+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Elektryczne szyby, lusterka» Elektryczne szyby - problem
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 18   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Elektryczne szyby - problem  (Przeczytany 241527 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Marian Mężczyzna
Jam Vario't
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: WML
Samochód: Vario '01

« Odpowiedz #165 - Wtorek, 17.11.2009, 20:44:01 - NIEPRZECZYTANA »

Na dniach bede rozbierał drzwi w ibizie i spisze sobie ktory przewod od czego.
Z bliskiego forum dostałem taki link, jest tam opis podlaczenia ale z niemieckiego to ja cienki jestem http://zapodaj.net/images/865d64fbfb38.jpg
A co do dymienia to dioda prostownicza, ale ona to nic o teraz w tranzystorze mam dziure. Wypalilo go normalnie. Nie zeby przez zle podlaczenie bo caly czas tak przewody sa i raz dymila dioda, raz jest ok a potem tranzystor poszedl kaput.
Duzo elementow sie powtarza. Oznaczenia tranzystorow znalazlem na necie to zamowie pare. Przy okazji ta diode prostownicza, diody zenera pod sot23 i tranzystor n-mosfet. Aaa i termistor o mi juz swiruje temp :(  To gdzies w 25zł sie zamkne z przesylka, a elementow bedzie tyle co by cala plytke nowa zlutowal ;D  Pobawie sie i zobacze co z tego wyjdzie....
A jeszcze jedno emtezet te diody zenera moze sie orientujesz to maja miec wyzsze napiecie niz w aucie? bo mi sie zdaje ze tak. 15V to moze za mala o sa i 18V diody zenera. Ktora brac?
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 17.11.2009, 20:46:26 wysłane przez Marian » Zapisane

Tam gdzie kończą się pomysły, ja zaczynam tworzyć
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #166 - Wtorek, 17.11.2009, 21:17:46 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Marian
te diody zenera moze sie orientujesz to maja miec wyzsze napiecie niz w aucie?
Dioda zenera stabilizuje wartość napięcia, więc jak dasz diodę 15V to wszystkie napięcia powyżej 15V będzie "sprowadzała" do 15V...
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
kuczy Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdynia
Samochód: Cordoba '94 1.8i GLX 90KM

« Odpowiedz #167 - Wtorek, 17.11.2009, 22:37:34 - NIEPRZECZYTANA »

ja mam jedynie takie coś po angielsku - nie mam pojęcia, czy Tobie to jakoś pomoże... ale przynajmniej próbowałem :)

http://kuczy.republika.pl/cordoba/Schemat_Seat.pdf
Zapisane

Byłe autko: Cordoba '94 1.8i GLX 90KM benzyna A.D.94 - ETRT/ET 18,139 / 17,873 - II Miejsce w klasie A2  - Borsk 2009
Tworzenie stron internetowych
Marian Mężczyzna
Jam Vario't
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: WML
Samochód: Vario '01

« Odpowiedz #168 - Czwartek, 11.02.2010, 17:34:57 - NIEPRZECZYTANA »

Dzięki wielkie, przyda się ;) Szybki przyciemniłiem i teraz tworze dodatkowe zegary na deskę, a potem myślałem o założeniu tempomatu i te schematy pomogą:) Na forum golfa jest niby opis ale golf ma inaczej :(
Co do silniczka szyb to sprawdziłem na aucie na wtyczce gdzie jakie napięcia są. Podłączyłem pod zasilacz płytkę (silniczek nie podłączony) i niby jak na przekaźnik bezpośrednio dam masę to na wyjściu pojawia się + i -, czyli powinno być ok. Ale jak płytkę wlutuję to z '-' robi sie +12  :o  I jest na obu +12V i silniczek nie kreci >:(  Podłączony na krótko bez płytki pod +12V kreci.
Może komuś sie kiedyś przyda fotka, bo wyjąłem ten silniczek


Napisano: Niedziela, 29.11.2009, 21:21:13


Nie edytuję, bo michyba nie pokarze u góry, że nowy post jest napisany :-X .
Mam pytanie i tu chyba najbardziej do emtezet'a. Da rade przerobić ten silniczek 12pinowy na normalny. Po prostu ominąć tą płytkę jakoś, byle szyba się unosiła i opuszczała. Silniczki ktore nie maja modułu komfortu maja te same przyciski w drzwiach i 2 kable do uruchomienia silniczka.
« Ostatnia zmiana: Czwartek, 11.02.2010, 17:36:26 wysłane przez Marian » Zapisane

Tam gdzie kończą się pomysły, ja zaczynam tworzyć
lukasz.zst Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Ibiza Sport 2008 TDI

« Odpowiedz #169 - Czwartek, 04.03.2010, 14:06:20 - NIEPRZECZYTANA »

Witam I proszę bardzo o pomoc

Auto stoi od tygodnia w serwisie seata. Mam Ibizę 3 drzwiową
Nie podnosi się ani nie opada szyba od strony pasażera. Próbowali podmienić przełączniki od strony kierowcy i pasażera ale nic to nie dało. Stwierdzili że zgniła wtyczka co jest przy drzwiach i nadgniły kablem co idą do komputera , koszt przewodu w seacie to 4,5 tys.zł . Sami stwierdzili ze cena jest chora i zrobili tak że wszytko polutowali na stałe ale nadal nie działa szyba od strony pasażera. Próbowali dziś tak zrobić że obeszli główny kabel i działa tak przez 5 minut auto wyjechał na zimno i znów klapa . Nie znam się na tym co może być winne .
Wg komputera wszystko gra niema żadnego błędu.Najlepsze w tym ze są dwa kable w instalacji których niema na schemacie .


od KYS: Scalono.
« Ostatnia zmiana: Czwartek, 04.03.2010, 22:41:04 wysłane przez KYS » Zapisane
abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #170 - Czwartek, 04.03.2010, 15:42:17 - NIEPRZECZYTANA »

Proponuję udać się do zwykłego elektryka samochodowego i pewnie naprawi Ci usterkę w góra pół dnia
Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
Qba Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline




« Odpowiedz #171 - Czwartek, 04.03.2010, 16:09:48 - NIEPRZECZYTANA »

niech wymieniają na gwarancji...  :o  ile seat ma gwarancji?
Zapisane

abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #172 - Czwartek, 04.03.2010, 16:23:06 - NIEPRZECZYTANA »

a sorry, przewidział mi się rok - pewnie, że na gwarancji robić jak się da - chociaż czasem lepiej wydać 50 i olać kopanine z polskimi serwisami
Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
Qba Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline




« Odpowiedz #173 - Czwartek, 04.03.2010, 16:32:03 - NIEPRZECZYTANA »

domagaj się gwarancji... jak mu zacznie grzebać ktoś spoza ASO i nic nie zrobi, to już mu tego w ogóle nie uwzględnią
Zapisane

lukasz.zst Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Ibiza Sport 2008 TDI

« Odpowiedz #174 - Czwartek, 04.03.2010, 17:31:26 - NIEPRZECZYTANA »

Tutaj był od początku problem w 2008 roku przywiozłem ja jako nowa z Hiszpanii z salonu przy fabrycznego, w Polsce seat polska nie uznał gwarancji ponieważ seat w Polsce jest to firma prywatna która udziela gwarancji  było o tym głośno , tak samo jest w Czechach , na te poważniejsze naprawy jeździłem do Niemiec , a przeglądy robiłem w Polsce w autoryzowanych serwisach seata . Wracając do tej elektroniki to byłem u kilku fachowców naprawdę dobrych np Piekary śląskie to powiedziano mi ze nie bawić się w tak awansowaną sprawę bo komputer nie pokazuje błędu.
Jestem zadowolony z serwisu w Niemczech raz był to szybę mi wymienili przednia na gwarancji .Te auto wogle jest pechowe. Przy 3 tyś.km Ukrainiec wjechał mi w bok ciężarówka, zrobili auto wyklepali , przy 6 tys.km na sląsku przeszła burza gradowa całe auto opstukała , całe auto do malowania poszło , tyle co wyjechałem z salonu 5 min kobieta uczyła się jeździć pod okiem męża i wjechał mi bez prawa jazdy na drodze publicznej w tyl auta .Ja robię 25 tys.km rocznie .
A ze te auto jest nie typowe przekonałem sie nie raz u ubezpieczyciela ( brak go w eurotaxie i inych cudach) niema części na rynku polskim tylko do sprowadzenia .Bo jest to ibiza sport przystosowana do rajdów ulicznych  inne zawieszenie, brak kola dwu masowego jak wszystkie maja w standardzie , tu jest sprzęgło sportowe , itd itd
« Ostatnia zmiana: Czwartek, 04.03.2010, 17:33:46 wysłane przez lukasz.zst » Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #175 - Czwartek, 04.03.2010, 22:46:11 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: lukasz.zst
Stwierdzili że zgniła wtyczka co jest przy drzwiach i nadgniły kablem co idą do komputera
Cytat: lukasz.zst
Przy 3 tyś.km Ukrainiec wjechał mi w bok ciężarówka, zrobili auto wyklepali
Coś czuję, że te dwie sprawy są powiązane...

Cytat: lukasz.zst
jest to ibiza sport przystosowana do rajdów ulicznych 
Hmm a co to są "rajdy uliczne" :?: Z tego co pamiętam wejscje ibiz to Reference, Style i Sport, ale żadna z nich nie jest przystosowana do "rajdów ulicznych"...  :o
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
lukasz.zst Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Ibiza Sport 2008 TDI

« Odpowiedz #176 - Piątek, 05.03.2010, 00:33:12 - NIEPRZECZYTANA »

Poważnie jak kupowałem to pisało na niej tak Seat Ibiza Sport 1.9TDI. Zawieszenie sportowe możliwość zmiany ustawienia , to tez mi mówili w serwisie w Polsce. Że te auto jest przystosowane do rajdów ulicznych , nie będę się kłócił, tak powiedziano mi , nie znam sie panowie na autach kompletnie , tylko wiem jedno jest za każdym razem kłopot z częściami bo niema ich w serwisie w Polsce.

Nie pomyślałem o tym że jak miałem kolizje to mogli coś namieszać z tymi drzwiami. Dziś dzwonili dominie z seata i mówią że problem nie leży po stronie elektrycznych szyb. Ja jestem z tych co serwisują auto tylko w autoryzowanych stacjach obsługi seat , mam auto zastępcze i jakoś usług doceniam,  w tym temacie można polemizować ale każdy ma swe zdanie na ten temat . W kurza mnie tylko to że kupuje sie nowe auto coś sie dzieje że mam je  uszkodzone jeżdżę ostrożnie, ani razu nie jechałem ta Ibiza szybciej niż 140km.
Bardzo przepraszam za to że odbiegłem od głównego wątku
« Ostatnia zmiana: Piątek, 05.03.2010, 00:34:47 wysłane przez lukasz.zst » Zapisane
uszek Mężczyzna
OOOO
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nisko / Rzeszów
Samochód: Audi A8 4.2 40V 310KM+2x Seat Cordoba 1.4 AEX

« Odpowiedz #177 - Piątek, 05.03.2010, 06:48:04 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: lukasz.zst
Ja jestem z tych co serwisują auto tylko w autoryzowanych stacjach obsługi seat , mam auto zastępcze i jakoś usług doceniam,  w tym temacie można polemizować ale każdy ma swe zdanie na ten temat .
I tu wlasnie pies pogrzebany lezy bo jakos serwisów w polsce to jest jednak porazka, 2 lata temu mialem do wymiany weza w passacie, waz kosztowal mnie 400zl niecale, wymiana 200zl(spuszczenie plynu, ktorego de fakto nie bylo bo jak waz strzelil to plyn poszedl w pizd...) zalanie nowym plynem i odpowietrzenie. Ja oczywiscie dostarczalem swoj plyn bo u nich byla chora cena za litr a trzeba bylo wedlug nich dolac 9 litrów a naprawde weszlo 4 bo wiekszosc zostala w chlodnicy i bloku. Partacze jakich malo. Mnie wymiana kosztowala 15 min z zalozeniem weza i 3 opasek zaciskowych orginalnych oraz odpowietrzeniem. Na dodatek laske robia ze sie za auto biora. Kiedys moi rodzice robili seata u mechanika poza serwisem( mechanik pracowal w serwisie seata przez 7 lat), mechanik pamietam krotko skomentowal serwis, wymieniac wymieniac wymieniac jak sie nie uda to dopiero szukac, ale co z tego jak przyjdzie ktos do serwisu popracuje 2-3 lata poduczy sie i ucieka, przyjmuja nowego i znow sie uczy na czyichs autach i takie bledne kolo, za jego kadencji mial 5 mlodszych mechaników. Mowil ze w serwisie dostawal 2 kola na reke (bylo to z 10 lat tamu ) a odkad otworzyl swoj warsztat ze wychodzi 3 razy lepiej, i gosc sie naprawde znal, pamietam jak wymienial tulejke rozrusznika, wsadzil paluchy za filtr polozyl sie na silniku i patrzyl sie w okno po 5 minutach wykrecil rozrusznik po nastepnych 15 tulejka byla wybita(ciekawy sposob na mokry papier ) i zamontowany rozrusznik to byl fachowiec
Zapisane

Nie wdawaj się w rozmowę z głupim. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem....<br />CCCO A8 4.2 40V 310KM<br />
KamiCG Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Grudziądz
Samochód: seat ibiza 1994

« Odpowiedz #178 - Sobota, 29.01.2011, 23:46:13 - NIEPRZECZYTANA »

Mam problem z szybami z przodu..opuszczają..a w druga strone prawie nie drgną...kiedy rozebrałem silnik nie zauważłem nic niepokojącego...może komutator był troszke zaśniedziały..oczyściłem równiez wtyki włącznika...może nie dokładnie macie jakiś pomysł?
Zapisane

:)
uszek Mężczyzna
OOOO
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nisko / Rzeszów
Samochód: Audi A8 4.2 40V 310KM+2x Seat Cordoba 1.4 AEX

« Odpowiedz #179 - Niedziela, 30.01.2011, 00:31:18 - NIEPRZECZYTANA »

tylko i wylacznie wylaczniki, to typowy problem w tym modelu, trzeba porzadnie oczyscic styki, tak samo z tylu, przeloz przelaczniki z tylu na przod i sprawdz czy masz to samo?

PS. Oczywiscie styki wewnatrz przelacznika, trzeba go rozebrac, tylko zrob to delikatnie zebys pozniej nie musial za duzo myslec przy skladaniu... choc to jest bardzo proste ale po co sie przemeczac :)
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 30.01.2011, 00:33:53 wysłane przez uszek » Zapisane

Nie wdawaj się w rozmowę z głupim. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem....<br />CCCO A8 4.2 40V 310KM<br />
Strony: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 18   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Elektryczne szyby, lusterka» Elektryczne szyby - problem
Skocz do: