Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Montaż tempomatu na przykładzie Seata Leona 1.9 TDI cz.1  (Przeczytany 38816 razy)
0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Piątek, 11.12.2009, 20:50:04 - NIEPRZECZYTANA »

Montaż tempomatu na przykładzie Seata Leona 1.9 TDI

Prace można podzielić na dwa etapy:
1.   podłączenie elektryki - podszybie
2.   montaż manetki ? kierownica

Ja zaczynam od podłączenia elektryki.

Co będzie potrzebne:

-   manetka tempomatu z wiązka ? ja dałem 130 za nowy zamiennik
-   śrubokręt plaski (zawsze się przyda)
-   klucz nasadowy 10, 13
-   wd 40 lub cos podobnego
-   lutownica, cyna, rurki termo kurczliwe, szczypce do ciecia itd.
-   VAG


Zdejmujemy podszybie:
-   zdejmujemy uszczelkę
-   odkręcamy wycieraczki
-   zdejmujemy plastik ? trzeba trochę szarpnąć, ma zatrzask na całej długości przy szybie

-   zsuwamy plastikowa rynienkę do dołu
-   odkręcamy mechanizm wycieraczek ? 3 śruby i odpinamy kostkę

teraz odkręcamy 2 plastikowe nakrętki i zdejmujemy pokrywę

teraz już widać czarna 10-cio pinową kostkę tempomatu
jak wypniemy wszystkie kostki bedzie lepszy dostep do przewodow

po stronie kabiny sa tylko 2 kable: pin 4 (czerwono-czarny) i 5 (bialo-zolty)
mając oryginalna wiązkę można podpiąć się do kostki od strony kabiny, ja ze takiej nie miałem to sobie ułatwiłem prace i podpiąłem się do kostki od strony podszybia
odciąłem potrzebne piny (1,2,3,9) i pod lutowałem się do nich
łączenie pinów:
kostka manetki  /  kostka z podszybia
2 brązowy           1 niebiesko-szary
6 zielony             9 biały
4+7 szary+żółty   3 czarno-biały
3 biały                2 czerwony
5 różowy             bezpiecznik nr.5 (czyli do pluska aku)

teraz odpalamy VAG: wchodzimy w silnik -> logowanie -> wpisujemy kod: 11463 -> OK. I zamykamy vag oraz wyłączamy stacyjkę.

Tempomat ma już działać, można podłączyć nowa manetkę i wyjechać w trasę.
Mi nie zadziałał za 1-szym podejściem bo czujnik na sprzęgle był ciągle zwarty a wtedy nie ma opcji odpalić tempomatu. Można to sprawdzić na vag?u
Silnik -> Bloki pomiarowe -> blok 6 -> chyba 3 kolumna
Tam po wciśnięciu hamulca lub sprzęgła 0-a zmieniają się w 1-ki
Jak wszystko działa rozpędzamy się do 40-50 i włączamy tempomat.
Jak jesteśmy pewni ze działa wrzucamy nowa wiązkę obok kostki tempomatu do dołu, (znajdziemy ja później za skrzynka przekaźników) i składamy cale podszybie.


C.D.N.  :)


Czyli Etap 2: montaż manetki ? kierownica.
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=10876.0

Dyskusja na temat tempomatu: http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=870.0
« Ostatnia zmiana: Piątek, 05.09.2014, 18:57:18 wysłane przez raby » Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Instrukcje, poradniki, informacje» Montaż tempomatu na przykładzie Seata Leona 1.9 TDI cz.1
Skocz do: