+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Felgi, opony» Szerokie laczki a brak wspomagania
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 2 [3] 4   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Szerokie laczki a brak wspomagania  (Przeczytany 49323 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
heartless Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Olsztyn
Samochód: Ibiza '94 AAZ

« Odpowiedz #30 - Poniedziałek, 08.05.2006, 18:20:42 - NIEPRZECZYTANA »

O, przepraszam, zapomniałem o czym jest wątek.. masz rację..
Zapisane

Ibiza 1,9 TD (AAZ) '94                               
falla_x
Gość



« Odpowiedz #31 - Wtorek, 09.05.2006, 11:50:52 - NIEPRZECZYTANA »

a jesli chodzi o to ET orginalne w seacie cordoba jakie jest 38?? to jak bym wiziol tak jak proponuje "abdul" 30 to kolo bylo by bardzej na zewnatrz nie tarlo by sie wtedy o nic ?? czy jak sie kupuje nowe felgi to ET sie dobiera jak sie chce czy dana felga ma konkretne ET, i jak nei ma takeigo ET jak sie chce z danej felgi to trzeba szukac innej ?? jak to jest

[ Dodano: 2006-05-09, 12:53 ]
nad tymi sie zastanawiam http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=102210972 lub tylko ze 15 a nie jak na aukcj 16 http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=101775449
Zapisane
peter174 Mężczyzna
niezależny
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Białystok
Samochód: ASZ

« Odpowiedz #32 - Wtorek, 09.05.2006, 14:27:13 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Miro"
ET każda felga ma stałe ...


oj coś oszukujesz  :chytry:  ... różne felgi mają rózne ET ... fakt iż fabrycznie w Seacie jest to m.in.  ET=38
Zapisane

jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to
peter174 Mężczyzna
niezależny
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Białystok
Samochód: ASZ

« Odpowiedz #33 - Wtorek, 09.05.2006, 17:17:51 - NIEPRZECZYTANA »

nom masz racje przeczytalem to pobieznie ale tą kwestię to moze ewentulanie jakimś "dystansem" wyregulowac ... ale ja bym w takie coś nie wchodził
Zapisane

jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to
falla_x
Gość



« Odpowiedz #34 - Wtorek, 09.05.2006, 17:42:10 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "peter174"
... ale ja bym w takie coś nie wchodził


dlaczego ?? dystanse to jest zle rozwiazanie ?? i co sodzicie o tych felgach co podalem w linkach beda pasowaly do czerwonej cordoby :)
Zapisane
peter174 Mężczyzna
niezależny
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Białystok
Samochód: ASZ

« Odpowiedz #35 - Wtorek, 09.05.2006, 17:48:28 - NIEPRZECZYTANA »

nie wchodził bym w to bo osobiscie wolałbym kupując felgi dopasować ET i pozostałe parametry tak aby felga z oponą miesciła się w nadkolu i o nic nie obcierała w trakcie użytkowania ...
Zapisane

jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to
abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #36 - Wtorek, 09.05.2006, 21:26:24 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "peter174"
nie wchodził bym w to bo osobiscie wolałbym kupując felgi dopasować ET i pozostałe parametry tak aby felga z oponą miesciła się w nadkolu i o nic nie obcierała w trakcie użytkowania ...


Wiadomo, że lepiej kupić odrazu fele z odpowiednim ET ale co do tego obcierania to nie ma znaczenia czy dołożysz dystans czy kupisz orazu z mniejszym ET. Na jedno wychodzi, bo w obu przypadkach całość się odsuwa od ośki.

Ale jak wszystko takie rozwiązania mają swoje zady i walety.

1. Przy odsunięciu felgi autko bedzie stabilniejsze ale tylko na suchym. Na mokrym można łatwiej je ślizgnąć.
2. Zmiania się ramię działania siły od koła na piaste (czyli zwiększa i dochodzi moment gnący i siła wzdłużna do której piasta jest średnio przystosowana)  i przez to szybciej się ona zużywa
3. W przypadku dystansu przelotowego (jeżli jest on większy niż 8-10) na strone to felga będzie się trzymała na samych śrubach - oczywiście nowych, odpowiednio dłuższych.

Ale jak ktoś nie szaleje z ręcznym i chce sobie delikatnie odsunąc koło to myśle, że najlepszym kompromisem byłoby 8mm na strone i wtedy zostanie ok 6mm piasty na fele.
Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
falla_x
Gość



« Odpowiedz #37 - Środa, 10.05.2006, 11:41:18 - NIEPRZECZYTANA »

a jesli felgi ktore mi sie podobaja maja ET38 to jakie dystanse treba by zalozyc zeby ladnei ta felga wygladala ?? jak wogule mocuje sie dystanse ?? i czy jest to bezpieczne potrzeba wlasnei jakies dluzsze sruby ?? a jeli dluzsze to o ile ??
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #38 - Środa, 10.05.2006, 12:36:04 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "falla_x"
a jesli felgi ktore mi sie podobaja maja ET38 to jakie dystanse treba by zalozyc zeby ladnei ta felga wygladala ??

Skoro seryjnie w seatach ET wynosi 38 to lepiej nie dawać żadnych dystansów, bo koła moga ocierać o nadkola...

Cytat: "falla_x"
jak wogule mocuje sie dystanse ??

Dystanse zakłada się pomiędzy felgę a piastę (tarcze/bęben). Trzyma się śrubami od koła.

Cytat: "falla_x"
i czy jest to bezpieczne potrzeba wlasnei jakies dluzsze sruby ??

Bezpieczne jest (pod warunkiem, że zachowamy umiar w szerokości dystansu i zastosujemy śruby odpowiedniej długości).

Cytat: "falla_x"
a jeli dluzsze to o ile ??

Przy niewielkich dystansach nie potrzeba dłuższych śrub, ale przy większych trzeba założyć dłuższe - najlepiej dłuższe od standardowych o grubość dystansu.
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #39 - Środa, 10.05.2006, 13:33:10 - NIEPRZECZYTANA »

KYS dobrze prawi z tym, że co do obcierania to nie tylko ET jest ważne. Bo felga moze mieć ET 38 i 6" szerokości a druga tez ET 38 a 7" szerokości więc z każdej strony dojdzie po pół cala czyli 1.27cm czyli de facto tak jakbyś miał felge o ET 25 i szerokości 6" :)

Ja miałem z tyłu felge o ET 35 i 7" szerokości i nawet przy 5osobach nic nie obcierało (tyle ze to SX) a teraz mam jeszcze dystans 10mm na strone i mi raz szurnęło przy większej bujance. Wiec jeśli będziesz miał felge o szerokości 7" a o ET 38 to śmiało możesz dac dystans 10mm tyle ze już niewie piasty zostanie. Ja bym proponował dystans przelotowy ok 8mm no i śrube o tyle też większą. Wyjdzie Ci w takim przypadku ostateczne ET 30 a i będziesz miał pewność, że koło dobrze leży.

PS: Jak dasz większy dystans to będziesz miał problem ze znalezieniem dłuższej śruby zabezpieczającej (o ile zamierzeasz się w takie zaopatrzyć) Ja dałem 10mm i mi taka śruba trzyma na ok 3 zwojach a reszta chyba na 8.

Są też dystanse z pierścieniem centrującym ale w takim przypadku musiałbyś mieć dystans wiekszy niż 14mm bo ok tyle piasty wystaje. Są też inne cuda, takie że przykręcasz do ori otwórów dystans a dopiero do niego koło ale to są już grube dystanse no i dość drogie i masz pewność, że bedzie Ci koło tarło bez odginania nadkola :)
Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #40 - Środa, 10.05.2006, 14:41:20 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Abdul"
Ja dałem 10mm i mi taka śruba trzyma na ok 3 zwojach

:o a nie za mało wkręcona ta śruba? Chociaż w końcu na 3 też da się jeździć  :mrgreen:
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #41 - Środa, 10.05.2006, 14:50:20 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "KYS"
Cytat: "Abdul"
Ja dałem 10mm i mi taka śruba trzyma na ok 3 zwojach

:o a nie za mało wkręcona ta śruba? Chociaż w końcu na 3 też da się jeździć  :mrgreen:


No mało mało, ale jak miałem wkręcić więcej?? Rozwięrcić felge?? ;)

No myśle, że te 3,5 śruby dadzą rade - zwłaszcza, że ręcznym się nie bawie a troche jeszcze felga siedzi na piaście. koło jest dobrze dociśnietę bo mic mi nie bije (testowałem do 180) A ta zabezpieczająca ma głównie odstraszać. Zresztą w kwestii bezpieczeństwa zawsze daje się przy liczeniu współczynniki bezp. większe i dużo większe od 2 :)
Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #42 - Środa, 10.05.2006, 15:19:42 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Abdul"
No myśle, że te 3,5 śruby dadzą rade

Koło nie odpanie, ale zastanawiałem się, czy nie ma problemu z delikatnym odkręcaniem się śrub...
Pamiętam, że znajomy, który był zmuszony jeździć na 3 śrubach (jedna urwała się i została w piaście) narzekał, że śruby powoli, ale odkręcają się  ;-)
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #43 - Środa, 10.05.2006, 16:18:58 - NIEPRZECZYTANA »

Myśle, że to nie ma nic do rzeczy. Jakby nie było to ja mam te 4 śruby tyle że jedna trzyma się na mniejszej ilosc zwojów  :roll:  A samo odkęcanie zalezy od tego czy miał dobrze dopasowany stożek-stożek ew. sfera-sfera, od momentu dokręcenia śrub i od samohamowności gwintu - czyli m.in. od pozornego kąta tarcia śruby i materiału z jakiego byłą ona zrobiona (coś w tym stylu)
Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
Miro Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: BMW E91 318D 2009

« Odpowiedz #44 - Poniedziałek, 09.04.2007, 11:50:56 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "dawidg25"
witam wszystkich mam pytanie odnośnie wymiany felg przy toledo 1.9TDI 1997r obecnie założone są 195/55/15 chce założyć conajmniej 17" czy ktoś wie jakie ET i innne dane
ET 35-38. Opony 205/50/17 lub 225/45/17
Zapisane
Strony: 1 2 [3] 4   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Felgi, opony» Szerokie laczki a brak wspomagania
Skocz do: