+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Wymiana przewodów z klapy bagażnika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Wymiana przewodów z klapy bagażnika  (Przeczytany 40563 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
wolewniczak Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Cordoba Vario '98, 1.6 ALM

« Niedziela, 10.01.2010, 09:06:30 - NIEPRZECZYTANA »

Witam

Proszę o wyrozumiałość bo dopiero zaczynam poznawać tajniki naprawy auta. Mam taką sytuację. Ułamały się przewody między klapą bagażnika i autem (te w gumowej osłonie). Efekt jest taki, że podczas naciskania hamulca świeci się kontrolka od przeciwmgielnych. Wcześniej (zanim ustaliłem defekt kabli) po naciśnięciu ogrzewania tylniej szyby włączała się wycieraczka.
Ktoś mi kiedyś powiedział, że trzeba je wymienić i to najlepiej na żelowe. Możecie mi podpowiedzieć jak to zrobić i gdzie i jakie kable najlepiej kupić? Nie mam pojęcia jakich tych przewodów powinienem szukać tzn o jakiej mocy czy grubości? I jeszcze jedno. Czy jedyną metodą połączenia nowych kabli z resztą instalacji auta jest lutowanie? Może są jakieś zaciski lub coś podobnego?

Z góry dzięki
Zapisane
taz Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nisko
Samochód: Psytt 3BG '02, 1.9TDI/Mitsubishi Pajero III '02, 3.2 DID

« Odpowiedz #1 - Niedziela, 10.01.2010, 10:26:17 - NIEPRZECZYTANA »

Normalka jeśli chodzi o vario.
Nie żelowe tylko gumowe. Nie pamiętam ile tam jest żył ale najlepszy będzie przewód OW ax1 , gdzie a jest ilością żył ile ma iść do klapy.
Najlepszą metodą będzie lutowanie, jeśli chodzi o zaciski to cóż możesz kombinować ale czy warto ? Zaciski jak zaciski albo złapie albo nie złapie a jak polutujesz to wszystko będzie estetyczne i pewne.
Zapisane

:google:
wolewniczak Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Cordoba Vario '98, 1.6 ALM

« Odpowiedz #2 - Niedziela, 10.01.2010, 10:34:42 - NIEPRZECZYTANA »

Dzięki za odpowiedź. Jeżeli chodzi i ilość żył to nie wiem ile tam jest. Jak ostatnio mechanik mi to izolował w tamtym miejscu to były 2 kable cienkie i jeden gruby (ten był przerwany). Ale tej ilości żył nie jestem pewien!!!
Jeszcze jedno jak zdjąć osłonę na klapie bagażnika?
Zapisane
taz Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nisko
Samochód: Psytt 3BG '02, 1.9TDI/Mitsubishi Pajero III '02, 3.2 DID

« Odpowiedz #3 - Niedziela, 10.01.2010, 10:45:16 - NIEPRZECZYTANA »

Dzięki za odpowiedź. Jeżeli chodzi i ilość żył to nie wiem ile tam jest. Jak ostatnio mechanik mi to izolował w tamtym miejscu to były 2 kable cienkie i jeden gruby (ten był przerwany). Ale tej ilości żył nie jestem pewien!!!
Jeszcze jedno jak zdjąć osłonę na klapie bagażnika?
jak masz te "uchwyty" do zamykania to tam w każdym z nich jest śrubka
odkrecasz je i odciągasz osłone.
Ona jest na zatrzaskach także użyj większej siły i się nie przejmuj
Zapisane

:google:
wolewniczak Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Cordoba Vario '98, 1.6 ALM

« Odpowiedz #4 - Niedziela, 10.01.2010, 12:33:38 - NIEPRZECZYTANA »

Jeszcze 2 sprawy:
1. A możesz jeszcze wyjaśnij dokładnie jaki ten przewód? W necie znalazłem różnej mocy i z różną ilością żył.
2. Te zatrzaski w osłonie bagażnika to od której strony najlepiej podwadzić?
Zapisane
punchoo Mężczyzna
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX

« Odpowiedz #5 - Niedziela, 10.01.2010, 12:41:20 - NIEPRZECZYTANA »

A jaka Ci tam MOC popłynie ?

Napisał Ci taz - OW inaczej H05RR-F. To są przewody do 300/500V, tu masz przykładową stronę z nimi: http://www.przewody.turek.pl/k21,przewody-w-izolacji-gumowej-przewody-ow-300-500v-h05rr-f.html

Teraz tylko zobacz ile żyłowy tam jest przewód i przekrój przewodu 1mm lub 0,75mm.

Zapisane

Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać :satan: - SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX - HONDA Civic IX 1.8 '14

wolewniczak Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Cordoba Vario '98, 1.6 ALM

« Odpowiedz #6 - Niedziela, 10.01.2010, 12:57:54 - NIEPRZECZYTANA »

Dzięki  punchoo za wyjaśnienie. Jeżeli chodzi o średnicę przewodów to chyba jakąś informacja powinna być na nich wydrukowana tzn na tych starych?
Zastanawia mnie tylko jedna rzecz. Jak ostatnio mechanik tym się zajmował to widziałem 3 żyły: jedna gruba mysle ze 1mm a 2 bardzo cienkie. Czy to możliwe, że są 3 żyły i w dodatku w tak różnej średnicy, czy może coś mi się wydaje?
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #7 - Niedziela, 10.01.2010, 13:09:25 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: wolewniczak
Czy to możliwe, że są 3 żyły i w dodatku w tak różnej średnicy
Różny przekrój przewodu wynika z różnej mocy odbiornika - np. ogrzewanie tylnej szyby bierze więcej niż żarówki oświetlenia.
Zastanów się jakie masz odbiorniki elektryczne na klapie i będziesz mniej więcej wiedział ile żył się spodziewać (wycieraczka, ogrzewanie tylnej szyby, światła - coś jeszcze?).
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
taz Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nisko
Samochód: Psytt 3BG '02, 1.9TDI/Mitsubishi Pajero III '02, 3.2 DID

« Odpowiedz #8 - Niedziela, 10.01.2010, 13:14:28 - NIEPRZECZYTANA »

Dzięki  punchoo za wyjaśnienie. Jeżeli chodzi o średnicę przewodów to chyba jakąś informacja powinna być na nich wydrukowana tzn na tych starych?
Zastanawia mnie tylko jedna rzecz. Jak ostatnio mechanik tym się zajmował to widziałem 3 żyły: jedna gruba mysle ze 1mm a 2 bardzo cienkie. Czy to możliwe, że są 3 żyły i w dodatku w tak różnej średnicy, czy może coś mi się wydaje?


sluchaj nie dochodz jakie tam sa moce odbiornikow itp tylko wez kup sobie przewod OW 5x1 i lutuj.
Mogę Ci zapewnic ze 1 mm na instacje 12V gdzie odbiorniki są niewielkiej mocy absolutnie wystarczy


Napisano: Niedziela, 10.01.2010, 13:12:43


KYS,
ogrzewanie
rejstacja
przeciwmglowe
wycieraczka
to chyba bedzie 4 minusy i jeden wspolny plus albo 4 plusy i jeden wspolny minus
Zapisane

:google:
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #9 - Niedziela, 10.01.2010, 13:20:58 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: taz
Mogę Ci zapewnic ze 1 mm na instacje 12V gdzie odbiorniki są niewielkiej mocy absolutnie wystarczy
Akurat czym mniejsze napiecie to większy prąd przy tej samej mocy odbiornika  :-X

Bierz pod uwagę, że tylna wycieraczka ma bezpiecznik 15A, a ogrzewanie tylnej szyby 20A i takich natężeń można spodziewać się w przewodach.


Ja bym dał większy przekrój niż 1mm...
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
wolewniczak Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Cordoba Vario '98, 1.6 ALM

« Odpowiedz #10 - Niedziela, 10.01.2010, 13:25:19 - NIEPRZECZYTANA »

No właśnie w necie znalazłem 5 żył o przekroju zaczynający się od 1,5mm
Zapisane
taz Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nisko
Samochód: Psytt 3BG '02, 1.9TDI/Mitsubishi Pajero III '02, 3.2 DID

« Odpowiedz #11 - Niedziela, 10.01.2010, 13:30:13 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: taz
Mogę Ci zapewnic ze 1 mm na instacje 12V gdzie odbiorniki są niewielkiej mocy absolutnie wystarczy
Akurat czym mniejsze napiecie to większy prąd przy tej samej mocy odbiornika  :-X

Bierz pod uwagę, że tylna wycieraczka ma bezpiecznik 15A, a ogrzewanie tylnej szyby 20A i takich natężeń można spodziewać się w przewodach.


Ja bym dał większy przekrój niż 1mm...

Od roku mam już wymieniony przewód i nie zauważyłem żadnych problemów.
Podgrzewanie działa bezproblemowo i przewód na odcinku wymienionym nie grzeje się.
Wycieraczka nie działa w cyklu ciągłym. Odstęp miedzy cyklem pierwszym, a drugim wynosi kilka sekund.

Napisano: Niedziela, 10.01.2010, 13:28:30


No właśnie w necie znalazłem 5 żył o przekroju zaczynający się od 1,5mm
http://wlacznik.com.pl/product_info.php?cPath=8_83_90&products_id=1609
Zapisane

:google:
wolewniczak Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Cordoba Vario '98, 1.6 ALM

« Odpowiedz #12 - Niedziela, 10.01.2010, 13:31:33 - NIEPRZECZYTANA »

dzieki za odpowiedzi

Jeszcze jedno. Jakie mogą być konsekwencję zastosowania za grubego przewodu? Tzn jezeli zdecyduje sie na 1,5mm zamiast 1mm (z róznych względów)
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 10.01.2010, 13:46:45 wysłane przez wolewniczak » Zapisane
taz Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nisko
Samochód: Psytt 3BG '02, 1.9TDI/Mitsubishi Pajero III '02, 3.2 DID

« Odpowiedz #13 - Niedziela, 10.01.2010, 13:38:51 - NIEPRZECZYTANA »

I jeszcze jedno MEGA laickie pytanie

Po czym poznać przewód plusowy od minusowego?
:) najprościej to chyba zainwestowac w miernik za 5 zl
http://www.allegro.pl/item874892389_miernik_iglowy_lcd_multimeter_dt830_kable_15_6.html
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 10.01.2010, 13:40:53 wysłane przez taz » Zapisane

:google:
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #14 - Niedziela, 10.01.2010, 15:25:44 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: wolewniczak
Jakie mogą być konsekwencję zastosowania za grubego przewodu? Tzn jezeli zdecyduje sie na 1,5mm zamiast 1mm (z róznych względów)
Pod względem elektrycznym - żadne.
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
Strony: [1] 2 3   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Wymiana przewodów z klapy bagażnika
Skocz do: