Witam.
Z nudów a może żeby mieć dodatkowy bajer postanowiłem zrobić sobie elektryczny szyberdach. Przejrzałem różne fora, poczytałem rożne posty i stwierdziłem że nie powinno być większego problemu.
Co potrzebujemy ?
w moim przypadku to:
-silniczek szyberdachu od Golfa 3 wraz z przełącznikiem i wiązką kabli (koszt ? różnie, ja komplet kupiłem za 77zł. z przesyłką )

-sprawne ręce i chęci
-trochę czasu i cierpliwości
Co robimy ?
1. Po zakupie silniczka warto go sprawdzić. Podłączamy najlepiej na krótko (może być do klemy aku) kabelki które prowadzą do przełącznika i silniczka.
Można też wyjąć oryginalną lampkę i powkładać kabelki w tą kostkę w celu sprawdzenia.
2. Co z czym się je czyli jaki kabel do czego.
Tutaj bardzo pomógł mi kolega Marian.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c2d7260b3d15f7f8.htmlhttp://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/47cfe3c30d7b599e.htmlhttp://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4d4fa160a8bd1113.htmlhttp://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c05455c917bd6823.html"Zaczne moze od konca (od najprostrzego) Zdjecie ostatnie wtyczka 4pinowa.
4pin brazowy > masa stala; 3pin czerwony > stale napiecie +12v; 2pin brazowo bialy > masa po otwarciu drzwi; 1pin czarno bialy > +12v podswietlenie przyciskow (pod stacyjke lub wlacznik swiatel)
Teraz fota przedostatnia, ale rowniez wtyczka z lampki tylko ze ta kwadratowa. Bialo czarny przewod pin2, kolor jak wyzej to podswietlenie przyciskow; niebieski do niebieskiego we wtyczce od silniczka szyberdachu pin1; zielony do zielonego do wtyczki szyber pin3; zolty pin1 (wtyczka lampki 4ropinowa kwadrat) do zoltego pin2(wtyczka szyber 6ciopinowa)

Lecimy dalej... drugie foto czyli wtyczka 6cio pinowa silniczka szyberdachu.
Pin1 przewod niebieski do przewodu niebieskiego w lampce; pin2 zolty do zoltego pin1 w lampce; pin3 zielony do zielonego w lampce; pin4 czarno zielony do centralnego zamka (czyli do +12v jak bedzie podpiete to szyber sam sie zamknie, mysle ze na chwile wystarczy podac napiecie); pin5 czerwono czarny stale napiecie +12V; pin6 brazowy stala masa.
Fotka pierwsza [...] ogolnie opisane wsio wyzej ale od gory : masa, napiecie stale, masa z krancowki, podswietlenie, sygnal z centralnego na samoczynne zamnkiecie szyberdachu. "
3. Działamy.
-Najlepiej odsunąć szyberdach do końca
-Gdy wszystko jest ok, to odkręcamy korbkę szyberdachu i demontujemy plastik.


-Po odkręceniu korbki wykręcamy 'zębatki' które poruszała korba a one poruszały linki od szybra.

-Ogólnie mamy trochę mało miejsca, więc lepiej zdjąć albo najprościej odchylić podsufitkę. Zalecam też odkręcić zasłoneczniki żeby było lepsze dojście.
4. Mocowanie silniczka do dachu.
Tutaj wersje są różne. W zależności od tego jaki silniczek mamy, jakie będą otwory już gotowe. Ja miałem już nawiercone fabrycznie otwory które pasowały pod mocowanie silniczka. Troche je nagwintowałem (gwintowałem gwintownikiem 6, ale 5 będzie lepsza).

Od góry (czyli zewnętrznej stronie dachu musimy znaleźć taki plastik, który teraz będzie już luźny.

w nim powinna być taka blaszka, której pilnujmy jak oka w głowie ! ściska linki do zębatki. Bez tego linki się ślizgają.

do tego plastiku wkleiłem (nagrzałem i wdusiłem - można wykombinować co innego) dwie nakrętki do których za chwile wkręcimy śruby trzymające silniczek.


teraz nakładamy tą blaszkę na widoczne linki szyberdachu wraz z plastikiem
(widok przed założeniem- nie powinno być tam tej zębatki - u mnie jest bo od dołu przymierzałem silniczek)...

... no i dokręcamy od wewnątrz silniczek. Przed dokręceniem pamiętajmy aby silniczek ustawić w pozycji otwartej, czyli tak jakby szyber był otwarty - bo rzeczywiście jest otwarty;p

wyczytałem że najlepiej poprowadzić nowe kable(oryginalne od silniczka) ale ja podłączyłem je pod lampkę podsufitki. Co prawda musiałem kostkę odciąć i poskręcać kabelki ale tak też da rade;p.
5. Sprawdzenie.
Teraz wszystko powinno być ok. Sprawdźmy czy działa. Jeśli tak to myślmy jak przerobić podsufitkę tak aby się nei narobić i to jakoś wyglądało, ponieważ silniczek troche odstje.
Nad tym etapem jeszcze pracuje, ale zastosuje też od Golfa taką kwadratową klapkę plastikową i zgram ją jakoś z swoimi plastikami.
U mnie lampka się mieści bez problemów. Wyczytałem też że i z tym będzie troche roboty w zależności co posiadamy na podsufitce.

jeżeli coś nie chce działać kombinujmy w czym jest problem..
Ja osobiście wstawiłem szyber wraz z silniczkiem od golfa 3, bo mój się zaciął (prowadnica coś nie ten tego - akurat przy otwieraniu szybra w czasie montażu) ale w sposób który prezentuje wyżej też powinno dać spokojnie radę.
Poniżej link do forum polo w którym też jest fajnie wszystko opisane.
http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=25&t=5760&sid=cba9a0cec317f1dcbc8fbb36db7cde81Pamiętajcie, że ten sposób działa u mnie a u was nie musi, więc bez pretensji gdy coś się popsuje.
u mnie wszystko jest ok i mogę się cieszyć elektryką

jak za dużo się bawię przełącznikiem czasem muszę kilka razy nacisnąć żeby się zamknął szyber, ale to chyba coś się przegrzewa - może silniczek ? a może to wina, że mam za cienkie przewody od oryginalnej lampki - nie chciało mi się wymieniać całych kabli.
o to zdjęcie przed przeróbką (tylko lampkę już wstawiłem z przełącznikiem prędzej, na drugim foto jak wyglądała moja oryginalna) i po przeróbce (zaślepka kwadratowa z golfa 3 + mój plastik troche zmodyfikowany)