+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy» EDS w Ibizie z ABSem
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 [2]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: EDS w Ibizie z ABSem  (Przeczytany 17193 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #15 - Piątek, 28.04.2006, 15:19:24 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "raby"
To pewnie mial diesla!

Jak dość wysoko ustawione są obroty biegu jałowego to udaję się taka sztuczka  :mrgreen:

A żeby nie było OT to z EDS'em nie dało by rady  :papa:
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #16 - Piątek, 28.04.2006, 18:28:15 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "KYS"
z EDS'em nie dało by rady
Z EDS takie manewry by nie byly potrzebne  :hmm:
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
erixon
Gość



« Odpowiedz #17 - Piątek, 28.04.2006, 22:11:09 - NIEPRZECZYTANA »

EDS to swego rodzaju szpera?
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #18 - Sobota, 29.04.2006, 08:49:51 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "erixon"
EDS to swego rodzaju szpera?

W pewnym uproszczeniu - tak  ;-)
 
EDS 'oszukuje' zwykły mechanizm różnicowy hamując koło, które obraca się z większą prędkością...

Szpera mniej zużywa hamulce  :mrgreen:
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
tomektak Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Lublin
Samochód: obecnie Toledo 2.3v5

« Odpowiedz #19 - Środa, 03.05.2006, 20:12:41 - NIEPRZECZYTANA »

...w wakacje jak będę miał nieco więcej wolnego czasu "dorobię" sobie cóś na miarę EDS do mojego ABSu na jakimś procku :mrgreen:
Robiłem już różnego rodzaju pierdółki do samochodów np.: www.tomektak.republika.pl
Ma ktoś opis serwisowy do ABSu może??
Zapisane
Kobi07
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Blachownia

« Odpowiedz #20 - Środa, 03.05.2006, 23:08:02 - NIEPRZECZYTANA »

Ja mam Ibi z 2000 TDika i mam takie cos jak TCS (taki przycisk) i wlasnie on tak dziala jak napisalicie. Czyli teoretycznie ciezko jest sie zakopac i faktycznie teraz w te mrozy i zime (unas byla obfita) wszyscy pchali a ja jechalem ale ostrzegam to dziala tak ze jakby jazda na pol sprzegle, kolo hamuje (a nie blokada dyf) czyli (ASR??) ja mu w gaz a obroty spadaja kola kopia...wiec jak juz sie zakopalem  :ok: to wogole nie moglem ruszyc dopiero jak to wylaczylem to rozbujalem samochod przod tyl i pojechalem, takze nie jest to blokada dyferencjalu a jedynie takie cos co opisalem powyzej.
Zapisane
tomektak Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Lublin
Samochód: obecnie Toledo 2.3v5

« Odpowiedz #21 - Czwartek, 04.05.2006, 07:22:51 - NIEPRZECZYTANA »

...to chyba dlatego, że pompka elektryczna przy ABS ma małą wydajność i nie jest w stanie zablokować całkowicie koło szybciej poruszające się...
Ale tak rozgryzając logikę tej elektroniki to byłoby niemożliwe, bo:
1. Koło A ślizga się, a koło B stoi
2. Komputer blokuje coraz mocniej koło A, ale pojazd dalej stoi.
3. Pojazd zaczyna ruszać bo moment przekazany został na koło B
4. Komp. odblokowuje koło A, bo przecież B się toczy itd.
Gdyby koło całkowicie zachamować to nawet obracające się koło B nie wyciągnie koła A ze śliskiego miejsca, bo w momencie napotkania przyczepności koła A będzie ono hamowało cały pojazd.
Oczywiście niespodzianka, gdy oba koła się ślizgają, wtedy już nie ma rady i trzeba łapać szuflę (ale przecież to nie BWP :mrgreen: )
Zapisane
Strony: 1 [2]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy» EDS w Ibizie z ABSem
Skocz do: