Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Smarowanie zamka przed zimą Ibiza/Cordoba do 99 (instrukcja by quasik)  (Przeczytany 28945 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
aboz Mężczyzna
Music my saviour
Prezes

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS

« Sobota, 02.01.2010, 14:22:42 - NIEPRZECZYTANA »

Tym razem smarowałem zamek drzwi pasażera, drzwi kierowcy pewnie są lustrzanie podobne :).
Na dzień dobry odkręć dwie śruby umieszczone w rączce do zamykania drzwi (obok klamki wewnętrznej). Znajdują się one za zaślepkami, które trzeba delikatnie podważyć cienkim, płaskim śrubokrętem.

Teraz zdejmij korbę otwierania szyby. Pierścień musisz delikatnie ścisnąć i przesunąć w stronę przeciwną do ramienia korby.

Przed zdjęciem tapicerki, musisz odkręcić osłonkę głośnika. Najpier jedną, nieźle schowaną śrubkę.

A następnie dwie śruby trzymające dolną lewą część tapicerki.

Po zdjęciu tapicerki, odklej górny prawy fragment folii ochronnej, aby dobrać się do zamka.

Później zdejmij z cięgiełka klamkę wewnętrzną (trzyma się tylko na wygiętym cięgle prowadzącym do zamka), oraz "uwolnij" cięgło klamki wewnętrznej i uchwyt przewodów elektrycznych połączonych z rurką powietrzną (do centralnego) w ten sposób, aby mieć więcej luzu, jak już wyjmiesz zamek.

I już będzie łatwo. Odkręć 3 śruby mocujące zamek. Te śrubki to imbusy 4, albo 5mm - przed rozpoczęciem pracy upewnij się, że masz ten klucz. Drugi klucz, którego będziesz potrzebował (chyba torx) możesz przymierzyć zdejmując dolną osłonkę gumową od "szczytu" drzwi - czyli tą najbliżej 3 śrub mocujących zamek.

Kolejna śruba do odkręcenia kryje się pod górną osłonką gumową - jest to śruba mocująca klamkę zewnętrzną.

Aby wyjąć klamkę zewnętrzną, przesuń ją w stronę lusterka i wyciągnij najpierw stronę od kluczyka. Jak ją odchylisz o około 90 stopni - wyjdzie druga część i klamkę masz w rękach.

Przy odrobinie szczęścia, talentu, gimnastyki i cierpliwości zamek można już wyciągnąć :-)

Teraz wyjmij gumkę zabezpieczającą (jak to brzmi...). Mi nie udało się dojść, do czego ona służy. Może to jakiś odbojnik :-)

I odkręć jedną śrubę (to ten torx).

Teraz musisz rozdwoić obudowę zamka. Zabierz się za to od górnej strony. Jest tam kilka "zatrzasków", 3 z 4 pokazałem na zdjęciu. Czwarty jest po drugiej stronie i niewidoczny na zdjęciu. Ta biała część obudowy zamka po uwolnieniu zatrzasków i przegięciu cięgieł, będzie się odchylała od czarnej części. Na końcu można też ją "uwolnić" z dolnych "zawiasów".

A teraz powiedz ładnie: "dzień dobry, zamarzający kolego" i daj mu popalić :-)
Na tym obrazku pokazałem, jaka jest różnica pomiędzy zamkiem zaryglowanym a niezaryglowanym (zaryglowany - czarne plastikowe cięgło przesunięte w dół, metalowa dźwignia z literką R pchana w prawo minie szary "młotek" zamka widocznego w głębi).

Trochę dokładniej na tym obrazku - lewy pion to zamek odryglowany - dźwignia R przesunięta w prawo zahacza o szary młotek. Prawy pion - zamek zaryglowany - dźwignia R przesunięta w prawo mija szary młotek.

A tu jeszcze raz, tylko w powiększeniu. Zamek odryglowany.

I sztucznie "zaryglowany"

Zabezpieczyłem to w ten sposób, że najpierw popsikałem WD-40 (co by wyczyścił troszeczkę), potem pokapałem oliwą, a na końcu zasmarowałem komplet tawotem, jakimś nawet niby do maszyn precyzyjnych. Moim zdaniem punkty newralgiczne, to sworzeń obrotu dźwigni R, krawędź obudowy plastikowej, po której dźwignia R się ślizga, oraz połączenie na podłużnym otworze dźwigni R i cięgła plastikowej.

Przy składaniu obudowy, pamiętaj żeby trafić metalowym "pałąkiem" w plastikowe "ucho" centralnego.

Na końcu seria zdjęć obróconego zamka dla tych, którzy psikają WD-40 bez rozbierania - czyli przez dolną zaślepkę w drzwiach. Pod tą zaślepką kryje się śruba, której nie rozkręcałem (jedyna?:)). I po jej drugiej stronie i trochę poniżej znajduje się nasza dźwignia R. Więc może jest szansa nie rozbierając zapewnić sobie cywilizowane wsiadanie do seata? Ja się nie zdecydowałem.


Autorem instrukcji jest kolega quasik. Po niewielkich modyfikacjach może być śmiało zastosowana w modelach 99-02
« Ostatnia zmiana: Sobota, 05.03.2011, 08:34:36 wysłane przez aboz » Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Instrukcje, poradniki, informacje» Smarowanie zamka przed zimą Ibiza/Cordoba do 99 (instrukcja by quasik)
Skocz do: