+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Car Audio» Zmiana radia w ALTEI na 2 DIN DVD GPS
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 [2] 3 4   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Zmiana radia w ALTEI na 2 DIN DVD GPS  (Przeczytany 61607 razy)
0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.
grzelmo Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Radzyń Podlaski / Warszawa
Samochód: Altea Freetrack 4 2.0TDI BMN

« Odpowiedz #15 - Środa, 04.08.2010, 10:45:59 - NIEPRZECZYTANA »

sorka - skrót myślowy :) - chodziło mi o navi VW / Skoda / Seat (cały koncern ma takie same navi)  - jest zaokrąglone, a pozostałe czyli m. in. to z linka, który podał Agiles są prostokątne.

tak więc reasumując - NAVI RNS510 i podobne pochodzące z: VW, Skody, Seata mają zaokrąglone boki,
a większość pozostałych 2 DIN - prostokątne.

nie ma co z ramkami kombinować - jedziesz do ASO 2 dni czekasz i masz za 150-180zł (jeśli wydajesz 2k na navi to ramka wydaje się czapką gruszek :))
Zapisane
Agiles Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Radom
Samochód: Altea 2007

« Odpowiedz #16 - Czwartek, 05.08.2010, 08:53:01 - NIEPRZECZYTANA »

W salonie ramka kosztuje 190 zł w oryginalnym kolorze. Po południu odwiedzę salon więc zobaczę czy okrągłe są rogi czy proste 

Napisano: Czwartek, 05.08.2010, 09:46:52


grzelmo,
Ta twoja ALTEA była chipowana prywatnie  czy kupiłeś ją już z tymi konikami?
Zapisane

OD NIEDAWNA SYMPATYK SEATA ALTEA
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #17 - Czwartek, 05.08.2010, 09:01:37 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Agiles
Ta twoja ALTEA była chipowana prywatnie  czy kupiłeś ją już z tymi konikami?
Opcja szukaj:
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=10798.0

PS. Uzupełnij profil - konta, bez uzupełnionego profilu kasowane są automatycznie po jakimś czasie.
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
emtezet Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: IBIZA '99 G60, Audi A6 Avant 2.4 '03, Fiat 500e

« Odpowiedz #18 - Czwartek, 12.08.2010, 18:55:33 - NIEPRZECZYTANA »

Ja bym sobie rns i cala zabawe z fabrycznymi radiami odpuscil i kupil cos firmowego, z ta rns bedziesz mial wiecej zabawy niz przyjemnosci, raz ze o mapy do tego ciezko, podlaczyc cokolwiek niefabrycznego ciezko, wcale nie jest tania a tym bardziej funkcjonalna. Ramki poszuklabym na tme.pl bo cale allegro tak na prawde bierze od nich, a z 2 dinowek szukalbym kenwoodow bo sprawdzone i z garminem wiec o mapy latwo...
Zapisane

Agiles Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Radom
Samochód: Altea 2007

« Odpowiedz #19 - Sobota, 14.08.2010, 06:35:18 - NIEPRZECZYTANA »

Ile taki keenwood kosztuje jaki model i gdzie można go namierzyć ? Napisz coś więcej bo widzę że kolega trochę wiedzy posiada w temacie.
Zapisane

OD NIEDAWNA SYMPATYK SEATA ALTEA
emtezet Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: IBIZA '99 G60, Audi A6 Avant 2.4 '03, Fiat 500e

« Odpowiedz #20 - Sobota, 14.08.2010, 07:50:35 - NIEPRZECZYTANA »

Kenwood w zaleznosci od tego czy nowy czy nie kosztuje od 1500 do 4000 zl. Modeli na allegro jest w opor, starsze, nowsze, z bluetooth lub bez. Tutaj masz przykladowe radio (nowe):
http://allegro.pl/item1179632507_kenwood_dnx5260b_navi_2010_blutooth_usb_sd_wroclaw.html
Uzywki chodza za polowe tej kwoty (mniej wiecej), tylko musisz pytac o navi bo dopiero od ktoregos tam modelu wszedl garmin do tej navi.
Zapisane

MAGIC87 Mężczyzna
320 Nm przy 1800 i 160 KM przy 3200
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Częstochowa/Kłomnice
Samochód: Byla ibiza Fl, jest Audi A4+, Fiat Ducato

« Odpowiedz #21 - Wtorek, 17.08.2010, 06:13:25 - NIEPRZECZYTANA »

Emrezet ale Rns nie ma az tak ciezkich map do ogarniecia. Radyjko bardzo fajne. sam był załozył u siebie, Ale mam juz inna stacje 2 din
Zapisane
emtezet Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: IBIZA '99 G60, Audi A6 Avant 2.4 '03, Fiat 500e

« Odpowiedz #22 - Środa, 18.08.2010, 17:40:50 - NIEPRZECZYTANA »

Mapy do ogarniecia ciezkie nie sa, gorzej z dostaniem, nagraniem i dokladonoscia, pomijajac fakt ze sygnal poruszania sie jest brany z czujnikow ABS, a nie z satelit, wiec jezeli takowych nie ma to jej  po prostu nawet nie zalozysz, w starszych to jeszcze byla opcja ze mogles GALE zamiast tego podpiac, natomiast w nowych juz tego nie przeskoczysz...zreszta co sie bede produkowal, sa gusta i gusciki, dla mnie to fabryczne radio nie nadaje sie ani do nawigacji ani do sluchania muzyki...
Zapisane

mbm Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Szwecja
Samochód: T5 caravella / honda ufo ctdi+

« Odpowiedz #23 - Poniedziałek, 16.01.2012, 02:14:52 - NIEPRZECZYTANA »

rozbudowane audio w "toledo fr video"

<a href="http://www.youtube.com/v/_FGHT9-pSLE" target="_blank">http://www.youtube.com/v/_FGHT9-pSLE</a>
Zapisane
krisvann Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Altea XL, 2007, 1.8 Benzyna

« Odpowiedz #24 - Środa, 01.02.2012, 13:49:36 - NIEPRZECZYTANA »

Witam, od dwuch tygodni jestem posiadaczem Altei XL i mam myślę tutaj ciekawy temat apropo tego wątku. Bardzo zaciekawił mnie temat zamiany radia na takie z bajerami, no ale nie jest to jednak mały wydatek, na alegro po wpisaniu hasła "nawigacja+SEAT" ceny są w granicach od 2000zł do 3000zł. Po wejściu na daną aukcję zwrocilem uwagę na to, że menu jest po angielsku i po chińsku oraz że na dostawę czeka się od 7 do 15 dni, czyli wiadomo, że plynie z chin pod zamówienie.
Znalazłem wątek: http://www.aladyns.com/index.php?cms=368&l=pl
Po wejsciu na: http://www.aliexpress.com/ i wpisaniu "navigation seat" wyskoczylo i 139 pozycji a ceny są z transportem DHL do odbiorcy od 320$ do 450$ z gratisowa kamerą cofania (okolo 80$ koszt dostarczenia).
Na dzien w ktorym to piszę dolar jest po 3,18 x 400$ to daje nam 1272zł. Zastanawiam się nad tym, ale nigdy nic w ten sposob nie zamawiałem i obawiam sie trochę, poniewaz najpierw należy dokonac przelewu, czy towar będzie zgodny w 100% z tym co zamawiałem. Czy ktoś z was robił zakupy bezpośrednio z Chin i może coś powiedzieć na ten temat?
Zapisane
emtezet Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: IBIZA '99 G60, Audi A6 Avant 2.4 '03, Fiat 500e

« Odpowiedz #25 - Poniedziałek, 13.02.2012, 11:19:56 - NIEPRZECZYTANA »

Zakładasz konto P&P i jesteś chroniony, jak paczka nie dojdzie to P&P zwróci ci kasę, jakoś tak to działa. Wiele razy zamawiałem przedmioty z chin, głównie na ebayu i póki co problemów nigdy nie było, aktualnie czekam na paczkę za ponad 2k, dla klienta. Wiadmo są różne sklepy i różne przypadki...
Co do radia to inną kwestią jest to że ja tego do samochodu bym nie założył...
Zapisane

krisvann Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Altea XL, 2007, 1.8 Benzyna

« Odpowiedz #26 - Czwartek, 05.04.2012, 08:56:09 - NIEPRZECZYTANA »

No jednak dzecydowałem się na Chińszczyznę i wszystko działa bez zastrzeżeń poza TV ze względu na badziewną antenę (czytałem, że to częsty problem). Nie potrzeba nic podłączać pod komputer (z wyjątkiem: sterowanie kierownicy, mam pomieszane przyciski i chyba należy podłączyć komputer aby odpowiedni przycisk na kierownicy był dla danej funkcji), po prostu wpinamy kostkę od Chińczyka do kostki z auta oczywiście jeżeli pasuje i tyle. Przeprowadzenie anteny GPS też nie takie trudne, nawigacja sciągnięta wersja bezinstalacyjna, po prostu po przekopiowaniu na SD umieściłem w radiu, wszedłem w NAVI --> SETUP i AutoMapa.exe, po czym odłączyłem radio, po chwili włączyłem na nowo i już automatycznie po wciśnięciu NAVI załącza się nawigacja. Auto stało trzy dni nie odpalane po czym odpaliło bez problemu, także nie ma raczej poboru prądu tak jak było to opisane tutaj w jednym poscie, może takie coś ma miejsce przy nawigacji, która musi być instalowana tego nie wiem.
Najgorsze było przeprowadzanie przewodu kamery cofania, sporo się przy tym namęczyłem wczoraj, po przejściu do bagażnika zacząłem szukać plusa światła wstecznego miernikiem przy przekręconej stacyjce ale na wyłączonym silniku. Znalazłem, czyli czas na próbę i super wszystko dzała, mam ładny obraz na wyświetlaczu, dzisiaj odpalam, włączam wsteczny a tu brak obrazu, gaszę silnik, przekręcam kluczyk aby był dopływ prądu, wrzucam wsteczny i jest. Czyli wniosek chyba, że przy odpalonym silniku plus świateł cofania idzie innym przewodem, ale już nie miałem czasu szukać.
Dziwną sprawą jest też podświetlanie tablicy rejestracyjnej. Są dwie lampki podświetlające, kamerkę montuje się wyjmując jedną z lampek i zamiast wkładając kamerkę z podświetleniem. Z kamerki wychodzą dwa oddzielne przewody na światełko, czyli odłączam wyjęte podświetlenie i wpinam tam dwa kabelki od podświetlenia z kamerki. Co się okazuje to że po włączeniu kluczyka wyświetla mi się kontrolka że nie ma podświetlenia, plus do plusa, minus do minusa a tu ani jedna ani druga lampka nie świeci, podłączam starą i jest ok. wpiąłem się do starej lampki równolegle, przekręcam kluczyk i świecą trzy, wyjąłem żarówkę ze starej i nic nie świeci. Już nie chcąc szukać wepchnąłem stare podświetlenie do środka a kamerkę wcisnąłem w jego miejsce i działa także tak to zostawię. Świecą mi się trzy podświetlenia w tym jedno schowane :) . Pozostaje mi tylko znaleźć + cofania przy włączonym silniku i wszystko gotowe,.
Zapisane
emtezet Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: IBIZA '99 G60, Audi A6 Avant 2.4 '03, Fiat 500e

« Odpowiedz #27 - Czwartek, 05.04.2012, 09:23:45 - NIEPRZECZYTANA »

W tej altei kolego masz CAN i stąd twoje problemy, kontrolka od niedziałającego podświetlenia tablicy właśnie dlatego pokazuje błąd że w owej kamerze masz diodę która ma inną rezystancję niż żarówka i system widzi ją jako przepaloną... podobnie jest zapewne w przypadku biegu wstecznego, teoretycznie powinienes mieć do adapter can który generowałby sygnał plusa... i tak się dziwię że komp nie krzaczy się o ten dodatkowy przewód i nie odcina zasilania do lampy. Co do przycisków to w menu radia powinieneś mieć opcję odpowiedniego ich zaprogramowania i przypisania sobie każdego do funkcji takiej jaka ci odpowiada. Jeżeli chodzi o chińczyka to różnie z nimi bywa, raz się trafi raz nie, mam nadzieję że w twoim przypadku będzie ok :)
Zapisane

raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #28 - Czwartek, 05.04.2012, 10:41:59 - NIEPRZECZYTANA »

krisvann, wstaw troche fetek
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
krisvann Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Altea XL, 2007, 1.8 Benzyna

« Odpowiedz #29 - Piątek, 06.04.2012, 06:50:59 - NIEPRZECZYTANA »

No faktycznie rezystancja, nie pomyślalem o tym, w oryginale jesr żaróweczka, a w kamerce malutki LED. Wieczorem spróbuję zmierzyć rezystancję oryginalnej lampki, potem LED-a z kamerki i (jeżeli oczywiście Led będzie miał mniejszą) dostawię w szereg rezystor, który wyrówna opór, chociaż LED aby mieć mniejszy pobór prądu musi mieć większy opór chyba I=U/R, ale to takie gdybanie, sprawdzę wieczorem i dam znać.
Dzięki za podpowiedź kolego, z tymi przyciskami też poszukam w radiu.
Pozdrawiam

Napisano: Czwartek, 05.04.2012, 11:49:25


Z fotek po kolei tak jak ja to robiłem wiadomo demontujemy oryginał wraz z przedłużaczem widocznym na zdjęciu, bez jego wyjęcia nie mogłem upchnąć wszystkich przewodów
 
Wpinamy nowe radio, 1 przeprowadziłem przewód do kamery cofania i antenę TV, 2 ze względu że w 1-ce już nie było miejsca antena GPS przeprowadzona w 2-ce (najpierw jakimś drucikiem, potem za nim przewód)

No i tak to wygląda po założeniu


Mam do was prośbę, może ktoś wie odnośnie kamery cofania, jak pisałem wcześniej, że nie mam obrazu na odpalonym silniku, próbowałem znaleźć ten plus gdzie indziej ale bez skutku. Zadzwoniłem do firmy od której kamerę kupiłem, zapytali mnie o rocznik auta i czy podłączyłem zasilanie kamery przez przekażnik, odpowiedziałem, że bezpośrednio pod światła cofania, na co facet powiedział, że światła podłączone są pod CAN i nie ma tam zawsze 12V a kamera potrzebuje stabilne 12V, plus z cofania załącza przekaźnik z którego popłynie 12V. Faktycznie w zestawie był dodatkowo taki adapter z przekaźnikiem także podłączyłem 12V przez bezpiecznik 7,5A (taki miałem) tam gdzie bezpieczniki, odpalam silnik, wsteczny i jest. Powiem wam że naprawdę pomocna rzecz, zwłaszcza przy parkowaniu niebieska podziałka pozwala na cofanie prawie co do centymetrów. Jadę do pracy cofam a tu nie mam obrazu, wracam do domu cofam a tu wszystko pięknie widać, jest ciemno, ale światło cofania daje dostatecznie jasności aby na kamerce zaparkować tyłem idealnie (oczywiście w lusterka boczne też trzeba patrzeć). Skoczyłem do domu po aparat, włączam wsteczny a tu znowu ni i taki obraz

brak odczytu, zgasiłem, odpaliłem, przejechałem 200m i nic, także obraz na wstecznym mam losowo. Może ktoś z was wiedziałby co zrobić, czy tam gdzie bezpieczniki też jest CAN, nie miałem czasu, dzisiaj bezpośrednio od akumulatora ten +12V przeprowadzę przez bezpiecznik chyba, może ktoś z was doradziłby mi co zrobić.
Z góry dzięki za opdowiedzi.

Napisano: Piątek, 06.04.2012, 07:41:54


Teraz dokładnie doczytałem, że emtezet o takim adapterze do wstecznego już mi odpisał, Sorry za niedokładne doczytanie, telefon do firmy był niepotrzebny :) , ale tak jak napisałem podłączylem w ten sposób i obraz mam losowo
Zapisane
Strony: 1 [2] 3 4   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Car Audio» Zmiana radia w ALTEI na 2 DIN DVD GPS
Skocz do: