Strony: 1 [2] 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Cordoba 99-02 Ogrzewanie problem  (Przeczytany 42745 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
gibonek
Użytkownik
Offline Offline



Samochód: Cordoba 2000 1.4 8v MPi AKK LPG

« Odpowiedz #15 - Wtorek, 22.12.2009, 16:11:28 - NIEPRZECZYTANA »

Taki mam sterownik nawiewu:



wyswietlacz mi się tak wyświetla, mimo tego że silnik włączony ( z tą różnicą że u mnie zamiast temp. jest --,-- bo nie pokazuje )



Napisano: Wtorek, 22.12.2009, 16:10:22


Taki mam sterownik nawiewu:



wyswietlacz mi się tak wyświetla, mimo tego że silnik włączony ( z tą różnicą że u mnie zamiast temp. jest --,-- bo nie pokazuje )
Zapisane
uszek Mężczyzna
OOOO
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nisko / Rzeszów
Samochód: Audi A8 4.2 40V 310KM+2x Seat Cordoba 1.4 AEX

« Odpowiedz #16 - Wtorek, 22.12.2009, 16:15:09 - NIEPRZECZYTANA »

ale tu nie chodzi o sterownik nawiewu tylko o klapke głowna zimne cieple powietrze ! ona jest winna bo dziala sobie jak chce nie to co pokazales na zdjeciach bo to steruje tylko klapkami posrednimi

http://allegro.pl/item850657585_nagrzewnica_seat_ibiza_cordoba_99_01.html tu masz jeszcze ledwo widoczny od spodu ten rozowy plastik od klapy glownej
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 22.12.2009, 16:17:25 wysłane przez uszek » Zapisane

Nie wdawaj się w rozmowę z głupim. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem....<br />CCCO A8 4.2 40V 310KM<br />
gibonek
Użytkownik
Offline Offline



Samochód: Cordoba 2000 1.4 8v MPi AKK LPG

« Odpowiedz #17 - Wtorek, 22.12.2009, 16:27:26 - NIEPRZECZYTANA »

Hm.. więc pod tym czymś różowym jest ten silnik od zmiany nawiewu na ciepły tak ?

Czyli jak dobrze kumam czaczu, to należy zabierać się do tego od rozbierania deski rozdzielczej ?
Zapisane
uszek Mężczyzna
OOOO
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nisko / Rzeszów
Samochód: Audi A8 4.2 40V 310KM+2x Seat Cordoba 1.4 AEX

« Odpowiedz #18 - Wtorek, 22.12.2009, 16:31:16 - NIEPRZECZYTANA »

dobrze rozumiesz rozumiesz :) to rozowe to ciegno silniczka

Sprobuj dostac sie od spodu i odkrecic silniczek(3 srubki) nastepnie przekrecajac go w odpowiednia strone wyciagniesz go z tej przedluzki i wez go rozbierz i zobacz co w nim piszczy podejrzewam czesta przypadlosc po prostu sie styki powycieraly

jesli sie nie dobierzesz od spodu to trzeba bedzie drzec deske ale to chyba ostatecznosc:)

ALe mysle ze spokojnie sie do niego dostaniesz od spodu troche gimnastyki nikomu nie zaszkodzilo:)
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 22.12.2009, 16:36:00 wysłane przez uszek » Zapisane

Nie wdawaj się w rozmowę z głupim. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem....<br />CCCO A8 4.2 40V 310KM<br />
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #19 - Wtorek, 22.12.2009, 16:40:15 - NIEPRZECZYTANA »

Dodam, że czujniki G56, G192, (G191 nie znalazłem), G89, G92 mają wspólną masę. Może zginęła.
Jak miałeś VAGam nie robiłeś  testu wyjść? Może coś by się wyjaśniło czy chodzi klapa ciepłe/zimne.
Cytat: uszek
bo to steruje tylko klapkami posrednimi
Tam jest sterownik który steruje silnikami! On nie znajduje się w radiu.

Napisano: Wtorek, 22.12.2009, 16:38:10


A i błędy dają się kasować, czy zaraz powracają?
Zapisane

uszek Mężczyzna
OOOO
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nisko / Rzeszów
Samochód: Audi A8 4.2 40V 310KM+2x Seat Cordoba 1.4 AEX

« Odpowiedz #20 - Wtorek, 22.12.2009, 16:40:49 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: KKKKris
Tam jest sterownik który steruje silnikami! On nie znajduje się w radiu.

od sterowania klapkami nogi twarz szyba jest pokretlo na linkach i silnik jest jeden jak widac (poza dmuchawa) ktory steruje tylko zimne cieple czyli klapka głowna

tak jak Ty piszesz jest w climatronicu i do tego dochodzi jeszcze podcisnieniowe sterowanie niektorymi klapkami(obieg wewnetrzny/zewnetrzny, nogi) a do tego caly modul podcisnienia sterowany elektronicznie
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 22.12.2009, 16:42:15 wysłane przez uszek » Zapisane

Nie wdawaj się w rozmowę z głupim. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem....<br />CCCO A8 4.2 40V 310KM<br />
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #21 - Wtorek, 22.12.2009, 17:25:33 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: uszek
podcisnieniowe sterowanie niektorymi klapkami(obieg wewnetrzny/zewnetrzny, nogi)
Tu bym polemizował. Skąd podciśnienie na zgaszonym silniku? Na schematach też są silniki. Co najmniej dwa recyrkulacja V154 z czujnikiem położenia,   ciepło/zimno V68 z czujnikiem G92. Na pokrętle kierunku jest potencjometr informujący sterownik o położeniu pokrętła, który w położeniu szyba wyłącza recyrkulację

Napisano: Wtorek, 22.12.2009, 17:24:06


A i niezależnie czy z klimą, klimatronikiem, czy jak umnie bez. Oczywiście oprócz wersji bez dużego wyświetlacza.
Zapisane

gibonek
Użytkownik
Offline Offline



Samochód: Cordoba 2000 1.4 8v MPi AKK LPG

« Odpowiedz #22 - Wtorek, 22.12.2009, 18:07:51 - NIEPRZECZYTANA »

Na Vag dało się tylko skasować błędy radia, a błędy wcześniej wymienione albo powracały, albo nie dały się skasować, bo były widoczne cały czas.

Czyli szukam kanału, i będę próbował znaleźć od spodu ten silniczek. rozdupcę go i przeczyszczę ropą, albo denaturatem, mam nadz. ze pomorze (nawet jeśli jestem z podlasia )  8)

Jak go wykręcę, to jakim domowym sposobem go sprawdzić?

Jeśli by się okazało że silniczek ok, to co wtedy ?
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #23 - Wtorek, 22.12.2009, 19:00:01 - NIEPRZECZYTANA »

Tyle błędów z czujników. Nie wiem czy nie zacząć od omomierza i sprawdzić masy na czujnikach położenia. Gdyby to był silnik to dlaczego sygnalizuje błędy czujników ?
Cytat: gibonek
30-00 - Open or Short to B+
- przerwa lub zwarcie do plusa. A jak pisałem większość z nich ma wspólną masę.
Cytat: gibonek
mam nadz. ze pomorze (nawet jeśli jestem z podlasia )
Dobre.
Zapisane

uszek Mężczyzna
OOOO
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nisko / Rzeszów
Samochód: Audi A8 4.2 40V 310KM+2x Seat Cordoba 1.4 AEX

« Odpowiedz #24 - Wtorek, 22.12.2009, 23:21:50 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: KKKKris
Tu bym polemizował. Skąd podciśnienie na zgaszonym silniku?

a ja jestem pewny ze tak jest bo wiem ze te mniej wazne sa sterowanie podcisnieniem (rozbieralem swoj to wiem)

poza tym silniczki klapy glownej i sterowania pod filrem sa elektryczne a reszta mniej waznych podcisnieniowo
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 22.12.2009, 23:24:53 wysłane przez uszek » Zapisane

Nie wdawaj się w rozmowę z głupim. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem....<br />CCCO A8 4.2 40V 310KM<br />
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #25 - Środa, 23.12.2009, 06:07:10 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: uszek
(rozbieralem swoj to wiem)
Ten z podpisu: Cordoba '97 1.4 AEX ?
Zapisane

uszek Mężczyzna
OOOO
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nisko / Rzeszów
Samochód: Audi A8 4.2 40V 310KM+2x Seat Cordoba 1.4 AEX

« Odpowiedz #26 - Środa, 23.12.2009, 08:09:48 - NIEPRZECZYTANA »

ten z podpisu co wymieniles to nie ma zadnego silniczka ani podcisnienia an elektrycznego
« Ostatnia zmiana: Środa, 23.12.2009, 08:14:36 wysłane przez uszek » Zapisane

Nie wdawaj się w rozmowę z głupim. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem....<br />CCCO A8 4.2 40V 310KM<br />
gibonek
Użytkownik
Offline Offline



Samochód: Cordoba 2000 1.4 8v MPi AKK LPG

« Odpowiedz #27 - Środa, 23.12.2009, 20:44:58 - NIEPRZECZYTANA »

Witam,

 :los: Akt IV "Oddało"

Dziś, po bardzo przydatnej poradzie Uszka, już miałem się zabrać za rozdupcanie dechy celem odnalezienia w/w silniczka, zaopatrzyłem się nawet w spary typu kontakt. Jednak czasu nie starczyło.

Zrobiłem kilka odcinków w różnych odstępach czasu, 15km, 30km, 8km, 5km.
cały czas sprawdzając czy zadziała ciepły nawiew.

Po przejechaniu ostatniego odcinka wracałem do domu, (zaraz po zakończeniu odcinka 5km) ku mojemu zdziwieniu po przejechaniu okolo 1km ogrzewanie "oddało" i zadziałało!!!!!!!

Co zauważyłem:
-wyświetlacz nadal wyświetlał off
-zmiana z zimnego na ciepłe była bardzo długa (około 8-10sek)
-po przejechaniu (90km/h) na ciepłym nawiewie nie było możliwości powrotu do zimnego. Dopiero po kolejnych 4km dało się zmienić na zimne.
-po długiej zmianie na zimne ( jak by klapa wolno zmieniała pozycję, gdyż trwało przełączenie około 7-8sek. (normlanie około 2s.) przez około 0,5km  (90km/h) nie dało się zmienić na ciepłe ( dostałem zjebę od żony ze znowu zepsułem).
-po kolejnych kilometrach czas zmiany trwał coraz krócej.
-kilka min jazdy po mieście (około 5-10min) i już w garażu auto zmieniało ciepło/zimno w normalnym czasie około 2sek. ze skrajnie zimnego na skrajnie ciepłe.
-po wyłączeniu zapłonu, i wyciągnięciu kluczyka włożyłem kluczyk do stacyjki i:
    • Wyświetlacz pokazał ustawienia siły nawiewu oraz pozycji ciepło/zimno już po przekręceniu kluczyka (przy zgaszonym silniku)
    • Zostały zachowane ustawienia



    Z moich obserwacji wynika że silniki sprawne, ale jak spada temperatura, lub wzrasta wilgotność to ten od ciepło/zimo świruje. Adekwatnie do świrowania silniczka, wyświetlacz świruje pawiana ( a zwłaszcza że rzekomo na jednej masie jest kilka silniczków). Myślę że jest to związane z tym, że po przekręceniu kluczyka, nawiew ustawia wartość poprzednią, lub domyślną. W momencie gdy nie może ustawić bo silnik świruje, to robi się taka komedia.

    Co szanowne grono na te info?

    Chciałbym żeby już takie działające zostało, ale jak pomyślę , że 04.01.2010 ma być -20C to chyba jednak rozbiorę.[/list]
    « Ostatnia zmiana: Środa, 23.12.2009, 20:52:51 wysłane przez gibonek » Zapisane
    KKKKris Mężczyzna
    Użytkownik

    Offline Offline



    Skąd: radom/powiat
    Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

    « Odpowiedz #28 - Środa, 23.12.2009, 22:42:52 - NIEPRZECZYTANA »

    No to wtgląda, że silnik ma ciężko. Może coś zaciera.
    Zapisane

    gibonek
    Użytkownik
    Offline Offline



    Samochód: Cordoba 2000 1.4 8v MPi AKK LPG

    « Odpowiedz #29 - Niedziela, 27.12.2009, 10:53:41 - NIEPRZECZYTANA »

    Myślę, że naprawiłem :) 8)

    Ale puki powiem jak, to napiszę małe co nieco, na temat jak się dostać do silnika klapy ogrzewania w seacie 99-02 :)

    Krok I.
    Zdejmujemy klapę znajdującą się ponad nogami pasażera. Wystarczy ją zsunąć w kierunku silnika, gdyż jest ona mocowana od przodu na 2ch śrubkach i na szynie od tyłu.
    http://zapodaj.net/images/ce8e9bb9a17e.jpg

    Krok II.
    Wyciągamy silnik ( to z filetowym plastikowym elementem http://zapodaj.net/images/074df29f801e.jpg ). Albo używając klucza (4 lub 5 bo 6 jest za duży) albo gwiazdkowego śrubokręta odkręcamy 3 śruby.

    http://zapodaj.net/images/754966e09f40.jpg  - zdjęcie poglądowe od spodu (żółty plastik, z linką  jest od kierunku nawiewu).

    Widzimy że po między fioletowym plastikiem znajdującym się przy silniku, znajduje się ramię łączące z klapą. Aby je ściągnąć wystarczy szczypcami złapać od spodu i ścisnąć zatrzask, a ramię zejdzie bez problemu.

    Krok III. Silnik:

    Tu są zdjęcia sinika:
    http://zapodaj.net/images/24aea74ebac6.jpg i jego obudowy bez samego silniczka http://zapodaj.net/images/0c470c71bec5.jpg

    Silnik to 12V jednostka mająca na trzpieniu nawinięty metal działający jako ślimak napędzający układ plastikowych trybów.




    A teraz powiem jak naprawiłem ( jeszcze nie jestem przekonany na 100% bo prawdziwym testem będzie 02-04.01.2010 kiedy to temp spadnie do -20C) ogrzewanie.

    Okazało się że wadliwy był układ scalony znajdujący się w panelu sterowania radiem. Udało mi się go wymienić na inny, co prawda z modelu z klimatyzacją, ale działa bez zarzutu.

    Wielkie podziękowania dla każdego kto starał się mi pomóc, a takich osób było dużo!!!
    Bardzo mile zostałem zaskoczony odzewem.

    Szczególne podziękowania dla :respect:  uszek i :respect:  emtezet, gdyż wiele mi pomogli przez gg
    Pozdrawiam wszystkich !!
    Trzymajcie się ciepło :)

    PS> Już nie jestem hardkorem, bo jeżdżę z ogrzewaniem.
    Zapisane
    Strony: 1 [2] 3   Do góry
      Drukuj  
     
    +  Internetowy Klub Seata
    |-+  Techniczne» Ogrzewanie, klimatyzacja. wentylacja» Cordoba 99-02 Ogrzewanie problem
    Skocz do: