+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Wskaźnik ciśnienia doładowania (1.4 TSI)
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Wskaźnik ciśnienia doładowania (1.4 TSI)  (Przeczytany 8680 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
tchopz Mężczyzna
replikant ;)
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk/Bydgoszcz
Samochód: Skoda Superb 2.0 TDI 170KM, Replika AC Cobra 2.9 V6 24v w budowie.

« Czwartek, 25.02.2010, 10:10:48 - NIEPRZECZYTANA »

Zastanawiam się nad wskażnikiem ciśnienia doładowania. Silnik to 1.4 TSI (poniżej zdjęcie ;) )

Kólkami zaznaczyłem czujniki ciśnienia doładowania (ta sama część). Pierwszy jest jak widać zaraz za turbiną, drugi na kolektorze za wodnym intercoolerem (albo dokładnie na nim...).
Nie ma żadnych wężyków do kompa, bo czujniki są elektroniczne, także kupno wskaźnika mechanicznego odpada.
I teraz pytanie: Jak podłączyć tu wskaźnik elektroniczny, bo chyba podpinanie się pod któryś z czujników nie wchodzi w grę, prawda? Zafałszuje to dane idące do kompa?
Widziałem, że wskaźniki elektroniczne sprzedawane są z czujnikiem. Gdzie go podpiąć?!?!
« Ostatnia zmiana: Czwartek, 25.02.2010, 10:11:56 wysłane przez tchopz » Zapisane

--->Karawan tchopza
Replika AC Cobra w budowie - http://tchopz-cobra.blogspot.com/
mbm Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Szwecja
Samochód: T5 caravella / honda ufo ctdi+

« Odpowiedz #1 - Czwartek, 25.02.2010, 20:23:52 - NIEPRZECZYTANA »

nie masz żadnej gumowej rurki od turbinki ? 
Zapisane
tchopz Mężczyzna
replikant ;)
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk/Bydgoszcz
Samochód: Skoda Superb 2.0 TDI 170KM, Replika AC Cobra 2.9 V6 24v w budowie.

« Odpowiedz #2 - Czwartek, 25.02.2010, 20:56:51 - NIEPRZECZYTANA »

Ano nie mam, albo jestem ślepy.

Wszystko wskazuje na to, że za pomiar ciśnienia odpowiada któryś z tych czujników (to ta sama część - ten sam symbol).

W starym dieslu 1z był wężyk bo czujnik był w kompie. Tu do kompa idą tylko kable.

Musiałbym kupić np. taki wskaźnik: http://www.dabtuner.pl/Cisnienie_doladowania_SM_Peak_BOOST-63.html
W zestawie jest czujnik ale jak go zamontować to pojęcia nie mam. Głupio byłoby sobie rozwalić dolot  :nonono:

Zapisane

--->Karawan tchopza
Replika AC Cobra w budowie - http://tchopz-cobra.blogspot.com/
mbm Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Szwecja
Samochód: T5 caravella / honda ufo ctdi+

« Odpowiedz #3 - Czwartek, 25.02.2010, 21:54:39 - NIEPRZECZYTANA »

możesz się pobawić spróbować zdjąć rurę od turbo i jak wiadomo zainstalować wentyl jeżeli ma być mechaniczny ja z elektronicznymi nie miałem do czynienia mam u siebie na gumowej rurze coś takiego zainstalowanego bez wentyla
http://www.allegro.pl/item923626430_zawor_detkowy_skrecany_sw1115_tania_wysylka.html 
« Ostatnia zmiana: Czwartek, 25.02.2010, 21:56:45 wysłane przez mbm » Zapisane
daniels81
Gość



« Odpowiedz #4 - Czwartek, 25.02.2010, 22:08:51 - NIEPRZECZYTANA »

tchopz looknij na to:

Instrukcja poglądowa:

http://www.awe-tuning.com/media/pdf/MK5_VW_Vent_Gauge.pdf

Zapisane
tchopz Mężczyzna
replikant ;)
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk/Bydgoszcz
Samochód: Skoda Superb 2.0 TDI 170KM, Replika AC Cobra 2.9 V6 24v w budowie.

« Odpowiedz #5 - Środa, 03.03.2010, 09:31:52 - NIEPRZECZYTANA »

daniels jesteś wielki. Sam szukałem czegoś takiego.

W FSI wcinają się w wężyk, czyli jak zwykle.
Do TSI dodają na podmiankę cały wąż za turbiną.
O taki:


Pozostaje mi zabawa z wentylkiem...

W TSI nie ma rury gumowej tylko jak widać na zdjęciu, platikowa. Także chyba zdecyduję się na zwykły zaworek bezdętkowy. Taki wciskany.

Tylko, że wszystkie wskaźniki wyskalowane są do 2 barów, a ja mam marne 0,8 max. No poza tymi paskudnymi indiglo do 1,5 bara.

Napisano: Piątek, 26.02.2010, 09:55:34


Wentylek zamocowany. Użyłem normalnego wentyla samochodowego.

Niestety za ch...rę nie mogę znaleźć łatwo dostępnego przejścia z kabiny do komory silnika.
Jak ktoś wie gdzie najłatwiej przepchnąć wężyk to proszę o info.

Od strony kabiny najłatwiej dostać się do przejścia na lewo od pedału sprzęgła, ale nie mam pojęcia gdzie wtedy wyjdę w komorze silnika. Wczoraj było już ciemno + burza śnieżna i odpuściłem.
Zapisane

--->Karawan tchopza
Replika AC Cobra w budowie - http://tchopz-cobra.blogspot.com/
Bartek Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: SCZ
Samochód: Ibiza

« Odpowiedz #6 - Środa, 03.03.2010, 15:07:51 - NIEPRZECZYTANA »

Powinno się dać przejechać otworem przez który jest przeprowadzona linka do otwierania maski
Zapisane
tchopz Mężczyzna
replikant ;)
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk/Bydgoszcz
Samochód: Skoda Superb 2.0 TDI 170KM, Replika AC Cobra 2.9 V6 24v w budowie.

« Odpowiedz #7 - Środa, 03.03.2010, 16:06:20 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Bartek
Powinno się dać przejechać otworem przez który jest przeprowadzona linka do otwierania maski
Też o tym myślałem... Tylko gdzie on jest i jak się do niego dostać?
Mam wrażenie, że 3/4 deski musiałbym rozmontować żeby go choć zobaczyć.
Zapisane

--->Karawan tchopza
Replika AC Cobra w budowie - http://tchopz-cobra.blogspot.com/
kotu Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Ibiza SDI

« Odpowiedz #8 - Środa, 03.03.2010, 16:50:53 - NIEPRZECZYTANA »

Zobacz od strony pasażera przy podszybiu, w Ibizie jest tam ładnie zaślepiona dziura z przejściem za schowek. Może u Ciebie będzie podobnie
Zapisane

tchopz Mężczyzna
replikant ;)
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk/Bydgoszcz
Samochód: Skoda Superb 2.0 TDI 170KM, Replika AC Cobra 2.9 V6 24v w budowie.

« Odpowiedz #9 - Czwartek, 04.03.2010, 09:02:07 - NIEPRZECZYTANA »

Za daleko. Nie mam kilometrów wężyka ;)

Znalazłem wyjście powyżej dzwigni do otwierania maski. Wylot jest między drzwiami, a błotnikiem. Wcisnąłem się pod błotnik i w zasadzie byłem już w komorze silnika.

Wszystko działa, wentyl jest szczelny.
Jak znajdę chwilę to zdjęcia porobię.
Zapisane

--->Karawan tchopza
Replika AC Cobra w budowie - http://tchopz-cobra.blogspot.com/
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Wskaźnik ciśnienia doładowania (1.4 TSI)
Skocz do: