+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Turbina - wymiana
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Turbina - wymiana  (Przeczytany 23664 razy)
0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.
Nikita Kobieta
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Gdynia
Samochód: Cordoba Coupe '00, 1.9 TDI

« Poniedziałek, 07.09.2009, 06:50:49 - NIEPRZECZYTANA »

Witam,
wczoraj najprawdopodobniej padła turbina. Jeszcze nie mam wyroku z warsztatu, ale nagły spadek mocy i full białego dymu z rury raczej wskazują na turbinę.
Pytanie jest takie:
Ponieważ chcę mu stopniowa zwiększać moc na ile kasa pozwoli, skoro już muszę wymienić turbinkę to zastanawiam się czy nie na jakąś lepszą niż seryjna 110KM. Co byście polecili? Dodam że silnik ASV.
No i jeszcze czy kupno regenerowanej jest dobrym pomysłem czy jednak strzelać w nową?
Zapisane
the_ozyrys Mężczyzna
Administrator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Toyota RAV4

« Odpowiedz #1 - Poniedziałek, 07.09.2009, 08:13:36 - NIEPRZECZYTANA »

Tak, to raczej turbo - u mnie był taki sami efekt ukręcenia wałka w turbinie...
Nie świstało Ci wcześniej?

W każdym razie, zalecany zamiennik++ to turbo od AWXa, aka GT1749VA, np:
http://www.allegro.pl/item714020790_turbina_tdi_130km_vw_seat_skoda_audi_gt1749va.html

Skontaktuj się z Robem z Tune-Upu, www.tune-up.pl, on Ci to zrobi,
niezbędnego do tego softa (+1000zł) również...
Zapisane
vertor Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Katowice/Warszawa
Samochód: Ibiza Sport '01, 1.9 TDI ASV

« Odpowiedz #2 - Poniedziałek, 07.09.2009, 08:19:07 - NIEPRZECZYTANA »

Do silnika ASV next stage to AWX (turbo ze 130), ale biały dym niekoniecznie jest turbem, może poszła uszczelka pod głowicą i zalało troszke tłoki wodą przez co właśnie ten dym. Jak się nie mylę to przy padzie turba dym jest ciemny, ale cóż czekamy na wynik diagnozy, mam nadzieje, że za drogo nie będzie :)
Jeśli chodzi o regen czy nowa, to słyszałem, że dobry regen nie jest zły, ale o takie ciężko, natomiast zawsze mozesz spróbować złapać jakieś turbo z rozbitka, albo od osoby która podobnie jak ty podnosi moc i dlatego zdjęła turbawke (jest znacznie taniej a często jakościowo lepsze od regenerowanych)

Napisano: Poniedziałek, 07.09.2009, 09:18:13


Ozzy odpowiedział w trakcie jak ja pisalem :P, ale widać zgadzamy się co do jednego AWX :]
Zapisane

Ibiza Sport TDI ASV
the_ozyrys Mężczyzna
Administrator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Toyota RAV4

« Odpowiedz #3 - Poniedziałek, 07.09.2009, 08:23:51 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: vertor
Jak się nie mylę to przy padzie turba dym jest ciemny
Ja miałem dym biały jak na "habemus papam"...

Co do turbin, to Rob powinien coś znaleść...
Zapisane
vertor Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Katowice/Warszawa
Samochód: Ibiza Sport '01, 1.9 TDI ASV

« Odpowiedz #4 - Poniedziałek, 07.09.2009, 08:30:07 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: the_ozyrys
Cytat: vertor
Jak się nie mylę to przy padzie turba dym jest ciemny
Ja miałem dym biały jak na "habemus papam"...

Najwyrażniej zależy jak siądzie, bo ktoś gdzieś pisał o czarnej chmurze, a biała kojarzyła mi się tak jak napisałem po tym gdy u siostry wywaliło uszczelke i zrobiła zadymienie w stylu F1 :]
Zreszta ja w pasku TDI kiedyś też miałem taki objaw zero mocy  i auto paliło 9l/100 okazało się, że poszedł pierścień na jednym cylindrze, turbo bylo całe
Zapisane

Ibiza Sport TDI ASV
Nikita Kobieta
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Gdynia
Samochód: Cordoba Coupe '00, 1.9 TDI

« Odpowiedz #5 - Poniedziałek, 07.09.2009, 09:03:48 - NIEPRZECZYTANA »

Był tu gdzieś wątek kogoś komu eksplodowała turbinka i miał właśnie nagle spadek mocy a z tyłu biała chmura. Gościu który mnie zwoził lawetką też mówił że wskazuje na turbinkę. Zobaczymy jeszcze bo w warsztacie stoi póki co. Tak mi się wydawało że świszczy ostatnio, ale spadków mocy żadnych nie było, myślałam że to po programie tak. Za to wiadomo chyba co się stało z olejem którego brakowało.
BTW gościu z pomocy drogowej mówił że miał ostatnio passata, któremu na autostradzie tak się zrobiło, gościu zjechał wyłączył zapłon a silnik chodził dalej zwiększając obroty - podobno brał olej z turbiny i tym się napędzał sam (czy coś takiego :P ). Dopiero po zdjęciu klem silnik zgasł, więc ostro. U mnie zgasł normalnie, próbowałam odpalać to zapalał normalnie, ale szła od razu chmura dymu no i dziwnie chrobotał. Mam nadzieję że jak turbina, to części do silnika nie poszły bo będzie zabawa dopiero :/
Zapisane
the_ozyrys Mężczyzna
Administrator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Toyota RAV4

« Odpowiedz #6 - Poniedziałek, 07.09.2009, 09:30:58 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Nikita
podobno brał olej z turbiny i tym się napędzał sam (czy coś takiego :P ). Dopiero po zdjęciu klem silnik zgasł, więc ostro.
Bajka - zresztą co mają klemy do diesla? Iskry nie dają...
Cytat: Nikita
U mnie zgasł normalnie, próbowałam odpalać to zapalał normalnie, ale szła od razu chmura dymu no i dziwnie chrobotał.
Ukręcony wałek w turbinie skutkuje wyrzutem oleju do silnika. Nic bardzo groźnego.
Cytat: Nikita
Mam nadzieję że jak turbina, to części do silnika nie poszły bo będzie zabawa dopiero :/
Nie ma takiej opcji. Ew. na intercoolerze się zatrzymają.
Jedyne co mogło ucierpieć to katalizator od oleju, ale pewnie i tak nie żyje, po dziewięciu latach.
Zapisane
andre7725 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Szczecin
Samochód: Toledo '00, 1.9 TDI AHF+ by Tune-Up

« Odpowiedz #7 - Wtorek, 08.09.2009, 10:54:45 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: the_ozyrys
Bajka - zresztą co mają klemy do diesla? Iskry nie dają...
Ale ECU potrzebuje prądu... A bez zasilania na kompie silnik nie będzie chodził... Tak mi się przynajmniej zdaje...
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #8 - Wtorek, 08.09.2009, 10:57:42 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: andre7725
Ale ECU potrzebuje prądu... A bez zasilania na kompie silnik nie będzie chodził... Tak mi się przynajmniej zdaje...
Silnik był uruchomiony, czyli było zasilanie z alternatora...
Cytat: Nikita
gościu zjechał wyłączył zapłon a silnik chodził dalej zwiększając obroty
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
andre7725 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Szczecin
Samochód: Toledo '00, 1.9 TDI AHF+ by Tune-Up

« Odpowiedz #9 - Wtorek, 08.09.2009, 11:06:54 - NIEPRZECZYTANA »

No tak, ale jeśli wyłączył zapłon to teoretycznie nie powinno być ładowania bo obwód przrwany...Ale nie wiem jak to jest w tych silnikach sterowanych kompem.  O takich historiach z samozapłonem,  to słyszałem o silnikach w traktorach rolniczych i to dawno temu. Tam ratowało tylko wyrwanie przewodów paliwowych w miare szybko, bo jeśli nie to koło zamachowe dostawało takich obrotów, ze potrafiło rozwalić blok sinika.
Zapisane
vertor Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Katowice/Warszawa
Samochód: Ibiza Sport '01, 1.9 TDI ASV

« Odpowiedz #10 - Wtorek, 08.09.2009, 11:22:00 - NIEPRZECZYTANA »

No tak, ale jeśli wyłączył zapłon to teoretycznie nie powinno być ładowania bo obwód przrwany...Ale nie wiem jak to jest w tych silnikach sterowanych kompem.  O takich historiach z samozapłonem,  to słyszałem o silnikach w traktorach rolniczych i to dawno temu. Tam ratowało tylko wyrwanie przewodów paliwowych w miare szybko, bo jeśli nie to koło zamachowe dostawało takich obrotów, ze potrafiło rozwalić blok sinika.
Dla mnie to jakaś bajka, ponieważ olej z turba nie dojdzie tak szybko do silnika, a do tego jego własności palne nie są takie same jak ON, więc dziwne, że silnik działał dalej.
Jako ciekawostka do wątku z klemami dodam, że kiedyś w poprzednim aucie miałem taką akcje, że spadł mi jeden z kabelków od aku (taki cienki, prześniedziały) i totalnie nic w aucie nie działało (nawet awaryjne), a silnik zgasł przy zmianie biegów (jeszcze nie miał kompa tylko full mechaniczny)
Zapisane

Ibiza Sport TDI ASV
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #11 - Wtorek, 08.09.2009, 19:40:15 - NIEPRZECZYTANA »

A ja wam napiszę, że nie darmo ktoś wymyślił powiedzenie "pojechał na własnym oleju"

Dodam że z zasady działania silnika ZS wynika, iż nie potrzebuje prądu do działania.
Zapisane

the_ozyrys Mężczyzna
Administrator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Toyota RAV4

« Odpowiedz #12 - Wtorek, 08.09.2009, 20:25:51 - NIEPRZECZYTANA »

KKKKris, wydaje mi się że od tego jest klapa gasząca...
A poza tym co by miało do tego zdjęcie klem...?
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #13 - Wtorek, 08.09.2009, 20:54:54 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: the_ozyrys
A poza tym co by miało do tego zdjęcie klem...?
Niektórzy coś pisali o zasilaniu: klemy, alternator, ładowanie... To wszystko jest dobrze dopóki silnik pracuje na ON podawanym z pompy. Tam jest elektrozawór odcinający paliwo. Oleju z turbiny nie ma co zatrzymać.
Cytat: vertor
Dla mnie to jakaś bajka, ponieważ olej z turba nie dojdzie tak szybko do silnika, a do tego jego własności palne nie są takie same jak ON, więc dziwne, że silnik działał dalej.

Dojdzie dojdzie. A co do właściwości palnych to kwestia temperatury. Widziałem fotki tłoków, które na ON potrafiły zmienić stan skupienia. Pięknie stopione. Podobno efekt tunerów którzy przesadzili z paliwem. Fotka w załączniku .

Cytat: the_ozyrys
wydaje mi się że od tego jest klapa gasząca...
Napewno. Choć są auta w których ona nie działa, lub jej nie ma. Wedy tylko najwyższy bieg, hamulec i puszczamy sprzęgło.
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 08.09.2009, 21:13:02 wysłane przez KKKKris » Zapisane

the_ozyrys Mężczyzna
Administrator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Toyota RAV4

« Odpowiedz #14 - Wtorek, 08.09.2009, 21:06:10 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: KKKKris
Niektórzy coś pisali o zasilaniu: klemy, alternator, ładowanie... To wszystko jest dobrze dopóki silnik pracuje na ON podawanym z pompy. Tam jest elektrozawór odcinający paliwo. Oleju z turbiny nie ma co zatrzymać.
No właśnie piję do tego fragmentu:
Cytat: Nikita
Dopiero po zdjęciu klem silnik zgasł
Cieszę się, że się rozumiemy... :punk:
Zapisane
Strony: [1] 2 3   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Turbina - wymiana
Skocz do: