+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Pielęgnacja auta» Silnik i komora silnika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Silnik i komora silnika  (Przeczytany 23982 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
emtezet Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: IBIZA '99 G60, Audi A6 Avant 2.4 '03, Fiat 500e

« Środa, 05.10.2011, 16:01:30 - NIEPRZECZYTANA »

Witam, nie widzę takiego działu tutaj a może warto by było napisać czym myć i czym myjecie silnik i komorę silnika. Jaka chemia i jaki sprzęt?
Zapisane

toka Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków, okolice Bochni
Samochód: Seat Exeo 2.0 TDI CR

« Odpowiedz #1 - Środa, 05.10.2011, 16:24:50 - NIEPRZECZYTANA »

APC w stężeniu 1:4 - 1:1, psikasz, rozprowadzasz po chwili pęzelkiem, spłukujesz wolnym strumieniem z węża, nie karcherem!
Zapisane
emtezet Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: IBIZA '99 G60, Audi A6 Avant 2.4 '03, Fiat 500e

« Odpowiedz #2 - Środa, 05.10.2011, 17:44:30 - NIEPRZECZYTANA »

Oleje, smary itd też zmywa?
Zapisane

toka Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków, okolice Bochni
Samochód: Seat Exeo 2.0 TDI CR

« Odpowiedz #3 - Piątek, 07.10.2011, 15:54:59 - NIEPRZECZYTANA »

Oleje, smary itd też zmywa?
W odpowiednim stężeniu, tak
Zapisane
Mad_Maxs Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Legnica
Samochód: Seat Toledo 2 1.8 Signo

« Odpowiedz #4 - Sobota, 02.06.2012, 14:07:18 - NIEPRZECZYTANA »

Koledzy, a czy stosował ktoś taki wynalazek jak Bottari Silnik??

Mam paskudny zaciek na skrzyni po wymianie  czujnika oleju i nie mogę się go niczym pozbyć. Generalnie szukam czegoś w miarę bezpiecznego dla elektryki. Ewentualnie macie jakieś poradniki, jak dokładnie myć pod maską?? może jakiś tutorial??
Zapisane

emtezet Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: IBIZA '99 G60, Audi A6 Avant 2.4 '03, Fiat 500e

« Odpowiedz #5 - Sobota, 02.06.2012, 15:02:14 - NIEPRZECZYTANA »

Ja ostatnio kupiłem jakiś polski preparat w sprayu do mycia silnika, 15 zł, spryskałem całość wg instrukcji, po 3 minutach myjka cisnieniowa (tylko aparat zapłonowy osłoniłem) i jazda... elegancko się domył, myłem tym samym preparatem i myjką jeszcze passata teśćia, i30 i lanosa szwagrów i zero kłopotów...
Zapisane

eXxs Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Koszalin
Samochód: Ibiza 1.4 MR'00 6K Signo

« Odpowiedz #6 - Sobota, 02.06.2012, 15:02:56 - NIEPRZECZYTANA »

Ja ostatnio kupiłem jakiś polski preparat w sprayu do mycia silnika, 15 zł, spryskałem całość wg instrukcji, po 3 minutach myjka cisnieniowa (tylko aparat zapłonowy osłoniłem) i jazda... elegancko się domył, myłem tym samym preparatem i myjką jeszcze passata teśćia, i30 i lanosa szwagrów i zero kłopotów...

to może nazwe od razu byś podał:)))
Zapisane
Mad_Maxs Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Legnica
Samochód: Seat Toledo 2 1.8 Signo

« Odpowiedz #7 - Sobota, 02.06.2012, 15:16:34 - NIEPRZECZYTANA »

Cytuj
to może nazwe od razu byś podał:)))

Z klawiszy mi to wyjąłeś :)

Cytat: emtezet
spryskałem całość wg instrukcji, po 3 minutach myjka cisnieniowa

Całość, czyli dosłownie całość, czy wybiórczo blok?? co z paskami, altkiem, etc.?? domyślam się że cewka + aparat wymagają osłonięcia :) ja bym się nawet pokusił o osłonę kabli WN
Zapisane

eXxs Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Koszalin
Samochód: Ibiza 1.4 MR'00 6K Signo

« Odpowiedz #8 - Sobota, 02.06.2012, 15:32:40 - NIEPRZECZYTANA »

Cytuj
to może nazwe od razu byś podał:)))

Z klawiszy mi to wyjąłeś :)

Cytat: emtezet
spryskałem całość wg instrukcji, po 3 minutach myjka cisnieniowa

Całość, czyli dosłownie całość, czy wybiórczo blok?? co z paskami, altkiem, etc.?? domyślam się że cewka + aparat wymagają osłonięcia :) ja bym się nawet pokusił o osłonę kabli WN

a ja słyszałem, że najbezpieczniej z kolei jest parą opindolić silnik... ale czy to prawda? tego już nie wiem.

Przed montażem osłony pod silnik będe się orientował co i jak. Póki co wszystko stoi jak było :)
Zapisane
Mad_Maxs Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Legnica
Samochód: Seat Toledo 2 1.8 Signo

« Odpowiedz #9 - Sobota, 02.06.2012, 20:34:47 - NIEPRZECZYTANA »

Ja pomimo osłony i tak myłem bez jej zdejmowania :)

Przy pierwszym większym deszczu spód osłony i tak sie wypłucze :)
Zapisane

emtezet Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: IBIZA '99 G60, Audi A6 Avant 2.4 '03, Fiat 500e

« Odpowiedz #10 - Sobota, 02.06.2012, 22:01:50 - NIEPRZECZYTANA »

Nazwa to "preparat do mycia silników", kupiłem przypadkiem, spryskałem wszystko co było w komorze silnika, owijając folią tylko aparat zapłonowy...
Zapisane

Mad_Maxs Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Legnica
Samochód: Seat Toledo 2 1.8 Signo

« Odpowiedz #11 - Niedziela, 03.06.2012, 11:17:12 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: emtezet
spryskałem wszystko co było w komorze silnika

wszelkiej maści czujniki też?? paski klinowe, świece, itp.?? oczekuję odpowiedzi pełnym zdaniem, jak w szkole, żeby mieć pewność :)

Upierdliwe, ale pracuje z ludźmi, dla których "wszystko" nie zawsze oznacza to samo co dla mnie :(
Zapisane

emtezet Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: IBIZA '99 G60, Audi A6 Avant 2.4 '03, Fiat 500e

« Odpowiedz #12 - Niedziela, 03.06.2012, 13:21:14 - NIEPRZECZYTANA »

Tak, tak jak wszystko stało tak psikałem jak leci, paski, rolki itd... tak jak mówie osczędziłem tylko aparat. Zazanczaczam tylko że było ze 30st więc psikanie w cieniu, mycie i auto przepchnięte na słońce, kilka dni po zabiegu potraktowałem wszytskie rolki profilaktycznie teflonem.
Zapisane

Mad_Maxs Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Legnica
Samochód: Seat Toledo 2 1.8 Signo

« Odpowiedz #13 - Niedziela, 03.06.2012, 16:57:01 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: emtezet
Zazanczaczam tylko że było ze 30st więc psikanie w cieniu

Ja jak myłem pierwszy raz to schowany w garażu, tylko drzwi otworzyłem :P dopiero jak usłyszałem KAP KAP na podłogę i do kanału zdałem sobie sprawę z własnej inteligencji :)

Cytat: emtezet
kilka dni po zabiegu potraktowałem wszytskie rolki profilaktycznie teflonem

Możesz rozwinąć tą myśl?? bo nie słyszałem o teflonie na rolki :)
Zapisane

emtezet Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: IBIZA '99 G60, Audi A6 Avant 2.4 '03, Fiat 500e

« Odpowiedz #14 - Niedziela, 03.06.2012, 17:37:29 - NIEPRZECZYTANA »

No jest taki produkt normfesta, nazywa się teflux i służy do smarowania i nim właśnie potraktowałem wszystkie rolki napinacza (dokładnie mam 2).
Zapisane

Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Pielęgnacja auta» Silnik i komora silnika
Skocz do: