Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Elektryka
»
Turbo Timer HKS - jak podłączyć
Nazwa użytkownika:
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Hasło:
Strona główna
Zaloguj się
Rejestracja
Pomoc
Strony: [
1
]
Do dołu
Drukuj
Autor
Wątek: Turbo Timer HKS - jak podłączyć (Przeczytany 28451 razy)
0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.
maslo
Niemieckie nadwozie, Hiszpańskie serce.
Świeżak
Offline
Skąd: Oława
Samochód: VW Corrado 92' >> Swap 1,9 TDI ASV Seat Leon
Turbo Timer HKS - jak podłączyć
«
Czwartek, 14.04.2011, 07:25:23 -
NIEPRZECZYTANA
»
Witam serdecznie.
Kupiłem TT HKS. Doktoryzuje się już 2 dzień jak to podłączyć, z połowicznym sukcesem.
Wszystkie kable sterujące są opisane w instrukcji i raczej nikt nie powinien mieć z tym problemu. Jednakże jest kostka(ta najważniejsza) której producent nie opisuje, bo przewiduje podłączenie jej za pomocą dedykowanej wiązki Plug & Play HKS.
W kostce są 3 kabelki.
Czerwony - to stałe +12V
Zielony - to ACC czyli kabelek w którym pojawia się prąd po przekręceniu kluczyka w pozycje zapłon
Niebieski - w anglojęzycznej "literaturze" opisany jako ON
i właśnie z tym kablem mam problem. Czy ktoś ma pomysł, gdzie go podłączyć?
Zapisane
kotu
Użytkownik
Offline
Skąd: Kraków
Samochód: Była Ibiza SDI
Odp: Turbo Timer HKS - jak podłączyć
«
Odpowiedz #1 -
Czwartek, 14.04.2011, 08:12:20 -
NIEPRZECZYTANA
»
Odezwij się do
DIO
bo on u siebie podłączał turbo timer
Zapisane
emtezet
Moderator
Offline
Skąd: Łódź
Samochód: IBIZA '99 G60, Audi A6 Avant 2.4 '03, Fiat 500e
WWW
Odp: Turbo Timer HKS - jak podłączyć
«
Odpowiedz #2 -
Czwartek, 14.04.2011, 09:50:53 -
NIEPRZECZYTANA
»
Niebieski to zazwyczaj remote, albo tak jak piszesz on, czyli kabel na który jak podasz mase lub 12V w zależności od sterowania to włączy ci się urządzenie...głowy oczywiście nie daje bo w ręku tego nie miałem...
Zapisane
->
Masz zintegrowane radio a nie chcesz słuchać już tylko radia albo kaset? ZAJRZYJ TUTAJ!!
<-
-> MONTAŻ CAR-AUDIO ŁÓDŹ <-
maslo
Niemieckie nadwozie, Hiszpańskie serce.
Świeżak
Offline
Skąd: Oława
Samochód: VW Corrado 92' >> Swap 1,9 TDI ASV Seat Leon
Odp: Turbo Timer HKS - jak podłączyć
«
Odpowiedz #3 -
Czwartek, 14.04.2011, 10:31:16 -
NIEPRZECZYTANA
»
Niekoniecznie.
Urządzenie włącza się automatycznie w momencie pojawiania się napięcia na ACC (zielony przewód). Natomiast aktywuje się w momencie zaniku napięcia na tym że kabelku (aktywuje znaczy, podtrzymuje napięcie na ACC).
Tu
http://www.fd3s.net/greddy_turbo_timer3.jpg
znalazłem schemat ale do TT Greddy.
Na razie robiłem testy tylko i wyłącznie na stole. Nie stwierdziłem przydatności tego przewodu.
Ale tak sobie teraz myślę, że w momencie rozruchu silnika gasną wszystkie prądożerne odbiorniki (np. nawiew, światła, radio). Niewykluczone, że za to właśnie odpowiada wyjście ON? ...a jeśli tak jest, może wyniknąć potrzeba podtrzymania napięcia również i na tym przewodzie.
Spróbuje to zmierzyć. I po południu podzielę się wynikami.
«
Ostatnia zmiana: Czwartek, 14.04.2011, 10:33:35 wysłane przez maslo
»
Zapisane
DIO
Gość
Odp: Turbo Timer HKS - jak podłączyć
«
Odpowiedz #4 -
Czwartek, 14.04.2011, 15:45:50 -
NIEPRZECZYTANA
»
No wiec a wiec
lece z pomocą.
Po pierwsze to czytelne instrukcje wraz z opisami masz tutaj:
HKS
http://www.hksusa.com/content/pdf1634.pdf
Greddy
http://www.greddy.com/upload/file/FATT.pdf
Szczegolnie interesuje Cie strona Nr 5
Po drugie - jaki typ - bo HKS-y są trzy. NIe liczac oczywiscie Singapur-skich podóbek za 80 zł
A kabelki:
Czerwony - Stałe +12 V
Zielony - Zapłon
Niebieski - i teraz sa dwa rozwiązania w zaleznosc od samochodu
Albo pracuje jako ACC czyli tak jak opisałes - "kabelek w którym pojawia się prąd po przekręceniu kluczyka w pozycje zapłon"
Badz dodaje sie go pod "zapłon" w bardzo rzadkich przypadkach.
Wiec sam wprowadziłes sie w bład
pisząc:
Cytat: maslo
Czerwony - to stałe +12V
Zielony - to ACC czyli kabelek w którym pojawia się prąd po przekręceniu kluczyka w pozycje zapłon
Niebieski - w anglojęzycznej "literaturze" opisany jako ON
Nie zapomnij o podpięciu kabelka pod kontrolke ręcznego no i jesli masz IMMO no to mozesz miec wiekszy problem z podłączeniem
Napisano: Czwartek, 14.04.2011, 16:44:12
AAA i oczywiscie nie zapomnij podpiąc mase pod obudowe - kabel oczko z TT
Zapisane
raby
Klubowicz
Moderator
Offline
Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm
WWW
Odp: Turbo Timer HKS - jak podłączyć
«
Odpowiedz #5 -
Czwartek, 14.04.2011, 15:50:33 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: DIO
no i jesli masz IMMO no to mozesz miec wiekszy problem z podłączeniem
immo na odpalonym silniku chyba juz nie pracuje
Zapisane
>>> Sprzedam <<<
>>> Ibiza <<<
>>> Foka <<<
>>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
KYS
~ KYS ~ ?
Moderator
Offline
Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)
WWW
Odp: Turbo Timer HKS - jak podłączyć
«
Odpowiedz #6 -
Czwartek, 14.04.2011, 17:38:26 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: raby Czwartek, 14.04.2011, 15:50:33
Cytat: DIO
no i jesli masz IMMO no to mozesz miec wiekszy problem z podłączeniem
immo na odpalonym silniku chyba juz nie pracuje
Osobiście nie sprawdzałem, ale też słyszałem, że immobiliser sczytywany jest tylko przy rozruchu silnika.
Zapisane
ASZ + FJW = T
DI
maslo
Niemieckie nadwozie, Hiszpańskie serce.
Świeżak
Offline
Skąd: Oława
Samochód: VW Corrado 92' >> Swap 1,9 TDI ASV Seat Leon
Odp: Turbo Timer HKS - jak podłączyć
«
Odpowiedz #7 -
Czwartek, 14.04.2011, 22:14:37 -
NIEPRZECZYTANA
»
Wielkie dzięki za pomoc. Złożyłem i działa, no może raczej działało. Podczas składania deski musiałem szarpnąć za kabel i się złącza z od ręcznego wypiąć musiała. Jutro poprawie.
Z imobilaizeram nie ma problemu, przynajmniej w moim przypadku.
Z kabelkami był jak pisał DIO. Dzięki.
Kostkę stacyjki mam przedzwonioną i rozpisaną, pewni nikomu się to nie przyda, bo kostka od VW Corrado ale jak by co to mogę wrzucić.
Raz jeszcze dzięki!
Zapisane
raby
Klubowicz
Moderator
Offline
Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm
WWW
Odp: Turbo Timer HKS - jak podłączyć
«
Odpowiedz #8 -
Czwartek, 14.04.2011, 22:32:30 -
NIEPRZECZYTANA
»
a ja tak zapytam o sens? czy warto wywalac tyle kasy na taka zabawke?
Zapisane
>>> Sprzedam <<<
>>> Ibiza <<<
>>> Foka <<<
>>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
aboz
Music my saviour
Prezes
Offline
Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS
Odp: Turbo Timer HKS - jak podłączyć
«
Odpowiedz #9 -
Piątek, 15.04.2011, 05:32:09 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: raby Czwartek, 14.04.2011, 22:32:30
a ja tak zapytam o sens? czy warto wywalac tyle kasy na taka zabawke?
No ba. Turbina kosztuje parę miedziaków, a tu jeden błąd po ostrym dawaniu w palnik i mówimy suszarce papa. A tak przekręcasz kluczyk wysiadasz, a ona się uspokaja.
Zapisane
maslo
Niemieckie nadwozie, Hiszpańskie serce.
Świeżak
Offline
Skąd: Oława
Samochód: VW Corrado 92' >> Swap 1,9 TDI ASV Seat Leon
Odp: Turbo Timer HKS - jak podłączyć
«
Odpowiedz #10 -
Piątek, 15.04.2011, 06:25:23 -
NIEPRZECZYTANA
»
Prawdą jest że to gadżet, ale potrafi wydłużyć życie turbiny i to o więcej niż się niektórym zdaje.
Ja zazwyczaj piecuje jak mi się śpieszy i wowczas nie mam czasu, żeby odczekać te parę minut zanim się turbina wychłodzi. Jeśli ktoś jeździ na nieseryjnym ciśnieniu to łożyska turbiny mogą się nagrzać niemalże do czerwoności. Wyłączanie silnika w takim stanie jest turbobójstwem.
«
Ostatnia zmiana: Piątek, 15.04.2011, 06:26:54 wysłane przez maslo
»
Zapisane
tchopz
replikant ;)
Użytkownik
Offline
Skąd: Gdańsk/Bydgoszcz
Samochód: Skoda Superb 2.0 TDI 170KM, Replika AC Cobra 2.9 V6 24v w budowie.
WWW
Odp: Turbo Timer HKS - jak podłączyć
«
Odpowiedz #11 -
Piątek, 15.04.2011, 08:23:09 -
NIEPRZECZYTANA
»
Wystarczy zwolnić ten kilometr przed miejscem docelowym i gra muzyka. A ile stracisz przez to czasu? Kilka sekund?
To urządzenie dla zapominalskich i tyle.
Choć zapominalski da w palnik zaraz po odpaleniu i też załatwi turbinę.
Zapisane
--->
Karawan tchopza
Replika AC Cobra w budowie -
http://tchopz-cobra.blogspot.com/
raby
Klubowicz
Moderator
Offline
Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm
WWW
Odp: Turbo Timer HKS - jak podłączyć
«
Odpowiedz #12 -
Piątek, 15.04.2011, 08:40:24 -
NIEPRZECZYTANA
»
tez mi sie wydaje ze to bajer za ktory trzeba ostro bulic
te lepsze to wydatek 500zl
Cytat: tchopz
Choć zapominalski da w palnik zaraz po odpaleniu i też załatwi turbinę.
w 2 strone tez to powinno dzialac i nie pozwolic rozwijac pelnej mocy
moze sie nie znam ale 50-100 to max co bym mogl za taki bajer zaplacic
Zapisane
>>> Sprzedam <<<
>>> Ibiza <<<
>>> Foka <<<
>>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
tchopz
replikant ;)
Użytkownik
Offline
Skąd: Gdańsk/Bydgoszcz
Samochód: Skoda Superb 2.0 TDI 170KM, Replika AC Cobra 2.9 V6 24v w budowie.
WWW
Odp: Turbo Timer HKS - jak podłączyć
«
Odpowiedz #13 -
Piątek, 15.04.2011, 09:00:01 -
NIEPRZECZYTANA
»
Przekaźnik, kondensator, jakaś diodka, kilka oporniczków i przycisk i masz tą samą fukcjonalność.
Wpinamy i auto zawsze gaśnie z opóźnieniem powiedzmy minuty.
Przycisk, żeby wyłączyć auto natychmiast, kiedy wiemy, że nie dawaliśmy w palnik.
Myślę, że 20 złotych to rozsądna cena
Zapisane
--->
Karawan tchopza
Replika AC Cobra w budowie -
http://tchopz-cobra.blogspot.com/
Strony: [
1
]
Do góry
Drukuj
Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Elektryka
»
Turbo Timer HKS - jak podłączyć
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Tematyczne
-----------------------------
===> Ubrania klubowe
===> Ramki klubowe
===> Naklejki klubseata.pl
===> Kalendarze, kubki, flagi klubowe
===> Plakietki i breloki klubowe
=> Spotkania i zloty lokalne
===> Historia Marki
-----------------------------
Techniczne
-----------------------------
=> Instrukcje, poradniki, informacje
=> Pielęgnacja auta
===> Wnętrze
===> Lakier oraz elementy zewnętrzne
===> Pielęgnacja felg i opon
===> Instrukcje pielęgnacji auta
=> Nadwozie i wnętrze
=> Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy
=> Przeniesienie napędu
=> Felgi, opony
=> Ogólne
=> Benzyna & LPG
=> Diesel
=> Elektryka
===> Car Audio
===> CB oraz Nawigacje
===> Alarmy, Piloty, Centralne zamki
===> Licznki i lampki kontrolne
===> Elektryczne szyby, lusterka
===> Światła i oświetlenie
=> Ogrzewanie, klimatyzacja. wentylacja
-----------------------------
Fora sponsorowane
-----------------------------
=> Dynamica
=> TuneUP
=> Salonowy Blask
-----------------------------
Giełda
-----------------------------
=> Kupię
Ładowanie...