Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Jak wlacze klime to temperatura silnika spada  (Przeczytany 18499 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
kris4724
Gość



« Czwartek, 20.05.2010, 22:49:59 - NIEPRZECZYTANA »

Jak wlacze klime to temperatura silnika spada
Szczególnie podczas jazdy w trasie. Wskaźnik na zegarach opada poniżej 90 stopni. Jak zwalniam temperatura nieco się podnosi ale i tak nie osiąga 90 stopni.
Jeżeli klimatyzacjia jest wyłączona, to silnik szybko się nagrzewa. Wskaźnik pokazuje 90 i stoi w tej pozycji niezależnie czy to miasto, trasa, korek itp.
Martwię się że coś może być nie tak, proszę o porady czy włączenie klimatyzacji powoduje spadek temperatury płynu chłodzącego. Czy jest to prawidłowa reakcja czy mam szukać usterki w układzie?
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #1 - Czwartek, 20.05.2010, 23:24:52 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: kris4724
czy włączenie klimatyzacji powoduje spadek temperatury płynu chłodzącego
Nie.

Cytuj
Czy jest to prawidłowa reakcja czy mam szukać usterki w układzie?
Nie jest to prawidłowy objaw - trzeba szukać usterki.


Objawy temperatury silnika wskazują na zacinający się termostat, ale nie wiem jaki to może mieć związek z klimatyzacją :?:  :-\
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
tchopz Mężczyzna
replikant ;)
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk/Bydgoszcz
Samochód: Skoda Superb 2.0 TDI 170KM, Replika AC Cobra 2.9 V6 24v w budowie.

« Odpowiedz #2 - Piątek, 21.05.2010, 07:05:54 - NIEPRZECZYTANA »

Taki pomysł o poranku do przedyskutowania:
Wentylator chłodnicy klimy może nawiewa na chłodnicę silnika?

Ma to sens czy bełkoczę ze zmęczenia?  :-\
Zapisane

--->Karawan tchopza
Replika AC Cobra w budowie - http://tchopz-cobra.blogspot.com/
JarekF Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Jasień
Samochód: (są) 2x A4 B5 '97 - AGR, (były) Ibiza GT '99 - AFN, Cordoba SX '97 - AEE

« Odpowiedz #3 - Piątek, 21.05.2010, 07:10:47 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: kris4724
Jak wlacze klime to temperatura silnika spada
A nie chodzi może dokładniej o climatronic?  :-X
Bo w przypadku automatycznej regulacji temperatury "jest brane" również ciepłe powietrze (zwłaszcza przy obecnych temp  :eye:  ) co wtedy potwierdzało by teorie termostatu  :P
Zapisane
kris4724
Gość



« Odpowiedz #4 - Piątek, 21.05.2010, 07:40:53 - NIEPRZECZYTANA »

Jest to climatronic, ale objawy które opisywałem w pierwszym poście pojawiają się kiedy na zewnątrz są wysokie temperatury i klimatyzacja ochładza powietrze w aucie
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #5 - Piątek, 21.05.2010, 07:49:45 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: kris4724
Jak wlacze klime to temperatura silnika spada
A nie chodzi może dokładniej o climatronic?  :-X
Bo w przypadku automatycznej regulacji temperatury "jest brane" również ciepłe powietrze (zwłaszcza przy obecnych temp  :eye:  ) co wtedy potwierdzało by teorie termostatu  :P
Przy każdym rozdzaju klimatyzacji przy ustawieniu temperatury zadanej wyższej niż otoczenia brane jest ciepłe powietrze z nagrzewnicy, czyli ciepło pochodzące z płyny chłodniczego.

Może trzeba podążyć tym tropem :?:  :-\

Napisano: Piątek, 21.05.2010, 08:47:44


Cytat: kris4724
Jest to climatronic, ale objawy które opisywałem w pierwszym poście pojawiają się kiedy na zewnątrz są wysokie temperatury i klimatyzacja ochładza powietrze w aucie
A jak ustawisz temperaturę powiedzmy 19 stopni i włączysz tryb "ECONO" to czy powietrze, które wychodzi z nawiewów nie jest gorące (cieplejsze niż temperatura otoczenia)?
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
kris4724
Gość



« Odpowiedz #6 - Piątek, 21.05.2010, 08:35:07 - NIEPRZECZYTANA »

KYS
Myślę że zrozumiałem Twój post. Czyli jeżeli przy włączonej klimie (niezależnie czy manualna czy climatronik)  nastawiona temperatura jest wyższa niż temp otoczenia to ciepło będzie pobierane z układu i temperatura płynu chłodniczego będzie teoretycznie spadała. Jest to słuszne i logiczne.

U mnie jest tak: Na zewnątrz upał, klimatyzacja nastawiona na maksymalne chłodzenie LO. Temperatura na zegarach spada.

Moje hipotezy i przypuszczenia (proszę się nie śmiać bo jestem amatorem hobbystą).
Po włączeniu klimy niemal od razu włącza się wiatrak (mam tylko jeden) i non stop pracuje. Może usterka tkwi w pracy, sterowaniu wiatraka, może za szybko chodzi albo co, a może jestem przewrażliwiony i TTTM?
Zapisane
mik33 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Kassel
Samochód: Audi A6 4F. 2,0 TDI/ czarny dupowoz/ B Klasse 2,0 cdi

« Odpowiedz #7 - Piątek, 21.05.2010, 09:01:57 - NIEPRZECZYTANA »

jezeli  wlacza  sie  wiatrak  to sam  sobie    odpowiedziales  :eye:   
Zapisane

Duzo gratow do AFN, pompy opony wtryski  leza w garazu
uszek Mężczyzna
OOOO
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nisko / Rzeszów
Samochód: Audi A8 4.2 40V 310KM+2x Seat Cordoba 1.4 AEX

« Odpowiedz #8 - Piątek, 21.05.2010, 12:11:04 - NIEPRZECZYTANA »

w kazdym climatroniku po wlaczeniu klimy wlacza sie 1 bieg wentylatora w chlodnicy wiec normalne ze Ci spada temperatura.
Po to to jest zeby zapobiec zbyt duzemu cisnieniu w ukladzie klimatyzacji

Co za tym idzie skoro sie wlacza to temp leci w dol


krotko mowiac nagrzwnica(ciepla woda z silnka)  i skraplacz(wymiennik klimatyzacji) sa oddzielone klapka ktora steruje temp powietrza.
nagrzewnica caly czas przekazuje cieplo czy jest wlaczone grzanie czy chlodzenie po prostu klapka nie dopuszcza  powietrza z zewnatrz do kanalu w ktorym jest nagrzewnica gdy jest ustawione na minimalna temp.
W przypadku gdy wlaczony jest econ to sprezarka klimatyzacji nie dziala wiec powietrze z zewnatrz leci o takiej temp jakiej jest zassane a nagrzwnica mimo to grzeje ale nie ogrzewa tego powietrza gdyz klapka zamyka przeplyw powietrza przez nia
W przypadku gdy jest temp ustawiona na maks to powietrze z zewnatrz leci sobie przez nagrzewnice a omija skraplacz

Mam nadzieje ze ktos cos z tego zrozumie ciezko mi to wytlumaczyc, jednym zdaniem nagrzewnica caly czas grzeje skraplacz caly czas chlodzi(gdy nie ma econ)
temp regulowana jest klapka ktora reguluje przeplyw troche z tego troche z tego albo calkiem zamyka jeden obwod od drugiego
« Ostatnia zmiana: Piątek, 21.05.2010, 12:25:46 wysłane przez uszek » Zapisane

Nie wdawaj się w rozmowę z głupim. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem....<br />CCCO A8 4.2 40V 310KM<br />
tchopz Mężczyzna
replikant ;)
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk/Bydgoszcz
Samochód: Skoda Superb 2.0 TDI 170KM, Replika AC Cobra 2.9 V6 24v w budowie.

« Odpowiedz #9 - Piątek, 21.05.2010, 12:19:32 - NIEPRZECZYTANA »

Czyżbym trafił? ;)
Zapisane

--->Karawan tchopza
Replika AC Cobra w budowie - http://tchopz-cobra.blogspot.com/
uszek Mężczyzna
OOOO
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nisko / Rzeszów
Samochód: Audi A8 4.2 40V 310KM+2x Seat Cordoba 1.4 AEX

« Odpowiedz #10 - Piątek, 21.05.2010, 12:29:15 - NIEPRZECZYTANA »

trafil trafil i to dobrze choc mimo tego ze wlacza sie wentylator termostat powinien sie wyregulowac a tego nie robi
obstawiam w nim wine

Napisano: Piątek, 21.05.2010, 13:23:52


dodam ze w klimie manualnej nie wlacza sie wentylator po wlaczeniu klimy (przewaznie tak ejst zalezy od modelu auta)
Zapisane

Nie wdawaj się w rozmowę z głupim. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem....<br />CCCO A8 4.2 40V 310KM<br />
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #11 - Piątek, 21.05.2010, 12:30:33 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: uszek
termostat powinien sie wyregulowac a tego nie robi
obstawiam w nim wine
To ja też trochę trafiłem  8)
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
uszek Mężczyzna
OOOO
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nisko / Rzeszów
Samochód: Audi A8 4.2 40V 310KM+2x Seat Cordoba 1.4 AEX

« Odpowiedz #12 - Piątek, 21.05.2010, 12:31:58 - NIEPRZECZYTANA »

a ja najbardziej trafilem  ;D
Zapisane

Nie wdawaj się w rozmowę z głupim. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem....<br />CCCO A8 4.2 40V 310KM<br />
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #13 - Piątek, 21.05.2010, 13:17:28 - NIEPRZECZYTANA »

Uszek opisal ok ale jak bedzie sprawny terostat to temp. Nie spadnie.
Czyli termostat do wymiany.
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
tchopz Mężczyzna
replikant ;)
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk/Bydgoszcz
Samochód: Skoda Superb 2.0 TDI 170KM, Replika AC Cobra 2.9 V6 24v w budowie.

« Odpowiedz #14 - Piątek, 21.05.2010, 13:24:07 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: uszek
dodam ze w klimie manualnej nie wlacza sie wentylator po wlaczeniu klimy (przewaznie tak ejst zalezy od modelu auta)
U mnie jest półautomat i wentylator rusza na pierwszym biegu od razu.
Zapisane

--->Karawan tchopza
Replika AC Cobra w budowie - http://tchopz-cobra.blogspot.com/
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogrzewanie, klimatyzacja. wentylacja» Jak wlacze klime to temperatura silnika spada
Skocz do: