Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: przerywana praca turbosprezarki i swiecaca kontrolka TCS  (Przeczytany 14775 razy)
0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.
maykel Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Zabrze, Scarborough
Samochód: Seat Altea XL 2.0 TDI SE, 103kW (CFH), 2013

« Niedziela, 31.01.2010, 20:01:24 - NIEPRZECZYTANA »

Witam serdecznie. Próbowałem przeglądać forum w poszukiwaniu podobnego watka, ale nie znalazłem (może słabo szukałem?) wiec postanowiłem rozpocząć nowy. Sprawa dotyczy Seata Toledo III, 2.0TDI (140KM), 65tys. km gwarantowane, niestety nie znam kodu silnika. Zakupiłem autko powypadkowe (w zasadzie pognieciona tylna klapa, ale z przodu wygląda na to ze tez coś się zadziało). Plastikowy grill (plaster miodu) popękany, obudowa halogenu zniszczona, plastiki i dolna maskownica pod silnikiem popękane lub uszkodzone, zderzak tylko porysowany.Wspominam o tym bo może to Was na coś naprowadzi. Głównym problemem nie sa jednak uszkodzone plastiki a świecąca kontrolka TCS (naciskając przycisk TCS OFF nie ma żadnej zmiany) i problemy z turbo.Po uruchomieniu silnika wszystkie kontrolki (poduszki, ABS itp) za wyjątkiem TCS, gasną. Czy może to być np wina jakiegoś czujnika, który ewentualnie może być zlokalizowany w obrębie przedniego zderzaka? Moze przy okazji popękanych i połamanych plastików, również i jakiś czujnik się uszkodził lub rozpiął ? Jeśli chodzi o turbinę to dzieje się coś dziwnego. Po uruchomieniu silnik pracuje równo, gwizd turbiny słychać już w okolicach 1900-2000obr/min.Problemy zaczynają się już powyżej 2000obr turbina zaczyna przerywać, czyli wygląda to jakby zaraz po wchodzeniu turbiny na obroty coś odcinało jej powera. Podczas jazdy objawia się to tym ze silnik nie może wejść na obroty nieco powyżej 2000. Dalsze wciskanie pedału gazu powoduje ze samochód zaczyna szarpać (tj próbuje wejść na obroty a nagle jakby go coś zaczynało wyhamowywać. Przy czym nie zapalają się żadne kontrolki. Czy może być tak ze jakiś waz dolotowy jest uszkodzony, bądź tez uszkodzona została chłodnica powietrza. Nie mam bladego pojęcia co się dzieje. Wiem ze wszyscy niemalże jednogłośnie wyślecie mnie na VAG-a ale może zanim to zrobię to ktoś z Was będzie mi w stanie naświetlić sprawę co do rozmiarów usterki. Jeśli ktoś z Was dysponuje rysunkiem obwodu TCS i lokalizacja czujników, prosiłbym o podesłanie na email'a. Serdeczne dzięki za jakikolwiek odzew.
Zapisane
vertor Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Katowice/Warszawa
Samochód: Ibiza Sport '01, 1.9 TDI ASV

« Odpowiedz #1 - Niedziela, 31.01.2010, 21:26:29 - NIEPRZECZYTANA »

TCS korzysta z czujników ABS więc też by się świecił jakby nie działał któryś.
Jeśli chodzi o oba problemy to proponuje po pierwsze podpiąć komputer i sprawdzić jaki błędy się pokarzą i dopiero podjąć akcje naprawczą ;)
Czujnik klocków to raczej jest podpięty pod osobną kontrolkę
Zapisane

Ibiza Sport TDI ASV
maykel Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Zabrze, Scarborough
Samochód: Seat Altea XL 2.0 TDI SE, 103kW (CFH), 2013

« Odpowiedz #2 - Niedziela, 31.01.2010, 22:06:33 - NIEPRZECZYTANA »

Dzieki serdeczne za dotychczasowe podpowiedzi. Mam jeszcze jedno spostrzeżenie co do TCS. Samochód bardzo długo nie był jeżdżony (przypadek likwidacji szkody przez ubezpieczyciela) do tego stopnia ze na wszystkich tarczach hamulcowych pokazały się bardzo mocno ślady korozji. Cale tarcze są pokryte rdzawym 'grubym' nalotem. Czy to może mieć wpływ na prawidłową prace czujników z TCS?Pozdrawiam
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #3 - Niedziela, 31.01.2010, 22:14:29 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: maykel
Czy to może mieć wpływ na prawidłową prace czujników z TCS?
Jak już wcześniej było mówione TCS używa czujników od ABS. Czujnik od ABS to najczęściej czujnik przytwierdzony w okolicy piasty koła. Jak masz możliwość to sprawdź w jakim stanie są czujniki. Możesz mieć mały problem z dostaniem się do nich, bo umieszczone są od strony silnika...
Zastanawia mnie tylko to, że jakby problem leżał w czujnikach od ABS to miałbyś też sygnał o błędnym działaniu tego układu.
Działa Ci normalnie ABS?
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
maykel Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Zabrze, Scarborough
Samochód: Seat Altea XL 2.0 TDI SE, 103kW (CFH), 2013

« Odpowiedz #4 - Niedziela, 31.01.2010, 23:13:23 - NIEPRZECZYTANA »

ABS działa normalnie, bynajmniej kontrolka nic nie sygnalizuje (zapala się i gaśnie po 2-3 sek.od uruchomienia silnika). Obawiam sie tylko czy to nie coś naprawdę poważnego i kosztownego.
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #5 - Niedziela, 31.01.2010, 23:22:21 - NIEPRZECZYTANA »

Z opisu Twojego problemu z przerywającą turbiną wynika, że możesz mieć problemy z "przeładowaniem" (poszukaj na forum czym to się objawia i leczy) - może kontrolka TCS nie jest tylko od pokazywania stanu systemu TCS?
Na innym forum znalazłem informacje, że kontrolka TCS zapalała się przy problemach z mocą silnika. Problemem okazało się kiepskie paliwo i po wymianie filtra paliwa problem ustał...
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
maykel Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Zabrze, Scarborough
Samochód: Seat Altea XL 2.0 TDI SE, 103kW (CFH), 2013

« Odpowiedz #6 - Środa, 03.02.2010, 22:23:39 - NIEPRZECZYTANA »

Witam ponownie.Umowilem sie z mechanikiem na sprawdzenie autka.Z tego co powiedzial powinien zalatwic moj temat do piatku. A tak przy okazji mam pytanko w sprawie przeladowania turbo.Poszukalem na forum i znalazlem ze turbo najczesciej przeladowuje jesli grucha jest zapchana lub zapieczone sa kierownice. Czy ktos z Was moze mi powiedziec czy w tych dwoch przypadkach wogole slychac bylo by ze turbina pracuje tzn bardzo 'silny' wyrazny swist turbiny juz w okolicach 2000obr?I z innej beczki, czy w przypadku gdyby waz przychadzacy do chlodnicy powietrza byl zle zalozony (nie uszczelniony) badz dziurawy to mogloby sie to przejawiac rowniez takimi samymi objawami jak te ktore opisalem jako glowny problem z praca turbiny. Czy w tym przypadku objawialoby sie to rowniez intensywnym dymieniem z wydechu? U mnie mimo problemow z praca turbiny z wydechu wogole nie dymi.Dzieki za wszelkie podpowiedzi.
Zapisane
kacperix Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester

« Odpowiedz #7 - Środa, 03.02.2010, 22:27:08 - NIEPRZECZYTANA »

jeśli masz nieszczelnośc to turbina przeładowuje bo chce wyrównać brakujące ciśnienie, w przypadku niwielkiej nieszczelności nie bedzie chumry dymu, chmure dymu zobaczysz jak by Ci np wąż spadł całkowicie..
Zapisane
THOMA$ Mężczyzna
alkoholik niepospolity
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: gdańsk i elbląg
Samochód: TOYOTA COROLLA 2,0 D4D 116HP

« Odpowiedz #8 - Poniedziałek, 08.02.2010, 17:06:35 - NIEPRZECZYTANA »

widze ze nie tylko ja mam problemy z powypadkowcem... swiecaca kontrolka tcs moze oznaczac uszkodzony programator/sterownik z tym ze u mnie to różnie bywało ze swieceniem i dzialaniem... z tego co mi wiadomo naprawa to o zgrozo ponad 2tys w aso... dobrym sposobem dostac sie faktycznie do piasty i sprawdzić czy nie są poprzecierane/uszkodzone kostki połączeniowe tcs/abs ale jak juz ktos wczesniej wspomnial nie mialbys tez abs-u a i sprawdz stan klockow i tarcz hamulcowych bo przy slabej ich formie czujniki potrafia wywalic blad ktory trzeba juz skasowac na VAG-u bo raczej sam sie nie skasuje... co do turbo to raczej napewno chodzi o przeladowanie i mysle ze moze to miec zwiazek z kolizja ktora wykryles rowniez z przodu... swoja droga polecam sciagnac zderzak z przodu i sprawdzic stan belki zeby ocenic sile uszkodzenia... i przemyslenie na przyszlosc LEPIEJ JEŹDZIĆ STARYM ALE SPRAWNYM AUTEM NIŻ POWYPADKOWCEM!!!
Zapisane

nie ważne czym jeździsz.... wazne jak to robisz
Qba Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline




« Odpowiedz #9 - Poniedziałek, 08.02.2010, 17:12:17 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: THOMA$
LEPIEJ JEŹDZIĆ STARYM ALE SPRAWNYM AUTEM NIŻ POWYPADKOWCEM!!!
zapomniałeś dodać- japońskim  ;D  :P

z resztą to jego toledo wcale nie dużo nowsze niż Twoja honda  ;)
Zapisane

THOMA$ Mężczyzna
alkoholik niepospolity
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: gdańsk i elbląg
Samochód: TOYOTA COROLLA 2,0 D4D 116HP

« Odpowiedz #10 - Poniedziałek, 08.02.2010, 17:15:06 - NIEPRZECZYTANA »

moja hondzia idzie pod mlotek w tym tyg.... szkole sie w pracy i nie dostaje wyplaty... wiec nastepne auto bedzie w okolicach wakacji... miejmy nadzieje ze  :seat:  koniec OFF-TOP-u


Co do tematu to jak najszybciej radze podpiac sie pod VAG-a albo sprzedać
Zapisane

nie ważne czym jeździsz.... wazne jak to robisz
maykel Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Zabrze, Scarborough
Samochód: Seat Altea XL 2.0 TDI SE, 103kW (CFH), 2013

« Odpowiedz #11 - Poniedziałek, 15.02.2010, 16:47:45 - NIEPRZECZYTANA »

Dziekuje za podpowiedzi. Z TCS wyszlo ze to wina sterownika. Z turbina nie bylo tak zle, wystarczylo uszczelnic uklad i zaczela wlasciwie dzialac. Przy okazji mechanik doszukal sie wycieku oleju spod uszczelki glowicy. Ostatecznie doradzil, podobnie jak THOMA$ zeby jak sie da to sprzedac i sprobowac odzyskac kase. I udalo sie. Tak wiec po problemie. Poki co przeprosilem sie z moim 11-letnim Tolkiem (przynajmniej na jakis czas).
Zapisane
k1nd3r Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Aleksandrów Kujawski (Kuj-Pom)
Samochód: Cordoba Coupe 1 FL , 2000r , 1.9 TDI (110 KM)

« Odpowiedz #12 - Wtorek, 03.08.2010, 19:03:06 - NIEPRZECZYTANA »

Ja mam niestety ten sam problem :( Kontrola Nie działa stale świeci się kontrolka a ABS działa prawidłowo,

Kolega wyżej napisał ze to wina sterownika czyli co coś z kompem mam nie tak ??
Zapisane

raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #13 - Wtorek, 03.08.2010, 22:19:02 - NIEPRZECZYTANA »

podlacz VAG  :!:
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Licznki i lampki kontrolne» przerywana praca turbosprezarki i swiecaca kontrolka TCS
Skocz do: