrza wtórnego, nie mylić z zaworem EGR. Nie otwiera się, ale przecież on działa kiedy włącza się pompa powietrza wtórnego przy zimnym silniku i raczej nie ma wpływu na pracę silnika w dalszych etapach.

Na prawdę nie wiem już co robić. Proszę was doświadczonych posiadaczy seatów o pomoc. Co jeszcze mogę sprawdzić, gdzie szukać. Mnie skończyły się pomysły. Może tych usterek mam więcej niż jedną. Bardzo proszę o zainteresowanie.
« Ostatnia zmiana: Czwartek, 25.10.2012, 10:56:30 wysłane przez batod » Zapisane
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #1 - Czwartek, 25.10.2012, 12:20:43 - NIEPRZECZYTANA »

Wyczyść jeszcze przepustnicę.
Uniwersalna sonda lambda też mnie nie nastraja pozytywnie.
« Ostatnia zmiana: Czwartek, 25.10.2012, 12:22:23 wysłane przez mac456x9 » Zapisane
batod Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Altea 1.6 MPI

« Odpowiedz #2 - Czwartek, 25.10.2012, 20:23:47 - NIEPRZECZYTANA »

Przepustnica wyczyszczona i nic.
Zapisane
hans ik Mężczyzna
Klubowicz

Offline Offline



Skąd: panki, częstochowa
Samochód: 3x 205 z 87r, 91, 96r i peugeot 307 sw HDI 2.0 136KM

« Odpowiedz #3 - Piątek, 26.10.2012, 08:44:52 - NIEPRZECZYTANA »

ja malem to samo
wymienilem emulator od gazu, sterowanie podawalo jednoczesnie gaz i benzin jednoczesnie na niskich obrotach
po tej wymianie bylo ok przez rok
okazalo sie pozniej ze kkncowki wtryskow sa juz wypalone przez mieszanke gazowa i na benzynce ni chu.. nie chcial isc
wywalilem cala komputeryzacje z instalacji gazowej ( czyli wl. gaz odlancza uklad benzynowy tzn pompe i wtryski)
zrobilem wszystko na przekaznikach i dzala do dzis tyle ze recznie przelanczam sobie na czym chce jechac
a calym winowajca okazal sie tzw:emulator czyli sterowanie od gazu
Zapisane

En mis venas en vez de gasolina y el corazón de trabajo de la turbina!!!

bylo 2x ibiza 1 gen ,1 fl, 3 marbelki, malaga. to byly seaty a inne marki to juz nie pisze w sumie razem 53szt, twingo 96, fiat doblo 2001 1.9d, 2x arosa tyle przeszlosci a teraz mam 7x peugeot 205, MB A170 oraz peugeot 307 kombi
batod Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Altea 1.6 MPI

« Odpowiedz #4 - Piątek, 26.10.2012, 11:33:13 - NIEPRZECZYTANA »

Hmm... Na to bym nie wpadł. A jak sprawdzić czy ten emulator jest wadliwy? Rozumie, że chodzi o emulator wtryskiwaczy a nie sondy.
Zapisane
hans ik Mężczyzna
Klubowicz

Offline Offline



Skąd: panki, częstochowa
Samochód: 3x 205 z 87r, 91, 96r i peugeot 307 sw HDI 2.0 136KM

« Odpowiedz #5 - Piątek, 26.10.2012, 14:07:24 - NIEPRZECZYTANA »

podjedz do gazownika niech go podmieni
a nawet sam przelacznik od gazu mozesz na poczatek sprawdzic
Zapisane

En mis venas en vez de gasolina y el corazón de trabajo de la turbina!!!

bylo 2x ibiza 1 gen ,1 fl, 3 marbelki, malaga. to byly seaty a inne marki to juz nie pisze w sumie razem 53szt, twingo 96, fiat doblo 2001 1.9d, 2x arosa tyle przeszlosci a teraz mam 7x peugeot 205, MB A170 oraz peugeot 307 kombi
batod Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Altea 1.6 MPI

« Odpowiedz #6 - Niedziela, 30.12.2012, 17:49:23 - NIEPRZECZYTANA »

Witam, po dłuższej przerwie. Niestety mój problem nadal nie jest rozwiązany ale czegoś się przynajmniej przez ten czas dowiedziałem.
- Wyłączyłem gaz
- Jeżdżę od 2mc na PB i auto dalej próbuje regulować mieszankę.
- Byłem na VAS w salonie SEATA (sam musiałem znaleźć coś z odczytów, bo mechanicy twierdzili, że wszystko jest ok) i na odczytach wyszło mi, że mam małą masę powietrza silnika. O ile wiem ten parametr podaje mapsensor ale założyłem drugi od lupo 1.0 i dalej jest to samo.

Może nie taki ten map sensor założyłem. W Alti był numer 0261230031 i w lupo też, może czymś się różnią, a może inny czujnik podaje jakieś złe dane, że map nie potrafi tego odpowiednio rozszyfrować. Proszę pomóżcie
Zapisane
batod Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Altea 1.6 MPI

« Odpowiedz #7 - Środa, 28.05.2014, 07:30:38 - NIEPRZECZYTANA »

Witam. Mam taki problem. Auto to seat Altea 1.6 BGU. Silnik pracuje nie równo. Sprawdzone czujniki, wymienione świece, przewody. Zrobiłem odczyt z PCMScan. Czy pomożeci mi je odczytać. Chyba coś jest nie tak z korektami wtrysków. Zaznace tylko, że to -11 w chwilowej korekcie wtrysku bank 1 wskakuje po chwilowym postoju na jałowym. Średnio pokazuje -6, auto nierówno pracuje, czuć przy odpaleniu benzynę. Już długo nie mogę sobie z tym poradzić a w ASO Seata w Łodzi nic nie kumają.

Obliczone obciążenie: 16%
Temperatura silnika: 90 stopni
Chwilowa korekta wtrysku BANK 1: -10,9%
Korekta wtrysku Bank 1: 9,4%
Czujnik podciśnienia MAP: 35kPa
Obroty silnika: 670
Wyprzedzenie zapłonu dla cylindra 1: 9 stopni
Temperatura zasysanego powietrza: 25 stopni
Pozycja przepustnicy TPS: 1,2%

Sondy pracują.

Bardzo proszę o pomoc


od KYS: Nie zakładaj nowego wątku dotyczącego tego samego tematu.

Napisano: Środa, 13.02.2013, 12:20:31


Panowie pomóżcie. Gdzie jest przekaźnik pompy paliwa w Altea 1.6 BGU
Zapisane
irocket Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Krosno
Samochód: 1996 Toledo 1L 1Z 90KM

« Odpowiedz #8 - Środa, 28.05.2014, 07:36:38 - NIEPRZECZYTANA »

W skrzynce z przekaźnikami / bezpiecznikami. Zapewne powyżej nóg kierowcy. Szukasz tylko schematu i po numerze dochodzisz do przekaźnika
Zapisane

Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Problem z pracą silnika PB/LPG zasysanie
Skocz do: