Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Adaptacja nowego kluczyka (Kodowanie Imobilajzera)  (Przeczytany 33513 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Spiders Mężczyzna
Administrator

Offline Offline



Skąd: Sulejówek
Samochód: Toledo '01 1.9 TDI AHF / O2 FL

« Środa, 26.05.2010, 09:23:51 - NIEPRZECZYTANA »

Dzięki uprzejmości i pozwoleniu na publikację kolegi marcinenergy z LeonClub

Cytat: marcinenergy

Troszkę poukładałem opis i tak :
Procedura adaptacji kluczyków:
1. wkładamy prawidłowy kluczyk do stacyjki (taki, którym można uruchomić silnik) i włączamy    zapłon,
2. w programie wybieramy opcję [Immobilizer],
   jeśli nie nastąpiło połączenie, oznacza to że immobilizer obsługiwany jest przez sterownik    liczników, więc należy wybrać opcję [Liczniki (inspekcje)],
3. następnie z opcji wybieramy [Logowanie],
   jako kod wpisujemy numer zaczynający się od 0 i następnych 4 cyfr, które znajdują się na    blaszce dołączonej do kluczyków. Jeśli te 4 cyfry nie są dostępne można posłużyć się    numerem identyfikacyjnym sterownika (u dołu ekranu programu DeltaScan) i za jego pomocą    wpisać brakujące 4 cyfry potrzebne do procedury logowania.
4. po przyjęciu kodu w procedurze logowania, wybieramy opcję [Adaptacje],
5. podajemy 21 jako numer kanału adaptacji i wciskamy przycisk {Przejdź do kanału},
6. w polu Aktualna wartość adaptacji pojawi się cyfra określająca ilość kluczyków obecnie    obsługiwanych przez sterownik, chcąc zmienić tą wartość, w polu Nowa wartość adaptacji    wpisujemy cyfrę oznaczającą ilość wszystkich kluczyków (ale nie więcej niż 8), którymi    będziemy mogli uruchomić samochód,
7. sprawdzamy poprawność wpisanej wartości przez wciśnięcie przycisku {Test wartości},
   jeśli po przeprowadzeniu testu, w polu Aktualna wartość adaptacji pojawi się nowa wartość,    oznacza to, że wartość jest poprawna i można ją na stałe zapisać w pamięci sterownika -    przycisk {Zapis wartości},
8. po zapisaniu nowej wartości w pamięci sterownika, kluczyk który znajduje się w stacyjce został już    zarejestrowany w sterowniku, następnie należy wyłączyć zapłon i zmienić kluczyk na następny,    który ma być zarejestrowany w sterowniku, kluczyk można wymienić na następny    dopiero wtedy gdy lampka kontrolna immobilizera zgaśnie,
   należy umieścić po kolei wszystkie kluczyki, które mają być zarejestrowane w sterowniku. Jest    na to przewidziany czas 30 s. liczony tylko wtedy gdy jest włączony zapłon.
9.Przyciskiem {Wyjdź} kończymy komunikację ze sterownikiem.

Uwagi:
procedura adaptacji kluczyków może być automatycznie przerwana gdy:
     -    przekroczony zostanie czas 30 s.
zostanie osiągnięta ilość kluczyków wprowadzona w kanale 21 adaptacji,
do stacyjki zostanie włożony ten sam kluczyk dwukrotnie,
na zakończenie procedury adaptacji kluczyków należy sprawdzić, czy w pamięci sterownika nie zostały zarejestrowane kody błędów - opcja [Odczyt kodów błędów].

Jeszcze dodam, że mi się mimo posiadania pinu nie udało przez VAGa (próbowałem wersją 3.11), ale zaprogramowałem za pomocą vag-commandera. I za pierwszy odpalaniem z nowego kluczyka migała mi kontrolka immo (chyba powinno się wyjąć kluczyk po zaprogramowaniu i jeszcze raz włożyć) i wyskoczył błąd w sekcji Engine że rozpoczęto procedurę wyłączania pracy silnika (czy jakoś tak) - skasowałem błąd i wszystko już ok :)

Pozdrawiam
Zapisane

Komputer jest tak mądry jak osoba która na nim pracuje ... 



zobacz Toledo by spiders
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #1 - Czwartek, 14.04.2011, 18:19:20 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Spiders
jako kod wpisujemy numer zaczynający się od 0 i następnych 4 cyfr, które znajdują się na    blaszce dołączonej do kluczyków. Jeśli te 4 cyfry nie są dostępne można posłużyć się    numerem identyfikacyjnym sterownika (u dołu ekranu programu DeltaScan) i za jego pomocą    wpisać brakujące 4 cyfry potrzebne do procedury logowania.
Hmm a co jak się nie ma "blaszki" z kodem? Sposób z numerem sterownika nie działa.
Jest też możliwość, żeby podać 7-cyfrowy kod PIN/SKC, ale wtedy zamiast PIN'u potrzeba podać kod SKC, datę jego utworzenia, numer WSC i numer importera...

Próbował ktoś obejść ten PIN, żeby zakodować kolejny kluczyk?
Jak pytałem w ASO, to mówili, że bez tego PIN'u też zakodują, czyli da się...
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
Spiders Mężczyzna
Administrator

Offline Offline



Skąd: Sulejówek
Samochód: Toledo '01 1.9 TDI AHF / O2 FL

« Odpowiedz #2 - Czwartek, 14.04.2011, 19:04:08 - NIEPRZECZYTANA »

Podłączą sie z kompem, i sczytają pin.
Zapisane

Komputer jest tak mądry jak osoba która na nim pracuje ... 



zobacz Toledo by spiders
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #3 - Czwartek, 14.04.2011, 19:05:33 - NIEPRZECZYTANA »

Podłączą sie z kompem, i sczytają pin.
A jak to zrobić samemu??  ;)
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
Spiders Mężczyzna
Administrator

Offline Offline



Skąd: Sulejówek
Samochód: Toledo '01 1.9 TDI AHF / O2 FL

« Odpowiedz #4 - Czwartek, 14.04.2011, 19:26:53 - NIEPRZECZYTANA »

Powinno dać sie tym kablem. Ogólnie podjadę go sprawdzić i kupić. wiec dam znać.  :)
http://allegro.pl/vag-k-can-commander-1-4-pin-imo-crash-data-ss-i1535152015.html
Zapisane

Komputer jest tak mądry jak osoba która na nim pracuje ... 



zobacz Toledo by spiders
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #5 - Czwartek, 14.04.2011, 20:13:56 - NIEPRZECZYTANA »

Powinno dać sie tym kablem. Ogólnie podjadę go sprawdzić i kupić. wiec dam znać.  :)
http://allegro.pl/vag-k-can-commander-1-4-pin-imo-crash-data-ss-i1535152015.html
Daj znać. Kabelek tańszy niż usługa w ASO, a już o satysfakcji zrobienia tego samemu nie wspomnę  8)
Jakiś kabelek mam (pewnie prostszy) i szukam informacji czym można odczytać ten PIN.
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #6 - Czwartek, 14.04.2011, 22:03:31 - NIEPRZECZYTANA »

KYS, mam taki kabelek i jakis pin on czyta, nie testowane w praktyce ale powinno sie udac 8)
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #7 - Czwartek, 14.04.2011, 22:39:10 - NIEPRZECZYTANA »

KYS, mam taki kabelek i jakis pin on czyta, nie testowane w praktyce ale powinno sie udac 8)
Oj, to muszę do sklepu po perłę skoczyć  8)
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
magius Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Legnica
Samochód: Ibiza, 2008, 1.9 TDI AXR

« Odpowiedz #8 - Środa, 19.12.2012, 17:30:54 - NIEPRZECZYTANA »

Powinno dać sie tym kablem. Ogólnie podjadę go sprawdzić i kupić. wiec dam znać.  :)
http://allegro.pl/vag-k-can-commander-1-4-pin-imo-crash-data-ss-i1535152015.html

Troszkę odgrzeję temat. A czy za pomocą vcds'a mozna odczytac pin? Procedura wydaje się prosta, tylko właśnie nie posiadam pinu a kilka stówek za dorobienie i zakodowanie kluczyka mi się nie widzi  :-\
Ogólnie plan mam taki, żeby kupić surowy kluczyk z transponderem grot wyfrezować i zakodować.
Co o tym myślicie? Jakieś sugestie?
Zapisane

szataniotko Mężczyzna
:)
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Pasym
Samochód: Toledo 1999r 1,6 100KM

« Odpowiedz #9 - Środa, 19.12.2012, 21:14:46 - NIEPRZECZYTANA »

ja kluczyk z kodowaniem do fiata zapłaciłem 160 zł  wiec komplet klucz + kodowanie chyba się opłacało
Zapisane

;)
magius Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Legnica
Samochód: Ibiza, 2008, 1.9 TDI AXR

« Odpowiedz #10 - Czwartek, 20.12.2012, 05:58:57 - NIEPRZECZYTANA »

ja kluczyk z kodowaniem do fiata zapłaciłem 160 zł  wiec komplet klucz + kodowanie chyba się opłacało
Mi jeden magik zawołał 450, a drugi 350 więc jest o co walczyć skoro mam kabel  :-\
Zapisane

Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Alarmy, Piloty, Centralne zamki» Adaptacja nowego kluczyka (Kodowanie Imobilajzera)
Skocz do: