+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» czujnik temp. zewnętrznej
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2 3 ... 11   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: czujnik temp. zewnętrznej  (Przeczytany 106097 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
badvit
Gość



« Piątek, 23.09.2005, 11:14:32 - NIEPRZECZYTANA »

Skorodował mi czujnik temp. zewnętrznej, który jest umieszczony w prawym lusterku Cordoby 2001 r. Kiedyś czytalem ze taki czujnik można zastąpić termistorem ale nie wiem o jakich parametrach. Jeżeli wiecie jak to można naprawić albo jakim termistorem zastąpić to pomóżcie. Dziękuję
Zapisane
peter174 Mężczyzna
niezależny
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Białystok
Samochód: ASZ

« Odpowiedz #1 - Piątek, 23.09.2005, 18:24:03 - NIEPRZECZYTANA »

1 kOhm ale o jak najmniejszej tolerancji bo w innym przypadku są duze rozbieznosci miedzy wartoscia podawana na wyswietlaczu a rzeczywista temp...
Zapisane

jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to
DeDeK Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Poznan

« Odpowiedz #2 - Poniedziałek, 17.10.2005, 08:24:20 - NIEPRZECZYTANA »

dobra odpowiedz :))) ale zapomniales o jednym maja miec takze maly rozmiar a tutaj pole juz sie zaweza moj 1k ma przeklamanie okolo +2.5 st ponizej +5st powyzej okolo +1,5 do +1
Zapisane

DeDeK
Była CORDI SPORT TDI
Obecnie auto na F - Renault Laguna 2.2 dCi
peter174 Mężczyzna
niezależny
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Białystok
Samochód: ASZ

« Odpowiedz #3 - Poniedziałek, 17.10.2005, 10:13:20 - NIEPRZECZYTANA »

nalezy tu tez dodać aby miał jak najmniejszą tolerancję bo wówczas będą mniejsze rozbieżności w pomiarze ... czasmi lepiej kupic ciut drozszy a dokładniejszy niż te standardowe najprostsze o tolerancji 20% ( wtedy juz na "dzień dobry" wartośc moze sie wahać od 0,8 do 1,2 kOhma) ...  :wink:
Zapisane

jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to
Marsok
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Warszawa

« Odpowiedz #4 - Wtorek, 22.11.2005, 20:56:49 - NIEPRZECZYTANA »

Witam.
Mam mały problem w Toledo zwariował mi czujnik, rano wskazuje mi –50 jak zapale swiatła to rośnie i staje na około +8.
Pytanko;
1. co może być
2. gdzie go znaleść
Zapisane
Krzysiek
Gość



« Odpowiedz #5 - Wtorek, 06.12.2005, 15:42:47 - NIEPRZECZYTANA »

ale zdjęcie lustra z uchwutu to masakra - jak nie widziales jak to ktos robi albo nie masz rozwalonego lusterka żeby to podpatrzeć to szok. Podpowiem ci - ale to ty ryzykujesz - ja to widziałem i dopiero teraz może bym się podjął rozebrania lustra. Szkło lusterka jest umocowane na okrągłym uchwycie i trzyma się 4 zatrzaskami. Musisz reką - najbezpieczniej - od storny "nie drzwi" jak sie da mocno je odchylić (samo szkło w lustrze, - to tak jak byś ustawiał lusto żeby ci pokazywało jak najwięcej samochodu) - z wyczuciem żeby nie pękło. Powinienes zobaczyć ten okrągły uchwyt  i najlepiej placem "namacać" te zatrzaski na tym okrągłym uchwycie które sa chyba przyklejone do szkła. Potem najlepszy jest jakiś wichajster w kształ litery L. Podglądając do środka tym zagiętym końcem lekko dochylając zatrzask i jednoczesnie próbując zdjąć szkło z uchwytu - powinny się zwolnic zatrzaski i zeskoczyć z uchwytu - ale pamiętaj sa 4 a ty raczej będziesz w stanie odgiąć 1. ale sie udaje skoro mój koles to zrobił przy mojej Ibizie a za chwile przy swoim ponownie. Chociaż przyznał mi się, że przy jego 1 próbie jeden zatrzask złamał. Powodzenia
Zapisane
heartless Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Olsztyn
Samochód: Ibiza '94 AAZ

« Odpowiedz #6 - Wtorek, 06.12.2005, 21:16:20 - NIEPRZECZYTANA »

W ibi w starszej budzie ('93-99) są ogromne lustra i jak się je mocno nastawi "na auto" to można łatwo dość podważyć. Trochę siły trzeba w to włożyć, żeby zatrzaski puściły, ale z wyczuciem  :D Sam to robiłem jako laik, bo wymieniałem szkło lustra na asferyczne. Plastik pod szkłem był nie do połamania, podejrzewam, że zaczepy są też dość wytrzymałe. Powodzenia przy demontażu!  8)
Zapisane

Ibiza 1,9 TD (AAZ) '94                               
peter174 Mężczyzna
niezależny
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Białystok
Samochód: ASZ

« Odpowiedz #7 - Wtorek, 06.12.2005, 21:22:37 - NIEPRZECZYTANA »

nie wyjmowałem osobiście lusterka ale wydaje mi się że szybciej pęknie taki zatrzask przy niższej temperaturze zewnetrznej (minusowej ) niż gdy jest cieplej ... na mrozie plastik jest bardziej "kruchy"
Zapisane

jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to
DeDeK Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Poznan

« Odpowiedz #8 - Piątek, 09.12.2005, 10:54:35 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Krzysiek"
ale zdjęcie lustra z uchwutu to masakra


przesadzasz poprostu nie mozna sie bac i zrobic to z czuciem wyjecie i wlozenie lusterka to doslownie 2 sek na wyjecie i jakies 5 na wlozenie :D
Zapisane

DeDeK
Była CORDI SPORT TDI
Obecnie auto na F - Renault Laguna 2.2 dCi
az Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: Cordoba '01. TDI 110KM

« Odpowiedz #9 - Piątek, 09.12.2005, 19:22:03 - NIEPRZECZYTANA »

1. Lepiej wyjmować lusterko przy wyższych temperaturach...plastik jest mniej kruchy..
2. Sam sie bałem...mechanik poza odpłatnością wyciągnoł lusterko...ale w lecie
3. Myslałem, aby podgrzać lusterko suszarką do włosów
4. Termistor 1 k zawyża mi o ok. 2,5 stopnia C
5. Pozdrowienia
Zapisane
badvit
Gość



« Odpowiedz #10 - Środa, 11.01.2006, 16:46:01 - NIEPRZECZYTANA »

Zamontowałem ctermistor 1 kOhm i działa mi dobrze. Trudno mówić o rozbierzności w  wartościach temperatur bo każdy termometr inaczej mierzy, a przecież nikt nie pojedzie do stacji meteo aby to dokładnie sprawdzić. Z resztą przy -10 i +10 kto będzie sie przejmował tolerancją +-1 stC. Pozdrawiam wszystkich Klubowiczów.
Zapisane
peter174 Mężczyzna
niezależny
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Białystok
Samochód: ASZ

« Odpowiedz #11 - Środa, 11.01.2006, 17:41:57 - NIEPRZECZYTANA »

bład zawsze można zminimalizować stosując termistor o jak najmniejszej tolerancji (moze jest ciut drozszy ale wynik bliższy prawdy)
Zapisane

jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to
Stu Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Gdańsk/Bydgoszcz
Samochód: Superb II

« Odpowiedz #12 - Czwartek, 16.02.2006, 20:34:06 - NIEPRZECZYTANA »

[glow=red]ma ktoś jakiś link gdzie jest ukazane jak wymienić czujnik temperatury zewnetrznej w cordobie 2000 ?  chciałbym najpierw zoaczyc jak to zrobić a potem orbić co by zaduzo nie namieszać . pokazuje mi sie na wyświetlaczu ze mam 41 stopni na zewnatrze gdzie na zewnatrz jest - 10 :| na poczatku bawiło ale teraz denerwuje ...  :|[/glow]
Zapisane
punchoo Mężczyzna
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX

« Odpowiedz #13 - Czwartek, 16.02.2006, 21:08:31 - NIEPRZECZYTANA »

Poczekaj do lata - i dalej będzie na topie..... :lol:  :lol:  :lol:  8)  :wink:
Zapisane

Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać :satan: - SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX - HONDA Civic IX 1.8 '14

Stu Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Gdańsk/Bydgoszcz
Samochód: Superb II

« Odpowiedz #14 - Czwartek, 16.02.2006, 21:48:38 - NIEPRZECZYTANA »

[glow=red]hehe moze i tak ale wolałby zeby sprawne było ;) [/glow]
Zapisane
Strony: [1] 2 3 ... 11   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» czujnik temp. zewnętrznej
Skocz do: