Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Elektryka
»
Alarmy, Piloty, Centralne zamki
»
Adaptacja nowego kluczyka (Kodowanie Imobilajzera)
Nazwa użytkownika:
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Hasło:
Strona główna
Zaloguj się
Rejestracja
Pomoc
Strony: [
1
]
Do dołu
Drukuj
Autor
Wątek: Adaptacja nowego kluczyka (Kodowanie Imobilajzera) (Przeczytany 33723 razy)
0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.
Spiders
Administrator
Offline
Skąd: Sulejówek
Samochód: Toledo '01 1.9 TDI AHF / O2 FL
WWW
Adaptacja nowego kluczyka (Kodowanie Imobilajzera)
«
Środa, 26.05.2010, 09:23:51 -
NIEPRZECZYTANA
»
Dzięki uprzejmości i pozwoleniu na publikację kolegi marcinenergy z LeonClub
Cytat: marcinenergy
Troszkę poukładałem opis i tak :
Procedura adaptacji kluczyków:
1. wkładamy prawidłowy kluczyk do stacyjki (taki, którym można uruchomić silnik) i włączamy zapłon,
2. w programie wybieramy opcję [Immobilizer],
jeśli nie nastąpiło połączenie, oznacza to że immobilizer obsługiwany jest przez sterownik liczników, więc należy wybrać opcję [Liczniki (inspekcje)],
3. następnie z opcji wybieramy [Logowanie],
jako kod wpisujemy numer zaczynający się od 0 i następnych 4 cyfr, które znajdują się na blaszce dołączonej do kluczyków. Jeśli te 4 cyfry nie są dostępne można posłużyć się numerem identyfikacyjnym sterownika (u dołu ekranu programu DeltaScan) i za jego pomocą wpisać brakujące 4 cyfry potrzebne do procedury logowania.
4. po przyjęciu kodu w procedurze logowania, wybieramy opcję [Adaptacje],
5. podajemy 21 jako numer kanału adaptacji i wciskamy przycisk {Przejdź do kanału},
6. w polu Aktualna wartość adaptacji pojawi się cyfra określająca ilość kluczyków obecnie obsługiwanych przez sterownik, chcąc zmienić tą wartość, w polu Nowa wartość adaptacji wpisujemy cyfrę oznaczającą ilość wszystkich kluczyków (ale nie więcej niż
, którymi będziemy mogli uruchomić samochód,
7. sprawdzamy poprawność wpisanej wartości przez wciśnięcie przycisku {Test wartości},
jeśli po przeprowadzeniu testu, w polu Aktualna wartość adaptacji pojawi się nowa wartość, oznacza to, że wartość jest poprawna i można ją na stałe zapisać w pamięci sterownika - przycisk {Zapis wartości},
8. po zapisaniu nowej wartości w pamięci sterownika, kluczyk który znajduje się w stacyjce został już zarejestrowany w sterowniku, następnie należy wyłączyć zapłon i zmienić kluczyk na następny, który ma być zarejestrowany w sterowniku, kluczyk można wymienić na następny dopiero wtedy gdy lampka kontrolna immobilizera zgaśnie,
należy umieścić po kolei wszystkie kluczyki, które mają być zarejestrowane w sterowniku. Jest na to przewidziany czas 30 s. liczony tylko wtedy gdy jest włączony zapłon.
9.Przyciskiem {Wyjdź} kończymy komunikację ze sterownikiem.
Uwagi:
procedura adaptacji kluczyków może być automatycznie przerwana gdy:
- przekroczony zostanie czas 30 s.
zostanie osiągnięta ilość kluczyków wprowadzona w kanale 21 adaptacji,
do stacyjki zostanie włożony ten sam kluczyk dwukrotnie,
na zakończenie procedury adaptacji kluczyków należy sprawdzić, czy w pamięci sterownika nie zostały zarejestrowane kody błędów - opcja [Odczyt kodów błędów].
Jeszcze dodam, że mi się mimo posiadania pinu nie udało przez VAGa (próbowałem wersją 3.11), ale zaprogramowałem za pomocą vag-commandera. I za pierwszy odpalaniem z nowego kluczyka migała mi kontrolka immo (chyba powinno się wyjąć kluczyk po zaprogramowaniu i jeszcze raz włożyć) i wyskoczył błąd w sekcji Engine że rozpoczęto procedurę wyłączania pracy silnika (czy jakoś tak) - skasowałem błąd i wszystko już ok
Pozdrawiam
Zapisane
Komputer jest tak mądry jak osoba która na nim pracuje ...
zobacz
Toledo by spiders
KYS
~ KYS ~ ?
Moderator
Online
Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)
WWW
Odp: Adaptacja nowego kluczyka (Kodowanie Imobilajzera)
«
Odpowiedz #1 -
Czwartek, 14.04.2011, 18:19:20 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: Spiders
jako kod wpisujemy numer zaczynający się od 0 i następnych 4 cyfr, które znajdują się na blaszce dołączonej do kluczyków. Jeśli te 4 cyfry nie są dostępne można posłużyć się numerem identyfikacyjnym sterownika (u dołu ekranu programu DeltaScan) i za jego pomocą wpisać brakujące 4 cyfry potrzebne do procedury logowania.
Hmm a co jak się nie ma "blaszki" z kodem? Sposób z numerem sterownika nie działa.
Jest też możliwość, żeby podać 7-cyfrowy kod PIN/SKC, ale wtedy zamiast PIN'u potrzeba podać kod SKC, datę jego utworzenia, numer WSC i numer importera...
Próbował ktoś obejść ten PIN, żeby zakodować kolejny kluczyk?
Jak pytałem w ASO, to mówili, że bez tego PIN'u też zakodują, czyli da się...
Zapisane
ASZ + FJW = T
DI
Spiders
Administrator
Offline
Skąd: Sulejówek
Samochód: Toledo '01 1.9 TDI AHF / O2 FL
WWW
Odp: Adaptacja nowego kluczyka (Kodowanie Imobilajzera)
«
Odpowiedz #2 -
Czwartek, 14.04.2011, 19:04:08 -
NIEPRZECZYTANA
»
Podłączą sie z kompem, i sczytają pin.
Zapisane
Komputer jest tak mądry jak osoba która na nim pracuje ...
zobacz
Toledo by spiders
KYS
~ KYS ~ ?
Moderator
Online
Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)
WWW
Odp: Adaptacja nowego kluczyka (Kodowanie Imobilajzera)
«
Odpowiedz #3 -
Czwartek, 14.04.2011, 19:05:33 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: Spiders Czwartek, 14.04.2011, 19:04:08
Podłączą sie z kompem, i sczytają pin.
A jak to zrobić samemu??
Zapisane
ASZ + FJW = T
DI
Spiders
Administrator
Offline
Skąd: Sulejówek
Samochód: Toledo '01 1.9 TDI AHF / O2 FL
WWW
Odp: Adaptacja nowego kluczyka (Kodowanie Imobilajzera)
«
Odpowiedz #4 -
Czwartek, 14.04.2011, 19:26:53 -
NIEPRZECZYTANA
»
Powinno dać sie tym kablem. Ogólnie podjadę go sprawdzić i kupić. wiec dam znać.
http://allegro.pl/vag-k-can-commander-1-4-pin-imo-crash-data-ss-i1535152015.html
Zapisane
Komputer jest tak mądry jak osoba która na nim pracuje ...
zobacz
Toledo by spiders
KYS
~ KYS ~ ?
Moderator
Online
Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)
WWW
Odp: Adaptacja nowego kluczyka (Kodowanie Imobilajzera)
«
Odpowiedz #5 -
Czwartek, 14.04.2011, 20:13:56 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: Spiders Czwartek, 14.04.2011, 19:26:53
Powinno dać sie tym kablem. Ogólnie podjadę go sprawdzić i kupić. wiec dam znać.
http://allegro.pl/vag-k-can-commander-1-4-pin-imo-crash-data-ss-i1535152015.html
Daj znać. Kabelek tańszy niż usługa w ASO, a już o satysfakcji zrobienia tego samemu nie wspomnę
Jakiś kabelek mam (pewnie prostszy) i szukam informacji czym można odczytać ten PIN.
Zapisane
ASZ + FJW = T
DI
raby
Klubowicz
Moderator
Offline
Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm
WWW
Odp: Adaptacja nowego kluczyka (Kodowanie Imobilajzera)
«
Odpowiedz #6 -
Czwartek, 14.04.2011, 22:03:31 -
NIEPRZECZYTANA
»
KYS
, mam taki kabelek i jakis pin on czyta, nie testowane w praktyce ale powinno sie udac
Zapisane
>>> Sprzedam <<<
>>> Ibiza <<<
>>> Foka <<<
>>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
KYS
~ KYS ~ ?
Moderator
Online
Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)
WWW
Odp: Adaptacja nowego kluczyka (Kodowanie Imobilajzera)
«
Odpowiedz #7 -
Czwartek, 14.04.2011, 22:39:10 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: raby Czwartek, 14.04.2011, 22:03:31
KYS
, mam taki kabelek i jakis pin on czyta, nie testowane w praktyce ale powinno sie udac
Oj, to muszę do sklepu po perłę skoczyć
Zapisane
ASZ + FJW = T
DI
magius
Użytkownik
Offline
Skąd: Legnica
Samochód: Ibiza, 2008, 1.9 TDI AXR
Odp: Adaptacja nowego kluczyka (Kodowanie Imobilajzera)
«
Odpowiedz #8 -
Środa, 19.12.2012, 17:30:54 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: Spiders Czwartek, 14.04.2011, 19:26:53
Powinno dać sie tym kablem. Ogólnie podjadę go sprawdzić i kupić. wiec dam znać.
http://allegro.pl/vag-k-can-commander-1-4-pin-imo-crash-data-ss-i1535152015.html
Troszkę odgrzeję temat. A czy za pomocą vcds'a mozna odczytac pin? Procedura wydaje się prosta, tylko właśnie nie posiadam pinu a kilka stówek za dorobienie i zakodowanie kluczyka mi się nie widzi
Ogólnie plan mam taki, żeby kupić surowy kluczyk z transponderem grot wyfrezować i zakodować.
Co o tym myślicie? Jakieś sugestie?
Zapisane
szataniotko
:)
Użytkownik
Offline
Skąd: Pasym
Samochód: Toledo 1999r 1,6 100KM
Odp: Adaptacja nowego kluczyka (Kodowanie Imobilajzera)
«
Odpowiedz #9 -
Środa, 19.12.2012, 21:14:46 -
NIEPRZECZYTANA
»
ja kluczyk z kodowaniem do fiata zapłaciłem 160 zł wiec komplet klucz + kodowanie chyba się opłacało
Zapisane
magius
Użytkownik
Offline
Skąd: Legnica
Samochód: Ibiza, 2008, 1.9 TDI AXR
Odp: Adaptacja nowego kluczyka (Kodowanie Imobilajzera)
«
Odpowiedz #10 -
Czwartek, 20.12.2012, 05:58:57 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: szataniotko Środa, 19.12.2012, 21:14:46
ja kluczyk z kodowaniem do fiata zapłaciłem 160 zł wiec komplet klucz + kodowanie chyba się opłacało
Mi jeden magik zawołał 450, a drugi 350 więc jest o co walczyć skoro mam kabel
Zapisane
Strony: [
1
]
Do góry
Drukuj
Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Elektryka
»
Alarmy, Piloty, Centralne zamki
»
Adaptacja nowego kluczyka (Kodowanie Imobilajzera)
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Tematyczne
-----------------------------
===> Ubrania klubowe
===> Ramki klubowe
===> Naklejki klubseata.pl
===> Kalendarze, kubki, flagi klubowe
===> Plakietki i breloki klubowe
=> Spotkania i zloty lokalne
===> Historia Marki
-----------------------------
Techniczne
-----------------------------
=> Instrukcje, poradniki, informacje
=> Pielęgnacja auta
===> Wnętrze
===> Lakier oraz elementy zewnętrzne
===> Pielęgnacja felg i opon
===> Instrukcje pielęgnacji auta
=> Nadwozie i wnętrze
=> Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy
=> Przeniesienie napędu
=> Felgi, opony
=> Ogólne
=> Benzyna & LPG
=> Diesel
=> Elektryka
===> Car Audio
===> CB oraz Nawigacje
===> Alarmy, Piloty, Centralne zamki
===> Licznki i lampki kontrolne
===> Elektryczne szyby, lusterka
===> Światła i oświetlenie
=> Ogrzewanie, klimatyzacja. wentylacja
-----------------------------
Fora sponsorowane
-----------------------------
=> Dynamica
=> TuneUP
=> Salonowy Blask
-----------------------------
Giełda
-----------------------------
=> Kupię
Ładowanie...