+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Elektryczne szyby, lusterka» Elektryczne szyby - problem
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 ... 15 16 [17] 18   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Elektryczne szyby - problem  (Przeczytany 225450 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Kapitan Powolny Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Łódź i okolice
Samochód: Seat Cordoba Vario 99 r. 1.6 ALM 75KM

« Odpowiedz #240 - Niedziela, 17.05.2015, 12:06:23 - NIEPRZECZYTANA »

Jestem po wymianie kompletnego podnośnika. Podnośnik pasuje idealnie ale jest problem ze ślizgami. Są nierówno ustawione względem siebie i przy próbie podciągnięcia szyby do pozycji zamkniętej na dwóch założonych zaciskach szyba nie dojeżdża do końca- zostaje 2 cm uchylona. Próba podciągnięcia wyżej skończyła się połamaniem plastikowego ślizgu i wypadnięciem zacisku szyby. Na zamontowanym jednym zacisku pod koniec zamykania szyba chodzi ciężej ale się domyka. Pytanie czy idzie to jakoś wyregulować? Bo mam wrażenie, że linki są jakby trochę za krótkie albo źle założone bo szyba dociąga się tak jakby na granicy zasięgu linek.
Zapisane
fatall1ty Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Cordoba 2003 1.4 75KM

« Odpowiedz #241 - Niedziela, 24.05.2015, 17:34:13 - NIEPRZECZYTANA »

nie mogę opuścić szyby z poziomu kierowcy, podnoszenie działa. A z poziomu pasażera wszystko działa dobrze. Dzisiaj sprawdzałem przełącznik, ale nic niepokojącego nie widać, czy warto zainwestować w zamiennik?
Zapisane
bartos7er Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Ibiza 2 FL 2000 1.9TDI 90 KM

« Odpowiedz #242 - Sobota, 06.06.2015, 13:15:38 - NIEPRZECZYTANA »

Witam , jestem tu świeżakiem więc na początku Dzień Dobry dla Wszystkich . Mam następujący problem z szybami, jak i od kierowcy i pasażera. Wszystko zaczęło się od zamka centralnego, gdy otwierałem auto z pilota, wszystko działało jak należy, lecz gdy baterie padły, musiałem zamknąć poprzez kluczyk i tu zaczeły się schody. Zamknąć zamkne z kluczka, ale już nie otworze, a jeśli otworzę z pilota przestają działać elektryczne szyby. Kiedyś męczyłem się i próbowałem otworzyć z kluczyka i problem zniknął z szybami lecz pojawił się ostatnio na nowo podczas zamknięcia z kluczyka. Spotkał się ktoś z następującym problemem ? Pozdrawiam
Zapisane
emtezet Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: IBIZA '99 G60, Audi A6 Avant 2.4 '03, Fiat 500e

« Odpowiedz #243 - Poniedziałek, 08.06.2015, 07:15:22 - NIEPRZECZYTANA »

Ibiza ma zdaje się jakieś takie jazdy że gdy zamek nie widzi "elektrycznie" że otworzyłeś auto to nie pozwoli na uruchomienie szyb, jest to coś ala zabezpieczenie kradzieżowe.
Pierwsza sprawa to doprowadź zamek do porządku, są w nim styczniki które odpowiadają za wykrywanie przekręcenia kluczyka i otwieranie/zamykanie auta. Albo dobry elektryk albo własne umiejętności. Druga sprawa to gumowe przelotki drzwi, zobacz czy któryś przewód nie jest urwany. Ostatnia sprawa to moduł komfortu który jest przy silniku od szyb. Często robią się tam zimne luty - i tu znowu albo elektronik najlepiej z hot airem, albo własne umiejętności i zwykła lutownica z cienkim grotem z tym że jeżeli nie masz do tego ręki to lepiej się za to nie bierz bo wszystko tam na płytce jest w smd i łatwo coś utrącić...
Zapisane

Marian Mężczyzna
Jam Vario't
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: WML
Samochód: Vario '01

« Odpowiedz #244 - Środa, 10.06.2015, 16:29:29 - NIEPRZECZYTANA »

Ja bardziej obstawiał bym wiosełko zamka, bo jak się wyszczypie to tek bywa że można zamknąć lub otworzyć, zależy jak się nadłamie. Zeby po otwarciu z kluczyka nie działały szyby to nie spotkałem sie, nawet w szybach z domykaniem. A modulu komfortu to te auto nie ma, tylko silniczki 12to pinowe z funkcja domyknia szyb z kluczyka. Sa tez szyby zwykle, bez domykania i silniczkiem na 2 przewody. Nie wiadomo jakie tam u kolegi w aucie siedza silniczki. Ale jedno warto by sprawdzic, ano te przewody miedzy drzwiami, a nadwoziem. Tak czy siak trzeba kogos obcykanego zeby porozbieral i poprzegladal pare rzeczy, bo problem nie jest typowy i przez neta nikt tego nie ogarnie.
Zapisane

Tam gdzie kończą się pomysły, ja zaczynam tworzyć
bartos7er Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Ibiza 2 FL 2000 1.9TDI 90 KM

« Odpowiedz #245 - Środa, 10.06.2015, 16:55:00 - NIEPRZECZYTANA »

Dzięki Chłopaki, wina leży w zamku tak jak napisaliście, przewody wszystko okey, zamek do wymiany :/ Pozdro ;-)
Zapisane
emtezet Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: IBIZA '99 G60, Audi A6 Avant 2.4 '03, Fiat 500e

« Odpowiedz #246 - Czwartek, 11.06.2015, 06:02:34 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: emtezet
Ostatnia sprawa to moduł komfortu który jest przy silniku od szyb.
Cytat: Marian
A modulu komfortu to te auto nie ma, tylko silniczki 12to pinowe z funkcja domyknia szyb z kluczyka.
A cóż to jest innego niż moduł komfortu właśnie? :)
Cytat: Marian
Zeby po otwarciu z kluczyka nie działały szyby to nie spotkałem sie, nawet w szybach z domykaniem.
Dokładnie tak jest, jeżeli zamkniesz auto zamkiem a otworzysz zdalnie z kluczyka albo na odwrót (o ile dobrze pamiętam) to przestają działać szyby i guzik od wewnętrznego otwórz/zamknij.
Zapisane

Marian Mężczyzna
Jam Vario't
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: WML
Samochód: Vario '01

« Odpowiedz #247 - Czwartek, 11.06.2015, 21:44:40 - NIEPRZECZYTANA »

Sprawdzałem u siebie, mam silniczki 2pinowe, to czy otworze z pilota, czy kluczykiem to szyby normalnie dzialaja.
A modul komfortu to jest np w golfie4, gdzie ten modul jest podpiety pod diagnostyke i laczy sie z kompem, obsluguje lusterka, alarm, centralny i cos tam jeszcze. A te silniczki 12pin, to tylko silniczki ktore maja wbudowane domykanie szyb, to nie modul komfortu. Jakby komp łączył sie z modulem komfortu to ok, ale czegos takiego nie ma w tym modelu, dopiero 6L ma modul komfortu;)
A co do problemu, kolega napisal ze do wymiany zamek, hmm te zamki sa proste i rzadko sie psuja, a moze masz do wymiany wioselko wlasnie, albo gdzies sprezynka przeskoczyla i po klopocie, bez wymiany zamka sie obejdzie.
Zapisane

Tam gdzie kończą się pomysły, ja zaczynam tworzyć
emtezet Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: IBIZA '99 G60, Audi A6 Avant 2.4 '03, Fiat 500e

« Odpowiedz #248 - Piątek, 12.06.2015, 06:38:13 - NIEPRZECZYTANA »

Kolego jakbyś miał silniczki 12 pinowe to byś tą funkcję miał. Szyberdach jeżeli jest  też są sterowane z tych właśnie "tylko silniczków" z modułem zamykania. Te moduły przy silniczkach spięte z modułem alarmu i centralnego zamka właśnie odnośnie sygnałów dotyczących zamykania i otwierania. Co do tego że nie nazwałbym tego modułm komfortu to co w golfie innego ten moduł robi? Dokładnie to samo z tym że w ibizie jest to porozdzielane a w golfie jest w osobnej wspólnej obudowie razem ze sterownikiem centralnego zamka. Czy da się to diagnozować nie wiem bo nie spinałem tego u siebie aż do tego stopnia jak dokładałem el szyby, ale wiem że miałem kilka osób z takim samym problemem i przyczyną było właśnie to że zamek w drzwiach mimo że otwarty miał zablokowane styczniki lub brak sygnału z zamka że drzwi zostały otwarte i nie pozwalał otwierać szyb. Weź kogoś kto ma takie silniczki, wsiądź do auta, zamknij się z kluczyka a później włóż kluczyk do stacyjki, przekręć na zapłon i zobacz czy będziesz mógł otworzyć szyby... wracając do sedna sprawy na samym początku napisałem że w pierwszej kolejności jest do doprowadzenia do porządku zamkek...:)
« Ostatnia zmiana: Piątek, 12.06.2015, 06:39:58 wysłane przez emtezet » Zapisane

Marian Mężczyzna
Jam Vario't
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: WML
Samochód: Vario '01

« Odpowiedz #249 - Wtorek, 16.06.2015, 00:05:44 - NIEPRZECZYTANA »

Mam szyberdach i zwykle szyby. W kazdej ibi jest ten sam elektryczny szyberdach i nie jest sterowany z tych modułow od szyb. Szynerdach to inna bajka i nie ma nic wspolnego z szybami.
Golf4 to inna bajka i ma pelnoprawny modul komfortu, ktory mozna zdjagnozowac diagnostycznie, mozna tez za pomoca kompa przypisac kluczyki do auta. 99-02 mialo tylko modul centralnego zamka, a te silniczki 12pin to tylko domykania po kluczyku, nic wiecej, do komfortu jeszcze duzo brakuje.
Ale zaciekawilo mnie te otwieranie z kluczyka i potem szyby. Sasiad ma Ibize z 12pinowymi i po otwarciu z kluczyka, czy to raz, aby otworzyl tylko drzwi kierowcy, czy wszystkie to szyby dzialaja normalnie. Czy zamkniecie z pilota, potem otwarcie z kluczyka, czy na odwrot, bo roznie kombinowalem, to za kazdym razem szyby dzialaja normalnie po przekreceniu kluczyka w stacyjce.
A i domykanie szyberdachu ma kazda ibiza/cordoba z lat 99-02 nawet jak ma szyby zwykle na 2 przewody, tylko przewod nie jest do niczego podpiety:(
Zapisane

Tam gdzie kończą się pomysły, ja zaczynam tworzyć
emtezet Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: IBIZA '99 G60, Audi A6 Avant 2.4 '03, Fiat 500e

« Odpowiedz #250 - Środa, 17.06.2015, 06:03:40 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Marian
Mam szyberdach i zwykle szyby. W kazdej ibi jest ten sam elektryczny szyberdach i nie jest sterowany z tych modułow od szyb. Szynerdach to inna bajka i nie ma nic wspolnego z szybami.
Cytat: Marian
A i domykanie szyberdachu ma kazda ibiza/cordoba z lat 99-02 nawet jak ma szyby zwykle na 2 przewody, tylko przewod nie jest do niczego podpiety:(
To zerknij w else...
Zapisane

Marian Mężczyzna
Jam Vario't
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: WML
Samochód: Vario '01

« Odpowiedz #251 - Czwartek, 18.06.2015, 01:45:28 - NIEPRZECZYTANA »

Nie mam elsy, a silniczki szyberdachu mialem z obu modeli w reku i wiem, ze sa identyczne. Czy szyby sa na 12pin, czy na 2piny to silniczek jest ten sam. Tylko jak silniczki sa 12pin to przewod domykania szyberdachu jest podpiety pod silniczek w drzwiach. A jak silniczki szyb sa 2pinowe, to przewod domykania szyberdachu konczy sie we wtyczce pod kierownica. Kiedyś dostałem screena z elsy od ibizy 6L i pokazywała glupoty odnosnie tempomatu, całkowicie inne piny.
Zapisane

Tam gdzie kończą się pomysły, ja zaczynam tworzyć
emtezet Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: IBIZA '99 G60, Audi A6 Avant 2.4 '03, Fiat 500e

« Odpowiedz #252 - Czwartek, 18.06.2015, 06:10:44 - NIEPRZECZYTANA »

Sam sobie zaprzeczasz, w poprzednim poście pisałeś że szyberdach nie ma nic wspólnego z szybami, teraz piszesz że jednak jest podpięty pod silnik drzwi :P Z elsy korzystam i póki co nigdy się nie myliła, a schematów do 6l jest w niej kilka w zależności od roku modelowego więc może kolega wysłał ci nie ten. Nie będę ciągnąć tej dyskusji bo nie o to biega w temacie żeby się sprzeczać o to w czym jest lepszy moduł z golfa 4 od silniczków w ibizie. Koniec OT :)
Zapisane

Marian Mężczyzna
Jam Vario't
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: WML
Samochód: Vario '01

« Odpowiedz #253 - Wtorek, 30.06.2015, 22:00:36 - NIEPRZECZYTANA »

Nie chodzi o sprzeczanie, tylko jak silniczek ma 12pin to domykanie szyberdachu jest podpiete pod silniczek. Dlatego ajk sie kluczykiem domyka szebe, to i szyberdach sie tez zamyka. Jak silniczek jest 2pinowy, to szyberdach ma przewod domykania zostawiony "goly".
A modul centralnego z 99-02, to tylko centralny, a komfort z golfa ma juz wbudowane domykanie w sobie :P
Koniec ot :)
Zapisane

Tam gdzie kończą się pomysły, ja zaczynam tworzyć
Sivy Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Altea, 2006, 1,6

« Odpowiedz #254 - Sobota, 02.04.2016, 23:31:33 - NIEPRZECZYTANA »

Witam. W poniedziałek odbieram zestaw podnoszenia szyby od strony kierowcy i mam zamiar sam wymienić ale nie mam instrukcji, bo chyba tam w zestawie nie będzie. Dysponuje ktoś taką instrukcją?
Moje auto to Altea z 2006 roku 1,6.
Dzięki za pomoc. ;D
Zapisane
Strony: 1 ... 15 16 [17] 18   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Elektryczne szyby, lusterka» Elektryczne szyby - problem
Skocz do: