+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Elektryczne szyby, lusterka» Elektryczne szyby - problem
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 18   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Elektryczne szyby - problem  (Przeczytany 241318 razy)
0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.
kotu Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Ibiza SDI

« Odpowiedz #150 - Sobota, 25.07.2009, 09:02:06 - NIEPRZECZYTANA »

pakuu1, napisz do Ofaniela bo jemu linka strzeliła i modził z drugim podnośnikiem to może jeszcze mu coś części zostało.
Zapisane

pakuu1 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Wrocław
Samochód: Byla Cordoba SX AFN... Jest Leon ASV

« Odpowiedz #151 - Sobota, 25.07.2009, 15:00:54 - NIEPRZECZYTANA »

kotu, thx odezwe sie :D
Zapisane

MOC JEST BOGIEM, PRĘDKOSĆ NAŁOGIEM, NITRO ZABAWĄ A TURBO PODSTAWĄ
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #152 - Niedziela, 26.07.2009, 09:36:31 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: pakuu1
Czy bedzie pasowało to ustrojstwo z mechanizmu recznych szyb - wyglada niby tak samo (link ponizej) ??
http://moto.allegro.pl/item696472681_mechanizm_podnosnik_szyby_seat_ibiza_93_99_lewy.html
Jak szukałem do siebie mechanizmu to nie było różnicy pomiędzy wersją manualną a elektryczną.
Różniły się tylko tym, że do automatycznej podłączało się silnik a do manualnej korbkę.

Powinno pasować.
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
Damian- Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Ibiza IIFL, 2001, 1.9 TDI

« Odpowiedz #153 - Sobota, 01.08.2009, 15:57:26 - NIEPRZECZYTANA »

Witam, podepne sie pod ten temat poniewaz moj problem rowniez dotyczy szyb...
Konkretnie w mojej Ibizie 01' z dnia na dzien przestaly dzialac szybki, co wiecej nie swieci sie nawet kontrolka na przycisku opuszczania... Pierwsza moja mysla byly bezpieczniki ale z tego co mi wiadomo w mojej Ibi bezpiecznik od opuszczania szyb (bez. nr 26) jest odpowiedzialny rowniez za lusterka i kontrolki na licznikach, a te dzialaja bez zarzutu...
Czy ktos kiedys mial podobny problem lub wie czym to moze byc spowodowane oraz jak to naprawic :?:  ;)
Zapisane
emtezet Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: IBIZA '99 G60, Audi A6 Avant 2.4 '03, Fiat 500e

« Odpowiedz #154 - Wtorek, 04.08.2009, 21:55:39 - NIEPRZECZYTANA »

no skoro nie swieci ci sie nawet kontrolka to ewidentnie brak pradu, mimo ze reszta dziala bez zarzutu to sprawdz wszystkie bezpieczniki...nie dzialaja wszystkie szyby? czy tylko jedna, jezeli jedna to moze tylko przelacznik padl, sprobuj podmienic z drugich drzwi, jezeli to nie pomoze to posprawdzaj czy masz napiecia na silnikach, jezeli nie to musisz szukac po przewodach gdzie nie masz przejscia. Pytanie podstawowe jaka masz wersje szyb = czy do twoich silownikow dochodza 2 przewody, czy jest cala wilka wtyczka z wiazka..
Zapisane

Damian- Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Ibiza IIFL, 2001, 1.9 TDI

« Odpowiedz #155 - Czwartek, 06.08.2009, 09:37:55 - NIEPRZECZYTANA »

Nie dzialaja wszystkie = 2 bo to wersja 3drzwiowa, przelaczniki dzialaja a przewod to tak jak mowiles wielka wtyczka z wiazka kabli....
Zapisane
emtezet Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: IBIZA '99 G60, Audi A6 Avant 2.4 '03, Fiat 500e

« Odpowiedz #156 - Czwartek, 06.08.2009, 22:23:48 - NIEPRZECZYTANA »

No to na wstepie spray do stykow i sprobuj przeleciec elektronike ktora masz przy silowniku, te sterowniki dzialaja jak chca, mi np jak popada deszcz to przestaje dzialac automatyczne podnoszenie do samej gory... :D
Zapisane

TypeR Mężczyzna
KUMITEE
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: SEAT LEON 1P FR TFSi BWA+

« Odpowiedz #157 - Poniedziałek, 21.09.2009, 17:32:04 - NIEPRZECZYTANA »

Nie wiem co jest najistotniejsze z tej historii, więc opisze całość
Otóż dziś podczas wymiany postojówek na LEDowe, szczypcami chcąc wyjac postojówke (ta od strony aku) urwal sie kabelek od jej obudowy - masy.
Aby podlutowac itp. wyciagnalem aku... zalutowałem, wsadziłem ponownie aku, ale potem okazalo sie ze nie ma na kabelku brązowym masy... Po dłuższej kołotaninie okzalo sie że poszedł bezpiecznik od postojówek (jeden z dwóch, ten który mi poszedł jest oznaczony światełkiem do tyłu) z lewej strony nie było postoju ani z przodu ani z tyłu...)
Wymienilem bezpiecznik, wsadzilem postojówke, gitara gra i huczy... W czasie jazdy okazało sie że jak otwieram albo zamykam szybe elektryczna (ibi 3drzwiowa) to musze trzymac palcem cały czas guzik dopóki szyba nie stanie na chcianym przeze mnie poziomie.... nie działa "podwójne" nacisniecie guzika do góry i do dołu, tzn szyba sie automatycznie nie zamyka ani nie otwiera do konca....
Czym to jest spowodowane, co sie stało, ktoś pomoże ?? Co za to odpowiada ??
Zapisane

raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #158 - Poniedziałek, 21.09.2009, 17:41:42 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: TypeR
musze trzymac palcem cały czas guzik dopóki szyba nie stanie na chcianym przeze mnie poziomie.... nie działa "podwójne" nacisniecie guzika do góry i do dołu, tzn szyba sie automatycznie nie zamyka ani nie otwiera do konca....
Czym to jest spowodowane, co sie stało, ktoś pomoże ?? Co za to odpowiada ??
rozprogramowal sie komfort
nie wiem jak to sie programuje w seacie ale w focusie trzeba trzymac przycisk na otwieranie kilka sec a pozniej na zamykanie kilka sec i dziala
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #159 - Poniedziałek, 21.09.2009, 20:55:45 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: raby
rozprogramowal sie komfort
nie wiem jak to sie programuje w seacie ale w focusie trzeba trzymac przycisk na otwieranie kilka sec a pozniej na zamykanie kilka sec i dziala
Tak samo u kolegi z VAG - skody  ;)
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
TypeR Mężczyzna
KUMITEE
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: SEAT LEON 1P FR TFSi BWA+

« Odpowiedz #160 - Poniedziałek, 21.09.2009, 22:45:35 - NIEPRZECZYTANA »

Dzieki raby masz u mnie piwo, w Seacie tak samo jest jak w fordzie  :)
Za to rozwalil mi sie dzis zamek od strony kierowcy i przez to zaczela mi wariowac elektryka z zamkiem i alarmem, no ja pier.... :/
zamek od strony pasazera kreci sie 180 stopni i jak chce wyjac kluczyk i przekrecam spowrotem to sie zamykaja szyby drzwi, alarm, kaplica :/
Musze otwierac i wchodzic od strony pasazera... cuda na kiju, jutro znowu ASO :/
Zapisane

Spiders Mężczyzna
Administrator

Offline Offline



Skąd: Sulejówek
Samochód: Toledo '01 1.9 TDI AHF / O2 FL

« Odpowiedz #161 - Poniedziałek, 21.09.2009, 23:12:56 - NIEPRZECZYTANA »

prawdopodobnie poleciała ci taka łopatka, która jest na bębenku zamka, lub któraś z blokadek   koszt części w aso ok 30 pln ale lepiej mieć na wzór, bo były 3 typy blaszek.
Zapisane

Komputer jest tak mądry jak osoba która na nim pracuje ... 



zobacz Toledo by spiders
emtezet Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: IBIZA '99 G60, Audi A6 Avant 2.4 '03, Fiat 500e

« Odpowiedz #162 - Poniedziałek, 21.09.2009, 23:29:33 - NIEPRZECZYTANA »

albo ktos ci chcial przejsc lamakiem przez zamek i rozwalil wkladke...wtedy niestety koszt nieco drozszy...
Zapisane

Marian Mężczyzna
Jam Vario't
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: WML
Samochód: Vario '01

« Odpowiedz #163 - Niedziela, 15.11.2009, 09:39:00 - NIEPRZECZYTANA »

Witam
Tak jak wielu osobom, padło i mi podnoszenie/opuszczanie szyb w Izie . Było slychac tylko cos w stylu "cyk...cyk" po nacisnieciu przycisku. Róznie kombinowalem, zamiana przyciskow i podmiana z innego auta nie pomogly. Rozebralem drzwi wyciagnalem wsio i prowadnica ok. Silniczek mam na biurku i sie okazuje ze płytka sterujaca nie dziala jak powinna, ale zaden element nie jest spalony. Po wylutowaniu plytki i podaniu napiecia prosto na silniczek ten kreci w obie strony prawidlowo. Po wlutowaniu z powrotem plytku znowu "cyk...cyk". Slychac ten dzwiek z przekaznika plytki.Nowy silniczek prawie 500zł bo 12pinowy, elektryk tego naprawic mi nie chce , bo czasu brak, a nawet jakby to gdzies 150zł. Troche wolnego mam to wieczorami spróbuje to naprawic osobiscie.
Potrzebuje jakiegos chocby schematu zeby wiedziec gdzie, co i z czym, bo tak po omacku sie babram z drugi tydzien. A wczoraj zaczal mi ladnie isc dym z diody D2 :shock:
   
Moze ma ktos opis pinow tetj plytki, bo pod dwa najwieksze podlaczylem zasilanie, a pod dwa mniejsze jak dawalem naprzemiennie mase t wystepowalo cykanie. Jakby to byly piny od przycisku opuszczania. Ale teraz to juz czasem tylko słychac pykanie dotykajac tych pinow.
Sporo jest elementow jasnobrązowych podpisanych C, domyslam sie ze to kondensatory. Wg mnie kond nie powinien pokazywac przejscia, a po ustawieniu miernika na zwarcie (taki ciagly sygnal dzwiekowy piiiiiii) niektore kondensatory piszcza a niektore nie. A zdaje mi sie ze zaden nie powinien. Inna rzecz to oporniki smd, bo one chyba powinny piszczec gdyz nie sa kierunkowe itp a tez zalezy ktory wydaje dzwiek, tak jakby przez niektore prad nie przeplywal, ale opornosc maja dobra. Tranzystory tak samo, zdaje mi sie ze przejscie powinno byc na dwoch nozkach(bez napiecia) a jest w niektorych na wszystkich lub wcale. Ale to jest wszystko sprawdzane na plytce i moze byc niedokladne. Bez schematu nawet nie wiem jakie te kondensatory by kupic bo te kremowe nie maja oznaczen.
Jak dam mase na przekaznik to na silniczek na oba piny idzie '+', przekaznik w spoczynku to oba piny'-'. Przeciez zeby silniczek zadzialal to musi byc '+' i '-', a tu cos jest nie tak.
Dzieki wiekie jesli ktos te glupoty przeczyta, a tym bardziej w jakis sposob pomoze ;-)
Gdzies na jakims polskim forum vag widzialem porade naprawy tego silniczka, ale szukam i szukam i na zagranicznych i  :evil:

od KYS: Zacznij czytać od http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=1360.msg165786#msg165786
DZieki KYS :-) ale kurde przegladalem ten post pare- nascie razy i nie widzialem tego o_O, albo przeoczylem albo mi fota sie nie zaladowala. Na elektrodzie tez ten element padl komus....
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 15.11.2009, 20:42:12 wysłane przez Marian » Zapisane

Tam gdzie kończą się pomysły, ja zaczynam tworzyć
emtezet Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: IBIZA '99 G60, Audi A6 Avant 2.4 '03, Fiat 500e

« Odpowiedz #164 - Niedziela, 15.11.2009, 22:11:46 - NIEPRZECZYTANA »

Jakies pol roku temu powiedzialbym ci co tam bylo do czego, bo kupilem takie wlasnie silowniki i sam sobie dorabialem instalacje, niestety wtedy nie spisalem a teraz juz nie pamietam. Co do elementow smd to odroznienie co jest kondensatorem a co cewka latwe nie bedzie wiec ciezko ci sie bedzie sugerowac przejsciami. Schemat to chyba cos co co jest nieosiagalne w tym wypadku. Wiem ze to co pisze raczej nienapawa optymizmem, ale na twoim miejscu zaczalbym szukac schematu polaczen na podstawie kostek w drzwiach. Wiem ze zeby mechanizm zadzialal od strony auta potrzebny jest tylko + staly i plus po zaplonie, jak zdejmiesz oslone pod nogami to beda tam trzy charakterystyczne kostki, jedna z nich (chyba zolta) odpowiedzialna jest za szyby + lusterka. Reszty polaczen szukaj patrzac na kolory przewodow jakie ida od przelacznikow do silnika, eliminujac te od lusterek... Ja kombinowalem na wiele sposobow jak to podlaczalem z plusami i minusami i moduly to przezyly wiec dziwi mnie tylko ten dymek o ktorym mowisz (uszkodzony element?). Zycze powodzenia tak czy owak..
Zapisane

Strony: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 18   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Elektryczne szyby, lusterka» Elektryczne szyby - problem
Skocz do: