Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Felgi, opony
»
Szerokie laczki a brak wspomagania
Nazwa użytkownika:
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Hasło:
Strona główna
Zaloguj się
Rejestracja
Pomoc
Strony:
1
2
[
3
]
4
Do dołu
Drukuj
Autor
Wątek: Szerokie laczki a brak wspomagania (Przeczytany 49323 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
heartless
Moderator
Offline
Skąd: Olsztyn
Samochód: Ibiza '94 AAZ
Szerokie laczki a brak wspomagania
«
Odpowiedz #30 -
Poniedziałek, 08.05.2006, 18:20:42 -
NIEPRZECZYTANA
»
O, przepraszam, zapomniałem o czym jest wątek.. masz rację..
Zapisane
Ibiza 1,9 TD (AAZ) '94
falla_x
Gość
Szerokie laczki a brak wspomagania
«
Odpowiedz #31 -
Wtorek, 09.05.2006, 11:50:52 -
NIEPRZECZYTANA
»
a jesli chodzi o to ET orginalne w seacie cordoba jakie jest 38?? to jak bym wiziol tak jak proponuje "abdul" 30 to kolo bylo by bardzej na zewnatrz nie tarlo by sie wtedy o nic ?? czy jak sie kupuje nowe felgi to ET sie dobiera jak sie chce czy dana felga ma konkretne ET, i jak nei ma takeigo ET jak sie chce z danej felgi to trzeba szukac innej ?? jak to jest
[
Dodano
: 2006-05-09, 12:53
]
nad tymi sie zastanawiam
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=102210972
lub tylko ze 15 a nie jak na aukcj 16
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=101775449
Zapisane
peter174
niezależny
Użytkownik
Offline
Skąd: Białystok
Samochód: ASZ
WWW
Szerokie laczki a brak wspomagania
«
Odpowiedz #32 -
Wtorek, 09.05.2006, 14:27:13 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "Miro"
ET każda felga ma stałe ...
oj coś oszukujesz
... różne felgi mają rózne ET ... fakt iż fabrycznie w Seacie jest to m.in. ET=38
Zapisane
jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to
>>>Klub Seat Ibiza Polska<<<
peter174
niezależny
Użytkownik
Offline
Skąd: Białystok
Samochód: ASZ
WWW
Szerokie laczki a brak wspomagania
«
Odpowiedz #33 -
Wtorek, 09.05.2006, 17:17:51 -
NIEPRZECZYTANA
»
nom masz racje przeczytalem to pobieznie ale tą kwestię to moze ewentulanie jakimś "dystansem" wyregulowac ... ale ja bym w takie coś nie wchodził
Zapisane
jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to
>>>Klub Seat Ibiza Polska<<<
falla_x
Gość
Szerokie laczki a brak wspomagania
«
Odpowiedz #34 -
Wtorek, 09.05.2006, 17:42:10 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "peter174"
... ale ja bym w takie coś nie wchodził
dlaczego ?? dystanse to jest zle rozwiazanie ?? i co sodzicie o tych felgach co podalem w linkach beda pasowaly do czerwonej cordoby
Zapisane
peter174
niezależny
Użytkownik
Offline
Skąd: Białystok
Samochód: ASZ
WWW
Szerokie laczki a brak wspomagania
«
Odpowiedz #35 -
Wtorek, 09.05.2006, 17:48:28 -
NIEPRZECZYTANA
»
nie wchodził bym w to bo osobiscie wolałbym kupując felgi dopasować ET i pozostałe parametry tak aby felga z oponą miesciła się w nadkolu i o nic nie obcierała w trakcie użytkowania ...
Zapisane
jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to
>>>Klub Seat Ibiza Polska<<<
abdul
Klubowicz
Użytkownik
Offline
Skąd: Kraków
WWW
Szerokie laczki a brak wspomagania
«
Odpowiedz #36 -
Wtorek, 09.05.2006, 21:26:24 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "peter174"
nie wchodził bym w to bo osobiscie wolałbym kupując felgi dopasować ET i pozostałe parametry tak aby felga z oponą miesciła się w nadkolu i o nic nie obcierała w trakcie użytkowania ...
Wiadomo, że lepiej kupić odrazu fele z odpowiednim ET ale co do tego obcierania to nie ma znaczenia czy dołożysz dystans czy kupisz orazu z mniejszym ET. Na jedno wychodzi, bo w obu przypadkach całość się odsuwa od ośki.
Ale jak wszystko takie rozwiązania mają swoje zady i walety.
1. Przy odsunięciu felgi autko bedzie stabilniejsze ale tylko na suchym. Na mokrym można łatwiej je ślizgnąć.
2. Zmiania się ramię działania siły od koła na piaste (czyli zwiększa i dochodzi moment gnący i siła wzdłużna do której piasta jest średnio przystosowana) i przez to szybciej się ona zużywa
3. W przypadku dystansu przelotowego (jeżli jest on większy niż 8-10) na strone to felga będzie się trzymała na samych śrubach - oczywiście nowych, odpowiednio dłuższych.
Ale jak ktoś nie szaleje z ręcznym i chce sobie delikatnie odsunąc koło to myśle, że najlepszym kompromisem byłoby 8mm na strone i wtedy zostanie ok 6mm piasty na fele.
Zapisane
Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
falla_x
Gość
Szerokie laczki a brak wspomagania
«
Odpowiedz #37 -
Środa, 10.05.2006, 11:41:18 -
NIEPRZECZYTANA
»
a jesli felgi ktore mi sie podobaja maja ET38 to jakie dystanse treba by zalozyc zeby ladnei ta felga wygladala ?? jak wogule mocuje sie dystanse ?? i czy jest to bezpieczne potrzeba wlasnei jakies dluzsze sruby ?? a jeli dluzsze to o ile ??
Zapisane
KYS
~ KYS ~ ?
Moderator
Offline
Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)
WWW
Szerokie laczki a brak wspomagania
«
Odpowiedz #38 -
Środa, 10.05.2006, 12:36:04 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "falla_x"
a jesli felgi ktore mi sie podobaja maja ET38 to jakie dystanse treba by zalozyc zeby ladnei ta felga wygladala ??
Skoro seryjnie w seatach ET wynosi 38 to lepiej nie dawać żadnych dystansów, bo koła moga ocierać o nadkola...
Cytat: "falla_x"
jak wogule mocuje sie dystanse ??
Dystanse zakłada się pomiędzy felgę a piastę (tarcze/bęben). Trzyma się śrubami od koła.
Cytat: "falla_x"
i czy jest to bezpieczne potrzeba wlasnei jakies dluzsze sruby ??
Bezpieczne jest (pod warunkiem, że zachowamy umiar w szerokości dystansu i zastosujemy śruby odpowiedniej długości).
Cytat: "falla_x"
a jeli dluzsze to o ile ??
Przy niewielkich dystansach nie potrzeba dłuższych śrub, ale przy większych trzeba założyć dłuższe - najlepiej dłuższe od standardowych o grubość dystansu.
Zapisane
ASZ + FJW = T
DI
abdul
Klubowicz
Użytkownik
Offline
Skąd: Kraków
WWW
Szerokie laczki a brak wspomagania
«
Odpowiedz #39 -
Środa, 10.05.2006, 13:33:10 -
NIEPRZECZYTANA
»
KYS dobrze prawi z tym, że co do obcierania to nie tylko ET jest ważne. Bo felga moze mieć ET 38 i 6" szerokości a druga tez ET 38 a 7" szerokości więc z każdej strony dojdzie po pół cala czyli 1.27cm czyli de facto tak jakbyś miał felge o ET 25 i szerokości 6"
Ja miałem z tyłu felge o ET 35 i 7" szerokości i nawet przy 5osobach nic nie obcierało (tyle ze to SX) a teraz mam jeszcze dystans 10mm na strone i mi raz szurnęło przy większej bujance. Wiec jeśli będziesz miał felge o szerokości 7" a o ET 38 to śmiało możesz dac dystans 10mm tyle ze już niewie piasty zostanie. Ja bym proponował dystans przelotowy ok 8mm no i śrube o tyle też większą. Wyjdzie Ci w takim przypadku ostateczne ET 30 a i będziesz miał pewność, że koło dobrze leży.
PS: Jak dasz większy dystans to będziesz miał problem ze znalezieniem dłuższej śruby zabezpieczającej (o ile zamierzeasz się w takie zaopatrzyć) Ja dałem 10mm i mi taka śruba trzyma na ok 3 zwojach a reszta chyba na 8.
Są też dystanse z pierścieniem centrującym ale w takim przypadku musiałbyś mieć dystans wiekszy niż 14mm bo ok tyle piasty wystaje. Są też inne cuda, takie że przykręcasz do ori otwórów dystans a dopiero do niego koło ale to są już grube dystanse no i dość drogie i masz pewność, że bedzie Ci koło tarło bez odginania nadkola
Zapisane
Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
KYS
~ KYS ~ ?
Moderator
Offline
Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)
WWW
Szerokie laczki a brak wspomagania
«
Odpowiedz #40 -
Środa, 10.05.2006, 14:41:20 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "Abdul"
Ja dałem 10mm i mi taka śruba trzyma na ok 3 zwojach
a nie za mało wkręcona ta śruba? Chociaż w końcu na 3 też da się jeździć
Zapisane
ASZ + FJW = T
DI
abdul
Klubowicz
Użytkownik
Offline
Skąd: Kraków
WWW
Szerokie laczki a brak wspomagania
«
Odpowiedz #41 -
Środa, 10.05.2006, 14:50:20 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "KYS"
Cytat: "Abdul"
Ja dałem 10mm i mi taka śruba trzyma na ok 3 zwojach
a nie za mało wkręcona ta śruba? Chociaż w końcu na 3 też da się jeździć
No mało mało, ale jak miałem wkręcić więcej?? Rozwięrcić felge??
No myśle, że te 3,5 śruby dadzą rade - zwłaszcza, że ręcznym się nie bawie a troche jeszcze felga siedzi na piaście. koło jest dobrze dociśnietę bo mic mi nie bije (testowałem do 180) A ta zabezpieczająca ma głównie odstraszać. Zresztą w kwestii bezpieczeństwa zawsze daje się przy liczeniu współczynniki bezp. większe i dużo większe od 2
Zapisane
Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
KYS
~ KYS ~ ?
Moderator
Offline
Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)
WWW
Szerokie laczki a brak wspomagania
«
Odpowiedz #42 -
Środa, 10.05.2006, 15:19:42 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "Abdul"
No myśle, że te 3,5 śruby dadzą rade
Koło nie odpanie, ale zastanawiałem się, czy nie ma problemu z delikatnym odkręcaniem się śrub...
Pamiętam, że znajomy, który był zmuszony jeździć na 3 śrubach (jedna urwała się i została w piaście) narzekał, że śruby powoli, ale odkręcają się
Zapisane
ASZ + FJW = T
DI
abdul
Klubowicz
Użytkownik
Offline
Skąd: Kraków
WWW
Szerokie laczki a brak wspomagania
«
Odpowiedz #43 -
Środa, 10.05.2006, 16:18:58 -
NIEPRZECZYTANA
»
Myśle, że to nie ma nic do rzeczy. Jakby nie było to ja mam te 4 śruby tyle że jedna trzyma się na mniejszej ilosc zwojów
A samo odkęcanie zalezy od tego czy miał dobrze dopasowany stożek-stożek ew. sfera-sfera, od momentu dokręcenia śrub i od samohamowności gwintu - czyli m.in. od pozornego kąta tarcia śruby i materiału z jakiego byłą ona zrobiona (coś w tym stylu)
Zapisane
Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
Miro
Użytkownik
Offline
Skąd: Kraków
Samochód: BMW E91 318D 2009
Szerokie laczki a brak wspomagania
«
Odpowiedz #44 -
Poniedziałek, 09.04.2007, 11:50:56 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "dawidg25"
witam wszystkich mam pytanie odnośnie wymiany felg przy toledo 1.9TDI 1997r obecnie założone są 195/55/15 chce założyć conajmniej 17" czy ktoś wie jakie ET i innne dane
ET 35-38. Opony 205/50/17 lub 225/45/17
Zapisane
Strony:
1
2
[
3
]
4
Do góry
Drukuj
Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Felgi, opony
»
Szerokie laczki a brak wspomagania
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Tematyczne
-----------------------------
===> Ubrania klubowe
===> Ramki klubowe
===> Naklejki klubseata.pl
===> Kalendarze, kubki, flagi klubowe
===> Plakietki i breloki klubowe
=> Spotkania i zloty lokalne
===> Historia Marki
-----------------------------
Techniczne
-----------------------------
=> Instrukcje, poradniki, informacje
=> Pielęgnacja auta
===> Wnętrze
===> Lakier oraz elementy zewnętrzne
===> Pielęgnacja felg i opon
===> Instrukcje pielęgnacji auta
=> Nadwozie i wnętrze
=> Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy
=> Przeniesienie napędu
=> Felgi, opony
=> Ogólne
=> Benzyna & LPG
=> Diesel
=> Elektryka
===> Car Audio
===> CB oraz Nawigacje
===> Alarmy, Piloty, Centralne zamki
===> Licznki i lampki kontrolne
===> Elektryczne szyby, lusterka
===> Światła i oświetlenie
=> Ogrzewanie, klimatyzacja. wentylacja
-----------------------------
Fora sponsorowane
-----------------------------
=> Dynamica
=> TuneUP
=> Salonowy Blask
-----------------------------
Giełda
-----------------------------
=> Kupię
Ładowanie...