Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: problem z uruchomieniem oraz spadek elastycznosci i predkosci max  (Przeczytany 2162 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
goldberg18
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Tarnów
Samochód: Cordoba '97, 1.4 AEX

« Sobota, 27.02.2010, 21:49:50 - NIEPRZECZYTANA »

Witam,

Mój problem pojawił się 2 tyg. temu i początkowo objawiał się inaczej. Podczas spokojnej jazdy zgasł silnik mojego seata. Odpalił dopiero po dłuższym kręceniu rozrusznikiem (3 próbie). Auto zapaliło i kontynuowało normalnie jazdę. Po paru dniach pojawił się ten sam problem tylko tym razem po kilkukrotnych próbach seat nie zapalił. Było bardzo wilgotno wiec stwierdziłem ze może problem leży w zawilgoconym układzie zapłonowym. Po ok 10 godzinach auto odpaliło po 2 próbie bez jakiś większych problemów. Obroty wskoczyły na odpowiednie wartości, postanowiłem wykonać jazdy testowe. Znowu można było normalnie jechać jedynie momentami przy mocnym wciśnięciu gazu auto (przy ok 3k obrotów) auto traciło moc(utrudnione wchodzenie na obroty). Jednak po paru takich przy gazówkach problem znikł. Wymieniłem kopułkę i palec widząc w tym problem. Cewkę wyeliminowałem ponieważ przy uszkodzeniu cewki auto prawdopodobnie nie odpaliłoby w ogóle. w Ciemnościach nie było widać żadnych przebić(nie wykonywałem jedynie próby z mgiełką). Po wymianie kopułki i palca wyglądało na to ze problem został skutecznie rozwiązany, jednak problem powrócił ponownie. Podczas jazdy silnik zgasł po paru próbach odpalił i znowu można było kontynuować jazdę. Auto zostawiłem normalnie na parkingu rano odpaliłem i przejechałem ok 100 km bez żadnych objawów(trasa Rzeszów - Tarnów oraz trochę jazdy miejskiej). Zauważyłem tylko po tej całej sytuacji dziwną rzecz. Auto po wymianie kopułki i palca łatwiej wchodzi na obroty na pierwszych 3 biegach, jednak na 4 i 5 biegu wyraźnie straciło na elastyczności. Jak mogło by się wydawać ze dynamiczniej przyspiesza na 3 pierwszych biegach to na pozostałych straciło na wigorze. Problem też występuje z prędkością max gdzie udało mi się uzyskać 145km/h(i to praktycznie był kres możliwości) a normalnie w tych samym miejscach bez problemowo udawało się uzyskiwać 170 km/h i jeszcze auto miało ochotę trochę więcej pojechać. Podejrzewałem też pompę paliwa i nie wykluczam tej ewentualności po przeszperaniu forum. Postaram się jeszcze założyć stary palec i kopułkę zęby porównać jeszcze osiągi na tamtych częściach i  zobaczę czy układ zapłonowy nie jest powodem gorszych osiągów na 4 i 5 biegu.Możliwe jest żeby wymiana kopułki i palca miała na to taki wpływ?? Zmianę zapłonu(opóźnienie lub wyprzedzenie)?? Kopułkę wymieniłem nie przestawiając nic po prostu ostrożnie zmieniłem palec(został w tej samej pozycji) a starą kopułkę zamieniłem na nowa oznaczając przewody. Czy ewentualnie istnieje możliwość ze cewka zapłonowa może być uszkodzona. oglądałem ją i nie widziałem zęby obudowa była uszkodzona. Auto mam od nowości i zarówno cewka jak i pompa paliwa nie byłą wymieniana. owszem kablem, świece przewody już są któreś z kolei. Pomijam, że problem i tak chyba nie jest do końca rozwiązany bo okresowo powraca. Może macie jakiś pomysł co może szwankować bo sama wymiana kopułki i palca nie rozwiązała problemu. Jeżeli ktoś spotkał się z takimi objawami lub ma jakieś cenne sugestie proszę o pomoc.
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» problem z uruchomieniem oraz spadek elastycznosci i predkosci max
Skocz do: