Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Jaka grubośc lakieru  (Przeczytany 41861 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
raf2 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Tarnowskie Góry
Samochód: Seat Ibiza 1.4 16V (6L)

« Niedziela, 18.12.2011, 12:39:33 - NIEPRZECZYTANA »

Witam!
Przymierzam się do zakupu auta i  w związku z tym kupiłem miernik lakieru. Jaka powinna być grubość lakieru fabrycznego  a jaka świadcząca o "dzwonie". Za wszelkie info. z góry dzięki :?:
Zapisane
jacuś Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: POLSKA

« Odpowiedz #1 - Niedziela, 18.12.2011, 13:40:55 - NIEPRZECZYTANA »

Fabrycznie samochody są lakierowana na grubość 80um-180um w zależności od modelu wiec tak w przypadku wykrycia grubości 180-400um mamy informacje, że auto było w tym miejscu lakierowane powtórnie natomiast w przypadku powyżej 400um mamy informację, że auto było w tym miejscu szpachlowane.
http://moto.allegro.pl/miernik-lakieru-mgr-10-polecany-przez-pzm-warszawa-i1980015218.html

Zapisane
raf2 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Tarnowskie Góry
Samochód: Seat Ibiza 1.4 16V (6L)

« Odpowiedz #2 - Niedziela, 18.12.2011, 15:41:59 - NIEPRZECZYTANA »

ok dzieki
Zapisane
kacperix Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester

« Odpowiedz #3 - Niedziela, 18.12.2011, 22:51:36 - NIEPRZECZYTANA »

80-200 standard
200-450 lakierowany podwójnie element
450-700 lakierowany i lekko szpachlowany element
powyżej 800 to już raczej grubszy dzwon był albo blacharzowi nie chciało się za dużo robić..
Zapisane
kurok89 Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Krosno
Samochód: Seat Leon, 2000r, 1.9TDI, 110KM

« Odpowiedz #4 - Wtorek, 20.12.2011, 10:31:13 - NIEPRZECZYTANA »

mozna w inny sposob sprawdzic czy autko bylo szpachlowane, zwyklym magnesikiem z lodowki, tam gdie jest szpachla po prostu magnesik nie bedzie sie trzymal karoserii samochodu
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #5 - Wtorek, 20.12.2011, 10:36:28 - NIEPRZECZYTANA »

magnesikiem to ...
min polecam to http://allegro.pl/miernik-tester-at500-at-500-grubosci-lakieru-krak-i1983553566.html
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
raf2 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Tarnowskie Góry
Samochód: Seat Ibiza 1.4 16V (6L)

« Odpowiedz #6 - Wtorek, 20.12.2011, 18:54:50 - NIEPRZECZYTANA »

Ok kupiłem coś takiego myślę, że się sprawdzi  ;D
http://allegro.pl/miernik-tester-czujnik-grubosci-lakieru-gl-1-fe-i1986442146.html
Zapisane
kacperix Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester

« Odpowiedz #7 - Wtorek, 20.12.2011, 19:02:50 - NIEPRZECZYTANA »

osobiście używam GL6S z sondą i sprawdza się bardzo dobrze..
Zapisane
raf2 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Tarnowskie Góry
Samochód: Seat Ibiza 1.4 16V (6L)

« Odpowiedz #8 - Środa, 21.12.2011, 20:10:51 - NIEPRZECZYTANA »

Mam pytanie odnośnie kalibracji. Kiedy taką kalibrację wykonywać- przed każdymi pomiarami czy też "od czasu do czasu"? Po drugie kiedy czasami dokonuje kalibracji miernik pokazuje wartości bardzo odległe od np.-50 lub +60 a przyciśnięcie miernika tylko pogarsza sprawę. Gdy przycisnę ok i dokonam ponownie kalibracji miernik pokazuje wartości bliskie 0 np 7 lub 2. Czy w takim przypadki należy przyjąć że miernik jest skalibrowany.
Zapisane
kacperix Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester

« Odpowiedz #9 - Środa, 21.12.2011, 21:08:16 - NIEPRZECZYTANA »

po kalibracji jak masz +/- 10 to jest ok
ja kalibruje przed pomiarem jak zmieniam z fe na al lub jak odłączę baterie, ponoć powinno się kalibrować przy dużych zmianach temperatur..
co do tego że czasami pokazuje wyższe wartości jak -50/+60 przy kalibracji to się nie spotkałem, natomiast przy pomiarze czasami potrafi przyświrować, wtedy trzeba jeszcze raz przyłożyć w punkt na bezruchu i odczekać chwile do pomiaru, ważne jest żeby idealnie przylegał do powierzchni , dlatego z sondą jest dużo łatwiej i wygodniej dokonywać pomiaru.
 
Zapisane
jacuś Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: POLSKA

« Odpowiedz #10 - Poniedziałek, 26.12.2011, 19:46:03 - NIEPRZECZYTANA »

Czy ktoś ma i poleciłby któryś z tych mierników:
http://moto.allegro.pl/miernik-tester-grubosci-lakieru-gl-1-fe-lodz-fv-i2019468878.html
lub:
http://moto.allegro.pl/miernik-lakieru-mgr-10-polecany-przez-pzm-warszawa-i1980015218.html
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Pielęgnacja auta» Lakier oraz elementy zewnętrzne» Jaka grubośc lakieru
Skocz do: