+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» 1.8 T i nowa instalacja LPG
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: 1.8 T i nowa instalacja LPG  (Przeczytany 7623 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Cepan023 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Ciechanów
Samochód: Cordoba '01, 1.9 TDI ASV był, teraz VW Passat B5 FL 1.8T+LPG

« Poniedziałek, 21.11.2011, 20:40:32 - NIEPRZECZYTANA »

Witam,
Auto to VW Passat B5 2003r. silnik 1.8T AWT, problem dotyczy tego, że pare dni temu założyłem do niego instalacje gazową STELLA 4DPI, silnik na benzynce chodzi idealnie, na gazie po porządnym nagrzaniu, zaczeły się szarpania i wkońcu brak mocy, im niższy bieg tym na wyższych obrotach problem występował, np przy 2 pow 5 tys obr a już przy 5 to 3tys obrotów. Świeciła się również jak mocniej poszarpało a ja docisnełem gaz kontrolka silnika, po czym nikła. Padła diagnoza- świece, wymieniłem i odrazu po nich pierwsze 15 km auto idealne 200 bez problemu osiagało, późnniej (widocznie lepiej się nagrzało) wróciło szarpanie i dławienie się, następnie po postoju na jałowym po jakis 3 minutach auto zaczeło pracować na 3 cylindrach, i nawet przełączenie na beznyne nic nie zmienia.
Co najdziwniejsze vag nic nie pokazuje kompletnie, nawet jak vaguje na włączonym silniku i miga kontrolka od silnika.
Chce uniknąć wciskania kitu przez gazownika, że to wina auta i bede wymieniał pół silnika a na końcu sie okaże że schrzanił gaz, stąd moje pytanie czy szukać winy w gazie czy w silniku, czy to sie stało przez instalacje gazową.

Z góry dzięki za podpowiedzi
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 21.11.2011, 21:37:50 wysłane przez Cepan023 » Zapisane
emtezet Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: IBIZA '99 G60, Audi A6 Avant 2.4 '03

« Odpowiedz #1 - Poniedziałek, 21.11.2011, 23:47:19 - NIEPRZECZYTANA »

Ja bym zaczął mimo wszystko od sprawdzenia cewek (tam są chyba osobne na kazdy cylinder), komp ci ich uszkodzenia nie pokaże... zdejmij plastikową osłonę, odpal auto i wyciągnij pierwszą cewkę, jeżeli auto zgaśnie lub zacznie inaczej pracować to znaczy że ta jes dobra, włóż spowrotem i wyjmij następną, ok, wkładasz i następna... jeżeli w momencie wyjęcia którejś auto nie zgaśnie tylko nadal będzie pracować tak jak przed wyjęciem to masz już tą która jest walnięta, dla pewności możesz ją zamienić z inną i zobaczyć czy silnik nie będzie pracował na innym cylindrze...
Zapisane

aboz Mężczyzna
Music my saviour
Prezes

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS

« Odpowiedz #2 - Wtorek, 22.11.2011, 13:22:48 - NIEPRZECZYTANA »

Też obstawiałbym cewkę. Miałem podobną sytuację. Na zimnym spoko, a po rozgrzaniu szaleństwo. U mnie winny był właśnie moduł zapłonowy (nie mam cewki jako takiej).
Zapisane
Cepan023 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Ciechanów
Samochód: Cordoba '01, 1.9 TDI ASV był, teraz VW Passat B5 FL 1.8T+LPG

« Odpowiedz #3 - Wtorek, 22.11.2011, 14:01:08 - NIEPRZECZYTANA »

Sprawdziłem już, padła cewka, pomieniłem ją z używaną (kolega miał stare bo wymienial na nowe w swoim), dowiedzialem się w między czasie że vw prowadzi akcje wymiany cewek zapłonowych, zadzwoniłem i okazało się że mi się należy i już jestem umówiony na wymiane wszystkich. Także problemy powinny zniknąć.
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #4 - Wtorek, 22.11.2011, 17:12:39 - NIEPRZECZYTANA »

z 2003 roku wymieniaja cewki?  :o
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Cepan023 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Ciechanów
Samochód: Cordoba '01, 1.9 TDI ASV był, teraz VW Passat B5 FL 1.8T+LPG

« Odpowiedz #5 - Wtorek, 22.11.2011, 20:33:23 - NIEPRZECZYTANA »

dokładnie, nawet jeśli auto nie było serwisowane, fakt że moje było do samego końca ale z tego co wiem nie robią problemów z wymianą nawet jak sprowadzone itp itd,
Zapisane
Red
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Chorzów
Samochód: Cordoba '03 1.2 AZQ

« Odpowiedz #6 - Wtorek, 22.11.2011, 20:38:05 - NIEPRZECZYTANA »

A możesz coś więcej o tej akcji VW...
Poczytałem na Leon Club niestety ta akcja dotyczy tylko VW i Audi :(((
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 22.11.2011, 20:43:43 wysłane przez Red » Zapisane
Cepan023 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Ciechanów
Samochód: Cordoba '01, 1.9 TDI ASV był, teraz VW Passat B5 FL 1.8T+LPG

« Odpowiedz #7 - Środa, 23.11.2011, 17:41:05 - NIEPRZECZYTANA »

dokładnie tylko VW Audi, niby silniki idą te same a jednak seat i skoda się nie wyrywa, zawsze jakis + z vw na grillu  8)

Napisano: Wtorek, 22.11.2011, 20:52:54



Instalacja firmy ELPIGAZ, STELLA, wtryski I- Plus, reduktor Vega-i, sterownik STELLA EOBD,
Wymieniłem dzisiaj 4 cewki zapłonowe na nowe w serwisie bo mi jedna padła, ale to nie to okazało się przyczyną szarpnięć ponieważ dalej szarpie jak szarpało, pierwsze 15 km jazdy super, później lekkie szarpniecie i już cały czas tak jak to wyżej opisane na 5 około 100 się zaczyna na czwórce około 90 na 3 80 itd, im niższy bieg tym w wyższym zakresie obrotów, lekkie szarpanie później mocniejsze aż go zdławi i wyrzuci kontrolke od silnika.
Na benzynce auto chodzi idealnie.
ma ktoś pomysł co może być nie tak? świeczki i cewki wszystko nówka, nic kompletnie nie pomogło na tamte objawy
może źle podpięta sonda, wtryski wadliwe?
« Ostatnia zmiana: Środa, 23.11.2011, 22:57:46 wysłane przez Cepan023 » Zapisane
Red
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Chorzów
Samochód: Cordoba '03 1.2 AZQ

« Odpowiedz #8 - Środa, 23.11.2011, 23:09:21 - NIEPRZECZYTANA »

U mnie na PB wszystko super a na LPG wypadają zapłony, i przy większym dociśnieciu pedału, tzn gwałtownie w zakresie 1800 - 2200 obrotów zaczyna szarpać. Walczyli z tym 3 dni podmienili wszystko z gazu i niby wszystko sprawne a jedna zepsute :(. Przyzwyczaiłem się:( Z moim silnikiem to i tak "furmanka" ale za to jaka kochana :).
Zapisane
emtezet Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: IBIZA '99 G60, Audi A6 Avant 2.4 '03

« Odpowiedz #9 - Czwartek, 24.11.2011, 08:23:56 - NIEPRZECZYTANA »

Jeżeli wywala kontrolka od silnika to po Vagowaniu chyba powinno coś pokazać w kompie nie?
Zapisane

Cepan023 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Ciechanów
Samochód: Cordoba '01, 1.9 TDI ASV był, teraz VW Passat B5 FL 1.8T+LPG

« Odpowiedz #10 - Czwartek, 24.11.2011, 09:18:59 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: emtezet
Jeżeli wywala kontrolka od silnika to po Vagowaniu chyba powinno coś pokazać w kompie nie?
No nie do końca, ona się zapala na chwile w momencie zadławienia, dokładnie to mryga, i po chwili gaśnie, a komp nie pokazuje błędów,
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #11 - Czwartek, 24.11.2011, 09:47:52 - NIEPRZECZYTANA »

cos z tym gazem jest skopane, skoro warsztat nie potrafi doprowadzic instalacji do sprawnego dzialania to niech ja demontuja i oddaja pieniadze :!:
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
emtezet Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: IBIZA '99 G60, Audi A6 Avant 2.4 '03

« Odpowiedz #12 - Czwartek, 24.11.2011, 11:55:06 - NIEPRZECZYTANA »

Mechanikiem nie jestem, ale skoro auto chodzi na benzynie to znaczy że to faktycznie coś z gazem... a jeżeli z gazem i zapala ci się kontrolka to albo auto w danym momencie nie pali na któryś cylinder (z tym że to chyba pokazałoby się później na kompie), więc albo jakiś wtrysk gazu albo jego sterowanie, ewentualnie kontrolka check engine zapala się chyba również wtedy gdy jest niewłaściwy skład mieszanki = odczyt z sondy lambda ?? Może jeżeli masz vaga spróbuj ją monitorować? Nie wiem czy przy LPG nie powinna być ona jakoś pomijana...
Zapisane

Cepan023 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Ciechanów
Samochód: Cordoba '01, 1.9 TDI ASV był, teraz VW Passat B5 FL 1.8T+LPG

« Odpowiedz #13 - Czwartek, 01.12.2011, 10:03:04 - NIEPRZECZYTANA »

jadę go wstawić zaraz, mam nadzieje że przestanie szukać winy w aucie tylko zacznie w swojej pracy, dzięki za sugestie troche mu podpowiem jak będzie zakłopotany

Napisano: Czwartek, 24.11.2011, 16:24:49


Autko naprawione, przyczyną okazał się, niewydolny albo wadliwy reduktor wymieniony na nowy i dodatkowo wydajnieszy  :)
Zapisane
siwy131 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: TRZEBINIA
Samochód: Audi a3 8p

« Odpowiedz #14 - Poniedziałek, 16.04.2018, 13:26:59 - NIEPRZECZYTANA »

Witam. Mam następujący problem.
Pacjent to passat B5 1.8t . benzyna/gaz
Auto I na gazie i benzynie szarpie przy wciśnięciu gazu.
Jak przyspieszam delikatnie smyram gaz jakoś idzie.
Wymienione n75. Cewki, świece,uszczelnione przewody,przepływka  wyczyszczona,adaptacja przepustnicy zrobiona.
Dalej jest problem.
Proszę o pomoc
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» 1.8 T i nowa instalacja LPG
Skocz do: