Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Ibiza 1.9 TDI blokująca się kierownica  (Przeczytany 8142 razy)
0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.
Effcia87 Kobieta
Świeżak
Offline Offline



Samochód: IBIZA 03' 1.9 SPORT

« Środa, 02.11.2011, 09:29:47 - NIEPRZECZYTANA »

Witam mam Ibize 1.9 TDI 2003 r.
Niestety nie garażuję mojego samochodu i ostatnimi czasy zauważyłam, że po zimnych/mroźnych nocach kiedy ruszam to po przejechaniu ok 2m blokuje mi się kierownica, albo całkowicie, albo tak że ledwo ją mogę przekręcić.
Raz musiałam wyłączyć silnik i po odczekaniu chwili oraz ponownym uruchomieniu problem zniknął. Następnym razem, gdy kierownica nie zablokowała mi się całkowice, to po odczekaniu 2-3 min na włączonym silniku również problem zniknął.

Czy ktoś z Was miał już taki przypadek.
Proszę o opinie i pomoc.

Pozdrawiam :)
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #1 - Środa, 02.11.2011, 11:29:57 - NIEPRZECZYTANA »

Ale to nie chodzi o blokadę-zapadkę, którą odblokowuję się kluczykiem w stacyjce?
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
Effcia87 Kobieta
Świeżak
Offline Offline



Samochód: IBIZA 03' 1.9 SPORT

« Odpowiedz #2 - Środa, 02.11.2011, 11:52:42 - NIEPRZECZYTANA »

nie, to jest całkowicie coś innego.
Z taką blokadą kierownicy, o której mówisz nie mam problemu :) i ogólnie rzadko ją włączam, a  w momentach gdy mi się blokowała kierownica to na 100% była wyłączona ta blokada.
Zapisane
tchopz Mężczyzna
replikant ;)
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk/Bydgoszcz
Samochód: Skoda Superb 2.0 TDI 170KM, Replika AC Cobra 2.9 V6 24v w budowie.

« Odpowiedz #3 - Środa, 02.11.2011, 11:58:35 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Effcia87
Z taką blokadą kierownicy, o której mówisz nie mam problemu :) i ogólnie rzadko ją włączam
A jak niby można jej nie włączyć? Zostawiasz kluczyki w aucie na noc?

Jeszcze mi do głowy przychodzi ślizgający się pasek pompy wspomagania, lub usterka samej pompy. Jak się wyłączy wspomaganie przy ruszaniu to wrażenie może być takie, że kierownicę zablokowało lub
Cytat: Effcia87
tak że ledwo ją mogę przekręcić.
Zapisane

--->Karawan tchopza
Replika AC Cobra w budowie - http://tchopz-cobra.blogspot.com/
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #4 - Środa, 02.11.2011, 12:29:35 - NIEPRZECZYTANA »

To ja też jestem za tym, że to problem ze wspomaganiem...
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #5 - Środa, 02.11.2011, 14:15:53 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: tchopz
A jak niby można jej nie włączyć?
Ona łapie w określonych położeniach kierownicy, prawda? Więc można zostawić kierownicę tak jak się przyjechało bez przekręcania jej załózmy o 1/7 obrotu kierownicy tak, żeby złapała zapadka.
Zapisane
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #6 - Środa, 02.11.2011, 15:29:34 - NIEPRZECZYTANA »

Albo do wymiany czujnik kąta skrętu na przekładni kierowniczej, albo diody / układ SMD silnika pompy wspomagania kończy żywot, albo instalacja elektryczna na lewej podłożnicy do naprawy, bo może być zgnita. Czy w chwili zaniku wspomagania zapala się kontrolka pomarańczowa wspomagania?

Jeszcze mi do głowy przychodzi ślizgający się pasek pompy wspomagania, lub usterka samej pompy.

W tym aucie nie występuje pasek napędu pompy wspomagania. Jest za to silnik elektryczny napędzający pompę. Sama pompa jest w tych modelach praktycznie nieśmiertelna. Silnik za to jest fatalny i bardzo awaryjny.
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
tchopz Mężczyzna
replikant ;)
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk/Bydgoszcz
Samochód: Skoda Superb 2.0 TDI 170KM, Replika AC Cobra 2.9 V6 24v w budowie.

« Odpowiedz #7 - Środa, 02.11.2011, 15:44:21 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: mac456x9
Ona łapie w określonych położeniach kierownicy, prawda? Więc można zostawić kierownicę tak jak się przyjechało bez przekręcania jej załózmy o 1/7 obrotu kierownicy tak, żeby złapała zapadka.
To prawda. Jeśli przez włączenie/wyłączenie blokady rozumieć zaskoczenie zapadki.
Dla mnie to ta blokada zawsze jest włączona, bo jak nie ma kluczyka i zakręcisz kierownicą to zablokuje...
Jak z ABS kiedy nie hamujesz - powiesz, że jest włączony mimo, że akurat nie działa... :eye:

Napisano: Środa, 02.11.2011, 16:41:51


Cytat: Leemarvin
W tym aucie nie występuje pasek napędu pompy wspomagania. Jest za to silnik elektryczny napędzający pompę.
No tak...  :-[  A dałbym głowę, że 1.9 TDI=pompa wspomy na pasek...
Zapisane

--->Karawan tchopza
Replika AC Cobra w budowie - http://tchopz-cobra.blogspot.com/
Effcia87 Kobieta
Świeżak
Offline Offline



Samochód: IBIZA 03' 1.9 SPORT

« Odpowiedz #8 - Czwartek, 03.11.2011, 15:13:43 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Leemarvin
Czy w chwili zaniku wspomagania zapala się kontrolka pomarańczowa wspomagania?

Nie zapala się wtedy, żadna kontrolka.

Dziękuję za propozycje na dniach postaram się sprawdzić proponowane opcje :D

Pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 08.11.2011, 20:57:19 wysłane przez Effcia87 » Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy» Ibiza 1.9 TDI blokująca się kierownica
Skocz do: