+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Licznki i lampki kontrolne» Liczniki z audi a3 do leona
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Liczniki z audi a3 do leona  (Przeczytany 24084 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
esiu106 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Świętochłowice
Samochód: Seat Leon TS, 2003, 1.9 TDI ARL

« Niedziela, 21.11.2010, 20:09:55 - NIEPRZECZYTANA »

Witam, mam pytanie czy liczniki z audi a3 z wyświtlaczem podejdą pod leona?? wymiar jest ten sam a co z elektroniką??
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #1 - Niedziela, 21.11.2010, 20:39:27 - NIEPRZECZYTANA »

jezeli masz na mysli FIS to nie jest to takie proste i jezeli nie masz o tym pojecia to sie nie zabieraj :-X
w Katowicach jest gosc ktory ogarnia temat licznikow swietnie
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
olinek2 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Starachowice/Wrocław
Samochód: Toledo II 2001 1.6SR

« Odpowiedz #2 - Niedziela, 21.11.2010, 20:53:47 - NIEPRZECZYTANA »

Raby trzeba by zakodować licznik i immo, no i tu jest warunek, czy immo jest to samo...
Pin w sumie nie problem wyciągnąć :)
Kwestia czy komunikacja będzie odpowiadała mu (czy da radę go poprawnie zakodować).
Zapisane
the_rahzel
Gość



« Odpowiedz #3 - Niedziela, 21.11.2010, 21:56:00 - NIEPRZECZYTANA »

Jeśli chcesz mieć taki licznik (czyli z FISem jak wspomniał raby) to musisz mieć zegary z passata b5(z full FIS) ok.350zł,obudowę z A3 ok.90zł,ringi z allegro ok.65zł,oraz jeśli chcesz zmienić podświetlanie to diody SMD ok.20zł + składanie z robocizną,kodowaniem itp. razem ok.700zł



Jak coś to tutaj masz m@ila do gościa który ci to zrobi:

kicoro1@gmail.com gość z Katowic
bądź:
axee@vp.pl z Gliwic
Zapisane
olinek2 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Starachowice/Wrocław
Samochód: Toledo II 2001 1.6SR

« Odpowiedz #4 - Niedziela, 21.11.2010, 23:37:24 - NIEPRZECZYTANA »

Kodowanie nie powinno sprawić problemów...
W sumie to jeśli się sygnały zgadzają to kwestia doprogramowania immo i już :) Kod trzeba by dobrać by nie przekłamywał. Resztę powinien zasysać po linii danych...
Zapisane
esiu106 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Świętochłowice
Samochód: Seat Leon TS, 2003, 1.9 TDI ARL

« Odpowiedz #5 - Niedziela, 21.11.2010, 23:48:44 - NIEPRZECZYTANA »

 Dzięki Panowie, zmieniałem teraz podświetlenie w zegarach na białe + czerwone wskazówki, wszystko poskładałem do kupy efekt BYŁ świetny kiedy to brat z ciekowaćsi poleciał z płytką do auta żeby zobaczyć i zrobił mi jakieś zwarcie, teraz białe diody nie świecą a czerwone od wskazówek dają delikatną poświatę... kombinuje co dalej bo na pewno nie znajdę przyczyny ( pewno jakiś mikrochip albo kondensator padł) no i gdybam co dalej z tym robić, auto nie odpali bez licznika, z kolei jak podłącze go to nie ma podświetlenia praktycznie.. mam jeden pomysł żeby pociągnąć zasilanie od włącznika świateł i zrobić osoby obwód na diody, w liczniku jest taki biały plastik nakładany na płytke tam bez problemu zmieszczą się LEDy
Zapisane
olinek2 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Starachowice/Wrocław
Samochód: Toledo II 2001 1.6SR

« Odpowiedz #6 - Niedziela, 21.11.2010, 23:58:07 - NIEPRZECZYTANA »

Poza LEDami wsio ok ?
Robiłeś to według instrukcji na forum ?
Jeśli tak to zobacz jakie masz napięcie na diodach (oznaczyłem gdzie jest szyna zasilania ledów). Ta poświata wskazuje ewidentnie, że nie dostajesz pełnego napięcia na diodki, więc albo przyjarało jakiś rezystor (będzie widać) lub tranzystor od podświetlania, jeśli by scalak poleciał to już pewnie licznik byłby do wywalenia. Mogło też przejarać jakąś ścieżkę od podświetlania i dostajesz jakiś tam szczątkowy prąd. Mogla tez przelotka polecieć. Dokładnie obejrzyj płytkę z każdej strony ścieżka po ścieżce od podświetlania i każdą przelotkę...
Jeszcze tylko, w całym aucie nie ma podświetlania ? jeśli tak to masz do naprawy moduł PWM przy przełączniku świateł...

EDYTA:
A jak brat zepsuł ?
Zapisane
esiu106 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Świętochłowice
Samochód: Seat Leon TS, 2003, 1.9 TDI ARL

« Odpowiedz #7 - Poniedziałek, 22.11.2010, 00:08:15 - NIEPRZECZYTANA »

Więc tak, jak podłącze licznik to diody od kontrolek normalnie reagują przy przekręceniu kluczyka, z kolei niezależnie czy przekręcę światła czy kluczyk diody ciągle świecą tylko te czerwone od wskazówek ( lekka poswiata)  nowe białe całkiem wysiadły ( od cyferek) co do brata.... >:( pociąłem dwa dodatkowe druciki do wskaźników z temp i paliwa, jeden sie zerwał ( tutaj jeszcze nic sie nie stało) on wziął i przytknął ten drucik z minusa diody do miejsca w którym ty na instrukcji napisałeś żeby ciągnąć + więc zwarcie... no i kapa. Poza tym problemem z oświetleniem cała reszta trybi ( działa :))
Zapisane
olinek2 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Starachowice/Wrocław
Samochód: Toledo II 2001 1.6SR

« Odpowiedz #8 - Poniedziałek, 22.11.2010, 00:19:20 - NIEPRZECZYTANA »

Esiu, no to myślę że do uratowania :) zobacz dokładniej gdzie lecą te ścieżki od podświetlenia (tam gdzie kółkiem oznaczyłem), powinny lecieć do pinów wyjściowych. Prawdopodobnie od zwarcia ujarałeś przelotkę którąś, bądź jakiś rezystor/bezpiecznik... Wszystko wskazuje że po zjaraniu częściowo przewodzi któraś ze ścieżek, dlatego diody czerwone jakoś reagują...
EDYTA:
A czy świeci się kontrolka świateł?
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 22.11.2010, 00:20:21 wysłane przez olinek2 » Zapisane
esiu106 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Świętochłowice
Samochód: Seat Leon TS, 2003, 1.9 TDI ARL

« Odpowiedz #9 - Poniedziałek, 22.11.2010, 00:21:41 - NIEPRZECZYTANA »

kontrola świateł ta zielona jako jedyna padła
Zapisane
olinek2 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Starachowice/Wrocław
Samochód: Toledo II 2001 1.6SR

« Odpowiedz #10 - Poniedziałek, 22.11.2010, 00:25:37 - NIEPRZECZYTANA »

Hmm, to jak bym jeszcze sprawdził czy przełącznik zespolony podaje napięcie na LEDy... Bo zauważyłem że od postojówek i podświetlenia jest osobny zestyk na przełączniku świateł. Najpierw zapala leda od świateł a potem dopiero postojówki się zapalają...
Stawiam na przelotkę/ścieżkę powinno być widać albo popalona tak że się nie rzuca w oczy, albo pofalowana soldermaska kryjąca zjaraną ścieżkę, albo przypalony laminat. Pozostaje urypana przelotka, ale oby nie ona bo będzie gorzej znaleźć...
Zapisane
esiu106 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Świętochłowice
Samochód: Seat Leon TS, 2003, 1.9 TDI ARL

« Odpowiedz #11 - Poniedziałek, 22.11.2010, 00:28:56 - NIEPRZECZYTANA »

Dzięki wielki, jutro wieczorem po pracy siądę do tego i dokładnie poszukam...... jak nie znajdę to plan B czyli nowe ledy i przymocuję je na ten biały plastik, z kolei zasilenie wezmę z przełącznika świateł tak że podczas zapalenia postojówek zał się podświetlenie zegarów...co o tym rozwiązaniu ostatecznym myślisz?
Zapisane
olinek2 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Starachowice/Wrocław
Samochód: Toledo II 2001 1.6SR

« Odpowiedz #12 - Poniedziałek, 22.11.2010, 00:36:32 - NIEPRZECZYTANA »

Sprawdź te linie zasilania... Ja stawiam że coś nie łączy lub ścieżka :-X
Zapisane
esiu106 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Świętochłowice
Samochód: Seat Leon TS, 2003, 1.9 TDI ARL

« Odpowiedz #13 - Poniedziałek, 22.11.2010, 10:21:56 - NIEPRZECZYTANA »

Witaj olinek, sprawdziłem tę płytkę, znalazłem jedną rzecz, mianowicie postaram Ci sie opisać co i w którym miejscu ;D  Więc jak już wspominałem gdzie zrobiłem to zwarcie miejsce na płytce z którego brać dodatkowe zasilanie ( Twoje zdjęcie) tam jest malutki tranzystorek jest on okopcony wyraźnie, ten rezystorek łączy to miejsce z zasilaniem które później biegnie do lewej diody z podświetlenia licznika cyfrowego ( lewego)

Napisano: Poniedziałek, 22.11.2010, 10:21:16


*****rezystor ( źle napisałem )
Zapisane
olinek2 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Starachowice/Wrocław
Samochód: Toledo II 2001 1.6SR

« Odpowiedz #14 - Poniedziałek, 22.11.2010, 14:09:36 - NIEPRZECZYTANA »

Sprawdź przelotki i ścieżki w tej okolicy. Zobacz czy na punkcie + pojawia się 12V (potencjał mierz względem blachy karoserii). Zobacz czy wszystkie ledy są połączone ze sobą od strony masy (w liczniku są po 4 w szeregu) więc któraś katoda powinna być połączona z katodą innej diody najniższej w łańcuchu. W szeregu są od podświetlania tarcz, od podświetlania 2 dużych wskazówek, od wyświetlaczy 2.
Musisz dokładnie to posprawdzać, bo w sumie jak mówisz że nie dociera napięcie do kontrolki świateł, to sprawdź skrzynkę bezpieczników i bezpiecznik jak dobrze pamiętam 5A od podświetlania... Jednym słowem wszystkie bezpieczniki w skrzynce przy drzwiach od tego gdzie na obrazku masz jakieś światełko.
Spróbuj też zamiast tego rezystorka wlutować inny około 510ohm i sprawdź czy się zapalą LEDy...
Zapisane
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Licznki i lampki kontrolne» Liczniki z audi a3 do leona
Skocz do: