Witajcie,
zaczęło się od tego, że pewnego dnia z nie mogłem go poprostu odpalić (rozrusznik kręcił, ale zero reakcji). Po kilku próbach udało się, ale od tego czasu silnik częściej bądź rzadziej gaśnie w czasie jazdy (w dowolnych momentach: przyspieszanie, stałe obroty czy na biegu jałowym). Ponowne odpalenie albo udaje się natychmiastowo (w czasie jazdy silnik czasami potrafi się obudzić sam) lub też znowu po kilku próbach kręcenia rozrusznikiem. W serwisie po podpięciu do diagnostyki stwierdzili, że występuje błąd czujnika wskaźnika temperatury płynu chłodzącego i być może to jest przyczyną. Cytuję wydruk z diagnozy:
-----------------------------
25 - Immobilisier
6K0920850
6K-KOMBIINSTR VDO V05
Kod 141
Numer partnera 0
1 Rozpoznano usterkęNumer katalogowy oprogramowania: 6K0920850
Oznaczenie systemu: 6K-KOMBIINSTR VDO V05
Kod: 141
Kod serwisu: ?????? ??? 00000
0139 030
Czujnik wskaźnika temperatury płynu chłodzącego -G2-
Przerwa/zwarcie z potecjałem plus
Status: sporadyczna
Brak zapisanych warunków otoczenia
17 - Zestaw wskaźników tablicy przyrządów
6K0920850
6K-KOMBIINSTR. VDO V05
Kod 141
Numer partnera 0
1 Rozpoznano usterkęNumer katalogowy oprogramowania: 6K0920850
Oznaczenie systemu: 6K-KOMBIINSTR VDO V05
Kod: 141
Kod serwisu: ?????? ??? 00000
01039 030
Czujnik wskaźnika temperatury płynu chłodzącego -G2-
Przerwa/zwarcie z potecjałem plus
Status: sporadyczna
Brak zapisanych warunków otoczenia
-----------------------------
Czujnik wymieniony, błąd zniknął, ale silnik gaśnie nadal.
Ponadto występują nadal inne błędy z działu "01-Elektronika silnika", cytując wydruk, który dostałem:
-----------------------------
01 - Elektronika silnika
6K0906032C
ME7.5.10 S066
Kod 4211
Numer partnera 0
4 Rozpoznano usterkęNumer katalogowy oprogramowania 6K0906032C
Oznaczenie systemu: ME7.5.10 S066
Kod: 4211
Kod serwisu: ?????? ??? 00000
17756 P1348 035
Wyjście zapalnika 1
Przerwa
Status: statyczna
Brak zapisanych warunków otoczenia
17757 P1349 035
Wyjście zapalnika 2
Przerwa
Status: statyczna
Brak zapisanych warunków otoczenia
17604 P1196 035
Rząd 1, sonda 1, obwód grzejny
Usterka elektryczna
Status: sporadyczna
Brak zapisanych warunków otoczenia
16712 P0328 035
Czujnik spalania stukowego 1 -G61-
Sygnał za duży
Status: sporadyczna
Brak zapisanych warunków otoczenia
-----------------------------
Autoryzowany serwis NIE WIE co oznaczają błędy numer 1. i 2. (Wyjście zapalnika 1, Wyjście zapalnika 2), które są najczęstsze - może ktoś z Was wie?
Dodam, że udało mi się zaobserwować (na parkingu, akurat trafiłem że zgasł w czasie odjeżdzania), że jak auto nie chce odpalić po zgaśnięciu silnika, to nie ma iskry na świecach - po chwili kręcenia iskra wraca (połączenia, wtyczka do modułu zapłonowego - sprawdzone, sam moduł wymieniany 3-4 lata temu).
Jak wspominałem, silnik gaśnie w różnych okolicznościach (na biegu jałowym, podczas przyspieszania, czy w czasie jazdy kiedy kręci się ze stałą prędkością obrotową). Potem trzeba go mniej lub więcej razy pokręcić rozrusznikiem żeby odpalił. W czasie jazdy zdarza się też, że przerwa w pracy trwa krócej niż sekundę i silnik wraca do pracy sam (czasami ze strzałem w układzie wydechowym - więc pewnie stąd błąd związany ze spalaniem stukowym). Czasami czuć też, że zaczyna słabiej ciągnąć podczas przyspieszania (zwłaszcza po tym jak zgaśnie, ale niekoniecznie). Sporadycznie (ale też się zdarza), że silnik nie chce odpalić po postoju.
Przeglądałem nasze oraz inne fora i przyczyny gaśnięcia silnika były różne (np. czujnik położenia wału korbowego, immo itp.), ale nikt nie przytaczał tych błędów z diagnostyki, więc może u mnie jest coś innego. Nie chcę też na oślep wymieniać wszystkiego dookoła, dlatego też zwracam się najpierw o pomoc do Was.
Co o tym myślicie? Przede wszystkim czy ktoś z Was wie co oznaczają błędy 1. i 2.? I czy mają one bezpośredni związek z tym zachowanie silnika? POMOCY!
