Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Cieknie plyn chłodniczy z połączenia krućca a plastiku bloku. Jaki oring?  (Przeczytany 20342 razy)
0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.
Piotre16 Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: LKR
Samochód: Seat Cordoba 98 1.4 16V AFH

« Piątek, 15.10.2010, 15:41:44 - NIEPRZECZYTANA »

Witam znowu cieknie mi płyn chłodniczy z połaczenia krućca a tym plastikiem co jest przykrecony do bloku. Między nimi znajduje się taka okrągłą uszczelka taki oring jaki jest jego wymiar, bo chciałbym go dokupić przed rozebraniem. Czy ktoś miał taki problem i sobie z nim poradził bo ja rok temu miałem to samo. Może jakimś silikonem to uszczelnić dodatkowo. Proszę o rade i pozdrawiam
Zapisane
uszek Mężczyzna
OOOO
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nisko / Rzeszów
Samochód: Audi A8 4.2 40V 310KM+2x Seat Cordoba 1.4 AEX

« Odpowiedz #1 - Piątek, 15.10.2010, 15:52:19 - NIEPRZECZYTANA »

48x4,2 z tego co mi podaje etka
Zapisane

Nie wdawaj się w rozmowę z głupim. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem....<br />CCCO A8 4.2 40V 310KM<br />
Mixer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk
Samochód: GT TDI +

« Odpowiedz #2 - Piątek, 15.10.2010, 15:59:08 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: uszek
48x4,2 z tego co mi podaje etka
ja miałem taki problem...tak jak uszek pisze to jest taki wymiar...jak dobrze wytłumaczysz to Ci spokojnie doradzą
Zapisane

Potrzebujesz Mechanika w Trójmieście ? Pisz a Pomogę 
uszek Mężczyzna
OOOO
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nisko / Rzeszów
Samochód: Audi A8 4.2 40V 310KM+2x Seat Cordoba 1.4 AEX

« Odpowiedz #3 - Piątek, 15.10.2010, 16:45:04 - NIEPRZECZYTANA »

czasem lepiej kupic w salonie
Zapisane

Nie wdawaj się w rozmowę z głupim. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem....<br />CCCO A8 4.2 40V 310KM<br />
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #4 - Piątek, 15.10.2010, 17:39:15 - NIEPRZECZYTANA »

Piotre16, moze obudowa jest juz popekana i sam oring nic nie da

przeczytaj wreszcie regulamin :!:
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Piotre16 Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: LKR
Samochód: Seat Cordoba 98 1.4 16V AFH

« Odpowiedz #5 - Piątek, 15.10.2010, 18:27:51 - NIEPRZECZYTANA »

Koledzy dziękuję za szybką odpowiedź, ale mam jeszcze jedno pytanie. Bo ta obudowa ten mały kruciec co siedzi w nim termostat jest przykrecamy do drugiego też plastikowego krućca i pomiędzy nimi jest właśnie ten oring. A moje pytanie to czy w tym drugim plastiku co jest przy bloku i wkrecaja się te dwie śrubki to one wkrecaja się w gwint plastikowy czy metalowy? I w razie co gdzie mogę dostać ten drugi plastik? A czy w serwisie vw dostane ten oring? Jeszcze raz dziękuję za pomoc.
Zapisane
uszek Mężczyzna
OOOO
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nisko / Rzeszów
Samochód: Audi A8 4.2 40V 310KM+2x Seat Cordoba 1.4 AEX

« Odpowiedz #6 - Sobota, 16.10.2010, 08:32:14 - NIEPRZECZYTANA »

w serwisie dostaniesz
srubki wkrecaja sie w plastik latwo pozrywac gwint.
Plastik kupisz w zwyklym sklepie na drugi dzien bedziesz mial koszt kolo 100 za cala plastikowa obudowe
Zapisane

Nie wdawaj się w rozmowę z głupim. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem....<br />CCCO A8 4.2 40V 310KM<br />
k.100.pr Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Samochód: był Seat Cordoba SE 1.4 AEX 1997r. jest Ssangyong Tivoli 1.6 pb/lpg 2017r.

« Odpowiedz #7 - Piątek, 10.02.2012, 19:35:56 - NIEPRZECZYTANA »

Witam. Ten temat jest najbardziej zbliżony do mojego problemu. Ostatnio stwierdziłem wyciek za korpusem pompy wody, tuż obok oddzielacza oleju (odmy). Jest on najbardziej widoczny zaraz po odpaleniu na zimnym silniku. Dochodzi do tego korpusu plastikowa rura od termostatu. Czy jest ona wciśnięta na jakiś oring i jaki jest jego rozmiar? Na pierwszym zdjęciu widać ten wyciek a na drugim samo wejście tej rury do obudowy pompy wody. Drugie zdjęcie zrobione już na ciepłym silniku więc nie za bardzo widać wyciek. Pytanie dodatkowe to, czy na bloku silnika AEX, z tyłu są jakieś zaślepki bo jest podejrzenie, że może to wyciek z pod jakiejś zaślepki?
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 13.07.2015, 11:23:44 wysłane przez k.100.pr » Zapisane

Seat Cordoba sprzedany...
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #8 - Piątek, 10.02.2012, 19:53:59 - NIEPRZECZYTANA »

fotki lipa :-X
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #9 - Piątek, 10.02.2012, 23:15:07 - NIEPRZECZYTANA »

Są oringi, od strony korpusu pompy wodnej jest 37.5x4mm (nr katalogowy 032121665A), natomiast od strony korpusu termostatu jest oring 36.5x3.5mm (numer katalogowy 032121666). Proponuję kupić orginały, bo zwykła oringi z "metalowego" szybko kończą żywot w takich miejscach. Składaj na smarze silikonowym, nie na sucho.
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
dominikkk Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Ibiza 99 1.4 AEX

« Odpowiedz #10 - Piątek, 17.02.2012, 21:10:00 - NIEPRZECZYTANA »

Witam, mam pytanie czy żeby wymienić ten o-ring od strony pompy wody konieczny będzie demontaż kolektora?
Zapisane
k.100.pr Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Samochód: był Seat Cordoba SE 1.4 AEX 1997r. jest Ssangyong Tivoli 1.6 pb/lpg 2017r.

« Odpowiedz #11 - Sobota, 18.02.2012, 16:39:36 - NIEPRZECZYTANA »

Dominikkk: Właśnie jestem po wymianie tego uszczelnienia od strony pompy jaki i obudowy termostatu. Musisz zdjąć kolektor ssący, ale żeby dostać się do 8 śrub, które go trzymają, musisz wypiąć całą listwę z wtryskami. Lepiej to zrobić bo trochę zasłania kilka górnych śrub i ogólnie jest słaby dostęp. Po zdemontowaniu listwy, wszystkie śruby jest łatwiej odkręcić i nie uszkodzisz któregoś z wtryskiwaczy. Z kolektora demontujesz też przepustnice, która odsłania dolne 2 śruby trzymające kolektor. Nie trzeba odpinać przewodów paliwowych dochodzący do listwy, ani żadnych innych. Po odkręceniu 8 śrub odsuwasz na bok cały kolektor lub podwieszasz do klapy silnika i masz łatwy dostęp do rury. Odkręcasz 3 śruby trzymające korpus termostatu, odsuwasz całość od silnika i teraz można wyjąć zawleczkę trzymającą rurę w króćcu oraz wyciągnąć samą rurę z uszczelnieniem przy korpusie pompy. Oczywiście lepiej jest odpiąć akumulator oraz opróżnić układ z wody. Wody poleci sporo jak wyciągniesz rurę z pompy wody, lepiej pozasłaniać rozrusznik oraz części blachy szmatami, zęby ograniczyć wyciek podczas rozpinania. Składasz w kolejności odwrotnej. Ja mam nadzieję, że już nie będzie ciekło podczas dużych mrozów. Zdjęcia poglądowe: rura wody od pompy, przepustnica na kolektorze, kolektor, termostat i obudowa  

     
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 13.07.2015, 11:19:40 wysłane przez k.100.pr » Zapisane

Seat Cordoba sprzedany...
asteriks Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Toledo 1.6 16V 105KM, 2001r.

« Odpowiedz #12 - Niedziela, 22.01.2017, 14:47:12 - NIEPRZECZYTANA »

Witam, czy te oringi muszą być oryginalne VAG czy mogą być zamienniki? Mam na myśli czy można zastosować tańsze zamienniki z intercarsu.
Zapisane

k.100.pr Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Samochód: był Seat Cordoba SE 1.4 AEX 1997r. jest Ssangyong Tivoli 1.6 pb/lpg 2017r.

« Odpowiedz #13 - Niedziela, 22.01.2017, 15:24:32 - NIEPRZECZYTANA »

Kup oryginały, nie są drogie. Jak wymieniałem, to chciałem zamontować jak najlepsze, żeby mieć pewność. Mija 5 lat od montażu i nic nie przecieka.
Takie zamówiłem:
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=3842.msg272646#msg272646
Zapisane

Seat Cordoba sprzedany...
asteriks Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Toledo 1.6 16V 105KM, 2001r.

« Odpowiedz #14 - Poniedziałek, 23.01.2017, 12:22:24 - NIEPRZECZYTANA »

Tak zrobię, ale z tą zawleczką to trochę inżynierowie przesadzili - widziałem, że jest pod kolektorem. Czy nie ma możliwości żeby ją wyjąć bez zdejmowania kolektora (chcę wymienić oringi na króćcu termostatu)? Jakoś odgiąć tą rurę czy co? Niby oring pierdoła a cały dzień sobie trzeba szykować na zabawę :)
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 23.01.2017, 12:25:22 wysłane przez asteriks » Zapisane

Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Cieknie plyn chłodniczy z połączenia krućca a plastiku bloku. Jaki oring?
Skocz do: