+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Prośba o ocenę logów
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 ... 16 17 [18] 19 20   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Prośba o ocenę logów  (Przeczytany 200819 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
emswisnia Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Samochód: Ibiza 6K 99r. 1.9TDI EVO1 / Peugeot 207 1.6 HDI

« Odpowiedz #255 - Wtorek, 08.07.2014, 11:44:35 - NIEPRZECZYTANA »

Błąd jest jak dam w pedał i będzie powyżej 4100obr/min to wówczas jest błąd 575.
Ale dzisiaj już po nocce sprawdziłem auto i co się okazało.
Ano przewód od komputera do dolotu za IC był pęknięty i wypięty.



Napisano: Poniedziałek, 07.07.2014, 17:24:27


Zrobiłem dzisiaj logi po podpięciu przewodu.

Logi statyczne:
Grupa 08 - Log (0 - n/a)
Grupa 03 - Log (2 - 003)
Grupa 11 - Log (3 - 011)

Logi dynamiczne:
Grupa 03 - Log (2 - 003)
Grupa 11 - Log (4 - 011)
Zapisane
irocket Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Krosno
Samochód: 1996 Toledo 1L 1Z 90KM

« Odpowiedz #256 - Wtorek, 08.07.2014, 12:54:37 - NIEPRZECZYTANA »

Trochę chyba turbo na początku późno wstaje, ale teraz to już powinno jechać, ciśnienie doładowania bliskie temu, co ma być
Zapisane

emswisnia Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Samochód: Ibiza 6K 99r. 1.9TDI EVO1 / Peugeot 207 1.6 HDI

« Odpowiedz #257 - Wtorek, 08.07.2014, 13:57:18 - NIEPRZECZYTANA »

Takie mam odczucie ze turbo bierze tak od 2000obr/min.
Da rade cos z tym fantm zrobic?
Czy raczej jest to wina programu ktory zostal zrobiony?
Zapisane
irocket Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Krosno
Samochód: 1996 Toledo 1L 1Z 90KM

« Odpowiedz #258 - Wtorek, 08.07.2014, 14:04:29 - NIEPRZECZYTANA »

W teorii pełna moc turbiny powinna być około 1800 rpm, u ciebie to około 2200rpm, to może być do wyregulowania sztangą.
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 08.07.2014, 15:08:32 wysłane przez irocket » Zapisane

mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #259 - Wtorek, 08.07.2014, 14:58:33 - NIEPRZECZYTANA »

irocket, wiem co masz na myśli, ale mylisz pojęcia.
Silnik powinien nie mieć turbodziury już od około 1500obrotów. Przy 1800obrotów powinien mieć już około 70-80% maxymalnego momentu obrotowego. Krótko mówiąc - od 1800 obrotów powinien iść pełną parą.
Zapisane
irocket Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Krosno
Samochód: 1996 Toledo 1L 1Z 90KM

« Odpowiedz #260 - Wtorek, 08.07.2014, 15:09:16 - NIEPRZECZYTANA »

Brakło mi jednego słowa, no i może trochę wiedzy w kierunku mechaniki zbyt mało ;) Poprawione.
Zapisane

emswisnia Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Samochód: Ibiza 6K 99r. 1.9TDI EVO1 / Peugeot 207 1.6 HDI

« Odpowiedz #261 - Wtorek, 08.07.2014, 15:17:10 - NIEPRZECZYTANA »

Dam rade sam to zrobić czy raczej należy udać się do jakiegoś pompiarza? Tylko czy czasami nie pogorszy on sprawy :P
Można przez vaga sprawdzić czy sztanga działa prawidłowo?
Jest możliwość z logów wyciągnąć jakie ciśnienie pompuje turbo?
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 08.07.2014, 15:29:12 wysłane przez emswisnia » Zapisane
irocket Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Krosno
Samochód: 1996 Toledo 1L 1Z 90KM

« Odpowiedz #262 - Wtorek, 08.07.2014, 16:20:33 - NIEPRZECZYTANA »

Sztanga działa, bo nie ma przeładowania ani nic. To turbiną steruje, można tam poregulować trochę, żeby się np wcześniej otwierała, albo coś. Co do logów, popatrz na dynamiczne grupa 11, Specified MAP to ciśnienie, jakie powinno być, Actual MAP to jakie w danym momencie zarejestrował komputer.
Zapisane

emswisnia Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Samochód: Ibiza 6K 99r. 1.9TDI EVO1 / Peugeot 207 1.6 HDI

« Odpowiedz #263 - Wtorek, 08.07.2014, 21:57:06 - NIEPRZECZYTANA »

Czyli u mnie turbina ma prawidłowe ciśnienie?
Zastanawiam się jak doprowadzić tak aby turbo łapało już wcześniej - właśnie od ilu w moim przypadku powinno już ciągnąć?
Zapisane
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #264 - Wtorek, 08.07.2014, 22:14:23 - NIEPRZECZYTANA »

W zdrowym silniku nie istnieje coś takiego jak turbodziura. A jeżeli jest to przynajmniej ja jej nie wyczuwam. Przyrost mocy jest bardzo płynny. Nie istnieje żadne wyraźne "kopnięcie" turbiny. Nie istnieje pojęcie "załączenia" się turbiny.
Zapisane
emswisnia Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Samochód: Ibiza 6K 99r. 1.9TDI EVO1 / Peugeot 207 1.6 HDI

« Odpowiedz #265 - Środa, 09.07.2014, 08:33:23 - NIEPRZECZYTANA »

Czyli co najlepiej poradzicie wykonać w moim przypadku?
Zapisane
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #266 - Środa, 09.07.2014, 15:57:44 - NIEPRZECZYTANA »

Niestety przyczyn może być bardzo dużo.
Spróbuj podmienić N75 z N18.
Czasem też warto przeczyścić wszystkie kanały przed i za EGR. Albo go zaślepić. Tak samo turbo może już być wyeksploatowane... Albo gdzieś jakaś nieszczelność?
Jeszcze tak jak napisał Irocket. Sztangę można regulować - Ale max 1 obrót.
« Ostatnia zmiana: Środa, 09.07.2014, 16:00:00 wysłane przez mac456x9 » Zapisane
emswisnia Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Samochód: Ibiza 6K 99r. 1.9TDI EVO1 / Peugeot 207 1.6 HDI

« Odpowiedz #267 - Środa, 09.07.2014, 21:43:16 - NIEPRZECZYTANA »

Kanały przed i za EGR czyściłem jakiś rok temu.
Zamówiłem lepsze przewody aby wymienić te pseudo gumowe.
Zamienie jeszcze tak jak mówisz ten N75 z N18 i zobaczymy czy będzie poprawa jakaś.

Turbo było rozbierane i czyszczone również rok temu i jedynie na łopatkach był nalot a reszta była raczej czysta.
Zapisane
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #268 - Czwartek, 10.07.2014, 08:47:10 - NIEPRZECZYTANA »

W takim razie pobaw się z N75. Spróbuj go zaślepić jakąś blaszką dla testu itp. Czasem właśnie złe działanie tego zaworka powoduje takie zamulanie. Przy czym, przyznam, że piszę to raczej z teorii a nie praktyki więc nie koniecznie musi to zadziałać.
Zapisane
emswisnia Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Samochód: Ibiza 6K 99r. 1.9TDI EVO1 / Peugeot 207 1.6 HDI

« Odpowiedz #269 - Czwartek, 10.07.2014, 15:49:05 - NIEPRZECZYTANA »

Pamiętam wlasnie ze jak auto bylo na czyszeniu to mechanik cos sprawdzał i cos zaslepial czy podłączał na krótko z przewodami od cisnienia(gumowymi) to turbo brało wlasnie od dołu jakies 1750-1800obr/min ale góry nie bylo. Niestety nie jestem pewien co to bylo i jak to robił.

Pamiętam tez ze mówil cos o zaworze n75 iż jego zdaniem jakby za małe ciśnienie bylo.
Zapisane
Strony: 1 ... 16 17 [18] 19 20   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Prośba o ocenę logów
Skocz do: