+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy» Drga kierownica
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Drga kierownica  (Przeczytany 14356 razy)
0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.
MacieQ84
Gość



« Niedziela, 09.04.2006, 11:26:18 - NIEPRZECZYTANA »

witam
w piatek zmienielm oponki na letnie.
Jadac do pracy przy predkoscio ok 100-120 km/h poczulemn ze kierownica zaczyna drgac, bylo to wyraznie nieprzyjemne. ;)
w Drodze powrotnej to samo wniosek cos z zawieszeniem ale co ?

ah dzis jak wracalem to wchodzac w prawy zakret troche szybciej niz zawsze slychac bylo jak kolo o cos trze.

chcialbym sie dowiedziec co moze byc powodem i orientacyjny koszt ?

pozdrawiam
Zapisane
pawel
Gość



« Odpowiedz #1 - Niedziela, 09.04.2006, 11:47:45 - NIEPRZECZYTANA »

podobne objawy mialem na niewywazonych kolach, jesli sam zmieniales trzeba odwiedzic zaklad i wywazyc ;]
Zapisane
MacieQ84
Gość



« Odpowiedz #2 - Niedziela, 09.04.2006, 11:50:56 - NIEPRZECZYTANA »

aha to niewiedzialem ze taka drobnostka moze powodowac takie drgania :) jutro sie zalatwi
Zapisane
Nightmare Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: Seat ibiza 99 1.4

« Odpowiedz #3 - Niedziela, 09.04.2006, 14:40:00 - NIEPRZECZYTANA »

Też stawiam na nie wyważone koła chociaż nie powinno być tarcia na zakrętach.
Zapisane

peter174 Mężczyzna
niezależny
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Białystok
Samochód: ASZ

« Odpowiedz #4 - Niedziela, 09.04.2006, 15:46:13 - NIEPRZECZYTANA »

potwierdzam ... pozostaje opcja ponownego wywazenia kola ... w zeszlym roku mialem taki sam objaw ... przy jezdzie po miescie wszystko było OK ale jak jechalem na trasie powyzej 100-120km/h to byly wibracje na kierownicy ... odwiedzilem wulkanizatora ... kola zostaly ponownie wywazone i problem zniknął ...  ;-)
Zapisane

jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to
MacieQ84
Gość



« Odpowiedz #5 - Niedziela, 09.04.2006, 17:07:32 - NIEPRZECZYTANA »

w zime mialem male spotkanie z gora sniegu, lodu i chyba pod tym kraweznik (przez kolesia co w zakret wchodzi na 2 pasy) i troszke skrzywilo mi rant felgi moze od tego tarcie bylo ale tez nie zawsze mi trze jedynie jak wchodze w zakret z wieksza predkoscia ze auto sie pochyla nieco bardziej.
na wywazenie jutro pojade do kumpla do wulkanizatorni :)
Zapisane
Kant1242
Gość



« Odpowiedz #6 - Niedziela, 09.04.2006, 20:37:47 - NIEPRZECZYTANA »

Drgania to na bank od niewyważonych kół.
Co do tarcia to po spotkaniu z krawężnikiem jak została uszkodzona felga to bez regulacji zbieżnośći i ustawienia geometri się pewnie nie obejdzie :chytry:
Co do zbieżności to łatwo sprawdzić jadąc ponad 100km/h puść na chwilę kierownicę autko powinno jechać prosto, jak ściąga to do regulacji :pala:  
Co do geometri to może być walnięta ale sam to możesz tego nie sprawdzić bo zbieżność może być ok. a geometria zła  :chytry:  i w tedy też autko się dziwnie zachowuje :mrgreen:
Zapisane
MacieQ84
Gość



« Odpowiedz #7 - Niedziela, 09.04.2006, 22:13:31 - NIEPRZECZYTANA »

ze dzis zaczolem sezon rowerowy to jutro wsiade na 2 kolka i objade mechanikow i popytam o ceny jak w tym miechu bedzie mnie stac to oprocz wywazenia ustawie zbieznosc i geometrie a jak problem nie minie to sie zalamie bo po moim ostanim odkryciu obrazilem sie na mja ibi ( dziury za siedzeniamia w podlodze w miejscu takich gumowych kolek)

[ Dodano: 2006-04-10, 09:44 ]
tak pod wplywem innego posta wyskoczylem poogladac opony no i okazalo sie ze z prawej strony zalozylem przod na tyl i tyl na przod po zamianie jest ok :)
jak sie u wulkanizatorow uspokoji to dla pewnosci poustawiam wszystko
dzieki za wskazowki :pub:
Zapisane
Kant1242
Gość



« Odpowiedz #8 - Poniedziałek, 10.04.2006, 21:19:21 - NIEPRZECZYTANA »

Jest bardzo dobry fachowiec w katowicach .... Ja do niego zawsze jeżdżę i moge powiedzieć że sprawdził się na sto procent. To co inni na płytę wysyłali to on spoko na luzach ustawił. DUDA zbierzność i geometria kół . Katowice - Ochojec ul. Spółdzielcza 9 tel (032) 202 78 70 :ok:
Zapisane
peter174 Mężczyzna
niezależny
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Białystok
Samochód: ASZ

« Odpowiedz #9 - Wtorek, 11.04.2006, 08:01:59 - NIEPRZECZYTANA »

a skoro przy geometrii i zbieznosci jestesmy to jak to sie kształtuje cenowo w roznych stronach Polski  :?:  :neutral:
Zapisane

jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #10 - Wtorek, 11.04.2006, 09:45:11 - NIEPRZECZYTANA »

U mnie ok. 40 - 50zl
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Kant1242
Gość



« Odpowiedz #11 - Wtorek, 11.04.2006, 11:31:49 - NIEPRZECZYTANA »

Zbieżność ostatnio płaciłem 60zł.
Rok temu robiłem z geometrią to było 80zł.
Zapisane
Nightmare Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: Seat ibiza 99 1.4

« Odpowiedz #12 - Wtorek, 11.04.2006, 13:37:27 - NIEPRZECZYTANA »

No ja robiłem jakiś rok temu to zbieżność geometria i wyważeanie kół zapłaciłem 120 zł
Zapisane

Piotro Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wrocław i okolice
Samochód: Ibiza FL '00, 1.4 AUD

« Odpowiedz #13 - Piątek, 23.03.2012, 23:18:52 - NIEPRZECZYTANA »

Jeżdżąc na zimówkach kierownica lekko drgała tak od 120km mimo iż koła wyważone, po założeniu letnich kół wyważonych co do grama drgania kierownicy mocniejsze a przy 140km aż kokpit drga uciążliwe to się stało strasznie.
co może być przyczyną?
dodam, że przegub zew. od strony kierowcy ma lekko gumę uszkodzoną trochę smaru uciekło, ale czy od przegubu mogą wystąpić takie objawy, przy skręcaniu nie strzela. Może to wina zbieżności mam kierownice lekko przekręconą w lewo jak jadę prosto ale żadnego ściągania.
Zapisane
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #14 - Piątek, 23.03.2012, 23:30:35 - NIEPRZECZYTANA »

Piotro, może to być wina zbieżności. Jeżeli masz zła zbieżność i wyschodkowało Ci opony mogły zacząć bić.
Zapisane
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy» Drga kierownica
Skocz do: