+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Szarpanie TDi
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Szarpanie TDi  (Przeczytany 21640 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Czwartek, 07.10.2010, 21:50:13 - NIEPRZECZYTANA »

Witam, mam taki problem.

W golfie 1.9TDi silnik AXR przy gwałtownym puszczeniu gazu i gwałtownym dodaniu gazu przy obrotach powyżej 1500-1600 pojawia się taki objaw : płynne hamowanie silnikiem poprzedza pojedyncze szarpniecie to samo przy raptownym dodawaniu gazu
Została wymieniona poduszka silnika i skrzyni na nową ale nic a nic się nie zmieniło. Szarpnięcie nie jest jakieś bardzo mocne ale odczuwalne i to wyraźnie. Najbardziej na 1 i 2 biegu.
Czy to jest normalne w TDi ? Drażni mnie to i chciał bym wyeliminować ten objaw.

Nie wiem gdzie mam szukać przyczyny. Filtr paliwa jest nowy, powietrza też, auto jest w idealnym stanie z oryginalnym(na pewno) przebiegiem 180tys. Odpięcie wtyczki od przepływki nic nie zmienia.

Pozdrawiam.
Zapisane
ExeoAlpine Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Kraków, okolice
Samochód: Exeo 2.0 TDI CR 185/390

« Odpowiedz #1 - Piątek, 08.10.2010, 14:47:30 - NIEPRZECZYTANA »

Dwumas może ?  :-\
Zapisane
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #2 - Piątek, 08.10.2010, 15:31:54 - NIEPRZECZYTANA »

Też właśnie nad tym myślałem. Ale jeżeli w ogóle mógł bym go obwiniać to właśnie jedynie za to szarpanie. W innych sytuacjach zachowuje się tak jak powinien zachowywać się w pełni sprawny dwumas. Koszta naprawy są zdecydowanie za wysokie żebym mógł sobie tak podmieniać i sprawdzać.  :(
A oprócz sprzęgła czy można na coś innego stawiać ?
Może wtryskiwacz ? Należało by zrobić logi dynamiczne/statyczne ?
Za wszystkie wypowiedzi uzytkowników TDi będe wdzięczny  :angel:
Zapisane
ExeoAlpine Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Kraków, okolice
Samochód: Exeo 2.0 TDI CR 185/390

« Odpowiedz #3 - Piątek, 08.10.2010, 16:18:39 - NIEPRZECZYTANA »

Też właśnie nad tym myślałem. Ale jeżeli w ogóle mógł bym go obwiniać to właśnie jedynie za to szarpanie. W innych sytuacjach zachowuje się tak jak powinien zachowywać się w pełni sprawny dwumas. Koszta naprawy są zdecydowanie za wysokie żebym mógł sobie tak podmieniać i sprawdzać.  :(
A oprócz sprzęgła czy można na coś innego stawiać ?
Może wtryskiwacz ? Należało by zrobić logi dynamiczne/statyczne ?
Za wszystkie wypowiedzi uzytkowników TDi będe wdzięczny  :angel:

Takie są m.in objawy początku końca dwumasy, szarpanie przy ruszaniu, z drugiej strony jak hamujesz silnikiem i też szarpie to już raczej nie objaw końca dwumasy (chociaż kto wie). Pompi obowiązkowo sprawdzić no i logi porobić. Jak miałem golfa w TDIku to miałem takie same objawy (oprócz szarpania przy hamowaniu silnikiem) i były do wymiany 2 pompki, zastosowałem Liqui moly do czyszczenia i pomogło na jakieś 3 miesiące.
Zapisane
Pawelcyk Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Siedlce
Samochód: Seat Ibiza 6K 1,9 TDI 1999r

« Odpowiedz #4 - Poniedziałek, 27.12.2010, 19:54:16 - NIEPRZECZYTANA »

Witam, Mam podobnie jak kolega tylko mi szarpie zaraz po odpalenie i to porządnie trzęsie a z rury jak z komina czarny dym. Tydzień temu poszła mi pompa wtryskowa więc została wymieniona razem ze świecami. Samochód nie chciał przez cały wieczór zapalić ale w końcu się udało i dotarłem do domu od magika. A tu ostatnio odpalam a on chodzi jak ciągnik obroty skaczą do 1300 a co dziwne, że gdy chciałem go troche przegonić to po wyjeździe w bramy na 1 zaczął mi stawać pomimo, że na obrotomierzu było 1500 a on sam hamował. Co to może być?
Seat ibiza TDI 110 99r.
Zapisane

Jeżeli zginę to w przekonaniu że robiłem to co naprawdę Kochałem...To jest Nasz czas...jedna krótka chwila zrobi swoje...Nigdy nie wiem czy do domu wrócę cało
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #5 - Wtorek, 28.12.2010, 15:26:40 - NIEPRZECZYTANA »

Jak była wymieniana pompa to zacząłbym od sprawdzenia rozrządu, potem VAG i tablica błędów.
Zapisane

Pawelcyk Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Siedlce
Samochód: Seat Ibiza 6K 1,9 TDI 1999r

« Odpowiedz #6 - Wtorek, 28.12.2010, 19:45:03 - NIEPRZECZYTANA »

KKKKris sądzisz, że rozrząd mógł przeskoczyć? Tylko dlaczego przez dwa dni było ok a trzeciego zaczęło się wszystko dziać. Dobrze, że go nie paliłem jeżeli to rozrząd bo szlak by trafił głowicę. Jutro samochód będzie sprawdzany od stóp do głów i się w końcu okaże co się dzieje. Myślałem, że wcześniej ktoś miał podobną sytuację to zaoszczędze troche kasy zanim wymienie pół samochodu. Ale dzięki wielkie za pomysł. Jeżeli się wyjaśni to oczywiści napiszę dla przyszłych pokoleń, żeby zaoszczędzili sobie cennego czasu:)
Zapisane

Jeżeli zginę to w przekonaniu że robiłem to co naprawdę Kochałem...To jest Nasz czas...jedna krótka chwila zrobi swoje...Nigdy nie wiem czy do domu wrócę cało
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #7 - Wtorek, 28.12.2010, 22:01:11 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Pawelcyk
dlaczego przez dwa dni było ok a trzeciego zaczęło się wszystko dziać
Tu wyczytałem, że od razu:
Cytat: Pawelcyk
poszła mi pompa wtryskowa więc została wymieniona razem ze świecami. Samochód nie chciał przez cały wieczór zapalić ale w końcu się udało i dotarłem do domu od magika
Zrozumiałem, że p ymianie pompy to się stało.
Cytat: Pawelcyk
Dobrze, że go nie paliłem jeżeli to rozrząd bo szlak by trafił głowicę.
Niekoniecznie. Rozrząd to nie tylko wał korbowy i wałek rozrządu, ale też pompa.
Moj rozumowanie było taki:
Wymiana pompy>nie pali cały wieczór>może źle ustawiony napęd pompy z paska rozrządu.
No i bez VAGa to można pół auta wymienić zanim się trafi. Często komp pomaga, choć nie zawsze.
Zapisane

Pawelcyk Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Siedlce
Samochód: Seat Ibiza 6K 1,9 TDI 1999r

« Odpowiedz #8 - Środa, 29.12.2010, 11:38:27 - NIEPRZECZYTANA »

Dobrze zrozumiałeś, stało się to po wymianie pompy wtrysku (nie paliwa). Co za tym idzie musieliśmy zdjąć pasek żeby wymienić pompę ale robiliśmy tak żeby pasek był na swoim miejscu. Pozatym tak jak wspomniałem ibi chodziła przez dwa dni (wtedy jeździłem tylko dwa razy i to dosłownie po 5 km bo nie było palącej potrzeby) a rano trzeciego dnia zaczeła się własnie tak zachowywać jak opisałem powyżej. Mam silnik AHU a w tym momencie pompa jest założona od paska ale magic mówił ze oznaczenia na tabliczce są takie same. Jeżeli została założona od 110 km to jest jakaś różnica?

Napisano: Wtorek, 28.12.2010, 22:35:56


Dziś mechanik stwierdził, że kolejna pompa wtryskowa siadła i twierdzi, że jest to wina paliwa. Od roku tankuje tylko i wyłącznie na Lukoil'u i zawsze było dobrze. Nawet powiem więcej...kilka razy zatankowałem na Orlenie i BP bo już żyd się zapalił i na tamtym paliwie delikatnie miał gorsze osiągi. Nie chce mi się wierzyć że druga pompa sidła z winy paliwa. Jak się wyjaśni do końca to napisze jak się skończyło.
Zapisane

Jeżeli zginę to w przekonaniu że robiłem to co naprawdę Kochałem...To jest Nasz czas...jedna krótka chwila zrobi swoje...Nigdy nie wiem czy do domu wrócę cało
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #9 - Środa, 29.12.2010, 11:43:43 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Pawelcyk
Nie chce mi się wierzyć że druga pompa sidła z winy paliwa.
i to w 2 dni przez 20km :-X
nawet jezeli siadla to zamontowal Ci badziewie
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #10 - Środa, 29.12.2010, 14:30:49 - NIEPRZECZYTANA »

Co do mojego problemu to został rozwiązany. To szarpnięcie to jest normalne odcięcie dawki paliwa. Czepiałem się.  :eye:
Zapisane
Pawelcyk Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Siedlce
Samochód: Seat Ibiza 6K 1,9 TDI 1999r

« Odpowiedz #11 - Środa, 29.12.2010, 20:10:32 - NIEPRZECZYTANA »

Ostateczna diagnoza: zatarta kolejna pompa wtryskowa przez paliwo. Wymiana prawie całego baku paliwa :( , filtra paliwa i oczywiście druga pompa wtryskowa. Były sprawdzane wtryski po katalizator czyli jednym słowem wszystko co się da oczywiście na VAG'u nic nie wykazało. Naszczęscie dało się zwrócić tą pompę którą kupiłem 4 dni temu. Niestety sylwek będzie bez auta bo dopiero w poniedziałek da się odebrać.

Napisano: Środa, 29.12.2010, 20:09:38


Chciałbym się poprawić. Wymiana całego baku paliwa razem z płukaniem i nowy filtr paliwa oczywiście.
Zapisane

Jeżeli zginę to w przekonaniu że robiłem to co naprawdę Kochałem...To jest Nasz czas...jedna krótka chwila zrobi swoje...Nigdy nie wiem czy do domu wrócę cało
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #12 - Środa, 29.12.2010, 20:21:34 - NIEPRZECZYTANA »

to wyslij gdzies to paliwo na badania :-X
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Pawelcyk Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Siedlce
Samochód: Seat Ibiza 6K 1,9 TDI 1999r

« Odpowiedz #13 - Środa, 29.12.2010, 20:33:36 - NIEPRZECZYTANA »

Mechanior powiedział że pewnie jeszcze mieli ostatki letniego i mi się nie pofarciło bo wytrąciła się parafina i dostała się do pompy. Jak samochód stał u magika w ciepłym garażu to zapalił i było ok a jak postał u mnie przed domem to zrobiła się galareta osiadła na dnie do znów się  zaczeło tarcie pompy. A gdzie można wykonać takie badania. Nie wiem czy coś mi się uda zdziałać bo dosłownie dwa tankowania wcześniej zalałem na cały bak STP do ibi.
Zapisane

Jeżeli zginę to w przekonaniu że robiłem to co naprawdę Kochałem...To jest Nasz czas...jedna krótka chwila zrobi swoje...Nigdy nie wiem czy do domu wrócę cało
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #14 - Czwartek, 30.12.2010, 09:54:57 - NIEPRZECZYTANA »

Letnie paliwo nie spowoduje zatarcia pompy. Wogóle Raby ma rację:
Cytat: Pawelcyk
Nie chce mi się wierzyć że druga pompa sidła z winy paliwa.
i to w 2 dni przez 20km :-X
nawet jezeli siadla to zamontowal Ci badziewie
Zapisane

Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Szarpanie TDi
Skocz do: