+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» wymiana paska alternatora
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: wymiana paska alternatora  (Przeczytany 32017 razy)
0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.
xROnx
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Zielona Góra

« Piątek, 10.03.2006, 13:19:23 - NIEPRZECZYTANA »

gdy otworzylem dzisiaj klapke od silnika spogladnelem na alternator i jego pasek... troche sie przerazilem bo jest troche poobcierany na calej szerokowsi i dlugosci ok 2cm. chcialbym go jak najszybciej wymienic bo nie chce zeby mnie spotkala przygoda w najmniej oczekiwanym momencie.wiec zapytuje sie:
- czy mozna go wymienic samemu - jesli tak to jak?
- jaki najlepiej kupic pasek
Zapisane

Seat Ibiza '94 1.3 CL i ciagle rosnie:)
xROnx
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Zielona Góra

« Odpowiedz #1 - Piątek, 10.03.2006, 17:48:11 - NIEPRZECZYTANA »

wlasnie wrocilem ze sklepu kupilem pasek kosztowal mnie 20pln. mam garaz i mam kanał wiec z tym nie bedzie problemu. jakie musi byc naciągnięcie paska zeby nie byl za luzny i zeby nie byl zbyt napezony? czy bedzie ok jak chwyce go palcami i bede mogl obrocic o 90st - oczywiscie nia caly pasek ale tylko ta chwytana czesc...
Zapisane

Seat Ibiza '94 1.3 CL i ciagle rosnie:)
marcinmg Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: mazowieckie
Samochód: Opel Insignia ST 2013 Biturbo i Ford Mondeo Mk3 2,0 TDCI 2006

« Odpowiedz #2 - Czwartek, 16.03.2006, 10:22:09 - NIEPRZECZYTANA »

O ile wiem to takiego paska się nie naciąga, od tego jest mechanizm napinający.
Zapisane

Lubię szybką jazdę
(Jest Opel Insignia ST 2013 Biturbo),
Był Seat Ibiza 1,4 8v 2000)

nie daj się ponieść zgubnej fantazji za kierownicą :!:
xROnx
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Zielona Góra

« Odpowiedz #3 - Czwartek, 16.03.2006, 11:52:58 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "marcinmg"
O ile wiem to takiego paska się nie naciąga, od tego jest mechanizm napinający.

To wszystko zalezy jaki masz silnik. Bo silniki typu AVV oraz AAU nie maja mechanizmu napinajacego a juz silniki ABU maja.
Zapisane

Seat Ibiza '94 1.3 CL i ciagle rosnie:)
patryciusz
Świeżak
Offline Offline



Skąd: pruszków

« Odpowiedz #4 - Sobota, 18.03.2006, 17:12:14 - NIEPRZECZYTANA »

Silnik ABD 1,4 tez ma mechanizm napinający
Zapisane
leju Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Chrzanów
Samochód: IBIZA glx, 1.4 MPI, '96 (AEX)

« Odpowiedz #5 - Sobota, 18.03.2006, 19:29:45 - NIEPRZECZYTANA »

Skoro tak to nie ma problemu. zdjęcie paska to pestka przy silniku z napinaczem. nie wiem po co komuś kanał?
pozdro
Zapisane

IBIZA glx, 1.4 MPI, '96 (AEX)
Valgaar Mężczyzna
Animator :-)
Moderator
Offline Offline



Skąd: Śląsk

« Odpowiedz #6 - Środa, 22.03.2006, 21:57:31 - NIEPRZECZYTANA »

pewnie po to że jak np w silnikach AQM napinacz jest od dołu i tylko od tej strony da się do niego dostać i podnieść do góry. A od góry czy koków żadnego podejścia nie ma. I po to jest  kanał :-)
Zapisane
Oktan Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Wrocław
Samochód: była Cordoba 1.4 ABD, jest megane '02 1.9 dci

« Odpowiedz #7 - Czwartek, 26.04.2007, 17:35:04 - NIEPRZECZYTANA »

wlasnie zabralem sie za wymiane paska i mam taki problem ze nie moge zdjac starego ;/

odkrecilem srube mocujaca oraz poluzowalem srube rugulacji naciag. wpycham alternator w dol i niby troche schodzi ale nie moge pokonac oporu sprezyny napinajacej abym mogl sciagnac pasek. W jaki sposob moge tego dokonac??

[glow=red]dzieki za pomoc wszytkim[/glow]
Zapisane
heartless Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Olsztyn
Samochód: Ibiza '94 AAZ

« Odpowiedz #8 - Czwartek, 26.04.2007, 20:00:35 - NIEPRZECZYTANA »

Weź drugą osobę żeby ściągnęła pasek z rolki bez rowków (u mnie to pompa wody), podczas, gdy Ty całą siłą naciśniesz alternator - tak jest najłatwiej. Ja jestem chudy i jakoś dałem radę sam 3 dni temu. Naciąg reguluje się podobno sam sprężyną, ale u mnie musiałęm podciągnąć trochę alternator, bo się pasek ślizgał przy większym obciążeniu. Jak nie da się docisnąć, to spróbuj całkiem odkręcić (i wyciągnąć) śrubę, po której altek się porusza (nie tę z zawiasem, tylkko tę trzymającą). Może wtedy da się bardziej "przygiąć" alternator i poluzować pasek..
Zapisane

Ibiza 1,9 TD (AAZ) '94                               
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #9 - Czwartek, 26.04.2007, 20:04:29 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "heartless"
Weź drugą osobę żeby ściągnęła pasek z rolki bez rowków (u mnie to pompa wody)
pompe wody napedz Ci pasek alternatora?
Tak z ciekawosci jeszcze napisz co masz na jakim pasku...
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
heartless Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Olsztyn
Samochód: Ibiza '94 AAZ

« Odpowiedz #10 - Czwartek, 26.04.2007, 20:42:57 - NIEPRZECZYTANA »

Pompa wody i alternator na pasku wielorowkowym, pompa wspomagania na osobnym pasku - niestety się - powiedzmy w skrócie - krzyżują i żeby zmienić wielorowkowy trzeba zdjąć ten od wspomagania.
Zapisane

Ibiza 1,9 TD (AAZ) '94                               
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #11 - Czwartek, 26.04.2007, 21:14:44 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "heartless"
Pompa wody i alternator na pasku wielorowkowym, pompa wspomagania na osobnym pasku - niestety się - powiedzmy w skrócie - krzyżują i żeby zmienić wielorowkowy trzeba zdjąć ten od wspomagania.
to ile masz tych paskow? Jam mam rozrzadu i od alternatowa a Ty wiecej?  :niewiem:
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
heartless Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Olsztyn
Samochód: Ibiza '94 AAZ

« Odpowiedz #12 - Czwartek, 26.04.2007, 21:23:32 - NIEPRZECZYTANA »

ja mam 3 - rozrząd pod obudową plastikową (tam łap nie pcham ;)), wielorowkowy - od alternatora i pompy wody i wieloklinowy - od pompy wspomagania. To jest zależne od typu silnika, a w moim wypadku jeszcze od rocznika, a może przypadku, bo były wersje z jednym dłuższym paskiem.
Zapisane

Ibiza 1,9 TD (AAZ) '94                               
kacperix Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester

« Odpowiedz #13 - Czwartek, 26.04.2007, 23:49:46 - NIEPRZECZYTANA »

no u mnie też są 3,
1.rozrząd 2.alternator, 3. wspomaganie
Zapisane
Oktan Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Wrocław
Samochód: była Cordoba 1.4 ABD, jest megane '02 1.9 dci

« Odpowiedz #14 - Piątek, 27.04.2007, 14:48:03 - NIEPRZECZYTANA »

wlasnie wrocilem od mechanika (poniewaz jak sie dowiedzialem od niego wymiana paska to max 10zl) i tylko spojrzal i oznajmil ze pasek jest oki a to ze sie slizga wynika z tego ze alternator sie blokuje bo ma wyjechane łożyska.

Wymienial ktos moze te lozyska bo pewnie to nie bedzie takie proste jak wizyta w sklepie z łożyskami i dopasowanie jakiegos
??
thanks :pub:
Zapisane
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» wymiana paska alternatora
Skocz do: